AndroidHealthClinic

Schoonheidsideaal, buiten de muren van de sportschool

• Topic Starter Topic Starter
Nee zonder fotos kan ik nergens specifiek commentaar op geven en waar je na 50kg afvallen terecht bent gekomen heb ik geen idee van. Maar te gespierd zijn van een beetje crossfitten en daarmee niet in een schoonheidsideaal kunnen passen is onzin. Als je dat nastreeft hoef je dat niet op te geven, en persoonlijk vind ik dat je op elk vlak vooruitgang mag maken en jezelf dus niet tekort hoeft te doen omdat je 'functioneel' traint of voor kracht traint of wat dan ook. Dat gaat dan meer over de inhoud van je link.

Wat ik zie is dat de fitste meiden toch echt het meeste in het schoonheidsideaal passen dus heb je een concreet voorbeeld van iemand die fit is en daar volgens de buitenwereld niet in past?

Zo probeer ik er zeker ook in te staan. Soms alleen lastig omdat er voor mezelf ook best snel heel veel veranderd is natuurlijk. Ik moest alle kleding nieuw kopen etc. Kleding knelt niet meer bij mijn buik, maar bij mijn bovenbenen en schouders. Voor mij een goed teken, maar als daar dan opeens "kritiek" op komt is dat niet altijd even fijn.

Zal wel minder worden met de tijd ;)

image.jpg

er zijn zoveel schoonheidsidealen, onmogelijk om daar allemaal aan te voldoen. Ik ervaar het ook, sommige vinden het mooi, niet alleen het gespierde, want ze zien ook de discipline, toewijding en volharding die nodig is om resultaten te behalen. En andere vinden het weer walgelijk (sukkels ;) die zouden wel eens van de bank af mogen komen)
In iedergeval als jij je goed voelt dan is het goed! Stay buff girl! :flexbiceps:

• Like
Waarderingen: Inb4
  • Topic Starter Topic Starter
Zo buff ben ik nog niet ;).

Daar gaat zeker nog een paar jaar overheen...ben nu de grootste bulk kwijt en kan ik eindelijk beginnen met specifieker trainen richting mijn doel.

Heb wel een vrij gedrongen postuur dus het oogt allemaal vrij compact dus ik denk dat dit bij die mensen "gespierd" overkomt.

Dingen als: ja, echt slank zul je nooit worden.

Is mijn doel ook niet...bouw is bouw, maar als dat gedrongen is...is een speklaag blijkbaar opeens ook normaal ;).

Maar niet (meer) voor mij :thumb:

Als je genoeg afvalt wordt je wel slank hoor, al ben je een lekker compacte 1m55. Kritiek zal wel blijven, dan wordt het dat je te dun bent ofzo, kies maar met welke opmerkingen je wilt leven :P En vind de waarheid die je gezond kunt nastreven?

Laatst bewerkt:
Ik krijg zo nu en dan te horen dat het te is... te mannelijk, dat is doorsla.. soms zelfs hele nare opmerkingen. Maar als ik dan kijk van wie het af komt zijn het 9 van de 10 keer mensen die zwaar aan de maat zijn en dan het ik het niet over spieren, mensen die helemaal niets om hun uiterlijk geven en erbij lopen als een slons.

Je kan niet iedereen tevreden stellen en dat is al helemaal mijn doel niet in het leven. Ik doe wat mij gelukkig maakt, wat een ander daarvan vind kan me niets interesseren.

Van de week complimenteerde iemand mij juist vanwege mijn spieren. Zo kan het dus ook. Dit was binnen de muren van de sportschool, echter de dame in kwestie was de receptioniste en sportte zelf niet in de sportschool. Ze heeft een maatje meer, maar vond het voor haar motiverend hoe ik eruit zag. :) Ze weet ook dat ik een enorme vetmassa kwijt ben.
Ik dacht laat ik dit ook hier zeggen, naast negativiteit is er ook positiviteit. :)

Terug
Naar boven