Fitness Seller

Seksschandalen & Zedenzaken

In hoeverre kan een kind van 12 daar daadwerkelijk weloverwogen bewust voor kiezen?
Dat zal per kind verschillen, denk ik. Ik ben bang dat wij met zijn allen raar opkijken als wij horen hoeveel kinderen in die leeftijdscategorie al ontmaagd zijn. Tijden zijn nu eenmaal veranderd.

Het gebeurde allemaal vrij bewust dus het argument dat je als 12 jarige niet bewust voor seks kan kiezen is lulkoek

Ja en nee. Volgens de wet (Engelse in ieder geval) kun je er niet voor kiezen. Vandaar dat hij dus ook veroordeeld is.

Maar het feit dat het niet onder dwang was, en 10 jaar geleden, en alle andere zaken, is het best extreem om dan te zeggen dat hij geen OS mee mag doen :o (daarmee dus met je eens).

Dat zal per kind verschillen, denk ik. Ik ben bang dat wij met zijn allen raar opkijken als wij horen hoeveel kinderen in die leeftijdscategorie al ontmaagd zijn. Tijden zijn nu eenmaal veranderd.
Dat denk ik ook.
De gemiddelde twaalfjarige in mijn directe omgeving lijkt nog met heel andere dingen bezig te zijn.
Het is ook niet ondenkbaar dat een kind van die leeftijd erg beïnvloedbaar is.
Persoonlijk vind ik dat er wel een verschil zit tussen al vol in de puberteit gevoelens uitzoeken met leeftijdsgenoten, of een 19-jarige die bewust iets met een 12-jarige aangaat.

Misschien al eerder geplaatst hier maar ik zie het vandaag voor het eerst. Sex met een 12 jarige. En vervolgens op de OS uitkomen. Ook al is het 8 jaar geleden. Lintje van de koning als hij een medaille krijgt?
https://www.nu.nl/olympische-spelen...lde-waarom-hebben-slachtoffers-geen-stem.html
Even gekeken op de site van noc nsf, welke waarden zij hebben.

Het belangrijkste doel van de Olympische Beweging is meebouwen aan een vreedzame en beter wereld. Ze wil jongeren opvoeden in de olympische geest: via sport en zonder enige vorm van discriminatie, met wederzijds begrip, vriendschap, solidariteit en fair play.

Dat geeft toch een andere lading aan die tekst

Geldt dat ook voor jou? Jij hebt toch ook vastgezeten of een strafblad dacht ik.
Zou ik weer doen waar ik voor heb vast gezeten? Daar hoef ik niet over na te denken Steks.
Ik bescherm mijn gezin voor alles wat ik ze zou moeten beschermen. En als het weer met bijna fataale afloop is dan is dat maar zo.
Toen was het een familielid wat ik wou beschermen.

Laatst bewerkt:
Dat denk ik ook.
De gemiddelde twaalfjarige in mijn directe omgeving lijkt nog met heel andere dingen bezig te zijn.
Het is ook niet ondenkbaar dat een kind van die leeftijd erg beïnvloedbaar is.
Persoonlijk vind ik dat er wel een verschil zit tussen al vol in de puberteit gevoelens uitzoeken met leeftijdsgenoten, of een 19-jarige die bewust iets met een 12-jarige aangaat.
Laten wij blij zijn dat de meeste 12-jarigen nog niet zover zijn.

Goedpraten zal ik het ook niet, zeker niet. Maar om nou te zeggen dat een 19-jarig jochie maar doodgestoken moet worden omdat hij met wederzijdse toestemming iets doet met een 12-jarig meisje gaat mij ook iets te ver.
Het grote verschil is dat we weten dat pedofilie niet iets is wat over gaat
Kunnen wij in dit geval echt spreken van pedofilie dan? Moet het daarvoor niet een terugkerend iets zijn?

Kunnen wij in dit geval echt spreken van pedofilie dan? Moet het daarvoor niet een terugkerend iets zijn?
Pedofilie of pedofiele stoornis = seksuele gevoelens hebben voor iemand die secundaire geslachtskenmerken vertonen. Een pedofiel raakt niet opgewonden van vrouwelijke rondingen, om maar wat te noemen.

Pedofilie maakt je nog geen pedofiel. Dat ben je pas zodra je gehoor geeft aan de gevoelens. En nee, dat betekent niet dat je 24/7 gehoor wil geven aan die gevoelens.
Er rust een groot taboe op een dergelijk leeftijdsverschil, maar blijkbaar was de lust hoger dan de drempel.

Dat hij zijn straf heeft uitgezeten, wil niet zeggen dat die gevoelens weg zijn. 4 jaar hé, dat krijg je niet zomaar.

Pedofilie of pedofiele stoornis = seksuele gevoelens hebben voor iemand die secundaire geslachtskenmerken vertonen. Een pedofiel raakt niet opgewonden van vrouwelijke rondingen, om maar wat te noemen.

Pedofilie maakt je nog geen pedofiel. Dat ben je pas zodra je gehoor geeft aan de gevoelens. En nee, dat betekent niet dat je 24/7 gehoor wil geven aan die gevoelens.

Dat hij zijn straf heeft uitgezeten, wil niet zeggen dat die gevoelens weg zijn.
Sommige meiden van 12 jaar hebben een dusdanig ontwikkeld lichaam waardoor het dus geen pedofilie is.

Dus met andere woorden. Diegene die zeggen dat hij zijn straf heeft gehad zouden hem wel welkom heten aan de dinertafel als jullie zoon of dochter iemand zou voorstellen en je weet dat hij zo een geschiedenis heeft?
Hij heeft tenslote zijn straf al gehad. 2 keer straffen hoeft niet toch.

Sommige meiden van 12 jaar hebben een dusdanig ontwikkeld lichaam waardoor het dus geen pedofilie is.
Ah ja, hij heeft vast 4 jaar gekregen omdat het allemaal meeviel.

Ter vergelijking: Benno L die als zweminstructeur 47 kinderen had misbruikt, kreeg 9 jaar.

Ah ja, hij heeft vast 4 jaar gekregen omdat het allemaal meeviel.

Ter vergelijking: Benno L die als zweminstructeur 47 kinderen had misbruikt, kreeg 9 jaar.
Dat zeg ik niet, maar jij schets voorwaarden waar simpelweg niet alle 12 jarige slachtoffers aan voldoen.

Dus als je iets maar 1 keer doet dan geld het niet?
Dit vind ik een vrij domme opmerking, geen respons waard verder.

Er rust een groot taboe op een dergelijk leeftijdsverschil, maar blijkbaar was de lust hoger dan de drempel.

Dat hij zijn straf heeft uitgezeten, wil niet zeggen dat die gevoelens weg zijn. 4 jaar hé, dat krijg je niet zomaar.
Het artikel ging voor zover ik heb gelezen over een 19-jarige die iets deed met een 12-jarige. Met wederzijdse instemming. Hoe moreel verwerpelijk ook en zelfs strafbaar, gezien de straf, is het voor zover wij weten één zaak. Wij hebben verder, nu acht jaren later, geen enkel idee waar de man in kwestie op valt. Ik heb in ieder geval zijn huidige vriendin of vrouw nog niet gegoogled.

Ik denk dat wij allemaal vroeger wel meisjes kenden die op jonge leeftijd fysiek al verder ontwikkeld waren en meenden dat zij geestelijk ook de wereld al aan konden en daarom enkel op oudere jongens vielen. Andersom kenden wij ook vast allemaal wel zo'n jongen die telkens met jongere meisjes liep. Verwerpelijk? Zeker. Op straffe van de dood zoals door sommigen hier geopperd? Lijkt mij nogal overdreven.

Wij zijn dus eigenlijk niet beter dan de Islam. Je mag de gevoelens wel hebben, je mag er alleen niet aan toegeven.

In hoeverre kan een kind van 12 daar daadwerkelijk weloverwogen bewust voor kiezen?
Klopt, daar kun je ook over twisten. Ik kan je uit eigen ervaring zeggen, dat mijn oudste dochter vroeger een vriendin had die ik als ouder, 17jarig inschatte. Dan kan ik me voorstellen als een jongen zelf net 19j is, dat ook zou denken of er meer moeite mee had dit in te schatten. Praat niets goed natuurlijk, maar er zijn ook landen waar je na 1e ongesteldheid volwassen bent, en mannen na 1e voorvocht lozing.
Wij in deze regio van de wereld hebben andere regels en wetten, en daarom is hij ook bestraft.
@TheHoff dat zegt niet dat ik hem op de koffie zou uitnodigen of alleen zou laten met mijn 8 jarige dochter natuurlijk. Alle ophef nu vind ikzelf ook betrekkelijk laat, want hij zit al in het Nederlandse team. Dan hadden ze hem per direct al moeten weigeren.

edit: Eigenlijk moet er een straf bij horen bij zulke delicten, dat je ook uitgesloten bent van deelname in een NL team(life time), én ook geen overheidsfunctie mag betrekken !

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven