- Waardering
- 2.963
Een beetje kennis van religie zou menig mens goed doen.
Vertel?
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Een beetje kennis van religie zou menig mens goed doen.

Respect

Menig persoon weet tegenwoordig niet eens waarom ze nou eigenlijk vrij hebben met pasen, kerst, hemelvaart. religie is veel meer dan een geloof alleen. het maakt voor een groot gedeelte deel uit van de algehele geschiedenis en ga zo maar door.
Menig persoon weet tegenwoordig niet eens waarom ze nou eigenlijk vrij hebben met pasen, kerst, hemelvaart. religie is veel meer dan een geloof alleen. het maakt voor een groot gedeelte deel uit van de algehele geschiedenis en ga zo maar door.
Ik bedoel niet te zeggen dat je moet geloven o.i.d maar het kan wel handig zijn voor de algemene ontwikkeling het een en andere van een religie te weten.
Lieve dbb vriendjes,
Bismillah.
Het is voor iedere moslim verplicht om de islam in zijn totale vorm te wensen, dus hiermee komt bijvoorbeeld om de shariah en de islamitische staat bij kijken.
Leuke hypothese, en niet meer dan dat.
Die hypothese uitbreiden naar geloof is ongefundeerde larie.
Leuke hypothese, en niet meer dan dat. Even een summary van zijn boek erbij genomen, is pure popscience, gaat over basismythes niveau spuiten&slikken.
Weet ook niet waarom hij claimed neurowetenschapper te zijn, hij is het niet. Enkel phd in psychologie, zowat de lowest of the low sociale wetenschap naast economie.
Zo ongefundeerd is het niet. En met de hoeveelheid ongefundeerde opmerkingen hier op dbb richting marokkanen vind ik deze nog behoorlijk meevallen.
Wat is de wetenschappelijke basis van je hypothese dan?
En dat er hier veel ongefundeerde opmerkingen over Marokkanen maken, tja, het is een forum.
Normaal ben ik iets progressiever dan de gemiddelde DBB'er, maar een gematigde islam is gewoon een verdraaide versie van wat er letterlijk in de Koran geschreven staat.
Als moslim hoor je nl achter het idee te staan dat het een bijna verheven goed is dat ongelovigen zullen branden tot in de eeuwigheid. De hypocrieten zijn net diegenen die dat allemaal trachten te verdoezelen om tot een consensus te komen met het Westerse secularisme. Het zijn twee verschillende wereldbeelden die incompatibel zijn, uit een soort intellectuele eerlijkheid ben je gewoon verplicht tav jezelf om een kant te kiezen.
Wat niet wil zeggn dat ik zo'n Westerse salonmoslim niet verkies boven een salafistische fundi, maar dan doe ik dat louter om pragmatische redenen.
Ze kunnen best geaccepteerd worden, maar niet op die manier.allemaal omdat ze een eigen identiteit zoeken die bewust anders moet zijn dan die van de Nederlander door wie ze niet geaccepteerd worden.
Leuke hypothese, en niet meer dan dat. Even een summary van zijn boek erbij genomen, is pure popscience, gaat over basismythes niveau spuiten&slikken.
Weet ook niet waarom hij claimed neurowetenschapper te zijn, hij is het niet. Enkel phd in psychologie, zowat de lowest of the low sociale wetenschap naast economie.