Fitness Seller

Rugby and Training picture/progress log!

Abo, interessante trainingen.

Nou je bent aardig sterk ook kerel! nice

Brede stang is zeker bevorderlijk voor je grip strength!
En core exercises genoeg met zware squats en deads ;)

• Topic Starter Topic Starter
Abo, interessante trainingen.

leuk! heb jou log ook gevonden! zieke trainigen gast.. als ik de cleans e.d. onder de knie heb hoop ik ook naar dergelijke gewichten te gaan

Nou je bent aardig sterk ook kerel! nice

thanks bart, ik zocht een gewicht waarbij ik de reps net haal maar niet fail... het kannog wel wat zwaarder denk ik maar reps op de deadlift vooral slopen me toch!

Brede stang is zeker bevorderlijk voor je grip strength!
En core exercises genoeg met zware squats en deads ;)

dat is dan een bijkomend voordeel, zal me weer helpen met zware reps op de deadlift!
ik voel nu ook dat me core wel degelijk aangepakt is gisteren... vanavond alleen wat planken, turkisch getups ofzo en dan weer de schouder oefeningen doen voor de training!

leuk dat jullie meelezen.. parabellem jij heb geen log?

reppen op squats en deadlift vind ik zelf het zwaarste wat er is, je kunt wel veel halen uit juiste ademhaling maar het blijft zwaar.

dat is dan een bijkomend voordeel, zal me weer helpen met zware reps op de deadlift!
ik voel nu ook dat me core wel degelijk aangepakt is gisteren... vanavond alleen wat planken, turkisch getups ofzo en dan weer de schouder oefeningen doen voor de training!

leuk dat jullie meelezen.. parabellem jij heb geen log?
True, daar zit wat in. Veel olympische lifters doen hanging leg raises, misschien een ideetje! Doe zelf sporadisch. Is behoorlijk pittig!

En nee, geen log. Wel eens overwogen.. recentelijk weer over nagedacht. Denk alleen dat ik het slordig ga bijhouden :D

Tijd voor een update DBB.

Dinsdag 18:30-21:15
zoals beloofd wat core work gedaan voor de training. front,side plank en medicin ball throws en als laatste legraises.
ook heb ik de schouder oefeningen erbij gepakt. de pijn in mijn schouder is vrijwel weg dus dat is mooi!

De training bestond zoals meestal op dinsdag uit een gezonde dosis fitness , en daarbij hebben we als groep aan bepaalde skills/spelsituaties gewerkt.
Voor eventuele rugbyers onder ons hebben we met de voorwaartse nog wat set pieces gedaan, als de scrum en lineouts.

Kwalitatief goede training erg tevreden!

Woensdag 17:15 - 18:40

Vandaag voor het eerst deel twee van het schema. Veel oefeningen waren nieuw of al heel lang niet gedaan dus het was vooral veel coaching en uitproberen.

powerclean
Je merkt meteen waarom dit een goede oefening is voor iedereen in de sport.
Je hele lichaam moet perfect samenwerken voor een goede uitvoering en zelfs met een lege stang breekt het zweet me al uit ;-)

na diverse trail and errors + warm ups

2 x 6 met 45 KG

matig tevreden over de uitvoering, hier echt even de tijd voor nemen

Jump Squat

Nog zo'n oefening die je langzaam moet opbouwen omdat het anders gewoon TE blessure gevoelig is

1 x 10 BW jump Squats
1 x 10 +120cm bar jump Squats
2 x 6 olympic bar jump Squats

uitvoering was van ons beiden goed, volgende keer beginnen met wat gewicht op de bar

push press

deze ging qua uitvoering al snel beter.
na de nodige warmups etc.

2 x 6 x 45 KG

tevreden, volgende keer 50 KG en verder opbouwen

zoals al eerder zei stelden de gewichten niet veel voor bij de eerste 3 oefeningen maar we zweten allebei alsof we net zwaar zijn wezen squatten en deadliften. de rest van de training is meer straight forward.

incl. DB press

3 x 10 x 30 KG

DB shoulder press (seated)

3 x 10 x 18 KG

Lat PD

3 x 12 x 52 KG

Dips

12, 12, 10 Body Weight

single arm DB row

2 x 12 x 24 KG

de rest van de training verliep soepeltjes... overal de gewichten wat aan de lichte kant maar zo rollen we lekker in het nieuwe programma wat dusver goed voelt.
Ik moest me dochter halen en me broertje uit eten dus 3 minuten rust zit er bij ons niet in .... max 1 minuutje rust tussen sets, dus de intensiteit was prima

bijgaand het schema voor wie dit gemist had.

sportieve Groet!

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Nu ben ik overtuigd, ik ga die powercleans ook doen. Ik had ze al bij meerdere gezien maar begreep de oefening niet helemaal. Ik zag dat je wat variatie in die oefening kon gooien zoals helemaal door de hurken zakken na de clean en eventueel een press er achteraan doen.

Flinke training wel, mooie vorm van trainen.

Donderdag

voor de training nog wat aan me power clean techniek gewerkt en het begint ergens op te lijken!

training zelf was 100 % tactisch want er staat een belangrijke wedstrijd op het programma morgen.

vandaag een rustdag...

ik had nog wat foto's gemaakt, of beter, me vriendin heb wat foto's gemaakt met haar telefoon!
voor de lol

[afbeelding niet meer beschikbaar]

[afbeelding niet meer beschikbaar]

vanmorgen gewogen precies 95 kilo
dat is een kilo in 9 dagen... hoop alleen vet natuurlijk

Goede schouders, rug kan ik niet erg goed beoordelen door de foto's zou meer wijdte in mogen op de lats lijkt...Kan ook echt aan de foto en manier van pose liggen, 95 kilo is toch aardig! Goed gewicht als voorwaardse:)

Jump squats zou ik een beetje mee oppassen. Doe dan idd pushpresses of jerks, dan maak je in essentie dezelfde beweging maar heb je het probleem van de landing niet.

Jump squats zou ik een beetje mee oppassen. Doe dan idd pushpresses of jerks, dan maak je in essentie dezelfde beweging maar heb je het probleem van de landing niet.

ja we bouwen het heel erg langzaam op, het is denk ik ook niet de bedoeling met zwaar gewicht te springen.
moet een soepele beweging blijven.

het weekeind is wederom zwaar gevallen.... na de wedstrijd zijn we met een man of 20 bij ons thuis geland waar het toch aardig laat is geworden en gister gaven me ouders een feest. echter toen ben ik netjes om 9 uur gevlcuht ;-)

krant.jpg

voor degene die het leuk vinden
het stukje uit de krant van de afgelopen wedstrijd!

zelf ben ik de wedstrijd goed doorgekomen.. alleen me vinger uit de kom maar die ging makkelijk weer terug gelukkig.
heb nu een zere hand maar we zullen zien hoe dat vanmiddag met trainen gaat!

sportieve groet!

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

wij zijn zwart geel ;-) ik moest ff cappie op wegens snee in me achterhoofd :-S

Maandag fullbody

squat
8x120
8x125
6x130
6x135
ging goed

deadlift
8x120
8x125
6x130
6x135
lekker zweten!

benchpress
8x90
8x95
6x100
6x105
ging me stuk beter af als vorige week

chinups
12 reps
8 reps
9 reps

hamstring raises
3x10 ieder been

verkrampte lekker

core > prone hold (plank)
2 x een minuutje

het was allemaal ff doorbijten wegens pijn in mijn hand maar wel tevreden

dinsdag team training

2 uur lang contact training, tackelen, tackelen, tackelen en fitness...HIIT
eenmaal thuis nog een aflevering dexter kunnen kijken met een bakkie kwark en toen als een blok in slaap gevallen

Fijne dag!!

Leuk krantenartikel :) en goede trainingen!

snee in je achterhoofd, vinger uit de kom. Oh niks aan de hand joh!
Gotta love rugby! Menig voetbalspeler loopt dan 2 week te janken...

Sterke training!

Leuk zo'n tackle training:roflol:

Leuk krantenartikel :) en goede trainingen!
jah is altijd leuk het terug te lezen, alleen leuker als je wint ;-)

snee in je achterhoofd, vinger uit de kom. Oh niks aan de hand joh!
Gotta love rugby! Menig voetbalspeler loopt dan 2 week te janken...
haha ik ken voetballers die ook wel tegen een stootje kunnen :-D maar begrijp je volkomen!

Sterke training!

Leuk zo'n tackle training:roflol:

thanks bart! jij gaat ook maar door met je volume trainingen!
jammer van je blessures... ik kan er niet tegen , langs de lijn staan....

woensdag middag

powerclean
stiekem wat aan de techniek gewerkt tussendoor en ging een stuk beter! ;-)

2 x 8 met 50 KG

Gewicht stelt nog niks voor, maar op een lekker hoog tempo zodat het toch intensief is.
Wil kleine stapjes omhoog maken zodat ik het echt onder de knie heb voordat het te zwaar wordt

Jump Squat

overgeslagen

we hebben in plaats hiervan box jumps gedaan (BW)

push press

2 x 6 x 50 KG

incl. DB press

3 x 12 x 30 KG

volgende keer minder reps, meer gewicht!

DB shoulder press (seated)

3 x 10 x 20 KG

Lat PD + fly machine

3 x 12 x 59 KG + 3 x 12 x 86 KG

Dips

12, 12, 8 Body Weight
schoot bij de laatste in de lach door k*t geintje van me broertje

single arm DB row

2 x 10 x 28 KG

Was een fijne training!

Vanavond teamrun en dan vrijdag rust

Aanstaande zaterdag staat de kampioen op het programma dus wordt een pittige pot!
vorige keer pijnlijk onderuit gegaan....

fijne dag!! trainse!

Laatst bewerkt:
Pittige training weer kerel, 3 x 12 x 30 dbp! Niks mis mee.

Blessure is idd klote maar ja... ik kan er niks aan veranderen.

Moet je tegen hilversum komend weekend? Daar zat een maatje van me bij, Niek Scholtes, stond prop meestal. Die speelt alleen niet meer door schouder problemen.

Moet je tegen hilversum komend weekend? Daar zat een maatje van me bij, Niek Scholtes, stond prop meestal. Die speelt alleen niet meer door schouder problemen.

klopt! ik ken niek ook wel! heb vroeger zelf samen met hem gespeelt een periode, bij NL U18 ofzo

klopt! ik ken niek ook wel! heb vroeger zelf samen met hem gespeelt een periode, bij NL U18 ofzo

Mooi man,kleine wereld af en toe. Niek is bij ons begonnen met Rugby. Afgelopen wedstrijd nog met staan ouwehoeren;) Hij is wel veel afgevallen sinds hij gestopt is.

Terug
Naar boven