XXL Nutrition

Rusty's Log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Met low bar kan je meer gewicht pakken, die moeten ook ATG.
High bar zijn de Olympisch squats, voeten op schouderbreedte, goed voor je quads.
Dat is een beetje het idee wat ik er van heb. Ben er niet zeker van. De oly squats gaan zeker een hel voor me worden met die lange stelten voor me, maar goed, ik ga het schema doen zoals het er staat, geen bullshit.

Het is niet per se zo dat je low bar meer gewicht kan pakken, je verandert alleen de beweging die je maakt. Sommigen zijn low bar sterker, sommigen high bar of ergens er tussenin. Je kan dus ook gewoon high bar squatten als powerlifter (doe ik ook).

Succes in elk geval.

• Topic Starter Topic Starter

Yeah buddy!

Het is niet per se zo dat je low bar meer gewicht kan pakken, je verandert alleen de beweging die je maakt. Sommigen zijn low bar sterker, sommigen high bar of ergens er tussenin. Je kan dus ook gewoon high bar squatten als powerlifter (doe ik ook).

Succes in elk geval.

Thanks man!Omdat dit m'n eerste PL schema is houd ik me echt strikt aan wat voorgeschreven is. Mochten er echt dingen niet gaan, kan ik het altijd nog aanpassen.

Beestig training, die low bar squats lijkt me zeker wel even wennen, abbo

Morgen 3 reppers op de deadlift zonder straps zie ik, zal wel even doorbijten worden dan!
Squat met smalle stand, ook leuk.. Zie je morgen buffel

Vooral de oly squats - extra diep wordt nog wat..
Die deadlifts zie ik wel, gisteren was 't wel te doen met mix grip.
Tot morgen man!

In.
Succes no fap meister.

In rustybro!

Benieuwd wat je als PLer pakt :p

Ik heb me gister aangemeld voor de beginnerswedstrijd op 16 juni. Weet niet of er nog plaatsen zijn, zodra ik iets weet zal ik 't melden. Doe niet mee voor de win, gewoon voor de fun en de ervaring.

Ik heb me gister aangemeld voor de beginnerswedstrijd op 16 juni. Weet niet of er nog plaatsen zijn, zodra ik iets weet zal ik 't melden. Doe niet mee voor de win, gewoon voor de fun en de ervaring.
gezellig wordt het in ieder geval

Damn bro. 3x per week squats en deadlifts :eek:

Nog even wat afzeikadvies: Voor krachtopbouw zou ik steeds een zwaardere dumbbell tussen je poten klemmen bij de pull-ups.

Succes!

Nog even wat afzeikadvies: Voor krachtopbouw zou ik steeds een zwaardere dumbbell tussen je poten klemmen bij de pull-ups.

Succes!

Mag hij zich eerst wel eens een keertje kunnen optrekken zonder af te zetten:p

Zo. Net klaar met dag 2 van m'n schema.

Oly Squat (High bar, ATG)*
6x6x85

Superset met chinups
6x4xBW (met afzetten)

CGBP - 1 tel rust onderin
1x10x20
1x8x50
2x8x55
1x7x60
1x6x60
1x6x65
1x5x65
1x5x70

Deadlift**
1x8x60
1x8x120
1x6x140
2x4x160
3x3x170

Medium Grip Front Lat Pulldown
1x10x50
3x10x55
1x10x60

Face Pulls
1x10x20
3x10x25
1x10x30

Situps
4x20

* Eerste keer oly squats, had niet verwacht dat ik het goed zou kunnen maar ging erg goed, goeie diepte ook. Merk toch dat ik grote voorkeur heb voor high bar.

** Deadlift was echt abnormaal zwaar, toch alles gehaald. Had een spotter die m'n uitvoering checkte en ook bij de laatste set 3x170 was die nog goed. Voorheen altijd trieste gripfail bij 140, nu vanaf 160 mix grip met chalk, geen gripfails meer! Feelsgoodbro. Obstakel overwonnen!!!
Slappe zak van de gym had nog steeds niet de 1,25 schijfjes gepakt, moest hierdoor in stappen van 5 kg trainen ipv 2,5. Totale gewicht identiek aan schema.

Was al met al een loodzware training, graadje of 28 in de gym. Onderrug nu zwaar vermoeid. Ben wel erg blij dat ik me toch noch toe strict aan het schema heb kunnen houden zonder iets te hoeven veranderen of iets te failen.

Succes!

Thanks man. En tja, kan niet eens optrekken zonder af te zetten dus niet te veel op de zaken vooruit lopen. :D

Mag hij zich eerst wel eens een keertje kunnen optrekken zonder af te zetten:p

Even dimmen jij mannetje. :D

Laatst bewerkt:
Net hoor die deadlifts :) en goeie discipline!

verdamme das een sterke serie deads bro!

Nice deadlifts man! Waren ze Touch&Go of met deadstop?

Veel setjes/volume in je schema. Ben zelf meer fan van 5x5 / 5x3 of repouts (531).
Kijken hoe het zich gaat ontwikkelen. Deads zien er pittig uit. Hoeveel tijd ben je met zo'n training kwijt?

Net hoor die deadlifts :) en goeie discipline!

verdamme das een sterke serie deads bro!

Ja qua volume was het wel hel ja. Laatste 2 sets waren ook verschrikkelijk. De erectors voelen ook gegeseld aan nu ;)
Ben vooral blij dat ik het op grip heb gered. Dat is echt een verademing voor me.

---------- Post toegevoegd Wed 23 May 2012 om 22:25 ----------

Veel setjes/volume in je schema. Ben zelf meer fan van 5x5 / 5x3 of repouts (531).
Kijken hoe het zich gaat ontwikkelen. Deads zien er pittig uit. Hoeveel tijd ben je met zo'n training kwijt?

Ben denk ik 75 minuten effectief bezig geweest. Vooral vrij lang gedaan over de deads. Had wel veel rust nodig tussen de latere sets.
Dit schema heb ik gekregen van een ervaren PL/SM kerel, heb er het volste vertrouwen in. Zelf ook altijd 5x5 getraind op de compounds trouwens.

goeie training man

en 75 min vind ik nog snel zeg

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven