MuscleMeat

Roken in de horeca?

@Martie:

moet je een zakdoek hebben? toen ik begon te roken, zat men tenminste ook nog niet te kappen op rokers
en over welk leed heb je het?: dat de uitstoot van uitlaatgassen stukken schadelijker is voor onze gezondheid EN het milieu, dan enkele mensen die een sigaretje roken?
En dan nog het feit dat er in de Mddellandse Zeelanden van jongsaf aan een sigaret in je muil wordt gestoken, maar de mensen gemiddeld wel een stuk langer leefden.
hierbij nog het feit dat rokende mensen stukken aangenamer zijn in de omgang dan de gemiddelde gezondheidsfanaticus die enkel het bloed vanonder je nagels kan halen met zijn "gezondheidsethiek" maar wel zelf met zijn pens voor de televisie hangt. Dikke bull als je het mij vraagt en nu steek ik er nog eentje op.

Blackadder zei:
@Martie:

moet je een zakdoek hebben? toen ik begon te roken, zat men tenminste ook nog niet te kappen op rokers
en over welk leed heb je het?: dat de uitstoot van uitlaatgassen stukken schadelijker is voor onze gezondheid EN het milieu, dan enkele mensen die een sigaretje roken?
En dan nog het feit dat er in de Mddellandse Zeelanden van jongsaf aan een sigaret in je muil wordt gestoken, maar de mensen gemiddeld wel een stuk langer leefden.
hierbij nog het feit dat rokende mensen stukken aangenamer zijn in de omgang dan de gemiddelde gezondheidsfanaticus die enkel het bloed vanonder je nagels kan halen met zijn "gezondheidsethiek" maar wel zelf met zijn pens voor de televisie hangt. Dikke bull als je het mij vraagt en nu steek ik er nog eentje op.

lol, je zegt dat uitlaatgassen stukken schadelijker voor ons zijn ... roken is ook slecht, jij doet het allebei dus extra ongezond.

En wat denk je aan jezelf, jij denkt dat het je eigen probleem is, maar andere mensen hebben er ook last van.

Ik weet geen cijfers maar ik hoor echt zo vaak ouderen dat ze spijt hebben dat ze roken, ik rook niet omdat ik weet dat je er moeilijk vanaf komt, schadelijk voor je is, en rokers steeds minder kans krijgen om te roken, en kom maar weer met het feit dat het nooit ondezocht is dat je er longkanker van krijgt, maar dat is niet het enigste wat sigarettenrook met je doet. Tenslotte word je er ook alleen maar lelijk van, vraag me dan echt af... je bent gespierd maar je loopt met de lelijkste huid rond, net of je dan aantrekkelijker bent.

nee, ik ben blij dat ik niet rook!

Ik rook enkel wanneer ik ga stappen. Een biertje en een peukje gaan wel heel erg goed samen dus ik zou een verbod eerlijk gezegd wel klote vinden.

Maar aan de andere kant rook ik dan helemaal niet meer en dat is ook niet verkeerd.

RichardV zei:
Mij boeit het niet en ik heb nog nooit gerookt.
Zal me een worst wezen. Kapot gaan doen we toch.
Waarschijnlijk dan alleen als je gezopen hebt, want ik heb je volgens mij wel zien roken op 1 van de WOK-foto's.;) :D
OT:
Ik ben ook voor. Ik rook zelf nog steeds, maar kan mezelf ook mateloos irriteren aan mensen, die weigeren rekening te houden met niet-rokers. Had dat laatst ook weer in een restaurant. Er werd ons gevraagd om niet te roken, omdat er een groepje mensen had gereserveerd, waarvan er 1 absoluut niet tegen rook kon (waarschijnlijk ivm een ziekte).
Wij vonden dit prima, maar er zat een tafeltje toch een partij moeilijk te doen. Dat het hun avond nu ontbrak aan gezelligheid, etc.. Ik kan dat echt niet begrijpen en om die reden, zou het goed zijn om het landelijk in te stellen.

Mighty zei:
Waarschijnlijk dan alleen als je gezopen hebt, want ik heb je volgens mij wel zien roken op 1 van de WOK-foto's.;) :D
OT:
Ik ben ook voor. Ik rook zelf nog steeds, maar kan mezelf ook mateloos irriteren aan mensen, die weigeren rekening te houden met niet-rokers. Had dat laatst ook weer in een restaurant. Er werd ons gevraagd om niet te roken, omdat er een groepje mensen had gereserveerd, waarvan er 1 absoluut niet tegen rook kon (waarschijnlijk ivm een ziekte).
Wij vonden dit prima, maar er zat een tafeltje toch een partij moeilijk te doen. Dat het hun avond nu ontbrak aan gezelligheid, etc.. Ik kan dat echt niet begrijpen en om die reden, zou het goed zijn om het landelijk in te stellen.

Dan denk ik dat je de verkeerde Ries voor je hebt kerel.

Ik rook nooit!:D

Opvallend dat jullie zo positief zijn, dat had ik niet verwacht.
Ik ben ook voor. Aan een verbod in een café zal ik niet zoveel meer hebben als oudere jongere, maar ik zal wis & zeker vaker uit eten gaan. In vele buitenlanden is het wel verboden en op restaurant gaan is een van de geneugten, die in NL en andere rokerslanden volledig verziekt wordt door rokende restaurantbezoekers. Ik vraag altijd om een rookvrije plek en zie met genoegen dat daar meer en meer aan tegemoet wordt gekomen. Meestal beperkt het zich helaas alleen tot het aanwijzen van een achterafplekje dat nog leeg is.. en daarna komen dan uitgerekend rokers aan het tafeltje naast je zitten.

Nee, begrijp je dan waarom ik bijna nooit uit eten ga? Zou wel willen, maar je hebt al gegeten en gedronken als je die vieze lucht moet inademen. Kan er ook niet tegen bovendien.

voor en alleen vanwege het feit dat je kleren /haren enz minder stinken naar die ranzige lucht :barf:

Wel roken, maar ook een goede zuiverigsinstallatie.

Blackadder zei:
@Martie:

Haha typisch. Voorbeelden van andere 'slechte' dingen gebruiken om roken minder erg te laten lijken. Ik ben voor. Heb geen zin om kanker op te lopen door iemand anders zijn 'genot'.

Tegen, laat ze gewoon rekening met beiden houden en zorgen voor een rook en rookvrije gelegenheid en niet de een uitsluiten. Ben een niet roker overigens.

ik heb die petitie ook getekend haha ;)

van mij mag het ook afgeschaft worden. laat ze hun lucht maar lekker in hun eigen huis vervuilen. kleren gaan altijd stinken inderdaad en eens in de zoveel tijd is er wel eentje die een peuk uitdrukt op mn broek/shirt/hand.

Ik ben zelf ook een jaar verslaafd geweest aan roken trouwens.. maar toen vond ik het al irritant als ik rook van andere mensen in mn gezicht kreeg ofzo. Had liever gehad dat iedereen in de zoveel tijd gewoon ff buiten ging roken.

Voor mensen die willen stoppen met roken: allen carr - stoppen met roken

dat boek werkte echt perfect bij mij. en bovendien ben je heel blij als je gestopt bent en zie je het niet als iets dat je hebt moeten opgeven nadat je dat boek gelezen hebt.

Laatst bewerkt:
Ik ben voor een verbod, smerige bende man.

Waarom? Redenen genoeg in dit topic.

Men maakt zoveel heisa rond het roken ....Waarom stoppen ze niet gewoon de produktie ervan??Doen ze niet omdat de staat dan miljoenen euros minder winst maakt en de dokters krijgen minder zieken op bezoek......
Nu willen ze foto's van vervuilde longen op de pakjes gaan zetten,net of dat wat uitmaakt,voor mijn part zetten ze er een naakt wijf op.Ik zal toch niet meer of minder gaan roken door die foto's,net als zoveel anderen.Maar omwille van de transformatie v/d pakjes (lees fotos),gaat de prijs wel weer omhoog van een pakje!

Blackadder zei:
@Martie:

t*ring onder welke steen ben jij vandaan gekropen.............

Ik ben trouwens voor ondanks dat ik zelf ook wel eens rook. Vind niet dat anderen last moeten hebben van mijn gewoonte.

RichardV zei:
Dan denk ik dat je de verkeerde Ries voor je hebt kerel.

Ik rook nooit!:D
Heb het nog even gecheckt, maar ik had het inderdaad verkeerd opgeslagen op me harde schijf. Ik zou toch zweren, dat ik een peukie gezien had in je hand, maar ik heb blijkbaar een levendige fantasie.:D
Mijn excuses voor mijn smadelijke toespelingen.;)

bouwens62 zei:
Ik ben trouwens voor ondanks dat ik zelf ook wel eens rook. Vind niet dat anderen last moeten hebben van mijn gewoonte.

ghehehe wat is dit nu weer voor een reden. vind niet dat anderen last moeten hebben van mijn gewoonte...

Wees gewoon hoffelijk tegen elkaar...Ik rook zelf maar ik vind dat je respect moet hebben voor de keuze van de niet-roker. Ik kan best begrijpen dat het zeer storend is in een café om een hele avond in die stank en vieze lucht te zitten...Op café rook ik wel, maar probeer dan om zoveel mogelijk om de rook niet in de richting van niet-rokers te laten gaan en op restaurant ga ik gewoon even buiten staan, ik wil niet-rokers hun heerlijk diner niet verpesten !

dat ze maar eerst die hippie's aanpakken met hun blowtje en hun fles wiskey aan de bushalte . dan rook ik ook niet in de horeca

Terug
Naar boven