XXL Nutrition

Schouders doen pijn met flyes.

Mastoz

Dutch Bodybuilder
Waardering
8
Lengte
1m90
Massa
106kg
Vetpercentage
14%
Alle oefeningen voor chest heb ik nooit last van mijn schouders bijv: Bankdrukken / dumbell press incline decline flat. Maar wanneer ik incline/flat dumbell flyes uitvoer, doen mn schouders pijn als ik mijn armen uitstrek.. Ik heb geprobeerd om minder diep uit te voeren, maar nog steeds pijn..

In ieder geval even geen incline meer doen, daarbij heb je meer kans op een blessure.
Hou je je armen gebogen bij de gehele uitvoering? Je moet ze niet strekken namelijk.
Nog minder diep uitvoeren zou ik aanraden en dat even een tijdje proberen, of ander deze oefening even laten voor wat het is.

als je de flyes plat uitvoert gebruik je toch helemaal geen schouders? Als de pijn blijft kan je een keer decline flyes proberen, dan is de belasting op je schouders minimaal

• Topic Starter Topic Starter
In ieder geval even geen incline meer doen, daarbij heb je meer kans op een blessure.
Hou je je armen gebogen bij de gehele uitvoering? Je moet ze niet strekken namelijk.
Nog minder diep uitvoeren zou ik aanraden en dat even een tijdje proberen, of ander deze oefening even laten voor wat het is.

Nee ik strek ze ook niet uit, maar ik wist niet hoe ik het moest zeggen. Ik hou ze gebogen ja. gewoon een goede uitvoering, toch doet het pijn. Maar als je zegt dat het tot blessure kan leiden, welk eofening kan ik i.p.v flyes doen?

Nee ik strek ze ook niet uit, maar ik wist niet hoe ik het moest zeggen. Ik hou ze gebogen ja. gewoon een goede uitvoering, toch doet het pijn. Maar als je zegt dat het tot blessure kan leiden, welk eofening kan ik i.p.v flyes doen?

Nouja, het hoeft niet tot blessure te leiden natuurlijk, maar als je al aangeeft dat het pijn doet, dat zal niet voor niets zijn.
Je kunt gewoon andere borst oefeningen doen, zoals je al doet. Heb je dezelfde last ook bij andere oefeningen of als je niet traint?

Nouja, het hoeft niet tot blessure te leiden natuurlijk, maar als je al aangeeft dat het pijn doet, dat zal niet voor niets zijn.
Je kunt gewoon andere borst oefeningen doen, zoals je al doet. Heb je dezelfde last ook bij andere oefeningen of als je niet traint?

Nee, juist alleen wanneer ik dat oefening uitvoer, daarom vraag ik het hier ook. Maar het is al goed, ik zal wat minder diep proberen uit te voeren, anders even tijdje dat oefening laten.

---------- Toegevoegd om 13:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:24 ----------

ja maar de belasting op de schouders is toch minimaal?

Als je het diep uitvoert, gaat je schouders ook mee. Is gewoon logisch

Ook als je het niet diep uitvoert :o Bij elke beweging met je armen, gebruik je je schouders.

Ik weet njiet of anderen nog tips hebben, maar ik zou dat inderdaad zo even doen en kijken of het verbetert.

Ook als je het niet diep uitvoert :o Bij elke beweging met je armen, gebruik je je schouders.

Ik weet njiet of anderen nog tips hebben, maar ik zou dat inderdaad zo even doen en kijken of het verbetert.

Jaja, nog bedankt voor jouw hulp. :)

Graag gedaan, succes in ieder geval.

Bedoel je dat je ze op het moment dat je ze naar beneden doet, dan niet strekken?
Of bedoel je op het moment dat je ze omhoog drukt.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Probeer zo zoals hier is wat schuiner te houden. Dit heeft voor mij geholpen.

Alle oefeningen voor chest heb ik nooit last van mijn schouders bijv: Bankdrukken / dumbell press incline decline flat. Maar wanneer ik incline/flat dumbell flyes uitvoer, doen mn schouders pijn als ik mijn armen uitstrek.. Ik heb geprobeerd om minder diep uit te voeren, maar nog steeds pijn..

Kan zijn dat je een geirriteerde pees hebt, met incline beknel je dit en geeft het meer pijn, bij decline of plat heb je bij dit probleem meer "vrijheid".
Tijdje geen incline doen en met benchen niet te diep zakken, en ik zou effe naar een fsyio gaan, het kan ook zijn dat er gewoon een stijfheid inzit wat zo op te lossen is, je kan het zelf oprekken, maar kan dat niet met tekst uitleggen.

Als db flies je schouders pijn doen... dan doe je ze toch niet gewoon niet...

Alsof dumbbell flies belangrijk zijn ook. :rolleyes:

Maar om je vraag echt te kunnen beantwoorden ipv dan doe je het maar niet meer (probeer niemand tegen de schenen te schoppen hier maar echt nuttig advies is er nog niet langs gekomen ;)): WAAR doet het pijn in je schouder en voel je het ook weleens met andere bewegingen, binnen of buiten de sportschool?

Als een bepaalde oefening pijnlijk voelt, kan je hem inderdaad beter laten. Kan met techniek te maken hebben, maar ook flexibiliteit of problemen met je spieren/pees/gewrichten, dus helemaal negeren zou ik ook niet doen.

Het kan zijn dat je toch schouderproblemen hebt, en dan specifiek bewegingen die met interne rotatie/horizontaal adductie te maken hebben (ben geen fysio, dus kan het mis hebben). Ik ben het er niet meer eens dat het bij voorbaat een onbelangrijke oefening is, maar het is geen essentiële oefening. Aan de andere kant is het voor vele juist een goede massa bouwer vanwege de isolatie.

Qua uitvoering moet je altijd zorgen voor scapular retraction, oftewel je schouderbladen zoveel mogelijk terugtrekken en dit vasthouden gedurende de hele range of motion. Daarnaast moet je jezelf niet focussen op je handen/dumbbells naar elkaar te brengen, maar voor je gevoel je bovenarmen naar elkaar toe brengen totdat je borstspieren maximaal aangespannen zijn. Het kan dus best voor komen dat er nog ruimte zit tussen beide handen/dumbbells. Ik zou de oefening gewoon 'flat' doen mocht je het weer proberen, met licht gewicht en focussen op juiste uitvoering.

Alsof dumbbell flies belangrijk zijn ook. :rolleyes:

Redelijk belangrijk. Er zijn erg veel sporters die geen goede chest op kunnen bouwen met enkel presses.
Dan is het niet direct dat het puur dumbell flyes zijn die 'belangrijk' zijn, maar flyes zelf zijn toch vaak een erg nuttige/nodige toevoeging in de wekelijkse borstbelasting.

Redelijk belangrijk. Er zijn erg veel sporters die geen goede chest op kunnen bouwen met enkel presses.
Dan is het niet direct dat het puur dumbell flyes zijn die 'belangrijk' zijn, maar flyes zelf zijn toch vaak een erg nuttige/nodige toevoeging in de wekelijkse borstbelasting.

Onzin.

Hij heeft alleen last bij db flies... dan doe je toch gewoon cable crossovers of pec deck of whatever er voor de rest beschikbaar is. Volgens mij is dat allemaal even 'goed'. Ik snap het probleem echt niet.

probeer het eens op een vlak bankje met pronated grip

Terug
Naar boven