AndroidHealthClinic

Rotator cuff blessure, alternatieven

Bezoekers in dit topic

De rotator cuff's moeten juist wel getraind worden omdat deze niet genoeg ontwikkeld zijn tov de andere schouderspieren. Dat is één van de redenen dat hij last heeft. Dit is één van de meest voorkomende schouderklachten die soms redelijk vlug verdwijnen als men specifieke oefeningen doet om de rotator cuff's te versterken waardoor de disbalans tussen deze spiertjes en de andere schouderspieren verkleint.
Denk eerder dat hij te veel volume voor pecs draait en te weinig voor upperback, maar whatever, 3x per week benchen vind ik zowiezo al retarded.
 
Want? Doe het geloof ik al een jaar of 4-5.
Omdat het niet nodig is om 3x/week te benchen, velen gaan hier nu tegen hun schenen gestampt mee worden maar 3x/week zwaar benchen doet niemand , dus 1/2 sessies doe jij waarschijnlijk benchen met lagere intensiteit en ik vind dat er betere oefeningen zijn zowel om triceps, pecs als anterior deltoids te trainen voor hypertrophy. Los bovenop het feit dat oefeningen waarbij scapula movement restricted is zowiezo meer kans op injury betekenen voor de schouders. Powerlifters zullen het hier niet mee eens zijn, but i don't care, ik hou mijn schouders liever injury-free.
 
Omdat het niet nodig is om 3x/week te benchen
Jawel. Als je sterker wilt worden op benchen (of variant) zal je als gevorderde zelden wegkomen met 1-2x per week.
maar 3x/week zwaar benchen doet niemand
Jawel. Heb het echt lange tijd vrijwel dagelijks gedaan tot de max.
ik vind dat er betere oefeningen zijn zowel om triceps, pecs als anterior deltoids te trainen voor hypertrophy
Dat is iets anders.
but i don't care, ik hou mijn schouders liever injury-free.
Nog nooit blessure gehad. Dus dat argument gaat niet op voor iedereen.
 
Jawel. Als je sterker wilt worden op benchen (of variant) zal je als gevorderde zelden wegkomen met 1-2x per week.

Jawel. Heb het echt lange tijd vrijwel dagelijks gedaan tot de max.

Dat is iets anders.

Nog nooit blessure gehad. Dus dat argument gaat niet op voor iedereen.
Goed dat jij er mee wegkomt, maar lukt duidelijk niet bij iedereen. Ik neem het risico alleszins niet. Maar je moet er niet van verschieten dat je dan rotator cuff injury gaat krijgen.
Just my 2 cents.
 
Goed dat jij er mee wegkomt, maar lukt duidelijk niet bij iedereen.
Dat is waar. Al denk ik (geen bewijs) dat veel mensen die veel benchen het verkeerd aanpakken qua vertrekpunt, techniek/ houding en te weinig kijken naar balans en blessure preventie.
Maar je moet er niet van verschieten dat je dan rotator cuff injury gaat krijgen.
Ik pak vanuit blessure preventief oogpunt o.a. rotator cuff ook 3-4x per week aan. In 15 jaar heb ik gemerkt dat niet iedereen een bepaald volume aankan op een bepaalde intensiteit. Maar veel mensen kunnen wel meer volume maken. En daar begint het mee. Als je begint met meer benchen/sq/dl/row/etc. moet je je ego thuislaten en rustig opbouwen.
 
Dat is waar. Al denk ik (geen bewijs) dat veel mensen die veel benchen het verkeerd aanpakken qua vertrekpunt, techniek/ houding en te weinig kijken naar balans en blessure preventie.

Ik pak vanuit blessure preventief oogpunt o.a. rotator cuff ook 3-4x per week aan.
Dat is waar, en verstandig dat je rotator cuff ook veel traint, doe ik ook. Retarded was misschien wat overdreven, weet ook niet hoe lang TS al traint. Een advanced lifter weet vaak waar hij mee bezig is en zal daarom ook makkelijker wegkomen met hogere frequentie aan benchen.
 
Een advanced lifter weet vaak waar hij mee bezig is en zal daarom ook makkelijker wegkomen met hogere frequentie aan benchen.
Eens. Voor een beginner is het meestal ook helemaal niet nodig om 3x per week te benchen. Dezelfde resultaten kunnen min of meer behaald worden met 1-2x per week. Het wordt pas interessant als je gevorderde bent of in ieder geval als je merkt dat bij x volume en intensiteit de progressie stilvalt. En het gebruikelijke onvoldoende werkt. Ik heb altijd rekening gehouden met goed/beter/best. Wat nu best werkt kon vorig jaar (wellicht) minder dan goed werken. Je moet altijd kijken naar de fase waarin je je begeeft.
 
De schouderspieren die je normaal traint even laten rusten, maar de rotator cuff's moeten onmiddelijk versterkt worden.
22046710_10155481271095469_8276197404334357113_n.jpg
 
Back
Naar boven