MuscleMeat

Serie: Dexter

finale schijnt zwaar teleur te stellen

ben benieuwd

Das k*t

Ik vind van niet. Was weer een mooi seizoen en ik mis mijn wekelijkse portie dexter nu al.

Ik vond het echt belabberd dat einde. Hoe ze alle losse knoopjes even snel afhandelen in 1 aflevering. Erg slecht. Maar vind het wel k*t dat ik een jaar moet wachten op seizoen 6.

Ben nu tot en met minuut 18, dit wordt damn spannend :D

Was wel goed maar kon veel beter.
Jammer dat sommige dingen niet gebeurd zijn. jullie weten wel...

Mijn status van greatness nu :

nr 1 : season 2
nr 2 : season 4
nr 3 : season 1
nr 4 : season 5
nr 5 : season 3

Seizoen 5 was wel goed, maar vond seizoen 4 toch echt wel de beste.

Wel inderdaad jammer dat bepaalde dingen niet zijn gebeurd, dat had het in een heel ander daglicht gezet.

Maar die chick van masuka was nice!

• Topic Starter Topic Starter
1 ding kon beter maar voor de rest vond ik de finale wel best zo. Op naar een volgend seizoen.

Vind dat Debra op zijn minst had moeten kijken naar die 2 vigilantes en Quinn was ook maar een mak lammetje.

Slecht einde voor een aflevering dat potentieel had.

Ik vond het echt belabberd dat einde. Hoe ze alle losse knoopjes even snel afhandelen in 1 aflevering. Erg slecht. Maar vind het wel k*t dat ik een jaar moet wachten op seizoen 6.

hebben ze tot nu toe in elk seizoen gedaan, vind dit seizoen nog de beste finale hebben op seizoen 1 na.

mijn seizoensfinales in volgorde van goed naar slecht:
1
5
4
2
3

edit: wat vond je er trouwens zo slecht aan?
-gedrag van quinn vind ik aanvaardbaar aangezien hij echt van debra houdt. Als hij de waarheid zou vertellen zou ze er echt helemaal kapot van zijn (als je er bij nadenkt wat ze al heeft meegemaakt met rudy)
- feit dat dexter quinn's naam gezuiverd had door dat bloed te vervalsen is ook niet te betwisten aangezien hij zowat heel dat departement runt, masuka gaat heus niet zn werk dubbelchecken hoor:)
- dat debra hen betrapt had en laat lopen is ook aanvaardbaar, hoewel ik wel moet toegeven dat het belachelijk is dat ze toevallig achter dat stuk plastiek stonden (maar dit is gewoon een noodzaak als ze nog een seizoen 6 willen uitbrengen, zou anders niet lang duren voordat iemand de link legt met de "bay harber butcher";))

Laatst bewerkt:
hebben ze tot nu toe in elk seizoen gedaan, vind dit seizoen nog de beste finale hebben op seizoen 1 na.

mijn seizoensfinales in volgorde van goed naar slecht:
1
5
4
2
3

edit: wat vond je er trouwens zo slecht aan?
-gedrag van quinn vind ik aanvaardbaar aangezien hij echt van debra houdt. Als hij de waarheid zou vertellen zou ze er echt helemaal kapot van zijn (als je er bij nadenkt wat ze al heeft meegemaakt met rudy)
- feit dat dexter quinn's naam gezuiverd had door dat bloed te vervalsen is ook niet te betwisten aangezien hij zowat heel dat departement runt, masuka gaat heus niet zn werk dubbelchecken hoor:)
- dat debra hen betrapt had en laat lopen is ook aanvaardbaar, hoewel ik wel moet toegeven dat het belachelijk is dat ze toevallig achter dat stuk plastiek stonden (maar dit is gewoon een noodzaak als ze nog een seizoen 6 willen uitbrengen, zou anders niet lang duren voordat iemand de link legt met de "bay harber butcher";))

Mee eens, elk seizoen loopt de spanning op en wordt in de finale alles opgelost. Dat hoort er ook een beetje bij, een soort catharsis-aflevering :)

Nog even over dat stuk plastic wat er hangt, was omdat daar alles werd opgenomen. Hangt dat er niet kon men naar buiten kijken, of kom men de deur zien. Lijkt mij niet helemaal de bedoeling. Lijkt me dus helemaal niet onlogisch dat het daar hing en ze daar achter stonden. Vond het eerder raar dat ze er in haar eentje op af ging zonder assistentie te roepen, dat deed ze bij die moord in dat pakhuis wel. Toen dexter het voor lumen moest afmaken.

Ik vond het einde niet tegenvallen. Kijk je moet het ook met perspectief op volgende seizoenen zien. Als Debra overal achterkomt, vervalt vrijwel het hele potentieel wat de serie tot nu toe zo goed heeft gemaakt. Daarnaast ben ik wel blij dat Lumen weg is, vooral in het begin van seizoen heb ik me op zitten fokken over het slechte acteerwerk. Maargoed, nu weer zo'n 10 maanden wachten op iets nieuws. Seizoen zal vast in September airen.

Ben zeer benieuwd waar seizoen 6 over gaat, bij seizoen 4 was er een huge ass cliffhanger. Hier lijkt alles nu onder controle, zal wss weer dat hij toch de behoefte heeft om mensen te vermoorden en dat nu weer lekker fout gaat :D

Nog even over dat stuk plastic wat er hangt, was omdat daar alles werd opgenomen. Hangt dat er niet kon men naar buiten kijken, of kom men de deur zien. Lijkt mij niet helemaal de bedoeling. Lijkt me dus helemaal niet onlogisch dat het daar hing en ze daar achter stonden. Vond het eerder raar dat ze er in haar eentje op af ging zonder assistentie te roepen, dat deed ze bij die moord in dat pakhuis wel. Toen dexter het voor lumen moest afmaken.

maar het zag er zo uit

dexter+lumen die daar even met de messen zitten spelen| plastieke muur | lijk van jordan met nergens plastiek op de grond en een rechtstreekse verbinding met de andere kamer waar debra vandaan kwam

vind dat toch wel belachelijk hoor:P is weinig zinvol om daar een plastieke scherm te hangen als er nergens anders plastiek hangt/ligt, en nog minder zinvol om daar even je messen terug in de hoes te gaan steken:roflol:

@ Angelus
Dit is wat ik voornamelijk slecht vond aan de finale
1) Dat Lumen wegging wist je van te voren, hoe ze haar dan snel wegschrijven, mwa.
2) Dat met Debra is belachelijk idd. (Had het wel vet gevonden als ze met zn 2en gingen rocken in seizoen 6:D)
3) Dat die kinderen het hele seizoen weg waren, dan zijn ze terug, maar boeit het niet dat Dexter weg is en dag later halverwege de verjaardag komt aankakken.
4) Niet alleen de finale, maar ook de anti-climax met die oud-agent die het hele seizoen bezig is, en dan in 1minuutje afgehandeld wordt.

@ Angelus
Dit is wat ik voornamelijk slecht vond aan de finale
1) Dat Lumen wegging wist je van te voren, hoe ze haar dan snel wegschrijven, mwa.

Vond dat niet slecht gedaan, geeft Dexter ook weer perspectief op een 'normaal' gevoelsleven, hij heeft weer wat hoop.

2) Dat met Debra is belachelijk idd. (Had het wel vet gevonden als ze met zn 2en gingen rocken in seizoen 6:D)

Hieraan zag je dat mensen om Dexter heen het eigenlijk wel goed vinden wat hij doet, zelfs zijn zus die normaal zich zo streng aan de wet houdt, laat dit gaan. Ik vond het wel mooi gevonden op deze manier.

3) Dat die kinderen het hele seizoen weg waren, dan zijn ze terug, maar boeit het niet dat Dexter weg is en dag later halverwege de verjaardag komt aankakken.

Dat was wel iets minder ja, dat hij weg moest, ok, dat hij later aan kwam kakken op dat feestje was niet zo sterk. Maar dit is een detail waar ik me niet echt druk om kan maken eerlijk gezegd.

4) Niet alleen de finale, maar ook de anti-climax met die oud-agent die het hele seizoen bezig is, en dan in 1minuutje afgehandeld wordt.

Dat vond ik wel een heftige scene, hoe dat mes tergend langzaam zijn borst inging, en Quinn die er aankomt, druppel bloed op zijn schoen. Hoe lang moest dat dan nog duren?

Heb in de spoiler mijn 2 cent toegevoegd.

En hoe heeft dexter dat autowrakstuk zo snel kunnen opruimen ?
Binnen een uur was daar politie.
Die moeten die auto vinden, nasporen en zien dat het op dat tijdstip gestolen was vlakbij de crimescene met liddy

Terug
Naar boven