Fitness Seller

Schouders routine- shoulder press begin of eind?

Users who are viewing this thread

Boomstam

Dutch Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
15 mrt 2011
De reden dat veel mensen op dit forum schouder problemen hebben, komt volgens mij echt voort uit het feit dat er veel te veel volume gedaan word op kleine spiertjes. minder is soms meer!

Jep dat is wel zo, maar sommige hebben een grotere duwkracht dan trekkracht hebben ontwikkeld omdat ze bench press noobies zijn

xzenir

Dutch Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
23 jan 2009
Lengte
1m83
Massa
83kg
Vetpercentage
10%
If it works don't change it..!

Zoals al gezegd, als je al presses doet zou ik zelf al het front werk achterwege laten.
Die kop wordt daar al zwaar mee belast.

Met de side/rear raises is natuurlijk niets mis!

Behind de neck werk is niet voor iedereen weggelegd en moet je mee oppassen, voor de rest gewoon lekker doorgaan toch!

PS. :D Zou zelf de presses in het begin doen, zodat je die lekker zwaar kan pakken. Hetzelfde geldt voor alle andere compounds.

jeandubois

Dutch Bodybuilder
+15 jaar member
Lid geworden
13 mei 2005
Lengte
1m79
Massa
89kg
Vetpercentage
13%
Indien je een press beweging doet op het einde van je schouder training, doe je eigenlijk aan pre-exhaust. Je koppen zijn reeds vermoeid van alle laterals en raisers die je hebt gedaan, dus zij gaan eerder falen dan je triceps. Indien je triceps niets waard is, kan het dus zijn dat deze eerder faalt dan je schouderkop, met als gevolg dat je je schouderkop niet voldoende belast tijdens een press. Dus doe een barbell of dumbbell press als eerste oefening, maar maak je schoudertraining af aan de Smith machine.

LapidumSanctus

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
5 sep 2012
Lengte
1m81
Massa
110kg
Vetpercentage
20%
Wat als je nou gewoon geen shoulder press doet? Ik heb nog nooit iemand gezien met onderontwikkelde voorste schouderkoppen ten opzichte van de achterste...

MeesterJ

Ripped Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
21 okt 2008
zou t op max 4 oefeningen voor schouders houden

ik heb nu 5 maanden geen shoulder press of MP gedaan (ivm blessure) en mn koppen zijn nu redelijk mooi in evenwicht (hoewel alledrie nog te klein). Vandaag troevallig voor t eerst weer gepresst :)

AbFab

Monstrous Giant
+10 jaar member
Lid geworden
29 jul 2010
Lengte
1m67
Massa
59kg
1 press als eerste en dan geen front raises

Stanimal

Novice
Lid geworden
20 mei 2011
Lengte
1m73
Massa
70kg
Vetpercentage
16%
Ik begin tijdens mijn schoudertraining altijd met de rotator cuff spieren om blessures te voorkomen. wat is de reden dat jij ze op het einde van je training doet?

Naar boven