MuscleMeat

roeierd's log

roeierd

Competitive Bodybuilder
Waardering
93
Lengte
1m86
Massa
104kg
Welkom in mijn log!

Sinds ik lid hier ben train ik, nu iets meer als anderhalf jaar dus. Ik ben gaan trainen om sterker te worden met roeien. Ik wou namelijk wedstrijden hier in gaan doen, dit een jaar gedaan en nu hiermee gestopt. Ik heb j18 geskiffed, 2km tijd op de ergo zou net iets meer als 6:20 zijn (nooit echt getest). Ik ben van plan om me nu te richten op powerliften. Het doel is dus sterker worden in de grote 3. Als alles goed gaat lijkt het me leuk om zelfs een wedstrijd te draaien. Ik heb besloten deze log te openen om goede kritiek te krijgen, ik ga proberen met enige regelmaat een trainfilmpje te posten voor feedback.

Ik heb getraind in een echt fitness centrum tot nu toe. Geen eens een squatrek dus! Ik had na een paar maanden trainen al door dat dit echt waardeloos is, maar toch vanwege het lange abonnement hier door moeten trainen. Zware legpresses was het enigste wat ik heb kunnen doen voor beenkracht (naast de deadlift). De bench was ook bagger, zelfs de halter waarmee ik deadlifte was waardeloos (10kg stang). Ondanks een hoop te hebben aangeklooid met ruk schema's mag ik niet ontevreden zijn met de progressie. Mijn stats zijn 4x100 bp en 2x195kg deadlift (alles beltless). Denk dat 210kg deadlift er wel in zat voor de kerstvakantie, nu zou het bij 200 ophouden aangezien ik op vakantie ben geweest en niet een schema meer heb gevolgd de afgelopen 2 weken. Schema's die ik heb gevolgd tot nu toe zijn 5/3/1 voor deadlift, bench en mp en ortmayer voor de deadlift.

Gelukkig kan ik nu eindelijk squatten, ik heb namelijk een homegym aangeschaft.
2dalk6r.jpg
Het schema dat ik van plan ben te volgen is madcow. Voor de squat alleen nog niet, hiervoor ben ik van plan te beginnen met 60kg 3x5 en hier elke training 5kg bij te doen. Als iemand een suggestie heeft hoe ik dit goed aan kan pakken hoor ik het graag. Kracht is er wel, alleen de techniek dus absoluut niet. De bent over rows vervang ik voor chins, hekel aan de bor namelijk en chinnen vind ik het einde. Als max voor chins voer ik bw + gewicht in. Ik train nog beltless. Verder zal ik nog wat conditiewerk blijven doen omdat ik het zonde vind om dat kwijt te raken.

Qua bodyweight wil ik voorlopig nog door bulken. In april wil ik een korte cut doen om het bf niet al te hoog doen laten oplopen. Voel me hier beter bij.

Ik heb besloten deze log te openen om goede kritiek te krijgen, ik ga proberen met enige regelmaat een trainfilmpje te posten voor feedback. Alle advies is dus welkom!

Laatst bewerkt:
Zou dan lager beginnen met squat, beter gelijk echt goed leren.
Succes!

• Topic Starter Topic Starter
Zou dan lager beginnen met squat, beter gelijk echt goed leren.
Succes!

Dankjewel! Ik zie het nog wel even aan, 60kg squat voelde echt super easy. Als het te hard gaat dan verhoog ik het gewicht minder snel.

Training van vandaag:

-Warming up met wat bodyweight oefeningen, moet nog een warming up verzinnen.

- Squat:
2x5xstang
2x5x40kg
3x5x60kg

Allemaal heel makkelijk. Op diepte komen ging beter als verwacht, zal voor woensdag het squat gedeelte uit starting strenght lezen, nu alleen wat yt filmpjes gekeken. Kon geen goede plaats vinden om de stang op te laten rusten.

- Bankdrukken
5x50kg
5x60kg
5x70kg
5x80kg
5x90kg

5x90kg moeilijker als zou moeten. Toch compleet ander materiaal als in de sportschool, zal dus even moeten wennen. Ook het idee dat ik nog niet helemaal hersteld was van upperbody training van vrijdag.

- Chin ups:
2x5xbw
5xbw+10kg
5xbw+15kg
4xbw+15kg
6xbw

Lang geleden dat ik chins heb gedaan. Voelde wel super goed, ook goed voor de core.

- Lateral raises ss band pull aparts
2 setjes met rode powerbands. Lekkere burn, heb me zijkant schouders nog nooit zo gevoeld.

ABS vergeten :headbang:

Aardige training. Energie was niet erg hoog.

Succes man! En Starting Strength is echt een boek dat iedereen zou moeten hebben :thumb:

Succes man! En Starting Strength is echt een boek dat iedereen zou moeten hebben :thumb:

Bedankt, Starting Strenght is inderdaad een must!

Gisteren als conditietraining lekker een stuk geschaatst! Altijd leuk :). Morgen hardlopen.

Training van vandaag:

- Deadlift:

5x60
5x100
5x120
5x145
5x165

Heel makkelijk, haast speedpulls. Lekker.

- Military press:

Eerst 5rm vast stellen, lange tijd niet gedaan. Kwam uit op 4x60kg, valt nog veel te winnen met wat betere techniek. Viel me tegen.

- Squat:

2x5xstang
2x5x40
3x5x65

Matig, ging vorige keer veel beter. Had al gedeadlift en gepressed hiervoor dus misschien lag het daaraan. Vrijdag gewoon weer met de squat beginnen. Heb de bar iets hoger op me traps gelegd want krijg mijn polsen anders niet recht. Flexibiliteit in de schouders is hier nog niet voldoende voor, maar zoals Rippetoe in het boek uitlegt komt dit vanzelf.

- Fatman pulls ups ss push ups
3 setjes, pff die fatman pull ups waren veel zwaarder als ik had verwacht. Had makkelijk 20 reps verwacht te halen. Viel even tegen, kwam niet verder als 15. Push ups erbij gedaan om lekker wat bloed te pompen, ver weg van failure gebleven.

En nog wat planks.

Aardige train.

Training van gisteren, had toen geen tijd om te loggen.

- Squat:
3x5xstang
2x5x40
3x5x70

Ging deze keer gelukkig wel lekker. Extra setje met de stang alleen hou ik erin.

- Benchpress:
5x50
5x60
5x70
5x80
3x90
8x60

Allemaal aan een stuk door, heel makkelijk.

- Chins
4x5xbw
6xbw

Pff wou echt niet, geen gewicht erbij gedaan want dat was toch niks geworden.

- Dips:
6xbw
2x6xbw+10

- JM presses:
10xstang
2x8x30

Voor t eerst deze gedaan, lekkere oefening wel.

- Barbell curls:
8x30
6x40
8x30 + 10xstang

Al met al een goede training. Energie lag echt laag deze hele week. Donderdag nog wat hard gelopen, wat echt een drama was. Vandaag weer geschaatst.

Laatst bewerkt:

Welkom :)

Training van gisteren:

- Squat:
3x5xstang
2x5x40
3x5x75

Technisch ok, ben niet echt lekker, kostte me dus te veel moeite. Morgen squats na deadlift, maar even terug naar 60kg anders wordt het niets. Vrijdag 80kg.

- Benchpress:
5x50
5x60
5x70
5x80
5x90

Aan een stuk door.

- Chins:
2x5xbw
5xbw+10
2x4xbw+15
6xbw

Kan er mee door.

- Superset facepulls met side raises
3 setjes met rode powerband

Lekkere schouder pomp

Hopelijk wordt ik snel wat beter, afgelopen trainingen gingen niet zo lekker.

kan je die squat een keer filmen?
Beter dat je het gelijk goed doet, dan kan je snel doorstomen naar monster gewichten :)

kan je die squat een keer filmen?
Beter dat je het gelijk goed doet, dan kan je snel doorstomen naar monster gewichten :)

Goed idee, ik zal vrijdag eens kijken of ik wat setjes kan filmen.

Je bench en chins zijn erg goed man!

Bedankt, maar ze moeten veel beter natuurlijk! Chins ben ik wel tevreden over, doe ze nog maar net. Maar bench vind ik nog te zwak.

Training van vandaag:

- Deadlift
5x100
5x120
5x150
9x170

NAIS!! Kon het niet laten, ac/dc thunderstruck op en knallen. Nog 2 reps oid in de tank gelaten. Maar 5x ging gewoon zo makkelijk. Erg tevreden, na alle slechte deadlift trainingen na de kerstvakantie zit ik nu weer op het goede pad.

- Military Press:
5xstang
5x30
3x5x50

Maar even zo ipv 1x55. Volgende week 3x5x52,5. Dit was echt heel easy.

- Squat:
3x5xstang
5x40
3x5x60

Vet makkelijk, erg op techniek gelet.

- Superset fatman pull ups met incline barbell push ups.

Die incline barbell push ups zijn erg nice! Not nooit eerder gedaan.

- Lying hamstring curl vs bands
3x rode powerband

Lekkere pomp in de hams, rom zuigt wel.

Erg tevreden! Was nog wat ziekjes vandaag maar heb daar met de training niks van gemerkt.

Hoe doe je incline bb pushups?

Geen idee of het een goede naam is, heb ze zo maar genoemd. Gewoon handen op de barbell, voeten op een verhoging en opdrukken.

Training van vandaag:

- Squat
3x5xstang
5x40
5x60
3x5x80

Staan op film, upload ze morgen in het filmen van lifts topic.

- Benchpress
5x50
5x60
5x70
5x80
3x92,5
8x70

Alles paused.

- Chins:
2x5xbw
2x5xbw+15
6xbw

Nice! Maandag kijken of ik 3x5xbw+15 kan.

Dips:
8xbw
5xbw+15
6xbw+10

JM presses:
12xstang
2x10x30

Barbell curls:
8x30
6x40
10x30+10xstang

Lekkere training, bench gaat alleen niet zo lekker. Ik moet nog erg wennen aan het andere materiaal.

Gisteren roeitraining gehad.

Vandaag:

Training van morgen vandaag gedaan ivm tijdgebrek morgen.

- Squat:
2x5xstang
5x40
5x60
3x5x85

https://dl.dropbox.com/u/103578168/5x80.wmv

Squat van vrijdag, iemand feedback? Diepte lijkt iig beter te kunnen.

- Bench Press:
5x50
5x60
5x70
5x80
5x92.5

Laatste 2 reps paused.

- Chins
2x5xbw
5xbw+15
2x4xbw+15
5xbw

- Schouder burn set .

Diepte kan iets dieper, maar het is niets om je voor te schamen. Dus dat scheelt al. Verder bolt je rug onderin wat. Je kunt een paar dingen proberen:
  1. Wijder staan, of in iedergeval je knieen uit elkaar blijven drukken
  2. Spanning in je onderrug houden. Dus blijven archen
  3. Je borst omhoog houden, omhoog kijken zou al moeten helpen hiermee

Je hoeft niet alles in 1x te proberen maar kijk eens of 1 van deze tips je helpt :)

Diepte kan iets dieper, maar het is niets om je voor te schamen. Dus dat scheelt al. Verder bolt je rug onderin wat. Je kunt een paar dingen proberen:
  1. Wijder staan, of in iedergeval je knieen uit elkaar blijven drukken
  2. Spanning in je onderrug houden. Dus blijven archen
  3. Je borst omhoog houden, omhoog kijken zou al moeten helpen hiermee

Je hoeft niet alles in 1x te proberen maar kijk eens of 1 van deze tips je helpt :)

Bedankt, nog wijder staan is geen optie meer, sta al erg wijd. Mijn onderrug bolt zelfs met een lege stang. Ben helemaal niet flexibel dus dat moet ik ook trainen. Zal de tips proberen. Vrijdag maak ik wel weer een filmpje, kijken of er vooruitgang is.

chest up en wat dieper zakken idd, maar verder ziet het er goed uit :)
dikke DL ook 9x170 t*ring

chest up en wat dieper zakken idd, maar verder ziet het er goed uit :)
dikke DL ook 9x170 t*ring

Bedankt, chest up valt me niet mee.

Gisteren hard gelopen.

Vandaag:

- Deadlifts:
5x100
5x130
5x150
5x175

- Military Press:
3x5x52,5

Squat:
3x5x70

Fatman pull ups ss incline barbell push ups

Lekkere training, squats gingen alleen wat minder. Deadlift was easy, mp ook. Dat dere ub pump met de superset, nice.

Gisteren gezwommen, 2 km in totaal. Was met een vriend mee, zat in de langzaamste baan tussen allemaal dikke 50+ers, was de allerlangzaamste, huilen met de pet op. Niks mis met mijn uithoudingsvermogen, maar dit liet wel weer even zien hoe belangrijk techniek is bij sporten.

Vandaag:

- Squat:
3x5x90

Pfff, was super stijf van dat zwemmen. Ging echt niet, gewicht is nog goed te doen maar kreeg de techniek er gewoon niet lekker in. Bij de 3e rep verloor ik stijfheid en ging het fout. Volgende week 3x5x100, en dan even niet verhogen tot dat ik het met fatsoenlijke techniek kan. Moet meer letten op me knieën dat ik die goed naar buiten druk.
https://dl.dropbox.com/u/103578168/5x90 squat.wmv
Feedback wordt gewaardeerd, maar is weinig positiefs over te melden vrees ik, diepte leek beter als vorige week (https://dl.dropbox.com/u/103578168/5x80 squat.wmv).

- Bench Press
5x50
5x60
5x70
5x80
3x95
9x70

Paused, laatste rep met 95 was grinder.

- Chins:
5xbw
3x5xbw+15
5xbw

- Dips:
8xbw
2x6xbw+15

- JM press ss barbell curl
8x30 & 8x30
6x40 & 7x40
10x30 & 10x30+10xstang

Dips en chins gingen lekker, goede progressie hierin. Squats waardeloos.

Gisteren hard gelopen.

Vandaag:

- Squat:
3x5x95

- Bench Press:
5x50
5x60
5x70
5x80
5x95 evenaring pr

- Chins:
5xbw
3x5xbw+15
8xbw

- Schouder superset met bands

Ging wel lekker. Evenaring pr bench met gemak. Squats gingen veel beter als vrijdag.

Terug
Naar boven