Fitness Seller

Ron's log

Bezoekers in dit topic

Ik ben Elitemember geworden. Niet zo zeer vanwege de voordelen maar vooral om iets terug te doen naar degenen die dit forum runnen. Ik wist al het e.e.a. over krachttraining uit het verleden maar leer hier weer elke dag bij. Dus, bedankt forumbazen, keep up the good work!!!!!!!!!!
 
Zo, maar even een update. Gewicht 96.4 kg. Ik wil eind mei onder de 95 staan, moet makkelijk kunnen. Dan zie ik er aardig geblokt uit zonder loshangend vel denk ik.
Train 6 dagen in de week steeds 6 a 7 oefeningen. Mijn schema is als volgt:

Dag 1 Borst/triceps
Dag 2 Biceps/onderarm
Dag 3 Borst/triceps

Dag 4 Rust

Dag 5 Borst/triceps
Dag 6 Biceps/onderarm
Dag 7 Borst/triceps

Op alle trainingsdagen doe ik flat benchpress 5X5 width aan het begin van de training en 2X5 small aan het eind van de training. Op borst/triceps dagen doe ik een voorzichtige Latt Pulldown in slomotion omdat ik nog steeds wat last heb van mijn schouder die ik bij deze oefening heb opgelopen door te te ongecontroleerd trekken en een te hoog gewicht.
Benen doe ik [nog] niet. Heb aardig forse benen van mezelf dus de focus ligt nu op UB. Dus ook geen squats of deadlifts. Ik ga nog steeds vooruit kwa reps en gewicht. Ik houd netjes bij wanneer ik gewicht verhoogd heb en na een week of zo vindt ik dan meestal dat er wel een kilootje bijkan. :) Ik heb dan ook aardig wat 0.5kg en 1kg gewichten.

En nu heb ik nog iets ontdekt wat waarschijnlijk psychologisch is maar ik train het liefst in een shirt dat lekker strak zit, dan heb ik het gevoel dat ik sterker ben dan wanneer ik in een loszittend floddershirt train. Zo heeft ieder zijn eigenaardigheden denk ik dan maar.
 
Bench naar 71. Gewicht naar 95.8 kg. Nog 800 gram te gaan. :) Vreemd genoeg vindt ik de 1e set bench van de 5X5 het lastigst? Ik doe een ruime opwarm routine en daarna een bench met 10X27.5 kg om te wennen. Als ik dit jaar de 75 kg bench 5X5 haal ben ik dik tevreden, Ben in november met 40kg begonnen.
 
Als je langere tijd zo'n ongebalanceerd schema blijft volgen vraag je om problemen.
 
Als je langere tijd zo'n ongebalanceerd schema blijft volgen vraag je om problemen.

Ik weet dat het een raar schema is Steks. Daar staat tegenover dat ik nooit tot failure ga. Dus als ik 71 kg bench dan gaat dat me redelijk makkelijk af en dan blijf ik dat 7 a 10 dagen doen met dat gewicht voor er 1 kg bij komt. Zelfde met de andere oefeningen. Het is eigenlijk wel een 8-daags schema, 3 dagen, dan rust, 3 dagen, weer rust.
 
Waar ik op doelde is dat je geen schouders, rug en benen traint.
 
Waar ik op doelde is dat je geen schouders, rug en benen traint.

Ik weet het Steks. Ik heb geen spullen voor squat of deadlift, kan het ook niet kwijt in mijn kleine ruimte. Ik zal op enig moment daarvoor naar de sportschool moeten. Schouders zal ik nog eens naar kijken of ik iets meer kan doen maar door mijn schouderblessure doe ik alleen een voorzichtige latt pulldown. Mijn linker schouder blijft zeurderig al hoewel ik er met mijn andere oefeningen weinig last van heb.
 
Godzijdank. Eindelijk de 95kg gehaald maar het resultaat valt tegen. Nog veel te veel vet. Ik heb geen idee hoeveel ik nog kwijt moet??? Beste denk ik om verder te cutten, hoe moeilijk het ook is en dan maar geen gewichten meer verhogen. Mijn buik begint nu wel rimpelig te worden, zal er wel niet mooier op worden als ik nog een paar KG afval. Nu maar als doel de 92,5kg stellen en kijken hoe het er dan uitziet.[afbeelding niet meer beschikbaar] [afbeelding niet meer beschikbaar] [afbeelding niet meer beschikbaar]

Ben toch 11KG kwijt :)
 
Laatst bewerkt:
Bench naar 71. Gewicht naar 95.8 kg. Nog 800 gram te gaan. :) Vreemd genoeg vindt ik de 1e set bench van de 5X5 het lastigst? Ik doe een ruime opwarm routine en daarna een bench met 10X27.5 kg om te wennen. Als ik dit jaar de 75 kg bench 5X5 haal ben ik dik tevreden, Ben in november met 40kg begonnen.

Dat van de eerste set het lastigste vinden herken ik. Bij de volgende sets heb je een betere beheersing, doordat je zenuwstelsel door de 1ste is geactiveerd en de aansturing van de beweging beter gaat. Als je dan niet helemaal maximaal gaat, zoals je zegt, kan de eerste best de lastigste zijn. Bij ons is dat meestal wel de laatste set.

Groet van een andere old timer.
 
Voel me slap. Zal wel komen door het cutten i.c.m. voorjaarsmoeheid en warme weer. :) Wilde eerst niks doen maar toch maar mijn training helemaal afgewerkt.
Achteraf ben ik daar wel blij mee maar dit was de eerste keer dat ik geen gewicht verhoogd heb of een repje meer. Op zich niet erg. Ik denk dat k het cutten nog 2 weken vol hou en daarna weer meer ga eten.
 
Ging vandaag weer beter.

Bench 4X5X71
Bench 1X5X72 PR
Nu dit uitbouwen naar 5X5X72

Verder Triceps drukken staand
Triceps drukken zittende
Triceps drukken touw 1 extra rep
Borst flyes
Dips
Bench small 2X5X71

That's all foulkes!
 
Een lekker cheat weekend gehad. Zaterdag BBQ met het nodige bier en gisteren in de kroeg Feijenoord-AZ gekeken. Ook nog een grote zak friet opgegeten, wel zonder mayo. :) Ik moet zeggen, zo'n weekend doet je wel goed, vandaag weer lekker getraind.
 
Het gaat nog steeds goed. Linker schouder blessure is zo goed als over. Ben het gewicht aan de Lat Pull aan het opvoeren. En 2 nieuwe dumbbells gekocht met wat kleine gewichten om met schouderoefeningen te beginnen. Naast deze heb ik nog 3 grotere dumbbells dus kan ik voorlopig wel uit de voeten denk ik. Als de schouderoefeningen goed blijven gaan wil ik na de vakantie met deadlift beginnen.

Dumbbells 001.JPG
 
Ff een opmerking van een andere ouwe vetzak. Voor mezelf heb ik uitgevonden dat 8 (of meer) reps veel beter voor mijn schouders is dan 5-6 reps, terwijl ik bij 2-4 reps acute blessures krijg.
 
Ff een opmerking van een andere ouwe vetzak. Voor mezelf heb ik uitgevonden dat 8 (of meer) reps veel beter voor mijn schouders is dan 5-6 reps, terwijl ik bij 2-4 reps acute blessures krijg.

Thanks. Dan ga ik met 8 reps starten. ik moet ook oppassen met de schouders dus beter meer reps en wat minder gewicht zou ik denken.
 
Nog een paar kilo cutten. Op mijn arm heb ik echt bijna geen vet meer volgens mij. Op mijn buik wel. :)
Sta nu op 94.3 kg. [afbeelding niet meer beschikbaar] [afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Laatst bewerkt:
Kan je die KARMA ergens kopen ofzo? Zelfs Brutushakt heeft 383 Karma. Of worden ouderen gediscrimineerd hier? :D
 
Nog maar 2 dumbbells erbij halen. Ik heb geen zin om telkens gewichten te verwisselen nu ik ook schouders/lats doe.
Dan heb ik er 7

1 voor Biceps curls L/R om de beurt zittend
2 voor hammercurls
2 voor side lateral raises.
2 voor upright rows
 
Dank je marina1975. Nu kan ik weer lekker slapen, met KARMA. :)
 
Back
Naar boven