AndroidHealthClinic

Ronnie Coleman vs Ramon Dekkers

Peiling Peiling Wie?

• Totaal stemmers
    113
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

vs

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Oke dus 140kg ofzo? vs 60-65kg.

Naar aanleiding van de discussies die gaande zijn.

Situatie is een straatgevecht of in de kroeg, dus niet in de ring.

Wie moet die gast zijn op je 2e foto?

24xo0ig.jpg

die dekkers heeft alleen kans als hij op 5 sec een slag of 10 frontaal op ronnie zn neus geeft:p

1 lowkick gevolgd door een stoot in z'n roidgut en Coleman zakt als een plumpudding te gronde.
kan ook,ik weet het niet,het is allemaal te zien wat coleman kan incasseren natuurlijk.
maar eigenlijk is het een beetje nutteloze topics.
beetje appelen met peren vergelijken

Coleman is net ijzer :D

Als je dit serieus meent heb je er werkelijk 0,0% verstand van.
Wat moet een kickbokser doen dan die op de grond ligt??

---------- Toegevoegd om 19:08 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:04 ----------

Dan nog, in een kroeg ofzo, Ramon geeft 1 jab op zijn kin en Ronnie ligt op de grond. Als Ronnie 1 klap op Ramon zijn gezicht geeft zal het niet veel effect hebben.
Haha denk je dat?? Ik weet wel vrij zeker dat een klap van Coleman veel harder aankomt.

Dat is gewoon natuurkunde

F = m * v

Kracht = massa * snelheid.

Om te illustreren met een voorbeeld: Als een bus met 50km/h tegen een huis aanrijdt, zal dat huis meer schade hebben dan wanneer een personenauto er met 100km/h er tegenaanrijdt.

---------- Toegevoegd om 19:08 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:04 ----------

Haha denk je dat?? Ik weet wel vrij zeker dat een klap van Coleman veel harder aankomt.

F = m * v

Om te illustreren met een voorbeeld: Als een bus met 50km/h tegen een huis aanrijdt, zal dat huis meer schade hebben dan wanneer een auto met 100km/h er tegenaanrijdt.

Yep, mensen hier onderschatten hoe belangrijk gewicht is bij vechten. Lightgewicht boksers, zoals Ramon, slaan gewoon een stuk zachter dan zwaargewichten. Daarom zie je bij de lichtgewicht partijen ook relatief weinig KO's, meeste partijen worden op punten beslist.

Het zal voor Ramon niet makkelijk zijn om Ronnie KO te slaan..

• Topic Starter Topic Starter
Yep, mensen hier onderschatten hoe belangrijk gewicht is bij vechten. Lightgewicht boksers, zoals Ramon, slaan gewoon een stuk zachter dan zwaargewichten. Daarom zie je bij de lichtgewicht partijen ook relatief weinig KO's, meeste partijen worden op punten beslist.

Het zal voor Ramon niet makkelijk zijn om Ronnie KO te slaan..

Ramon heeft genoeg mensen geko'ed.

Dus dan is Ronnie ko'en een eitje. Waarom zou dat moeilijker zijn? Omdat hij heelveel spiermassa heeft? :roflol:

Ramon heeft genoeg mensen geko'ed.

Dus dan is Ronnie ko'en een eitje. Waarom zou dat moeilijker zijn? Omdat hij heelveel spiermassa heeft? :roflol:

omdat hij wel wat kan hebben met zo'n gewicht.

een opa van 50kg heb je makkelijker op de grond dan een gezonde bber van 140kg

Jij stelt onderstaande;

Een kickbokser kan alleen maar kickboksen. Zogauw ze op de grond belanden of ronnie kan hem vastpakken is het afgelopen.

Kickbokser zijn leeuwen met een vechtershart op een paar uitzonderingen na. Ramon Dekkers is zo een speciaal iemand met een 100% vechtershart.
Daar kan je niet mee worden geboren. Iemand met een vechtershart zal er alles doen om zijn tegenstander op straat 1vs1 uit te schakelen. Ellebogen zijn ogen eruit prikken , oor eraf. Denk maar niet dat een kickbokser kansloos is op de grond ook al heeft hij geen grondtechnieken geleerd.

F = m * v

Om te illustreren met een voorbeeld: Als een bus met 50km/h tegen een huis aanrijdt, zal dat huis meer schade hebben dan wanneer een personenauto er met 100km/h er tegenaanrijdt.

Als je met de verkeerde techniek slaat dan heb je er nog niks aan. Om dit nou met een bus en een auto te vergelijken :rolleyes:

Kijk maar bij een boksbal op de kermis, iemand die zwaarder is hoeft echt niet harder te slaan.

Daarbij is Ramon zijn kop harder, hij is meer gewend, een klap van hem zal niet veel aanrichten. Andersom wel, 1 poeier op Ronnie zijn hoofdje en hij is KO.

---------- Toegevoegd om 19:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:20 ----------

omdat hij wel wat kan hebben met zo'n gewicht.
Wat maakt dat uit? Als hij 1x op zijn kop hoekt, wat maakt dan al die spiermassa uit op de rest van zijn lichaam? Of 1 lowkick op zijn quads..

een opa van 50kg heb je makkelijker op de grond dan een gezonde bber van 140kg

Nu ga je het met een opa vergelijken haha.

Krijg je een kerel van 70kg ook makkelijker op de grond dan een opa van 140? :rolleyes:

Jij stelt onderstaande;

Kickbokser zijn leeuwen met een vechtershart op een paar uitzonderingen na. Ramon Dekkers is zo een speciaal iemand met een 100% vechtershart.
Daar kan je niet mee worden geboren. Iemand met een vechtershart zal er alles doen om zijn tegenstander op straat 1vs1 uit te schakelen. Ellebogen zijn ogen eruit prikken , oor eraf. Denk maar niet dat een kickbokser kansloos is op de grond ook al heeft hij geen grondtechnieken geleerd.
Ik vereenvoudig het gewoon. Zo kan ik ook wel zeggen dat Ronnie politieagent is en Dekkers gelijk neerschiet.

@Cutler; ik geef gewoon aan dat snelheid helemaal niet het belangrijkst is als je kijkt hoe hard een klap aankomt. Als coleman en dekkers beide tegen een boksbal op de kermis aanslaan weet ik zeker dat ronnie een hogere score heeft.

Onzindiscussie trouwens, want het is ónmogelijk te bewijzen wie gelijk heeft :D

Ja ok maar gewicht is ook niet alles, als je geen ervaring hebt en zo stijf als een hark bent dan kun je op de grond ook niks, plus hij zal ook zo buiten adem zijn.

ronnie kan de spagaat......ronnie is zeer zeker niet stijf........
als ronnie klein beetje op boks les gaat en hij weet hoe ie moet slaan.......zeer zeker ronnie die gaat winnen. ventje breekt in 4en bij 1 slag van ronnie.......

Hahaha, Ronnie doet ****ing dumbbell curls met "Ramon Dekkers".

@Cutler; ik geef gewoon aan dat snelheid helemaal niet het belangrijkst is als je kijkt hoe hard een klap aankomt. Als coleman en dekkers beide tegen een boksbal op de kermis aanslaan weet ik zeker dat ronnie een hogere score heeft.

Je gedachtes over een stoot zijn veels te simpel en om goed effectief en "hard" te slaan met een grote impact is een goede techniek nodig.

Hieronder een zinvolle reactie van iemand die weet hoe het in elkaar zit. Zeer bruikbaar ook als reactie op jouw teksten;

Je schrijft effectiviteit die dan overblijft van een stoot, vreemde logica.
Maar goed, zelfs de impact en juist de effectiviteit van een ervaren vechter (ook al is deze lichter) zal groter zijn dan de 'grote maar onervaren jongen'. De impact van een stoot zit niet zozeer in het 'duwen' van je knokkels tegen wat dan ook, maar het 'raken en terugtrekken' van de arm. De meeste mensen kunnen niet stoten, niet incasseren, raken in paniek als ze geraakt worden, hebben de motoriek van een dode platvis en te weinig conditie voor een gevecht. Een ervaren iemand (onduidelijke term maar ik houd mijn interpretatie aan in deze van 'ervaren') kan ook in paniek raken e.d maar kan op automatismen terugvallen.
Heeft bovendien conditie om te incasseren en het overzicht houden.
En, laten we wel wezen, als het eenmaal op de grond komt dan is in de regel de 'grote onervaren jongen' vrijwel kansloos

In Zwitserland is het betere ijzer met de bijbehorende doperwten te krijgen. Met het internet en bereidheid tot een autorit heen en terug maak je skills overrated.

ronnie kan de spagaat......ronnie is zeer zeker niet stijf........
als ronnie klein beetje op boks les gaat en hij weet hoe ie moet slaan.......zeer zeker ronnie die gaat winnen. ventje breekt in 4en bij 1 slag van ronnie.......

Haha je hebt duidelijk nooit aan vechtsport gedaan.

"een beetje op boksles".. man die spieren werken alleen maar averechts, er is wel meer voor nodig dan een beetje de basistechnieken kennen. Alsof je ook maar iets hebt aan zulke dikke armen. Ronnie kan alleen gewichten optillen en aan machines trekken maar vechten is andere koek.

Als Ramon 1 goeie lowkick geeft breekt Ronnie zijn been in 2 stukken.

ookal raakt hij ronnie vol erg veel zal het hem niet doen..mits hij niet in de balls of het hoofd geraakt word dan

---------- Toegevoegd om 20:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:50 ----------

Als je met de verkeerde techniek slaat dan heb je er nog niks aan. Om dit nou met een bus en een auto te vergelijken :rolleyes:

---------- Toegevoegd om 19:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:20 ----------

Hij hoeft ook niet te slaan.. hij pakt hem en klemt hem tussen zijn 70 cm armen en wurgt hem de dood in:rolleyes:

heb het zovaak zien gebeuren als er weereens een 60kg kickboxer door de uitsmijter eruit word gezet:)

Terug
Naar boven