AndroidHealthClinic

Robke's trainingslog

Bezoekers in dit topic

Zei de dokter niks van. Gezien mijn vet% normaal is voor de buitenwereld.
Er is een direct verband tussen bloeddruk en lichaamsgewicht. Ik zou persoonlijk liever dat soort opties onderzoeken dan rest van mijn leven medicatie zoals betablokkers slikken :dunno:
 
Er is een direct verband tussen bloeddruk en lichaamsgewicht. Ik zou persoonlijk liever dat soort opties onderzoeken dan rest van mijn leven medicatie zoals betablokkers slikken :dunno:

Kan best. Maar goed, mijn moeder heeft het ook en die heeft geen overgewicht ;) Volgens de dokter is het gewoon erfelijkheid. Mijn hartslag is in rust bv
ook steeds hoog. Dus daarom zit er ook iets in die blokkers om dat te controleren.
 
Is natuurlijk makkelijk om het daar op te schuiven i.p.v eerst eens wat bf % droppen om te kijken of het wat doet ;).
 
Is natuurlijk makkelijk om het daar op te schuiven i.p.v eerst eens wat bf % droppen om te kijken of het wat doet ;).

Heb ik toch al gedaan ;) Ik heb ook al op 12% gestaan hoor. Zelfs als ik op +-90kg sta heb ik er gewoon nog last van.
En van een pilletje meer per dag, ga ik niet dood :o
 
Kan best. Maar goed, mijn moeder heeft het ook en die heeft geen overgewicht ;) Volgens de dokter is het gewoon erfelijkheid. Mijn hartslag is in rust bv
ook steeds hoog. Dus daarom zit er ook iets in die blokkers om dat te controleren.

Soms weten ze het gewoon niet, en gaat het ook weer vanzelf weg...
Ik heb bijna 10 jaar een bètablokker genomen voor "bloeddruk omwille van onbekende oorzaak".
Eerst leek het van mijn hypothyreoïdie te komen, maar zelfs toen mijn TSH stabiel was bleef mijn bloeddruk 16/11.
End dan hebben ze het ook maar op "erfelijke factor" en "onbekend" gestoken.
Vorige zomer stond ik dan plots 9/6 :roflol:. Op doktersadvies gestopt met de Bisoprolol, dagelijks 2 à 3 keer bloeddruk meten voor een maand, en sindsdien stabiel op 12/7.
Dus er is een kans dat je er ooit weer van verlost raakt :p.

Gewicht zat er bij mij misschien wel voor iets tussen, want toen het probleem met mijn schildklier en bloeddruk begon woog ik wel 15kg meer dan nu (en het was geen 20kg spier).
 
Soms weten ze het gewoon niet, en gaat het ook weer vanzelf weg...
Ik heb bijna 10 jaar een bètablokker genomen voor "bloeddruk omwille van onbekende oorzaak".
Eerst leek het van mijn hypothyreoïdie te komen, maar zelfs toen mijn TSH stabiel was bleef mijn bloeddruk 16/11.
End dan hebben ze het ook maar op "erfelijke factor" en "onbekend" gestoken.
Vorige zomer stond ik dan plots 9/6 :roflol:. Op doktersadvies gestopt met de Bisoprolol, dagelijks 2 à 3 keer bloeddruk meten voor een maand, en sindsdien stabiel op 12/7.
Dus er is een kans dat je er ooit weer van verlost raakt :p.

Gewicht zat er bij mij misschien wel voor iets tussen, want toen het probleem met mijn schildklier en bloeddruk begon woog ik wel 15kg meer dan nu (en het was geen 20kg spier).

Ik heb nu de Norbirotic of zoiets :o En alles is gewoon normaal qua waardes. Controleer ook zeker 1 a 2 keer in de week mijn bloeddruk.
Dus ja. Moest daar verandering in komen, bespreek ik het wel met de dokter. Maar voorlopig ben ik dus geholpen.
 
Is natuurlijk makkelijk om het daar op te schuiven i.p.v eerst eens wat bf % droppen om te kijken of het wat doet ;).
Heb ik toch al gedaan ;) Ik heb ook al op 12% gestaan hoor. Zelfs als ik op +-90kg sta heb ik er gewoon nog last van.
En van een pilletje meer per dag, ga ik niet dood :o
Alles onder 20% is een keurig vet% voor middelbare mannen. Dus Rob zit daar ruim onder. Dat wij binnen de bobbydildoers wereld nu een ander idee van normaal hebben is een andere zaak :P
 
Alles onder 20% is een keurig vet% voor middelbare mannen. Dus Rob zit daar ruim onder. Dat wij binnen de bobbydildoers wereld nu een ander idee van normaal hebben is een andere zaak :P

Ruim onder nou ook weer niet. Denk een 18% a 20% ofzo ;)
 
Ruim onder nou ook weer niet. Denk een 18% a 20% ofzo ;)
Aj jaj jaj..... ben ik je aan het verdedigen met je leane spiermassa, en nu valt de hele redenering in het water :o
 
Een echte 18% is nog steeds stukken stukken beter dan de gemiddelde man :p

Zo is dat. Er zijn maar weinig 40 plussers die rond dit vet% zitten.

Aj jaj jaj..... ben ik je aan het verdedigen met je leane spiermassa, en nu valt de hele redenering in het water :o

:roflol:

Ja nou. Het is niet dat ik een blubber buik ofzo heb hoor.
 
Zo is dat. Er zijn maar weinig 40 plussers die rond dit vet% zitten.
bij deze leeftijd heeft het er ook wel mee te maken hoe het aan je lijf zit, buik en onderkant rug zijn gewilde plekken voor vetjes als je wat ouder bent.
18 -20 % heb je al snel te pakken trouwens, men schat vet% al snel te laag in.
 
Hallo. Hier is nog iemand. Maar er valt niet veel speciaals te melden :p

Train nog wel, maar even niet gelogd gewoon :o
 
Hallo. Hier is nog iemand. Maar er valt niet veel speciaals te melden :p

Train nog wel, maar even niet gelogd gewoon :o
Nooit verwacht dat jij zo saai bent :windup: :D
 
Nooit verwacht dat jij zo saai bent :windup: :D

Haha. Tja... je mag hier quasi de deur niet meer uit. En dat begint op meerdere gebieden door te wegen.

Spannendste wat gebeurd is dat ik een robomawn heb geïnstalleerd :roflol:
 
  • Haha
Waarderingen: Vonk
enfin, de training van vanmorgen... viel, wederom, geen eer te halen

Untitled.png
 
Haha. Tja... je mag hier quasi de deur niet meer uit. En dat begint op meerdere gebieden door te wegen.

Spannendste wat gebeurd is dat ik een robomawn heb geïnstalleerd :roflol:
wat erg!! je bent echt lui man :D

p.s ik ga ff een uurtje wandelen nu! :)
 
wat erg!! je bent echt lui man :D

Ja. In het begin van de quarantaine heb je echt nog goede moed. Lekker van thuis uit werken... vol motivatie... +2 maanden later, laat me gewoon
allemaal met rust en ik ga wel op de bank hangen :roflol:
 
Ja. In het begin van de quarantaine heb je echt nog goede moed. Lekker van thuis uit werken... vol motivatie... +2 maanden later, laat me gewoon
allemaal met rust en ik ga wel op de bank hangen :roflol:
Het valt me op zich nog wel mee en iik doe ook mijn training wel allemaal. Maar als je om 17:00 thuis bent en het is mooi weer op het terras is de neiging om een flesje open te trekken toch wel aanwezig, en er is ook meer tijd om lekker te koken..... #coronakilos :o
 
Back
Naar boven