Ok bitches, even een update. Laatste post was in december. Verloop daarna is een beetje ups en downs geweest. Halverwege december niet echt gesport, de feestdagen en daarna is mijn vriendin bij me ingetrokken. De januari maand bezig geweest met beetje inhuizen en uit de running qua sport. In die periode wel beetje mijn shakes en eetgewoonte aangehouden. Maar goed als je gewend bent veel te eten, maar je sport kleine 2 maanden niet. Daarbij aardig regelmatig gedronken. Zo eind januari stond ik voor de spiegel en verschoot ik ineens man, ik was gewoon echt vatsig geworden. Ik denk dat mijn vetpercentage 25% was ofzo. Bizar. Ik woog iets van 96 kg ofzo. Wordt oud denk ik, want zo snel was het nooit gegaan. Maar goed, bulken en white russians drinken en niet sporten, blijkbaar wil dat wel.
Goed, tijd dus om weer op te pakken en eigenlijk vanaf februari weer redelijk vol aan de bak. UB/LB zoals ik al deed. Geen alcohol en in de weekenden ook niet. Autistisch eten, knop om gaat makkelijk bij mij en dan is het full r*tard als robot leven. Dat heb ik even 5 weken gedaan. Daarna een split. Toen naar 92 kg bij denk 17% gegaan. Dus in principe wel lekker opgepakt. Ik weet dat het onmogelijk is, natty vet verliezen en spiermassa aankomen. Maar als ik maanden niets doe dan kak ik in. Als ik dan weer ga raggen en clean eten dan wordt ik toch echt behoorlijk snel droger, terwijl BW niet super zakt. Maar misschien verplaatst het et zich, ga ik vocht vast hadden, weet ik wat. In de spiegel lijkt het toch echt 17%, dat is mijn beste gok. Mijn armen zijn dikker en harder, chest groter, buik kleiner.
Goed. Groter dan ooit, maar 17% (realistische %) is gewoon te hoog. Je ziet mijn buikspieren wel, ook zijkant. Ik train abs gewoon. Maar er zit aan de zijkant wel wat hardnekkig vet. Voordeel is wel dat mijn lifts redelijk prima gaan. Vorige week rustweek gehad en volgende week ga ik beginnen aan een full body schema. Dat is dan ook de reden dat ik weer ga loggen, gezien ik geen ervaring heb en nu wel wil bijhouden qua gewichten.
Ik ga trainen volgens dit principe:
http://forum.reactivetrainingsystems.com/content.php?126-Generalized-Intermediate-Program
Moet het nog ff beetje uitvogelen want dat serieus op kracht sporten is fucking rocket science. Anyhow.
Lifts nu:
Deadlift
1 x 210 en die ging wel dikke prima. Deed altijd alleen 3 x 3 en dat doe ik op 190 met goede vorm. Dus ik denk dat als ik echt beetje push een 220 lift er wel in zit.
Squat
Nooit sterkste van mij geweest. 3 x 3 x 130 gaat goed. 140 squat gaat ook goed. Heb hem laatst gedaan geloof ik in 3, 2 en 2. Maar die laatste was wel een grind. Gaat toch wat ten koste van mijn techniek.
Bench:
Mja die is weak as phuck. Denk dat het komt omdat ik beetje last heb van vast zittende rechte lat/trap. Al jaren last van. Beetje a symetrisch ook. Ik doe met rug nu ff alles single arm (pull doen, DB rows, cable row). Veel foam rollen enzo. Maar goed.
Bench 3 x 3 x 100 steady easy. 3 x 3 x 105 is een grind. Een 1RM niet geprobeerd omdat ik altijd alleen train.
Oh net even wat gemeten (cold turkey):
Armen: 41 cm
Kuiten: 40 cm
Bovenbenen: 67 cm
Taille: 95 cm (I know, right?!)
Lengte nog steeds iets van 1.78m
Tijdens contest in 2010 woog ik kleine 82 kg bij 8%. Het verschil zit hem nu wel echt in mijn benen en reet. Ik heb echt een bubble butt, daar zit 5 kg vlees volgens mij.
Goed. Doel is dus om een keer een paar leuke gewichten weg te zetten. Ik heb hier erg weinig ervaring mee, dus vind het moeilijk nu doelen te stellen die realistisch zijn. Maar ik ga het dus even 9 weken doen. Weekje rust. Dan nog een keer 9. Ja weet niet, half jaar. Ik denk dat ik qua deadlift toch wel stappen moet kunnen maken en een 240 lift of zelfs 250 niet al te gek moet zijn. Squat, mja 170 ofzo, 175. En bench hoop ik 115 of 120. Misschien gaat het allemaal langer duren. Ik moet me nog inlezen maar deze logpost is ff stok achter de deur. Dit weekend ga ik even goed in verdiepen en even spreken met
@niekkel die er ervaring mee heeft.
Qua voeding gewoon clean door knallen. Ik hoop eigenlijk een beetje zo boven de 90 te blijven en langzaam nog wat te droppen naar 12%, Als ik hulpmiddelen in ga zetten zal ik het melden. Eerst even zo raggen.