XXL Nutrition

Contest Log (v) SP'S CONTEST LOG 2019

Bezoekers in dit topic

Veel water drinken ging me veel beter af dan weinig water drinken, als je maar 1 liter mag op de hele dag besef je pas hoe weinig een liter eigenlijk is :o
Haha snap ik! 1 liter drink ik normaal al tijdens een training:p
 
  • Like
Waarderingen: LM
Ik heb weinig verstand van dit soort geavanceerde methodes voor (ik neem aan) een fotoshoot. Maar wat voor effect heeft het drinken van zo idioot veel water?
 
Veel water drinken ging me veel beter af dan weinig water drinken, als je maar 1 liter mag op de hele dag besef je pas hoe weinig een liter eigenlijk is :o
Maar als je te veel drinkt, plas je dat toch gewoon uit en als je lichaam te kort heeft houd ie dan niet juist vocht vast?
 
Maar als je te veel drinkt, plas je dat toch gewoon uit en als je lichaam te kort heeft houd ie dan niet juist vocht vast?
De wetenschap erachter ken ik niet, ik heb zonder erover na te denken de methode gebruikt die wovano me aanreikte.
Ik moet wel zeggen dat er een enorm verschil was qua bloat na een week tijd.
 
De wetenschap erachter ken ik niet, ik heb zonder erover na te denken de methode gebruikt die wovano me aanreikte.
Ik moet wel zeggen dat er een enorm verschil was qua bloat na een week tijd.
Volgende keer neem ik ook een coach:study::snorkel:
 
De wetenschap erachter ken ik niet, ik heb zonder erover na te denken de methode gebruikt die wovano me aanreikte.
Ik moet wel zeggen dat er een enorm verschil was qua bloat na een week tijd.
Volgens mij is dit de wetenschap erachter

Water volgt zout. Na+ is een extracellulaire elektrolyt, wat inhoudt dat het zich buiten de cellen bevindt waar het tevens vocht vasthoudt, onder andere onder de huid. Dus, als je er voor kunt zorgen dat je natrium verliest, kun je er voor zorgen dat je onderhuids vocht verliest, wat op zijn beurt weer zorgt voor de droge look.

Een verhoogde vochtinname verhoogt je bloeddruk. Om je bloeddruk weer te verlagen, scheidt je lichaam natrium uit met als gevolg dat je meer vocht uitscheidt totdat homeostase weer bereikt is.

Andersom werkt het ook, wanneer je minder natrium binnenkrijgt waardoor bloednatriumlevels dalen, zal je lichaam meer vocht afscheiden om die levels weer in balans te krijgen. Wanneer de natriuminname stijgt, neemt het vochtgehalte toe (je houdt meer vocht vast) om op die manier de balans weer terug te krijgen in je lichaam.

Je lichaam doet er alles aan om weer in balans te komen. Echter gaat dit niet van het één op andere moment, en dat is waarom je door zout- en watermanipulatie kunt zorgen voor extra uitdroging, voordat je lichaam weer terug in balans is.
 
Als ik vocht vasthoud doet een flinke cardiosessie van 30+ minuten op de crosstrainer, niveau 11 oid en goed zweten bij mij altijd wonderen.

Maar gok dat dat niet een heel goed idee is in combi met je watercut! Dus zou het nu niet aanraden!

Succes nog even babe! Erg benieuwd naar je shape!
 
Ik heb weinig verstand van dit soort geavanceerde methodes voor (ik neem aan) een fotoshoot. Maar wat voor effect heeft het drinken van zo idioot veel water?

Je verlaagd als het ware de aanmaak van aldosterone en ADH. Normaal gesproken zorgen beidde ervoor dat er niet teveel water in de urine komt.

Als ik vocht vasthoud doet een flinke cardiosessie van 30+ minuten op de crosstrainer, niveau 11 oid en goed zweten bij mij altijd wonderen.

Maar gok dat dat niet een heel goed idee is in combi met je watercut! Dus zou het nu niet aanraden!

Succes nog even babe! Erg benieuwd naar je shape!
Ik heb een beetje de pech nu dat de rode vlag uit hangt + de warmte afgelopen dagen. Vorige week hield ik ondanks veel zout standaard in mijn dieet niet veel vocht vast.

Hopelijk gaat het nu in een rap tempo ook weer weg!

Dankjewel:)
 
Laatst bewerkt:
Aankomende 2 dagen ga ik carbs laden. Mijn vochtinname breng ik terug naar "normaal" en natrium probeer ik gelijk te houden.

Ik heb tig "peakweak" filmpjes gekeken, maar blijkbaar is er nog niet zoveel onderzoek naar gedaan en werkt het bij naturel bodybuilders net even anders.

Doel is natuurlijk veel vocht in de spieren, maar niet teveel onder de huid.
 
Nog een shitload aan creatine er in? Of doe je dat al?
 
TRAINING GISTEREN

SQUAT
10X20
10X40
8X60
8X60
8X60

SUPER HIGH STEPUPS / 3 SEC ECCENTRISCH
10X LINKS 10 X RECHTS
10X LINKS 10X RECHTS
10X LINKS 10X RECHTS

DB RDLS
10X2X20
10X2X20
10X2X20

CALVE RAISES
10X55
10X55
10X55

HANGING KNEE RAISE
12X
10X
10X

Korte training dit keer. Ik voelde een lichte irritatie in mijn glute en het was een sauna in de sportschool. Wel heb ik beidde trainingen naar de sportschool gefietst (14 km):cool:
 
Plan voor vandaag:)
Carbs die ik over heb ga ik denk ik aan wat snoep (geen drop ivm vocht) besteden.

BW vandaag 66,9 kg dus weer een paar ons gedropt.

De lunch bestaat trouwens uit homemade pannenkoeken!!:D Leek mij ideaal om mee te laden. Veel vezels, koolhydraten, natriumarm en lekker.

Screenshot_20190829-100815_Samsung Internet.jpg
 
En toen zat het erop!! Timing was wel wat ongelukkig, maar een goede les voor de volgende keer.

Collage is ingestuurd. Het wordt tijd om weer te bouwen:D
 
Goed droog wel op je foto’s. Lessen geleerd met je peak protocol?
 
CMS
START VS NU
TAILLE 66 / 64,5
BUIK 81 / 79
GLUTES 97 / 93,5
BOVENBEEN 58 / 56,5
VET% 18,5 % / 14,5 %

BW was op zn laagst 66,3 kg en toen ik begon 69,7. Vandaag wel een stuk hoger ivm carbs laden.
 
Back
Naar boven