XXL Nutrition

Ron's log

• Topic Starter Topic Starter
Ik lees de posts door op het forum en kijk rond. Net wat je zegt, niet te overhaast handelen.

Dan zou ik een gym opzoeken en verder doorsparen....power rack is veel veiliger

Dat je blij bent met je powerrack is mooi en begrijp ik, maar een powerrack is absoluut niet veel veiliger. Het enige pluspunt van een powerrack tov een half rack is de veiligheid mocht je toevallig achterover vallen.

Nou is die kans heel erg klein, bij welke oefening zal dat gebeuren?
Een half rack heeft als voordeel dat je (in elk geval voor je gevoel) meer ruimte hebt om te trainen.

Ik heb vele jaren met veel plezier in een power rack getraind en de afgelopen jaren met nóg meer plezier in een half rack.

Succes met je keuze, beide zijn prima!

Moest ik even kwijt want aan onjuiste info hebben we tenslotte niets ;)

Laatst bewerkt:
Na lang wikken en wegen en meten en passen toch maar voor een halterbank gekozen met als extra accessoire een bicep curl bankje. Van onze sponsor @Fitness Seller .
Ik houd mijn 2 losse barbell steunen die ik nu gebruik en die tot 100kg belastbaar zijn en ik heb ook nog een los diprek staan. Al met al heb ik dan ook alle functies van een half rack behalve een optrekstang dan.

Marbo Verstelbare Halterbank MS-L105

Hopelijk heb ik het goed gedaan. Het is besteld en betaald in elk geval. Ik kan niet meer terug. :)

Laatst bewerkt:
Na lang wikken en wegen en meten en passen toch maar voor een halterbank met als extra accessoire een bicep curl bankje. Van onze sponsor @Fitness Seller .
Ik houd mijn 2 losse barbell steunen die ik nu gebruik en die tot 100kg belastbaar zijn en ik heb ook nog een los diprek staan. Al met al heb ik dan ook alle functies van een half rack behalve een optrekstang dan.

Marbo Verstelbare Halterbank MS-L105

Hopelijk heb ik het goed gedaan. Het is besteld en betaald in elk geval. Ik kan niet meer terug. :)
Welkom en bedankt voor de bestelling :cool:

Je kunt altijd nog terug hoor, als je de bestelling nog zou willen annuleren of aanpassen ;)

Ziet er modern uit, knallen maar!

Gisteren binnengekregen en hij staat nu. Alleen nog wat dopjes erop doen. Dank je @Fitness Seller voor de snelle levering. Vanavond maar eens voorzichtig uitproberen met 40kg bench.
Halterbank 002.JPG

Kan je, je voeten nog wel kwijt?

Ja, dat gaat wel.

Zo, uitgeprobeerd met 40kg. Gaat heerlijk en voelt als een veertje. Nu weer snel terug naar 5X8X65kg en dan verder opbouwen.Halterbank met ron 003 klein.jpg Halterbank met ron 004 klein.jpg

Eerste blessure is een feit. Mijn eigen schuld. Tegen mijn principe in teveel gewicht verhoogt met de Lat Pulldown. Heb even in de oefeningengids opgezocht welke spier het is en het blijkt de
'Levator Scapulae' te zijn. Kan mijn hoofd moeilijk draaien. Gisteren wat biceps oefeningen gedaan waarvan ik dacht die de genoemde spier niet zo zouden belasten maar toch weer een terugslag gekregen. Zit nu aan de Ibuprofen en zal wel een paar dagen uitgeschakeld zijn.

belangrijkste is heel blijven bij de bejaarden, even goed met coldpack/ijszak behandelen.
had het een paar jaar geleden ook, latpulldown te gek gedaan, ging van 140 naar de 160 kg had het langzamer moeten opbouwen, pffff paar jaar last van gehad en ben nu nog aan het opbouwen.

Blessure gaat wel weer maar is niet weg, kan er wel gewoon mee trainen. Ik ga nu een kleine cut doen tot 1 april, sta nu op 97.5 kg en wil de 95 te halen en
dan proberen weer een tijd rond dat gewicht te blijven . Heb maar een bus creatine gekocht in de hoop dat ik daarmee minder of geen kracht verlies, al zal dat hopelijk wel meevallen.

96.5 kilo nu. Nog 1.5 eraf. Ik moet natuurlijk veel meer vet kwijt maar ik voel me er niet goed bij als ik te snel afval. In elk geval, ik zie er natuurlijk nog niet uit zo en dat kan ook niet na 4 maanden. Ik denk dat ik wel bij @Sanca in de 30% club kan. Ik ga rustig door, het kan alleen maar beter worden. In mei of zo weer 2+ kg eraf zien te krijgen. Ben wel bang voor overtollig vel straks. :)

[afbeelding niet meer beschikbaar]

Laatst bewerkt:
Welkom in de club :D

Hebben we veel leden?

Verandering van spijs doet eten. Ik ben v.w.b. de Benchpress overgestapt van 4X8 reps naar 5X5. Gewicht ook van 67 naar 70kg.
Waar ik met meer reps eerder een vermoeid gevoel in de armen kreeg voel ik nu meer een pomp. Het ging me vrij gemakkelijk af. Nu voorzichtig uitzoeken wat mijn 1RM is want ik heb geen spotter of beugels die de stang opvangen. Denk er over zelf iets van steigerbuis te maken als beveiliging, gewoon een geraamte die de stang kan opvangen.
Aan het eind van mijn training die ik ook nog 2 keer small Benchpress met hetzelfde gewicht.

• Like
Waarderingen: Inb4
Sta op 97, krijg er toch moeilijk wat af of zal echt flink minder moeten eten. Over een maand maar weer een poging wagen richting zomer. :) Heb ooit 116,5 gewogen. :)

Nou ja dat is dan iig ongeveer 20 kg minder.

Respect hoor op jou leeftijd, keep the good work up !

Terug
Naar boven