AndroidHealthClinic

schouders

Bezoekers in dit topic

we waren inderdaad naar een ander deel van de bewegin aan het zien. En ik was inderdaad ff fout want in de press naar boven word ook het voorste hoofd aangesproken. maar vind je het nuttig om (zoals in het eerste video'tje eerder word getoond) de dumbbells ook naar voor te brengen voor terug omhoog?

Die ronddraaiende beweging naar voren is, zoals ik al eerder aangegeven heb, compleet nutteloos. Je sloopt alleen je schouders door dat onnodige gedraai.
 
Ik weet nog altijd niets over de al dan niet meerwaarde van de oefening die ok heb beschreven? Wordt daar nu ook het achterste deel mee geprikkeld of niet?...
 
we waren inderdaad naar een ander deel van de bewegin aan het zien. En ik was inderdaad ff fout want in de press naar boven word ook het voorste hoofd aangesproken.
Vooral de voorste kop.

maar vind je het nuttig om (zoals in het eerste video'tje eerder word getoond) de dumbbells ook naar voor te brengen voor terug omhoog?
Ik zie er het nut niet van in persoonlijk.
 
ik zie het nut er ook niet echt van in maar toch zie ik deze oefening regelmatig...
Dat zegt weinig.

Trouwens, als je die arnold press vaak ziet, vraag het dan eens aan de mensen die hem doen.
Als ze antwoorden "voor men achterste schouderkop", dan weet je dat ze hem doen omdat ze niet beter weten.
 
Laatst bewerkt:
ik zie het nut er ook niet echt van in maar toch zie ik deze oefening regelmatig...

Waarom doe je dan een oefening als je het nut er niet van inziet?
 
Ik kreeg laaste tijd ook 2 keer te horen dat die oefening o zo goed is en zwaar. Ik dacht, ik zou maar niet zeggen dat die waarschijnlijk gewoon een schouder verneuker is, dan krijg ik weer een kanslose discussie.

Je houd je gewrichten bij die oefening onder zware druk en dan ga je ook nog eens een zijwaardse beweging maken. Kun je net zo goed gewoon hercules holds doen gevolgd door een press. Dan heb je die schoudervernkende rotering niet.
 
Waarom doe je dan een oefening als je het nut er niet van inziet?

Ikzelf doe ze niet hoor... maar dat wilt niet zeggen dat ik de reden van andere niet wil weten om ze wel te doen:D
 
Ik kreeg laaste tijd ook 2 keer te horen dat die oefening o zo goed is en zwaar. Ik dacht, ik zou maar niet zeggen dat die waarschijnlijk gewoon een schouder verneuker is, dan krijg ik weer een kanslose discussie.

Je houd je gewrichten bij die oefening onder zware druk en dan ga je ook nog eens een zijwaardse beweging maken. Kun je net zo goed gewoon hercules holds doen gevolgd door een press. Dan heb je die schoudervernkende rotering niet.

wat zijn hercules holds?
 
wat zijn hercules holds?

Zoek het eens op e man. En het is makkelijk te vinden want ik heb het nagekeken :p

je hebt precies niet veel fitnesservaring he ??? Zou je wel instructeur worden?
 
Wat is de meerwaarde van het naar voor/achter brengen? ?

Horizontale beweging zal aan een vertikale belasting weinig toevoegen.
 
Zoek het eens op e man. En het is makkelijk te vinden want ik heb het nagekeken :p

je hebt precies niet veel fitnesservaring he ??? Zou je wel instructeur worden?



Op wat basseer je deze uitspraak? Hercules holds zijn in ieder geval niet gekend bij ons (mss onder andere naam)...
Je bent hier toch een beetje mis hoor... Ik weet echt niet alles maar wie wel? en ja ik kan nog veel leren van sommige op dit forum maar daarom dat ik hier ook naar kennis zoek...
 
[/B]


Op wat basseer je deze uitspraak? Hercules holds zijn in ieder geval niet gekend bij ons (mss onder andere naam)...
Je bent hier toch een beetje mis hoor... Ik weet echt niet alles maar wie wel? en ja ik kan nog veel leren van sommige op dit forum maar daarom dat ik hier ook naar kennis zoek...

Een gemiddelde fitnessinstructeur weet al snel minder als mij, dus volgens mij kan bijna iedereen een fitnessinstructeur op DBB zijn.
 
Een gemiddelde fitnessinstructeur weet al snel minder als mij, dus volgens mij kan bijna iedereen een fitnessinstructeur op DBB zijn.

100% mee akkoord hoor! Daar zeg ik niets van... Maar ik weet dat ik op dit moment al meer weet dan de gemiddelde instructeur maar het verschil is dat ik nog men masterjaar moet aanvangen... Ik weet dat ik nog veel van sommige kan bijleren maar ben dan ook nog jong. Maar ook niet alles wat hier staat is correct hoor...
We mogen ook de nadruk niet vergeten. Deze site is dus vooral gericht op bodybuilders of mensen die ff veel massa willen aankomen... Daarvoor worden we niet specifiek opgeleid... bij ons gaat het eerder om de sector voor fit en gezond te worden wat het doel is van veel fitnesszaken (zie enkel soms maar naar het max gewicht van dumbbells er ligt of hoeveelheid van andere zaken...
Ik ben echt niet slecht in men vak daarom dat het echt niet leuk was om te horen dat je best zou stoppen met je job (projecteer het op jezelf en je snapt het (vooral omdat dit op maar weinig gebasseerd is).
kben best ambitieus... Door het lezen van vele boeken, tijdschriften, cursussen en dit forum probeer ik te groeien en echt goed te worden maar einstein wist ook niet alles van het begin:D). Ik zit hier vaak met pen en papier achter de pc om zaken op te schrijven die ik nog niet goed ken hoor:p

Nog iedereen goe trainen en als er mensen met info mij iets willen bijleren mag dat altijd! ( Er wordt vaak op het forum commentaar gegeven op fitnessinstructeurs (alhoewel er echt wel incomptente mensen tussenzitten maar deze hebben niet altijd een opleiding gehad (juist nog vacature gezien voor passage fitness en je moest geen diploma kiné of LO op zak hebben! ze zochten 200 man!)) daarom geef ik jullie de kans om mij dan goed op te leiden hé zodat er is kwaliteit komt:D;):p:rolleyes:

salutjes
 
Heeft cuban press nog eenige meerwaade ?
 
Ik zit hier vaak met pen en papier achter de pc om zaken op te schrijven die ik nog niet goed ken hoor


Aan copy/paste word en afprinten niet gedacht ?
 
Back
Naar boven