Fitness Seller

Rusty's Log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Ben echt benieuwd naar de uitvoering van die barbellshrugs met 190kg. Zie wel vaker gewichten voorbij komen waar ik van sta te kijken.

Tip volgende keer met je kin op je borst en een zo groot mogelijke rom maken!

• Topic Starter Topic Starter
tijdje geleden dat ik je gevolgd heb . en dit ziet er wel goed uit ! verdomme rusty blijven gaan :D

PS: die epic pic , was geen leugen :)

nee echt EPIC :)

Zijn misschien meer powershrugs. Maar wat boeit het, lekker overloaden die shrugs.:) Ik ken het bro, legdrive blijft een b*ch.

tijdje geleden dat ik je gevolgd heb . en dit ziet er wel goed uit ! verdomme rusty blijven gaan :D

PS: die epic pic , was geen leugen :)

nee echt EPIC :)

Hahaha, thanks! :D

Zijn misschien meer powershrugs. Maar wat boeit het, lekker overloaden die shrugs.:) Ik ken het bro, legdrive blijft een b*ch.

Waren beetje cheatreps op de shrugs, nog geen powershrugs. Had ff youtube gecheckt.
Moet inderdaad echt hard werken aan die legdrive, komt wel.

Laatst bewerkt:

Kan jij mij het voordeel daarvan uitleggen? Den je dat je aanhechtingen etc. Niet genoeg op hun fl**ker krijgen in een week trainen? Bij zulke gewichten wordt het al snel roppen met een minimale rom en is de kans op blessures veel groter. Geloof mij maar dat je met 60% van dat gewicht je traps meer kan belasten door de oefening strict uit te voeren. Je lichaam moet ook kunnen herstellen van een week trainen.

Goed bezig rusty!

Kan jij mij het voordeel daarvan uitleggen? Den je dat je aanhechtingen etc. Niet genoeg op hun fl**ker krijgen in een week trainen? Bij zulke gewichten wordt het al snel roppen met een minimale rom en is de kans op blessures veel groter. Geloof mij maar dat je met 60% van dat gewicht je traps meer kan belasten door de oefening strict uit te voeren. Je lichaam moet ook kunnen herstellen van een week trainen.
Powershrugs zijn niet roppen met een minimale rom... En als je denkt dat je aanhechtingen dit al niet meer kunnen hebben, ben ik benieuwd wat jij dan van strongman trainingen vind. Is gewoon een andere variant van shruggen waarbij je inderdaad wel meer momentum gebruikt. Het voordeel? Afwisseling + zwaardere gewichten= sterker worden.

Powershrugs zijn niet roppen met een minimale rom... En als je denkt dat je aanhechtingen dit al niet meer kunnen hebben, ben ik benieuwd wat jij dan van strongman trainingen vind. Is gewoon een andere variant van shruggen waarbij je inderdaad wel meer momentum gebruikt. Het voordeel? Afwisseling + zwaardere gewichten= sterker worden.

Je leest dus gewoon niet wat ik schrijf. Natuurlijk kunnen je aanhechtingen dat hebben, maar denk jij dat die de rest van de week niet belast worden? Shrugs zijn gewoon een bijoefening (en voor een powerlifter al helemaal onbelangrijk), dus waarom voor zoiets onbelangrijks iets extra belasten als je met minder gewicht efficiënter kan trainen? Niet om op te scheppen, ik ben een behoorlijk stuk sterker dan Maurits en kan niet fatsoenlijk shruggen met 190 kg. En je wordt sterk van progressief binnen je kunnen te trainen. Soms overloaden is prima, maar jouw beredenatie van sterk worden vind ik wel heel simplistisch. Het gaat uiteindelijk om slim trainen.

Je leest dus gewoon niet wat ik schrijf. Natuurlijk kunnen je aanhechtingen dat hebben, maar denk jij dat die de rest van de week niet belast worden? Shrugs zijn gewoon een bijoefening (en voor een powerlifter al helemaal onbelangrijk), dus waarom voor zoiets onbelangrijks iets extra belasten als je met minder gewicht efficiënter kan trainen? Niet om op te scheppen, ik ben een behoorlijk stuk sterker dan Maurits en kan niet fatsoenlijk shruggen met 190 kg. En je wordt sterk van progressief binnen je kunnen te trainen. Soms overloaden is prima, maar jouw beredenatie van sterk worden vind ik wel heel simplistisch. Het gaat uiteindelijk om slim trainen.

Eens, was wellicht vrij kort door de bocht. Maar ik zeg toch ook niet dat je altijd moet overloaden en powershrugs moet doen. Afwisseling met soms overloaden is wel slim imo. Shrugs zijn voor powerliften aardig overrated ja, echter zijn de traps(niet speciaal shrugs) wel belangrijk voor strongman. Geloof niet dat Maurits alleen een PL'er is, dus kunnen dit soort varianten van shrugs wel bijdragen.

Ja D je bent zeker wel wat sterker dan ik. :D
Ik focus me niet meer op alleen PL, m'n stats zijn gewoon nog te slecht om serieus wedstrijden mee te kunnen draaien. Vandaar dat ik me focus op sterker worden.
Volgende keer ga ik wél "stricte" shrugs doen. Ik zie het voordeel van PS's op zich wel, kan goed bijdragen aan explosiviteit (die bij mij ver te zoeken is) maar om de reden die D zei ga ik er geen gewoonte van maken.

En thanks Roderick, het gaat inderdaad lekker.

Gewoon afwisselen? dan eens stricte shrugs, en eens zwaardere met cheat.

Gisteren deadlift dag gehad.

Deadlift

1x5x75
1x5x95
1x5x115
2x5x140
1x5x150
1x5x160

Kroc Rows

1x10x34
1x10x36
1x10x38
1x10x42 (PR)

Lat Pulldown

4x10

Had met een maat getraind zodat m'n deadlift even op techniek gecheckt kon worden. Zitten nog zat verbeterpunten in, ga er goed op letten volgende training.
Core was eigenlijk nog steeds gaar van RPB meet (wtf).

Zat ff je logje door te spitten maat en dat PLen gaat je goed af :D

Toffe training bij RPB btw :D

Gisteren deadlift dag gehad.

Deadlift

1x5x75
1x5x95
1x5x115
2x5x140
1x5x150
1x5x160

Kroc Rows

1x10x34
1x10x36
1x10x38
1x10x42 (PR)

Lat Pulldown

4x10

Had met een maat getraind zodat m'n deadlift even op techniek gecheckt kon worden. Zitten nog zat verbeterpunten in, ga er goed op letten volgende training.
Core was eigenlijk nog steeds gaar van RPB meet (wtf).
Hoe zwaar is je Lat Pulldown?

Weet ik niet. Was in een andere gym.

Als het niet relevant is hoeft hij het ook niet in zijn log te zetten.
morganfreemanhemad.jpg

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven