XXL Nutrition

Robke's trainingslog

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.321
wat is 'materne enjoy'?!
Verder wel een net schema...

Een soort van confituur ... bosbessen, superlekker bij die havermout & ei

Site van Materne zei:
Materne Enjoy
+ smaak, - suiker

Enjoy is de nieuwe licht verteerbare confituur van Materne.

Het heel vernieuwende recept is nochtans heel eenvoudig: veel meer fruit en veel minder suiker.

De cijfers zeggen nog meer:

- 70% fruit

- 33% minder calorieën*

- 100 % natuurlijk

*in vergelijking met de andere confiture

Eindelijk een licht verteerbare confituur vol fruit: 70% fruit, waardoor hij een heel intense fruitige smaak heeft.

De confituur bevat 33% minder calorieën dan de andere confituren. Enjoy is 100% natuurlijk. Voor Enjoy gebruiken we echte suikers (fructose en rietsuiker). Enjoy bevat dus geen zoetstoffen. Geen bewaarmiddelen, noch kleurstoffen, noch aroma’s. Iedereen mag dag na dag, zonder schuldgevoel, genieten van een nieuw soort plezier.

---------- Toegevoegd om 12:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:42 ----------

Maar het kost ook niks bij de Aldi, en dan kun je wel lekker dooreten! :D

Hehehe, 5 zakken per week dus :roflol: Thanks for the tip Hummer ;)

Thnx 4 info... ken het spul helemaal niet (maar ik gooi dan ook whey door m'n havermout voor de smaak ;))

Ik krijg echt ontzettende last van vraatzucht van jullie posts :lick:
Nog 30min :cheer:......dan mag me uitleven in de bedrijfskantine!

• #5.324
Thnx 4 info... ken het spul helemaal niet (maar ik gooi dan ook whey door m'n havermout voor de smaak ;))

Tsja, whey is ook altijd maar whey ... en ik had nog wat extra carbs nodig in de ochtend dus ja.

Ik krijg echt ontzettende last van vraatzucht van jullie posts :lick:
Nog 30min :cheer:......dan mag me uitleven in de bedrijfskantine!

Ai ai ai, dat belooft ... iedereen aan de kant, Jerns heeft honger :p

Volgens mij staan hier inderdaad wel altijd meer posts met eten, voeding en alcohol dan trainingen :roflol:

• #5.326
Appel of peer door de havermout (vóór het koken) doet het voor mij ook goed. Jam heb ik standaard niet in huis...

Ik wil gewoon iets lekkers erbij :( Mag dat ook al niet van jullie :(

:jk:

Nee, ik vind het gewoon eens lekker erbij. Moest ik nu aan het cutten zijn, werd het inderdaad
ook per direct geschrapt hoor. Maar tot na de nieuwjaar, is het allemaal lekker en smullen :p

Er was een stuk geschreven volgens mij had Loo het ook gelezen dat als je lang hetzelfde te eenzijdig eet dat je uiteindelijk voedseallergie kan krijgen. Dus niet alleen om het "fungedeelte" maar meer uit gezondheidsoogpunt.

Ik heb het weer uit een interview van Milos Sarcev.
Hij haalde ook het voorbeeld van kip aan, als je vrijwel al je eiwitten uit dezelfde bron gaat halen dan gaat je lichaam een voedselallergie ontwikkelen.

(afgezien daarvan is het ook gewoon ongezond om constant dezelfde bron te eten).

Voeding ziet er verder wel aardig uit Rob, alleen een beetje afwisselen in meals kan geen kwaad. Dat maakt het ook makkelijker.
Succes bro.

• #5.328
Ik heb het weer uit een interview van Milos Sarcev.
Hij haalde ook het voorbeeld van kip aan, als je vrijwel al je eiwitten uit dezelfde bron gaat halen dan gaat je lichaam een voedselallergie ontwikkelen.

(afgezien daarvan is het ook gewoon ongezond om constant dezelfde bron te eten).

Voeding ziet er verder wel aardig uit Rob, alleen een beetje afwisselen in meals kan geen kwaad. Dat maakt het ook makkelijker.
Succes bro.

Ja, ik moet dus op zoek naar variatie ... damn, het was anders wel lekker makkelijk zo :p
Vanaf nu week per week iets anders ... wordt weer een helse zoektocht om alle hoeveelheden
en verhoudingen terug te vinden ...

Ja, ik moet dus op zoek naar variatie ... damn, het was anders wel lekker makkelijk zo :p
Vanaf nu week per week iets anders ... wordt weer een helse zoektocht om alle hoeveelheden
en verhoudingen terug te vinden ...

Ik wissel een beetje af tussen;
eieren
kip
biefstuk
koolvis, tilapia, panga
tonijn
makreel (gerookte makreel van ouwehand > albert heijn)
magere kwark

Elke bron heeft weer unieke eigenschappen die de ander niet heeft; het aminzuurprofiel van eieren dicht bij het aminzuurprofiel van de mens, rood vlees bevat bijvoorbeeld veel l-carnitine en creatine, vette vis zit weer vol omega 3, een tijdje geleden zag ik Evan Centopani en Dave Palumbo discussiëren over de anti-inflammatoire eigenschappen van kip, witvis schijnt bij veel bodybuilders weer makkelijk verteerbaar te zijn, kwark bevat veel caseïne, etc. etc.

En zo zitten er ook aan elke bron nadelen verbonden, potentiële gezondheidsrisico's, daarom afwisselen.

Tot zo ver een lesje voeding, ik kan er wel uren over doorpraten maar je snapt het punt.

Yo.

• #5.330
eieren
kip
biefstuk
koolvis, tilapia, panga
tonijn
magere kwark

Elke bron heeft weer unieke eigenschappen die de ander niet heeft; het aminzuurprofiel van eieren dicht bij het aminzuurprofiel van de mens, rood vlees bevat bijvoorbeeld veel l-carnitine en creatine, vette vis zit weer vol omega 3, een tijdje geleden zag ik Evan Centopani en Dave Palumbo discussiëren over de anti-inflammatoire eigenschappen van kip, witvis schijnt bij veel bodybuilders weer makkelijk verteerbaar te zijn, kwark bevat veel caseïne, etc. etc.

Tot zo ver een lesje voeding, ik kan er wel uren over doorpraten maar je snapt het punt.

Yo.

True ... maar ik eet die dingen dus al allemaal ... welliswaar niet zoveel als kip, maar bij het
avondmaal zit er regelmatig biefstuk of één of andere vis. En tja, eieren eet ik volop.
Die Cocovite zijn 40 eiwitten + ik draai er nog wat hele eieren onder. Tsja, ik dacht dat 3 keer kip
per dag wel ok was. Maar ik ga dus vanaf nu wat rosbief bakken, kabeljauw etc ...

Thanks for the tips bro'

Tsja ... het is nu eenmaal het meest veelzijdige stukje vlees :p Ik wissel regelmatig wel van
kruiden maar vind het over het algemeen geen probleem om alsmaar hetzelfde te eten hoor.
Food is fuel, not fun :p

Both :p

Er was een stuk geschreven volgens mij had Loo het ook gelezen dat als je lang hetzelfde te eenzijdig eet dat je uiteindelijk voedseallergie kan krijgen. Dus niet alleen om het "fungedeelte" maar meer uit gezondheidsoogpunt.

Zeker mee eens!

Ik wil gewoon iets lekkers erbij :( Mag dat ook al niet van jullie :(

:jk:

Nee, ik vind het gewoon eens lekker erbij. Moest ik nu aan het cutten zijn, werd het inderdaad
ook per direct geschrapt hoor. Maar tot na de nieuwjaar, is het allemaal lekker en smullen :p

Bambix (of havermout what..you...like ;)) + gekookt water + whey + beetje honing ÉN jaja cacao ;) JUM :meal:

eieren
kip
biefstuk
koolvis, tilapia, panga
tonijn
magere kwark

En zo zitten er ook aan elke bron nadelen verbonden, potentiële gezondheidsrisico's, daarom afwisselen.

Yo.

+100000 ;)

True ... maar ik eet die dingen dus al allemaal ... welliswaar niet zoveel als kip, maar bij het
avondmaal zit er regelmatig biefstuk of één of andere vis. En tja, eieren eet ik volop.
Die Cocovite zijn 40 eiwitten + ik draai er nog wat hele eieren onder. Tsja, ik dacht dat 3 keer kip
per dag wel ok was. Maar ik ga dus vanaf nu wat rosbief bakken, kabeljauw etc ...

Thanks for the tips bro'

Ach ja...valt nog genoeg te variëren in al die andere maaltijden buitenom je avond maal en wat er na komt als je aan het snacken bent :o

Suc6, het is in iedere geval nu makkelijker in te delen dan toen je nog op zo'n lowkcalschema zat ;).

• #5.332
Indeed it is PilatesMeid ;)

Training van gisteren dan maar:

Alcohol night Before: 0
Sleep: 7 crappy hrs (zit weer zonder Animal Stak :()
Food: 2800kcals
Health: a ok
Mentality: back day, yes I can !
Temp in Gym: 15° (blijft lekker weer!)

Warm Up:
Spinbike: 10min
Onderhand BOR: 20xbb

apbm09.jpg

Trainingstijd: 92min (start @ 15u20)
Polardata: 119avg - 151max - 817kcals
Comments: zozo, dat ging weer lekker ... zwaarder weer dan vorige keer en volgende keer
en volgende gaat er weer wat meer op :p Moet wel zeggen dat er wat minder strak getraind
wordt volgende keren. Beetje cheaten om wat meer kracht op te bouwen en nadien ga ik
terug nice and tight trainen.

En tja, die rackpull ... geen idee waarom die zo zwaar aanvoelt ...

CardioComments: some indoor stuff ... de film Watchmen sucked monkeyballs by the way

Sterke rows en pulls Rob!
Die rack pulls moet je misschien even aan wennen...
Hoe doe je die rear delt rows?
Jie beeste!

Ging toch lekker Robke?! Ik doe die Rack Pulls niet na met dat gewicht ;)

• #5.335
Sterke rows en pulls Rob!
Die rack pulls moet je misschien even aan wennen...
Hoe doe je die rear delt rows?
Jie beeste!

Thanks

Hehe, die rear delt rows beginnen moeilijker en moeilijker te worden eigenlijk.
OK, ik zal het proberen te schetsen :p

- Ik bevestig dus een EZ bar aan mijn Lat Pull Station
- Dan probeer ik naar achteren te leunen
- Zet mijn voet tegen het rack
- En dan trek ik de EZ bar naar mijn neus. Grip is op het breedste.

---------- Toegevoegd om 06:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 06:32 ----------

Ging toch lekker Robke?! Ik doe die Rack Pulls niet na met dat gewicht ;)

Ja buh? Ik Deadlift meer dan dat ik rack pull ... is dat dan niet raar? :p

Jernz, je bent er ook vroeg bij..?
Ga je cardio'en?! :roflol:

Rob, dat zijn toch eigenlijk gewoon Face pulls, met een brede greep..?

Ik ben 24 uur op, en ga maar eens slapen, lees het later wel eens... ;)

Was het maar zo.....mijn werkgever heeft nieuwe werktijden voor me bedacht :(
Moet nu om 08:00 de tent openen dus geen nuchtere cardio mee voor smurf, doe ik echt liever hoor :rolleyes:
Ik moet nu ook weer even opschieten.

Truste Hummy!
Nee, je hoort mij niets zeggen over rust en herstel :p

Netjes gewerkt beest! Ik vind alleen die Rack pulls tegenvallen in vergelijking met je enorme kracht bij andere oefeningen?

fijne dag

• #5.340

Rob, dat zijn toch eigenlijk gewoon Face pulls, met een brede greep..?

Hehe, als het maar een naam heeft :p

Slaapze Hummer

Was het maar zo.....mijn werkgever heeft nieuwe werktijden voor me bedacht :(
Moet nu om 08:00 de tent openen dus geen nuchtere cardio mee voor smurf, doe ik echt liever hoor :rolleyes:
Ik moet nu ook weer even opschieten.

Truste Hummy!
Nee, je hoort mij niets zeggen over rust en herstel :p

Ai, nieuwe werktijden ...

Netjes gewerkt beest! Ik vind alleen die Rack pulls tegenvallen in vergelijking met je enorme kracht bij andere oefeningen?

fijne dag

Inderdaad, ik vind het ook ... geen idee. Misschien doe ik wel iets mis ofzo.
Vertrekpunt van de barbell is net onder de knie. Misschien leun ik te ver naar
voor met het vertrekken van de beweging. Geen idee ... tijd voor een filmpje ofzo :p

Terug
Naar boven