Fitness Seller

Seksschandalen & Zedenzaken

Krijgen we weer een heel gesprek over wat een pedofiel is? :roflol:

Jaren geleden veroordeeld voor verkrachting en straf uitgezeten.

Zou diegene kinderen mogen coachen? Ik vind van niet..

Zou diegene mee mogen doen als atleet met olympische spelen? Ik vind van wel..

Context matters.
nee allebei niet ,

xat hij niet in Nederland ? dan is dat registry gewoon weg niet van toepassing

Daar ging het niet om, het ging om de "straf uitgezeten, begint op 0" of dat nou in NL is of niet.
Hij was veroordeeld in Engeland, daarna naar Nederland gebracht.

Strafblad is alsnog van toepassing dus dat iedereen die een straf heeft uitgezeten op 0 begint is gewoon niet waar. Dat was het punt..

Gelukkig zit er wel context in de wetgeving en is het niet zo zwart wit als mensen hier willen geloven.

is omdat je zelf geen kinderen heb , slachtoffertje heeft levenslang dader staat na paar jaar weer buiten
Ik heb ook kinderen en denk er ook zo over.

We leven in een democratische rechtsstaat. Klaar. Ieder die zn straf uit zit heeft boete gedaan. Wat ik daarna als vader zou doen is het 2e verhaal. Maar die straf neem ik ook en dan start ik ook weer op 0.

Een hoop irrationaliteit wanneer het om dit soort delicten gaat.
Is toch niet perse irrationaliteit?
Kan toch gewoon iemands mening zijn, of het nou conform huidige wetgeving is of niet.

Wat mij betreft mag iemand die zulke delicten begaat al zijn rechten als mens verliezen. Vinden straffen over het algemeen al mega laag.

Hij was 19 op dat moment en voor zover ik uit het artikel kan halen wilde het meisje het zelf ook. Maakt het niet minder verboden en het is zeker goed dat hij gestraft is natuurlijk. Dat het voor de ( Engelse ) wet verkrachting heet en misschien voor de Nederlandse ook neem ik als waarheid aan maar ik denk dat de meeste bij verkrachting toch niet denken aan iets dat gebeurt met wederzijdse instemming.

Hij was 19 op dat moment en voor zover ik uit het artikel kan halen wilde het meisje het zelf ook. Maakt het niet minder verboden en het is zeker goed dat hij gestraft is natuurlijk. Dat het voor de ( Engelse ) wet verkrachting heet en misschien voor de Nederlandse ook neem ik als waarheid aan maar ik denk dat de meeste bij verkrachting toch niet denken aan iets dat gebeurt met wederzijdse instemming.

Precies, daarom is context imho belangrijk als je mensen gaat uitsluiten voor Olympische spelen.

Geldt dat ook voor jou? Jij hebt toch ook vastgezeten of een strafblad dacht ik.
ik ook maar niet voor misbruik van een kind , het zou hier in de bajes net zo moeten zijn als in Californië pedofiel binnen 24 uur een botte shank erin

Mja waar leg je dan de grens :o
Ik was net 14, toenmalige vriend 19 bijna 20. Tja..

Oeff. Dat is wel ernstig tegen je huidige geloof in.

Ik was trouwens 13 ofzo en de chick 16. Was toen al een baas. Het gebeurde allemaal vrij bewust dus het argument dat je als 12 jarige niet bewust voor seks kan kiezen is lulkoek

Terug
Naar boven