MuscleMeat

Rock Iron Steel Rage

• Topic Starter Topic Starter
210 ??? Daar mag ik ook van dromen. 2 x 110 push press was ik al blij mee... maar wie weet, je typfout werkt motiverend... ;)

M'n hand ligt flink open van die pulls. Maar ik ga morgen toch proberen te trainen ; bench press zou moeten lukken, pulls zie ik minder zitten. Ik las in GHL's log dat hij bij rack pulls hetzelfde tegenkwam... is denk ik niet geheel onlogisch als je gewichten vasthoudt die tientallen kilo's boven je full range gewicht liggen. Ik doe deze oefening ook nog niet lang, en misschien moet ik tussen m'n trainingen ook m'n handen wat meer verzorgen, want die zijn soms echt droog en ruwer dan een ouwe bouwvakker. Komt wel goed. Heel binnenkort nail ik 300kg bij rack pull.

Gaat goed :thumb: Afgescheurd vel heb ik ook paar keer voorgehad, niet mee inzitten, is binnen de week hersteld. De volgende trainingen gewoon doekje rond binden

Je push-press is wel zwak, ga wat trainen ofzo :D

Ik ben van die stevige witte tape die kinesisten gebruiken gaan kopen en heb dat rond m'n hand geplakt ; goed spul die tape want heb weinig last gehad ; ik heb wel enkel bench en tricep oefeningen gedaan vandaag ; pull-ups lukte niet

Training Zaterdag 2 juli :

1) Bench Press
8 x 70
8 x 100
3 x 120
3 x 130
werksets zoals beschreven in Total Tonnage systeem, vandaag 5x3 :
3 x 140kg
3 x 135kg
3 x 135kg
3 x 130kg
3 x 125kg
feels great!

2) Narrow Grip Bench Press (for reps, niet te veel rust)
8 x 70
5 x 8 x 100kg

3) French Presses 3 x 10-15

4) Tricep Pushdown 3 x 10-15

Waarom doe je voor de triceps zoveel reps gezien die beter gebaat zijn bij lage reps. (10-15, zijn de reps toch?)

Sterke benchpress trouwens.

beter gebaat bij lage reps ? waarom ? wel, de mijne zijn gebaat bij lange EN korte reps. Woensdag heb ik zware narrow grips gedaan ; bij oefeningen zoals french presses ga ik liever iets langer, anders trekt de uitvoering op niks. Je kan ook moeilijk een max trippel doen op pushdowns ;) En ik doe die oefeningen gewoon graag, is bovendien gedaan op tien minuten

Triceps bestaan voornamelijk uit rode spiervezels die zijn gebaat bij lage reps. Een combo kan natuurlijk nooit geen kwaad :).

Ik train ze ook vaak met high reps, vooral dan pushdows ben ik niet bang om over de 20 reps te gaan. Het werkt, dus waarom veranderen?

Maandag 4 juli

M'n hand is nog steeds flink ****ed up, toch min of meer rug en zo getraind

1) Deadlift
15 x 75
8 x 125
5 x 145
5 x 165
5 x 185
3 x 205kg
10 x 180kg

2) Barbell Row
10 x 80kg
8 x 110kg

3) Lichte push press, tot 90kg

4) Lat pulldowns, 5 x 10

damn, ik zou bijna een ****ed up hand willen hebben als ik dan ook zo ging trainen :D

:thumbs:

De laatste tijd DL altijd met korte rust voor een betere techniek

een paar tussentijdse bedenkingen voor mezelf :

- de laatste weken heb ik chins e.d. verwaarloosd. Daar moet weer hard aan gewerkt worden !!!
- de PCL's, high pulls of rack pulls etc die ik op vrijdag vaak na squats doe zijn dikke fun en ik ga er goed op vooruit... maar ik vrees dat m'n onderrug niet snel genoeg herstelt om maandag deftig te kunnen deadliften. Die deadlift zit al een tijdje onder niveau en vaak kom ik net dat beetje energie tekort. Vorige vrijdag m'n onderrug niet zo hard aangepakt wegens m'n hand, en maandag laatst voelde m'n rug veeeeel frisser en vloog die 205 vd grond. De enige reden waarom ik maar 3reps haalde was de nog steeds kapotte hand, ik kon nog veel meer. De vorige weken echter voelde 200 al als lood.
- Conclusie lijkt duidelijk : vrijdag onderrug een beetje meer sparen, en de vrijgekomen tijd gebruiken om lats, chins etc beter te trainen. Kzal de komende weken eens zien of dat effect heeft op m'n deadlift.
- overheads gaan goed.... maar seated press en standing push press doe ik veel liever dan standing strict press, ik schijn er ook beter op te reageren. Dus ga ik voorlopig toch op die eerste twee blijven focussen.
- tijdens de zomermaanden ga ik geen vast programma hebben (een mens gaat al eens een weekendje weg en zo, festivalletje hier en daar...). Zal dus week na week apart plannen volgens de beschikbare tijd, soms drie keer, soms vier keer, en doen waar ik zin in heb (uiteraard de basics). Twee keer per week benchen volgens 8-5-3 total tonnage zal wellicht het enige vaste principe zijn.
- 2-3 keer per week squatten vind ik eigenlijk niet zo fijn en kweet ook niet of het voor mij veel scheelt. Ik haalde m'n vroegere PR (voor de blessures) op één maal per week squat op een Ed Coan-achtige routine.

Hoe ga je die TT bench combineren met het zware OH werk? Dat vind ik namelijk moeilijk in te plannen, hopelijk heb jij goede tips.

eq_909 zei:
Hoe ga je die TT bench combineren met het zware OH werk? Dat vind ik namelijk moeilijk in te plannen, hopelijk heb jij goede tips.

ik doe eigenlijk nooit OH werk op dezelfde dag als zware bench. Overheads doe ik persoonlijk liefst samen met deadlifts : na deadlift doe ik liefst eerst een press-oefening voor ik aan rows begin, dan krijgt m'n rug en greep wat tijd om te bekomen.

Recent deed ik ongeveer het volgende en vond dat zeer OK:
1) deadlift
2) seated press
3) rows
4) push press

dergelijke training zet ik bv op maandag, en benches op woensdag en zaterdag. Ofwel maandag en vrijdag benchen en woensdag OHP, afhankelijk van hoe vaak ik train.

Hmm interessant, je gaat nog verder dan de upper/lower body split

MonsterStrength zei:
Hmm interessant, je gaat nog verder dan de upper/lower body split

tja... het verandert gewoon constant, volgens de tijd/zin/energie/doelen die ik heb... nothing is set in stone... en dan wordt er al eens wat verschoven van de ene workout naar de ander. Kijk, met drie keer trainen per week zag het er zoals eerder gepost quasi full-body uit. Als ik vier keer kan trainen is het iets meer gesplitst, en met bovenstaande bedenkingen erbij gerekend kom ik voor de volgende maanden ongeveer op zoiets uit :

Maandag : deadlift, seated press, rowing, push press ; om de paar weken eventueel eens rack pull of pcl ipv deadlift
woensdag : bench (8-5-3 TT), prone rows, narrow bench of bench lockouts, heavy barbell curls, triceps isolatie naar believen
vrijdag : squat, chins, lichte push presses of split jerks op snelheid en techniek, extra oefeningen voor lats (naar believen)
zaterdag : bench (8-5-4 total tonnage), biceps & triceps voor reps
(deze vierde training is dus niet zo zwaar als de drie andere, enkel heavy bench, de rest is meer BB-style en fun-stuff)

m'n "programma's" zijn altijd "theoretisch" ; wie weet krijg ik vrijdag de onbedwingbare behoefte om misschien quarter squats te doen, hou mij tegen... Er zullen deze zomer weken zijn dat ik drie dagen na elkaar moet trainen, en dan drie dagen niet, dus dan zal het wéér anders zijn, but you get the picture...

Jammer dat je Squat en deadlift maar 1x per week doet al zou je ze onderverdelen in ME en DE zou je er toch nog wel wat voordelen van kunnen plukken denk ik.

Terug
Naar boven