AndroidHealthClinic

SBB will become massive warrior (de analytische benadering)

Thanks zal hem is bekijken.

Boxbal lijkt me ook wel wat om te hebben, alleen nog nooit een vechtsport of iets beoefend. Die TRX banden heb ik ook wel eens iets over gehoord, gozer van dit forum gebruikte ze en had hier ook wat filmpjes van, zag er best indrukwekkend uit.

Verder interessant om je verhaal te lezen, wist eigenlijk niet dat je al zo veel trainingservaring had:). Openen van een log geeft inderdaad veel motivatie, ben nu ook veel gemotiveerder.

• Topic Starter Topic Starter
Ik train inderdaad al een tijdje, ben inmiddels al 32 jaar :-)
In al die trainingstijd heb ik lange periode gehad dat ik niet echt serieus bezig was, 12 á 10 jaar geleden was dat vanwege het (heftige) uitgaan, house party's e.d., later kwam de focus op studie, met goede cijfers van de universiteit af gekomen. Om vervolgens als consultant het hele land af te reizen en lange dagen te maken en slecht te eten. Sinds 6 jaar een mooi redelijk groot huis met ruimte voor een homegym, focus en budget voor eten, budget voor fitness aankopen, etc. Wel een erg druk bestaan met 2 kinderen..

Dus voor je het weet ben je weer 10 jaar verder..

Ik heb in de tijd wel eea over training en wetenschaps weetjes geleerd. Dus om mijn log interesanter te maken zal ik af en toe iets posten (ik zal niet altijd de bron voorhanden hebben).

Weetje van de dag; je bent sterker wanneer je traint met een bitje (of plastic beugel) oid. (bron; m en f).

---------- Post toegevoegd Tue 25 Sep 2012 om 20:27 ----------

nog een weetje; training waarbij je lichaam door de ruimte beweegt (chins, trx, etc) blijkt erg effectief te zijn (blijkens de brede turners).

---------- Post toegevoegd Tue 25 Sep 2012 om 20:29 ----------

nog een weetje; vooraf de uitvoering visualiseren maakt je sterker. Blijkt zelfs uit onderzoek dat je je spieren ontwikkelt als je alleen al een trainen denkt (bron; ergogenics.org)

---------- Post toegevoegd Tue 25 Sep 2012 om 20:32 ----------

Thanks zal hem is bekijken.

Boxbal lijkt me ook wel wat om te hebben, alleen nog nooit een vechtsport of iets beoefend. Die TRX banden heb ik ook wel eens iets over gehoord, gozer van dit forum gebruikte ze en had hier ook wat filmpjes van, zag er best indrukwekkend uit.

Verder interessant om je verhaal te lezen, wist eigenlijk niet dat je al zo veel trainingservaring had:). Openen van een log geeft inderdaad veel motivatie, ben nu ook veel gemotiveerder.

Ga anders een half jaar op Krav Maga. Leer je snel hoe je je kan verdedigen (lees: vechten). Ik wil het zeker weer oppakken. Nadeel is wel dat je minder focus en tijd zal hebben op het groter worden. Krav Maga is veel meer conditioneel. Maar je leert hoe je moet slaan e.d. Dat kan je blijven oefenen op een boksbal.

Toch goed dat je dan nu nog gemotiveerd bent op een wat oudere leeftijd, zeker met 2 kinderen. Hoop dat ik het nog zo lang vol houd haha, sowieso probeer ik het mijn hele studie periode te blijvend doen.

Ga anders een half jaar op Krav Maga. Leer je snel hoe je je kan verdedigen (lees: vechten). Ik wil het zeker weer oppakken. Nadeel is wel dat je minder focus en tijd zal hebben op het groter worden. Krav Maga is veel meer conditioneel. Maar je leert hoe je moet slaan e.d. Dat kan je blijven oefenen op een boksbal.

Lijkt me wel vet, alleen heb hier niet echt de mogelijkheid omdat ik geen idee zou hebben waar ik hier in de omgeving lessen kan volgen (woon behoorlijk afgelegen).

Tussen idee en werkelijkheid zit soms een tijdje..

Hoezo? niet goed uitgepakt?

Orginele post was 6 weken geleden.

---------- Post toegevoegd Tue 25 Sep 2012 om 22:20 ----------

Ik weet vrijwel zeker dat ik de rest van mijn leven blijf trainen. Bijna alles in mijn leven ging beter door het trainen, studieresultaten, zelfvertrouwen, en dus ook werk, etc.

Ik zie mezelf over 10 jaar ook voor me als een veertiger die super afgetraind is, zonder aan de juice te hebben gezeten.

---------- Post toegevoegd Tue 25 Sep 2012 om 22:20 ----------

Ouder worden is ook niet erg meer als je weet dat je er ieder jaar beter uit gaat zien!

Jaa dat is eigenlijk ook wat de sport hoort te brengen, gezonde lifestyle heb je de rest van je leven wat aan.

Wat vinden jullie?

---------- Post toegevoegd Wed 26 Sep 2012 om 12:28 ----------

Ik ben getroffen door een buikgriep, klote!

De spullen zijn wel binnen, TRX, bokbal enzo..

Balen, je was toch al ziek afgelopen week?

Muzieklijst kan ik niet luisteren, heb zelf geen spotify...

Yep, was ik net beter, nu dit!

---------- Post toegevoegd Wed 26 Sep 2012 om 17:04 ----------

Spotify is te downloaden op www.spotify.com, heel handig gratis legaal muziek luisteren.

Ik lijk weer beter. Nog ff niet trainen, ff een dag flink eten, gisteren nauwelijks iets op...

Trx push ups zijn moeilijk, dus lijkt goede aankoop. Grote boksbal is ook relaxed, ook om te trappen en knietjes te geven. Kon natuurlijk alles alleen ff proberen, echt trainen zal morgen worden.

Ook 4 x 5 kilo binnen voor mijn gebogen barbell. En extra matten om de dumbbells op te droppen.

Wij zijn weer voorbereid, nu volledig herstellen en dan weer gaan..

---------- Post toegevoegd Thu 27 Sep 2012 om 07:37 ----------

Krav maga groeit naar is vooralsnog alleen in de grote steden en een paar dorpen.

Al zie je in tal van fitness centra varianten de kop op steken, dus misschien kan je iets soortgelijks vinden.

Die ringen zien er nog goed uit voor variatie in de trainingen te brengen!

Vet die ringen en chille muzieklijst, ga ik wel eens een traininkje (of twee :)) op los

Vet die ringen en chille muzieklijst, ga ik wel eens een traininkje (of twee :)) op los

Mooi man!

Ben blij dat anderen er ook wat aan hebben!

Ben altijd op zoek naar dingen die mijn trainingen beter en interessanter maken.

---------- Post toegevoegd Thu 27 Sep 2012 om 20:49 ----------

En ruitenwisser, die was lekker!

Hier een filmpje voor wie deze oefening niet kent:
http://www.youtube.com/watch?v=1r3jCy_8OPc

Dit is ook een interessante !

Lekker al die nieuwe equipment kan je flink wat mee, wou dat ik het geld er voor had:D

Best wat kracht man.

Pak je niet stiekem af en toe nog een feestje mee? :cool:

Ja, ga heel soms nog uit. Jaarlijks nog een open lucht house feestje. Maar behoefte om dat te doen wordt steeds minder. Je krijgt andere hobby's.

tumblr_mb1oze3kYf1rex2nqo1_500.jpg

---------- Post toegevoegd Fri 28 Sep 2012 om 07:46 ----------

Need I say more!?

Anyways, vandaag weer beter.. Nog flink eten en dan vanmiddag trainen..

---------- Post toegevoegd Fri 28 Sep 2012 om 07:47 ----------

Lekker al die nieuwe equipment kan je flink wat mee, wou dat ik het geld er voor had:D

Voordeel van ouder worden: meer money!

Net een bak kwark op:
000319774_005_114817_200.jpg

verdund met melk en op smaak gebracht met limonade. 1 minuut later alles naar binnen. Makkelijk!

3 doses Assault op, getting ready for the battle!

---------- Post toegevoegd Fri 28 Sep 2012 om 11:57 ----------

Want...

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

---------- Post toegevoegd Fri 28 Sep 2012 om 11:58 ----------

Muziek in de aanslag!

---------- Post toegevoegd Fri 28 Sep 2012 om 12:03 ----------

filmpje op om helemaal te psyched up te raken :mad:

http://www.youtube.com/watch?v=Ofj3dCKyI38

Terug
Naar boven