MuscleMeat

Schouders jeuj -_-

Waardering
0
Lengte
1m82
Massa
85kg
Dag Mensen, Ik ben weer aan het trainen en ik probeer wat meer mijn schouders op te pompen. Van alle spiergroepen ben ik wel het minst tevreden over mijn schouders, de achterkant van mijn schouders zijn sowieso niks, veel te laat mee begonnen, uit onbenul en luiheid. Wel merkte ik vroeger dat het ook niet opschoot met mijn schouders terwijl ik ze wel echt hard aanpakte. Op een gegeven moment dacht ik dat ik ze misschien een beetje overtrainde, aangezien ik, na me buikspieren dan ook nog me borst meepakte, wat mijn schouders ook weer belaste. Wat is jullie advies om van die mooie grote ronde schouders te bouwen. Mijn schema voor schouders zag er ongeveer zo uit:

- voorwaarts schouders drukken 4 setjes ongeveer 10-8-6-6
- dumbbell drukken, meer focus op de middenkoppen van me schouders 10-8-6-6
- zijwaarts dumbbell heffen

Dan nog twee soms 3 oefeningen voor de achterkant van me schouder - met veel reps, pak em beet 15-12-10-10

Het aantal reps per setje is niet precies, ik ging altijd meer voor failure. Ik ben beniwued naar hoeveel verschillende oefeningen jullie doen, of jullie gaan voor veel of weinig reps en hoe lang jullie erover doen om je schouders te doen. Ik was toch meestal wel 50 minuten tot een uur bezig.

Is al een topic over geweest hier. Even de search proberen

3-4 oefening meestal, dus 1 oef per schouderkop en dan eventueel een press erbij
Sommige hebben resultaat met lichte gewichten, anderen met zware gewichten en eventueel cheaten.

Mijn schouders routine ziet er ongeveer zo uit.. Mja, zelf doe ik geen frontdelt oefening meer aangezien me schouders sowieso veelste dominant zijn, met name de frontdelts..

Altijd zittend shoulder press 4x8 - lekker zwaar me schouders opfokken. Volgens mijn logica moet je hierna geen 1 andere press oefening instaat zijn te kunnen uitvoeren. :)
Side Raises, staand. 4x8 Nadruk op correcte, rustige uitvoering ipv brute kilo's heffen als bij de oefening hierboven.
Zittend, gebogen reardelts raises (geen idee hoe die pl**ris oefening heet) 4x10
Traps. :)

Mijn schouders routine ziet er ongeveer zo uit.. Mja, zelf doe ik geen frontdelt oefening meer aangezien me schouders sowieso veelste dominant zijn, met name de frontdelts..

Altijd zittend shoulder press 4x8 - lekker zwaar me schouders opfokken. Volgens mijn logica moet je hierna geen 1 andere press oefening instaat zijn te kunnen uitvoeren. :)
Side Raises, staand. 4x8 Nadruk op correcte, rustige uitvoering ipv brute kilo's heffen als bij de oefening hierboven.
Zittend, gebogen reardelts raises (geen idee hoe die pl**ris oefening heet) 4x10
Traps. :)

Hoe kunnen schouders 'te dominant' zijn?
Heb nog nooit een fysiek onder 100kg gezien met schouders die uit proportie zijn, in de zin van te groot dan. Of je moet al een Rulh verwant zijn?

Terug
Naar boven