MuscleMeat

Sticky Series & Docu's Kritiek & Review Topic

Sopranos blijft een toppertje, en ik vond de afsluiter van die serie ook echt geniaal.

Qua breaking Bad, ik vind het idd vreemd dat er nog een season komt, en dan ook slechts 1 (dat is teminste het gerucht). Als er nog een paar meer komen zou dat logischer zijn imo.

Ik denk zelf dat de spanningen tussen Hank en Walt gaan groeien. Walt zou idd wel een kingpin worden, ik hoop het. Hank komt steeds dichter bij, een confrontatie lijkt onvermijdelijk te worden.
Ik vond de serie btw echt staan en vallen bij de bad-assery van Walt. Als hij in zijn **** the word modus was ging die serie echt als een speer. Helaas waren er ook veel momenten waarop hij domme keuzes maakte of simpelweg een p*ssy was. Dan kon het echt frustrerend kijken zijn. De hele tijd ofwel Walt ofwel Jessy die de boel verdoet. Hoop dat dat wat minder wordt.

Ik vind dat juist heel interessant. Walt is in principe een hele aardige gedecideerde man, maar heeft buien dat hij he-le-maal doorflipt. Ik vind die worsteling, die hij als persoon doormaakt echt tof om te zien. Het moment dat hij bij zijn zoon in huilen uitbarst vond ik bijvoorbeeld tekenend voor zijn gemoedstoestand. Hij is constant een karakter aan het spelen. Lieve huisvader, stoere drugsbaas en soms haalt 'ie die zelfs door elkaar. Thuis tegen zijn vrouw te flippen: "I'm not the one who opens the door, I'm the one who knocks" - Zo ****ing briljant. Maar ook bijvoorbeeld door als een vaderfiguur voor Jesse op te treden en alles voor hem te doen.

Overigens wel met je eens dat het vreemd is dat er nog maar een seizoen komt. In principe is de show nu helemaal op z'n kop gezet en gaat er hele nieuwe fase beginnen. Daarom zou het logischer zijn om nu te stoppen, of om er nog drie seizoenen aan vast te plakken waarin deze fase wordt uitgelegd.

Maargoed.. tot nu toe zijn we nog niet teleurgesteld, dus er is altijd het voordeel van de twijfel.

Er komt 1 seizoen en dat is ook het laatste seizoen.

Het vijfde seizoen bestaat uit 16 afleveringen, elk mini seizoen is 8 afleveringen.
Het laatste seizoen is dus onderverdeeld in 2 kleine seizoenen.

Shoots beginnen dit jaar voor het eerste deel, 2de deel wordt pas eind 2013 opgenomen.
Echt enorm laat is dat, ben benieuwd.

http://en.wikipedia.org/wiki/Breaking_Bad#Season_five_.282012.29

Zal inderdaad de Dexter kant uitgaan.
Dat bad and the good guy eindelijk gaan meeten.

Saul is btw ook echt een eindbaas!

CD100303-300x225.jpg

Ook wel lachen dat ze die sites uit de serie echt online hebben staan:

http://www.savewalterwhite.com/

http://www.bettercallsaul.com/

Laatst bewerkt:
Blijft een bazen-serie! Wordt voor mij weer tijd voor een nieuwe serie, zit te twijfelen tussen 'The Wire' & 'Game of Thrones'. Iemand een argument waarom ik echt met 1 van deze twee moet beginnen? ;)

Game Of Thrones ben je snel doorheen omdat er nog niet veel afleveringen van zijn. The Wire kan je even mee vooruit. Ik heb van allebei season 1 gezien nu. Allebei verplicht kijk materiaal.

Ja heb ze allebei binnen, maar heb zelf nogal moeite met een serie die errrrrug langzaam op gang komt. Iemand een goede download voor de serie; 'OZ' btw?

The Wire is een briljante serie. Ondanks dat Baltimore niet om de hoek ligt, zal je veel raakvlakken hebben met het plot en de karakters. Klinkt gek? Voorbeeld: wat ambitie en ego kan doen met mensen...

Verder 'Oz'. Vroeger deze serie gevolg maar nooit uitgekeken. Vandaar onlangs opnieuw begonnen. Wat blijft dat een harde serie. Zet je net als The Wire regelmatig aan het denken.

Comedy: It's always sunny in Philadelphia. Die gasten sporen helemaal niet. Je komt er al vrij snel achter of het je 'ding' is of niet.

Mocht je zoals ik 'The Office' kunnen waarderen, dan is 'Parks and Recreation' een leuke mockumentary. Het laatste seizoen vind ik zelfs sterke dan The Office. Tom Haverford, een van de leukste characters.

Wie Seinfeld net als ik geniaal vindt, kan gewoon niet heen om 'Curb your enthusiasm'. George uit Seinfeld is gebaseerd op Larry David, de main character in Curb. Curb is waarschijnlijk mijn favoriete comedy serie. Ik vond Dr Cox uit Scrubs op momenten een geniale kl***zak. Dat bleef hij nog steeds, maar hij moest de troon afdragen aan Ari Gold (Entourage). Maar Larry loopt rondjes om beide. En ja, ik realiseer goed wat ik zeg :).

Tenslotte is 'Arrested development' ook een aanrader. Ook daar kom je na enkele series erachter of je het leuk vindt.

Vandaag de laatste aflevering van American Horror Story seizoen 1 gekeken, eigenlijk best wel een goede serie. In de eerste 2 afleveringen gebeuren best wel freaky dingen, daarna wordt het wat minder maar het verhaal erachter maakt dit weer helemaal goed:

American Horror Story follows the Harmon family, Ben (Dylan McDermott), Vivien (Connie Britton) and Violet (Taissa Farmiga), who move from Boston to Los Angeles after Vivien has a miscarriage and Ben has an affair with one of his students. The family moves to a decrepit mansion, unaware that the once noble home is haunted. Ben and Vivien try to rekindle their relationship while Violet suffers from depression.

Blijft een bazen-serie! Wordt voor mij weer tijd voor een nieuwe serie, zit te twijfelen tussen 'The Wire' & 'Game of Thrones'. Iemand een argument waarom ik echt met 1 van deze twee moet beginnen? ;)

Haha, twee series zijn niet te vergelijken, man.
The Wire is 1 van de beste series ooit, dus kijk die maar eerst.

Heb de Game of Thrones niet gezien maar met The Wire kun je niet fout gaan

Eerste aflevering van The Wire gekeken maar had er wel wat meer van verwacht na al die positieve geluiden.
Of moet je er gewoon wat meer van zien?
Meeste series die ik heb gekeken boeiden me al heel erg vanaf de eerste aflevering

Game of Thrones vind ik trouwens ook goed, maar heb daar nog maar 3 afleveringen van gezien

The Wire moet je inkomen ja, maar als je er eenmaal goed inzit is t ook echt vet

Eerste aflevering van The Wire gekeken maar had er wel wat meer van verwacht na al die positieve geluiden.
Of moet je er gewoon wat meer van zien?
Meeste series die ik heb gekeken boeiden me al heel erg vanaf de eerste aflevering

Game of Thrones vind ik trouwens ook goed, maar heb daar nog maar 3 afleveringen van gezien

The Wire is gewoon niet een serie zoals je gewend bent met cliffhangers etc. Het is een fijne serie om te kijken maar het heeft minder dat "ffuuuuurrrrckkkk ik móet echt zien hoe het verder gaat" gehalte. Gewoon rustig kijken en dan kom je er wel in. Ik heb zelf ook wel beetje moeite om me er bij a toe te zetten de serie af te kijken, terwijl ik hem wel ontsettend tof vindt.

Inmiddels bijna season 1 van boston legal gekeken. Echt een hele vette serie, je moet er ook even inkomen.

Ondertussen ook met Breaking In begonnen, heeft maar 1 seizoen 7afleveringen, maart gaat het verder.

Naar welke serie kijk je het meeste uit? Bijvoorbeeld dat je niet kan wachten tot de volgende episode of dat je niet kan wachten tot het nieuwe seizoen begint?

Kan niet wachten totdat, fairly legal weer begint en dat is in maart

:heart::heart::heart:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Sarah+Shahi+%25282%2529.jpg

Spartacus is ook weer goed bezig. Laatste aflevering was bruut

Spartacus is ook weer goed bezig. Laatste aflevering was bruut

Ongekend. Wat een geweldige serie is het ook. Is tot nu toe de enige serie die drie seizoenen lang ijzersterk is. Seizoen 3 is tot nu toe echt geweldig gewoon. Superlatieven tekort.

Ari uit entourage is gwn top! Entourage is zeker een 8.
Is seizoen 9 al te streamen?

Terug
Naar boven