AndroidHealthClinic

Islamitische geleerde haalt hard uit

Heb er ook zo

"Pis je groen, STD-testje doen."

---------- Post toegevoegd 26 June 2013 om 13:51 ----------

Dan moet je de video nog eens goed bekijken. Hij zegt nergens dat ze geen ware moslims zijn, hij zegt enkel dat hun interpretatie geschift is.

Dat is net de "true scotsman" dat zijn betoog zo goed maakt.

Je hebt gelijk ik heb niet goed gelezen, verkeerd geïnterpreteerd.

• Like
Waarderingen: mat
Hij zegt zeker zaken die er toe doen maar de vraag is hoeveel moslims zijn boodschap ondersteunen of serieus opvatten want met een enkele geleerde die dit zegt maakt weinig verschil toch ?

• Like
Waarderingen: Vonk
Normaal ben ik iets progressiever dan de gemiddelde DBB'er, maar een gematigde islam is gewoon een verdraaide versie van wat er letterlijk in de Koran geschreven staat.
Als moslim hoor je nl achter het idee te staan dat het een bijna verheven goed is dat ongelovigen zullen branden tot in de eeuwigheid. De hypocrieten zijn net diegenen die dat allemaal trachten te verdoezelen om tot een consensus te komen met het Westerse secularisme. Het zijn twee verschillende wereldbeelden die incompatibel zijn, uit een soort intellectuele eerlijkheid ben je gewoon verplicht tav jezelf om een kant te kiezen.

Wat niet wil zeggn dat ik zo'n Westerse salonmoslim niet verkies boven een salafistische fundi, maar dan doe ik dat louter om pragmatische redenen.

Laat Killy hier eens op reageren want Killy doet net alsof hij altijd een geleerde is maar deze Ibrahim maakt varkensgehakt van Killy.

Persoonlijk denk ik het radicalisme van tegenwoordig voort komt uit angst dat de islam zal verminderen uit het straatbeeld (ook in islamitische landen). Moderne tijd haalt ze in principe langzaam in...

Als je bijvoorbeeld Gaza kijkt. Die 'Arab Idol' van laatst = muziek = aanbidden persoon alsof het een god betreft, geloof is ff niet meer het belangrijkste, allemaal verboden maar men kan er niks aan doen. Extremistische en radicale elementen zijn het antwoord op die laaaangzame verwijdering maar wie er overwint is moeilijk daarom willen de radicalen ook zo graag een sharia staat in plaats van al die halfslachtige islamitische landen waar men makkelijk 'afgeleid' raakt.

Laatst bewerkt:
Alle pokemons uit je hoofd leren met al hun aanvallen, zwakheden en sterktes lijkt me ook nog 'n pittige studie.

Ben jij gelovig opgevoed? Of is jouw familie gelovig/gaan ze naar de kerk?

Ik ben ongelovig opgevoed maar mijn ouders waren katholiek met de nadruk op waren.

Ben jij gelovig opgevoed? Of is jouw familie gelovig/gaan ze naar de kerk?

Ik ben ongelovig opgevoed maar mijn ouders waren katholiek met de nadruk op waren.
Ben gelovig opgevoed en zat op zowel een rooms-katholieke basisschool als middelbare school. Beide ouders gelovig, moeders iets minder, paps iedere zondag naar de kerk.

Hij heeft gelijk echter wat gaat hem dat kosten. Zitten nu vast een hoop van die mong*len zich op te vreten. Als het aan mij lag allemaal op een boot zetten naar een eiland waar niemand komt. Heel vervelend want er zitten ook goede tussen sturen we die als laatst

Hij heeft gelijk echter wat gaat hem dat kosten. Zitten nu vast een hoop van die mong*len zich op te vreten. Als het aan mij lag allemaal op een boot zetten naar een eiland waar niemand komt. Heel vervelend want er zitten ook goede tussen sturen we die als laatst

+1, en meteen ook maar al die mong*len die op een achterlijke manier roiden.

:trollface:

Alle pokemons uit je hoofd leren met al hun aanvallen, zwakheden en sterktes lijkt me ook nog 'n pittige studie.

Pff, ik promoveer op neo-institutionalisme binnen de my little pony gemeenschap.

---------- Post toegevoegd 26 June 2013 om 14:47 ----------

Ben gelovig opgevoed en zat op zowel een rooms-katholieke basisschool als middelbare school. Beide ouders gelovig, moeders iets minder, paps iedere zondag naar de kerk.

In Volendam op middelbare gezeten?

not sure if dood of vatbaar geworden voor logica:roflol:

Pa heb zich kapot gerookt en gezopen en is jaartje geleden het hoekie om gegaan.
Ma timmert ook hard aan de weg maar is er nog niet.

Pa kwam uit een zuid Europees dorp je zonder elektriciteit etc en was streng Katholiek opgevoed.
Toen hij in NL kwam liet hij dat allemaal los en ging eerst arbeiderswerk doen in de NDSM en Andere dingen bij hoogovens schoorstenen herstellen enz, veel later ging hij opeens studeren en werd echt hoog geleid en shit, heb het dan ook echt over drs enz maar toen was ik al volwassen.
En ik ben totaal onopgeleid :)

---------- Post toegevoegd 26 June 2013 om 14:49 ----------

Me pa was precies zo als jou aangaande "het geloven"

Een beetje kennis van religie zou menig mens goed doen.

Terug
Naar boven