MuscleMeat

SBB will become massive warrior (de analytische benadering)

• Topic Starter Topic Starter
Vandaag
rug; Chins met 30kg, gestrekte arm calble, BOR 80kg, close grip t-bar rows,
Borst; Incline barbell 50kg, volume. Pullover met barbell.
Buik; met gewicht draaien, Buikroller, cable trekken tbv obliques.
Armen met cable. Biceps met barbell Curls.

Vandaag en gisteren (te) korte trainingen ivm druk gezinsprogramma.

Morgen wat neer tijd voor de training nemen...

Sterk die chins en BOR!

Thanks heb al ruim en jaar geen BOR gedaan, ging wel lekker, kon de lats redelijk isoleren. Misschien iets vaker doen.

Vandaag nog getraind.

Full Squats: max ROM met belt en 100KG. Meer krijg ik hier momenteel niet uit, dus ff dit gewicht aanhouden.

Verder wat Chins enkel BW.

Dumbbell bench ong 28kg, bewust weer ff laag.

Flink wat pull overs; krijg echt het idee dat ik hier de borst wat mee oprek.

Armen flink getraind, liggend op de bank de tri's met cable. Biceps zitten partials (alleen bovenkant beweging) met kromme barbell.

Niet echt een lange training maar da's geen ramp omdat momenteel bijna iedere dag train; moet tenslotte ook nog herstellen..

Had ook maar 5 uur geslapen, dus was uitkijken voor blessures..

Hoe voer jij BOR precies uit? Want als ik m doe voel ik m'n rug niet heel erg, heb meer het idee dat m'n armen veel werk doen. Houd mn rug wel redelijk horizontaal, maar schijnt dat een underhand grip beter rug isoleert?

Verder goede training man. Sterk ook die squats. Post je trainingen niet meer precies met aantal sets en reps? Vind ik wel interessant namelijk.

Smalle greep, onderhands, ver voorover.

Andere oefeningen met nadruk op lats; gestrekte armen kabel naar beneden ( ff naam opzoeken),

Cable pull met een arm, zittend.

Chins met smalle greep, parralel.

T-bar ook met smalle greep, al werkt de rest dan ook mee.

Qua reps en sets. Heb altijd paar opwarmsets met 8 reps. Zwaarste set (die ik log) zit eerder rond de 6 reps.

Maar ik zal ze loggen met mijn iPhone app. Leuke dat iemand hier interesse in heeft!

Weer getraind na een paar dagen rust, althans erg druk met werk en niet voldoende rust...

BP Dumbbell;
4 x 8 x 24kg
2 x 8 x 34
2 x 5 x 36
Ging niet lekker..
BP barbell
1x8x50
2 x 8x80
Partials;
2x4x90

Verder niets, ga weer meer split style trainen. Morgen rug zodat benen een keer 100% kunnen herstellen.

Qua voeding, merk dat ik niet te laat op de avond veel kwark moet eten, valt te zwaar. Dus nu vlak voor slapen een stuk fruit als ik echt honger heb. En kwark vroeger op de avond eten.

Heb ook vezels gekocht omdat bulk periode nadert, en alle voeding moet er ook weer uit...

Goede bench en Dumbbell press. Pak je niet meer oefeningen erbij? Incline en fly oefeningen etc. of split je die op?

Ik ga grip bij BOR denk ik ook veranderen naar een onderhandse grip, zelfde voor (wide) grip pull ups.

Wat je zegt over kwark heb ik ook wel, ligt altijd nogal zwaar op je maag. Meestal gewoon ff met tegenzin die bak leegeten.

Met dumbbells doe ik vaak een combi, een fly dan een regular, volgens mij ooit in boek van Mike menzer gelezen.

Incline en decline doe ik op variatie dagen, dagen dat ik niet voor de max ga. Dit was een max dagje, dan richt ik me puur op 1 variant. Soms hou ik die variant een week aan. Dan wordt je snel sterker in die oefening, althans volgens die auteur die ik in mijn intro noem (nick nilson). Na een dergelijke week doe ik vaak een weekje wat lagere gewichten en verschillende variaties.

Nu had ik een aantal dagen rust genomen waardoor ik een max fase wel weer vond kunnen.

Mijn conclusie na alles wat ik over BB heb gelezen is dat je altijd goed zit zolang je varieert (en dat doe ik dus naar eigen inzicht, en tal van ideeën op dbb).

Laatst bewerkt:
Training vandaag. Rug, pulldown gestrekte armen, pull down 40kg ofzo,
Deadlift 60kg, techniek oefenen, Chins met bw, BOR 2x8x60, 2x5x80.

Armen, tal van cable varianten, barbell en dumbbell, dips, etc. Kortom ff flink aangepakt.

Ten slotte Buikroller.

Nog steeds geen top training. Moet meer rust vinden, oa op werk.

---------- Post toegevoegd Sat 15 Sep 2012 om 21:19 ----------

Ik vergeet de pull overs met barbell en Dumbbell van 24kg. Super oefening vanwege spierpijn na borst training gisteren. Rekte de boel lekker op!

Vandaag...

Ong 30 min beuken tegen boksbal, heb een tijdje Krav maga gedaan. Ff techniek oefenen.

Benen;
Leg extension 5x9x50-95kg iedere set 10 à 15 kg erbij,
Leg Curl 2x8x10kg per been, 2x8x20kg per been, 2x8x50 2 benen.

Standing Calf raises 60x26kg

Paar pulls, nix bijzonders.

Armen, cable biceps 3x8x25kg
Triceps cable 2x8x15kg
Met Dumbbell paar setjes.

Sit ups schuin bankje.

En ruitenwisser, die was lekker!

Hier een filmpje voor wie deze oefening niet kent:
http://www.youtube.com/watch?v=1r3jCy_8OPc

Vandaag ook 30 km gefietst.

Laatst bewerkt:
Goed de benen aangepakt.

Calf raises doe je 60 reps verdeeld over meerdere sets neem ik aan :p?

Die windshield wipers zien er pittig uit, kende de oefening wel maar nooit geprobeerd. Maar is een kansje geven.

Om nog even terug te komen op je theorie over variëren, denk je dat dat op korte termijn veel uitmaakt? Volgens mij gain je prima zolang je die spier maar zoveel mogelijk belast, en progressie maakt in de oefening. Wel af en toe in reps variëren natuurlijk, maar ben je van mening dat heel je trainingsopzet qua oefeningen en sets elke week anders moet zijn bij wijze van spreken?

Hey,

60 reps was 1 set. Ik doe normaal gesproken een barbell van 120kg in mijn nek en dan de raises. Had geen zin om dat op te tuigen dus heb een Dumbbell gepakt en meer herhalingen gedaan.

Ik probeer iedere training uniek te maken. Ik geloof hier sterk in. Ti's ook praktisch, soms is een spier niet goed hersteld, dan ga ik gewoon trainen wat wel hersteld is, ook al stond dit niet op de planning, of heb ik die bij wijze van de dag ervoor getraind. Ik noem het maar; trainen naar vermogen.

Trouwens laatst ook hammer curls gedaan. Ik voel mijn onderarmen nog. Moet ik vaker doen..

---------- Post toegevoegd Wed 19 Sep 2012 om 07:15 ----------

Vwb variëren; volgens mij past je lichaam zich snel aan, zeker als je al een tijdje traint (zoals ik) moet je mi variëren om nog progressie te blijven boeken.

---------- Post toegevoegd Wed 19 Sep 2012 om 07:18 ----------

Ik heb toch een beetje last gehad van onderrug door de vele squats en dl's.

Dus die laat ik ff een tijdje zitten en ga leg extension, leg Curl, Buikroller, ruitenwisser, een tijd als alternatief doen. Wordt mijn kern ook sterker.

Dan weer squat enzo oppakken, ik heb vertrouwen dat dit eea zal verbeteren.

Hopelijk vanmiddag weer trainen..

Oke ja die manier van trainen spreek me opzich wel aan, gewoon lekker maximale uit je lichaam halen:D. Merk zelf wel dat 4x per week trainen een max is voor mij, heb eigenlijk voortdurend spierpijn en herstel duurt meestal 4-5 dagen.

Vooral na squats en deadlift is m'n lichaam uitgeput en dat voel je dan ook in je onderrug zoals je zegt. Af en toe ze er een weekje uitlaten is dan het beste imo zoals je zelf zegt, of op lagere intensiteit/volume trainen.

Succes met je volgende training.

Training gisteren; paar pulls om op te warmen.

Daarna db bp 4x4x36kg.
2 setjes ruitenwisser.

Oh ja en paar pulls met redelijk gewicht.

Had heel weinig tijd. Maar goed, iedere training is er weer 1.

Gisteren werd het laat. Vandaag een zwak dagje. Morgen maar weer trainen. Als het kan; hardcore

---------- Post toegevoegd Thu 20 Sep 2012 om 15:31 ----------

eigenlijk voortdurend spierpijn en herstel duurt meestal 4-5 dagen.

Da's aan de lange kant. Bij mij na 3 dagen. Als ik goed kon slapen en eten.

Nette DB presses! Beter een beetje getraind dan niet getraind.

Da's aan de lange kant. Bij mij na 3 dagen. Als ik goed kon slapen en eten.

Ja eigenlijk alleen benen en rug doen er zo lang over, de grootste spiergroepen. Rest ook zo'n 3 dagen.

• Like
Waarderingen: SBB
Was benchpress, 36 ging lastig, maar ga nog even niet het gewicht verlagen.

Tegenwoordig met BP handschoenen van b en f aan. Wel betere grip!

Kreeg ze bij bestelling. Assault is in de aanbieding!

Hoe meer ik op dit forum lees hoe duidelijker het wordt dat de armen achter lopen. Dit wordt een aandachtsgebied.

Ik denk tri's, staat ook foto in log van armen. Waarschijnlijk de vorige pagina.

Maar biceps ga ik meteen meenemen. Dus dedicated arm trainingen invoeren, afstappen van FB icm UB en LB.

Gek, meestal lopen armen wel voor. Heb het idee dat ik bij de meeste compounds armen heel goed meepak.

Terug
Naar boven