MuscleMeat

Schouders en heupen

Ellington

Novice
Waardering
0
Hallo,

Ik zat met de vraag wat de meest gepaste oefeningen zijn voor de gekende V vorm te verkrijgen. Momenteel heb ik meer de X vorm, en ik ben niet bepaald tevreden over mijn schouders en rug, die vind ik persoonlijk wat te 'bol', daarmee bedoel ik dat de vormen van mijn schouder er niet goed uitkomen, alsof er teveel vel aan zit. Ik zou graag brede, hoekige schouders verkijgen, ook vind ik dat ze wat teveel omlaag hangen, terwijl ik ze graag wat imposanter zou hebben. Verder zou ik ook graag mijn heupen kunnen versmallen, want die vind ik dan ook weer te breed, mede door het vet denk ik. Raar genoeg is er langs het vooraanzicht van mijn lichaam amper iets te merken van die problemen, daar zijn mijn heupen en schouders mooi gevormd, vind ik. Ik Loop nu een maand 25 minuten per training op de loopband, doe veel roeioefeningen, etc. Welke methoden zijn er nog aan te raden?

Hartelijk bedankt.

Enkele foto's ter illustratie:
[img=http://img300.imageshack.us/img300/2562/voorxs0.th.jpg]
[img=http://img247.imageshack.us/img247/7469/rugxy9.th.jpg]

Laatst bewerkt:
Je wilt gewoon 'breder' worden?

Voor schouders is een goede compound-oefening bijvoorbeeld de militairy press.
Voor een brede rug veel chinnen, pulls ups en rows doen.
Je spieren groeien allemaal wel wat sneller als je ook gewoon je benen, heupen, trained, met bijvoorbeeld squats en het ziet er gewoon beter uit dan een massief bovenlichaam met tandenstokers eronder.

Een X-vorm is wel wat anders dan dat jij hebt geloof ik, x-vorm = grote(gespierde) benen, smalle taille en dikke(gespierde) lats + schouders.

• Topic Starter Topic Starter
Echt breder hoeft niet echt, alleen stevigere, meer afgelijnde schouders. En wat is er zoal aan te raden voor heupen te 'versmallen' ?

Ik snap je niet helemaal, je wilt je heupen, dus je bovenbenen, versmallen?
Ik denk dat je dan gewoon vet moet gaan verbranden d.m.v. cardio of iets dergelijks en je eetgedrag moet aanpassen. En je schouders steviger laten worden doe je door ze gewoon hard aan te pakken tijdens het trainen en daarna goed rusten + eten.

Maar om nog even door te zeiken, ik zou als ik jou was gewoon goed hard je hele lichaam trainen met 10-15 reps per set. Goed veel eten, wel gezond!, en dan als je een beetje massa hebt je vet eraf schrapen door te cutten. Wat overigens pas over enkele tientallen maanden zal zijn.

Terug
Naar boven