XXL Nutrition

Rubensossa's trainingslog

Mijn volgende gym heeft ook ongeveer deze stats (dumbbells tot 42 en 1 paar van 48) en schijven tot zo'n 300kg, voor sommige mensen kan dat genoeg zijn. ;)

Zodra je richting de 200 gaat deadliften is het te weining.. Want er zijn ook nog andere mensen die schijven nodig hebben..

Onze gym heeft zo.n 1000 kg aan schijven sossa en vaste dumbbells tot 40 plus schroef dumbbells tot wat ever you like. Mijn andere gym waar ik train heeft ook zo'n 1000 kg aan schijven en dumbbells tot 70kg.

Maar ach tot 39 kg kun jij in ieder geval je biceps trainen:p

Jij kwam toch uit Amsterdam? Waar train jij?

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.742
Ik weet het, maar die 300 kg aan schijven bedoel ik dan ook 'makkelijke schijven' ofwel alleen de 20-ers en 15-ers. In totaal zal er wel zeker zo'n 500 kg totaal aan ijzer aanwezig zijn.

En trouwens, de gyms bij mij in de buurt zijn idd dermate triest..

• #2.743
Vandaag: Extreme lazy home workout:

Towel pullups:
5x5

DB Flyes:
5x5

Hammer Kurlzz:
5x5

Triceps X-tensionzz:
5x5

Plus wat gripwork.

excuus voor deze beschamende workout: Ik ga donderdag knallen op StrongMan onderdelen!! (hope so) :cool:

whaha!

jaja, dat zeg je iedere keer :D

besef je wel dat wanneer je op regelmatige basis stronman wil gaan doen, je toch ook echt in de gym zal moeten knallen... Dan kan je je niet sparen voor een traininkje

• #2.746
By the way, deze week wil ik 2 artikelen bestellen, die ik eigenlijk al veel eerder had moeten hebben:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

De halterriem heb ik de Large van besteld, 112 cm. Lijkt me groot genoeg?

kniebanden kosten me 25 euro en de halterriem 40 euro. Is dat niet teveel?

• #2.747
jaja, dat zeg je iedere keer :D

besef je wel dat wanneer je op regelmatige basis stronman wil gaan doen, je toch ook echt in de gym zal moeten knallen... Dan kan je je niet sparen voor een traininkje

hehe, I know. Ik verzin de laatste tijd te vaak smoesjes om niet fatsoenlijk te trainen. Moet er echt wat aan gaan doen..:(

By the way, deze week wil ik 2 artikelen bestellen, die ik eigenlijk al veel eerder had moeten hebben:

[Link niet meer beschikbaar]

112 cm, weet je zeker?, ik pas hem niet !
prijs lijkt me redelijk !

ik heb zelf ook de riem die afgebeeld is besteld alleen heb een andere binnengekregen!!
maar geen vrees dat is een super riem!!

• #2.750
@Stah: ik heb een buikomtrek van 90 cm, dus dat moet lukken denk ik. Was eerder bang dat ie misschien te groot zou zijn..?

40 euro is zeker niet veel als het echt een goede riem is!

heb er geen problemen mee gehad en mijn begeleider zei dat t een goede was dus:)
en ik heb een taille van 98,5cm dus past ook tot t 2e gaatje dus ja:D lang zat

Goed idee van je,paar gripgloves erbij en je bent compleet!!!

Mooie riem, lijkt me niet te duur nee. Zo'n riem moet ik ook nogeens kopen. Heb er nu 1 die aan de voorkant smaller is zeg maar. Deze lijkt me een stuk relaxter.

Voor de maat van die riem kan je die shop best even mailen en je taille maat doorgeven denk ik.

• #2.757
Donderdag, 22 maart 2007; Sterke Man training:

Na met Jules afgesproken te hebben op een bekende parkeerplaats, zijn we naar de plaats van bestemming gereden, waar ons een ware training stond te wachten. De onderdelen stonden in een loods achter het huis van Henk, een zeer sympathieke man, die ook aardig sterk is. We waren in totaal met 9 man, dus aan rusttijd geen gebrek. De training verliep als volgt:

Deadlifts:
Warm up
5 x 140 kg
3 x 160 kg
2 x 185 kg (easy)
1 x 200 kg (nog steeds easy)
1 x 215 kg PR (vlot)
1 x 220 kg PR (nog vrij vlot) :)

Gelijk de eerste oefening 2x m’n record verbroken. De 220 kg ging nog vrij makkelijk van de grond, maar vanaf m’n knieen merkte ik een sticking point. Meer rack pulls gaan doen dus.

Boom:
8 x 50 kg
3 x 70 kg
3 x 80 kg (4de rep failure)
2 pogingen met 90 kg, maar deze faalde door verlies van evenwicht. De volgende keer heb ik ‘m!

We gebruikte 2 verschillende bomen, de eerste woog 50 kg en was een stuk langer. De ander woog 70 kg en was korter maar een stuk dikker. Hier hebben we voornamelijk mee getraind. Enig nadeel van de dikke boom is dat ie je hals dicht drukt tijdens het cleanen, zodat je bijna geen adem meer krijgt.

Atlas Stones:
1 x 105 kg
1 x 120 kg

De 105 kg steen ging vrij makkelijk omhoog. Ook het plaatsen van de steen op de verhoging was geen probleem.
De 120 kg was al een stuk zwaarder, maar ook deze ging nog vrij goed. Enige nadeel hieraan was dat ik zowat m’n vel van m’n onderarmen afrukte door die smerige klote hars. Achja, je moet een beetje pijn lijden om sterk te worden.

Farmer’s hold:
41 seconden met 250 kg totaal, dus 125 kg per hand PR

Dit werd gedaan door op een kistje te gaan staan en twee handvaten vast te pakken, waarbij aan elke kant 120 kg was bevestigd. Het gewicht moest je effe kort deadliften. Na die 41 seconden voelde het alsof het vlees in m’n handen kapot was gedrukt. Het eelt heeft het gelukkig gehouden, dankzij de magnesium en een juiste grip.

Zo, dat was m’n eerste Sterke Man training. Het was echt supergaaf en de mannen waren allemaal erg sympathiek. Ik ben met Jules daarna terug naar huis gereden om eerst nog effe een burgertje te scoren bij de Mac. Over 3 weken zal er wederom een Sterke Man training plaatsvinden, dus dan ben ik weer zeker van de partij! Jules, nog bedankt voor de lift en zeer nette prestaties die je daar neerzette! :thumbs:

Laatst bewerkt:
Cool verhaald en je kunt je DL stats aanpassen :D!!

leuk om te lezen en goeie prestaties ook!

next time we need some pica's!

TOF Ruben ! :) Gefeli met je PR's :D

maar 9 man ! :eek: dat zijn nogal wat Strongman daar in het Zuiden ?

Terug
Naar boven