XXL Nutrition

Six pack!

grestesou

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m72
Massa
55kg
Hallo guys ben nu al sinds december bezig en ben tot nu toe 10 kg aangekomen, meeste spieren (7-8kg)
Ik was laatst op vakantie geweest en door het continu zwemmen enz en het weinig eten, Was ik van 70kg naar 68 kg gegaan, Maar ik zag er veel breder uit omdat het meeste vet was. Ik wil dit physique graag doorzetten en het hele jaar zo blijven. Mijn six pack zie je nu ook beter maar je ziet niet echt de blokjes als gewild! Ik weet dat ik nu niet een grote cut kan pakken want dan begin ik vanaf het begin. Ik wil gewoon Nog een beetje vet verliezen voor de sixpack ;) en dan gewoon op dat vetgehalte blijven. Daarna gewoon progressie blijven maken tot ong 75 kg maar wel met hetzelfde vetgehalte. Ik weet dat het niet snel gaat gebeuren. Maar weet wel dat het kan. Hoe ik dit wil bereiken is door iets minder te gaan eten rond 200 kcal.
En cardio te gaan doen , maar ik heb nog nooit cardio gedaan wel en paar filmpjes erover gezien. En heb gemerkt dat hiit cardio het beste is om spieren te behouden. Wat voor cardio moet ik doen ? bv 10 min rennen? En wie heeft hier ervaring mee en kan mij zeggen hoe hij het heeft gedaan
Alvast bedankt .

Ik dacht juist dat HIIT cardio minder goed voor spiermassa behouden was.

steady state langdurende cardio is minder goed voor massabehoud.

Beter eerst meer massa pakken! Je bent droog zat zo te zien.

1.83m op 68kg en nog verder cutten?
Ga eens heel gauw eten jij

obsessed

Waardoor zie je niet de blokjes zoals je had gewild?
Komt dit doordat er nog blokjes verstop zitten onder een laagje vet of komt dit omdat je gewoon geen sixpack hebt maar bijvoorbeeld een 4 pack. Je genen bepalen namelijk hoe veel blokjes je ziet, niet hoe weinig vet je hebt.

Mijn advies is om een cleanbulk te doen, waarbij je ongeveer 300 kcal boven onderhoud eet. Flink trainen erbij. Zo zal je massa pakken en weinig vet waardoor je deze cleanbulk dus lang kan doorzetten (als je aantal kg bent aangekomen moet je natuurlijk wel weer meer eten om aan te blijven komen).

Hoe meer massa je hebt straks, hoe sneller je weer wat vet kwijtraakt.
Nu probeer je simpelweg nog meer vet kwijt te raken terwijl je bijna geen massa hebt. Dit zorgt voor problemen.

Waardoor zie je niet de blokjes zoals je had gewild?
Komt dit doordat er nog blokjes verstop zitten onder een laagje vet of komt dit omdat je gewoon geen sixpack hebt maar bijvoorbeeld een 4 pack. Je genen bepalen namelijk hoe veel blokjes je ziet, niet hoe weinig vet je hebt.

Mijn advies is om een cleanbulk te doen, waarbij je ongeveer 300 kcal boven onderhoud eet. Flink trainen erbij. Zo zal je massa pakken en weinig vet waardoor je deze cleanbulk dus lang kan doorzetten (als je aantal kg bent aangekomen moet je natuurlijk wel weer meer eten om aan te blijven komen).

Hoe meer massa je hebt straks, hoe sneller je weer wat vet kwijtraakt.
Nu probeer je simpelweg nog meer vet kwijt te raken terwijl je bijna geen massa hebt. Dit zorgt voor problemen.

Amen:D

Afvallen op vakantie...... goed bezig ! :eek:

En langzaam proberen grote mannen oefeningen te gaan doen. Squats, deadlift, bench, military press, bentover row, enz. Voorzichtig opbouwen en zorgen dat je de oefening goed uit voert, al zou je het maar met 30 kg kunnen.

Je zou het niet zeggen maar aan deze oefeningen heb je meer dan aan crunches om ook echt massa in je buikspieren te krijgen. Het is niet lullig bedoeld als er gezegd wordt dat er geen "blokken" zitten nog, maar dat is waarschijnlijk wel zo.

En langzaam proberen grote mannen oefeningen te gaan doen. Squats, deadlift, bench, military press, bentover row, enz. Voorzichtig opbouwen en zorgen dat je de oefening goed uit voert, al zou je het maar met 30 kg kunnen.

Je zou het niet zeggen maar aan deze oefeningen heb je meer dan aan crunches om ook echt massa in je buikspieren te krijgen. Het is niet lullig bedoeld als er gezegd wordt dat er geen "blokken" zitten nog, maar dat is waarschijnlijk wel zo.

Gewoon oefeningen..kleine meisjes doen deze ook gewoon :rolleyes:
dat motiveert hem misschien beter dan te zeggen dat het grote mannen oefeningen zijn

Niet echt, het helpt wel wat maar dikke abs krijg je toch echt alleen van weighted-crunches enzo.
Dat roept men hier omdat ze niet als beachboy bekend willen staan, want buikspieren trainen is niet stoer ofzo.
Wil je goede dikke abs moet je ze direct trainen, net als ieder ander lichaamsdeel.

Niet echt, het helpt wel wat maar dikke abs krijg je toch echt alleen van weighted-crunches enzo.
Dat roept men hier omdat ze niet als beachboy bekend willen staan, want buikspieren trainen is niet stoer ofzo.
Wil je goede dikke abs moet je ze direct trainen, net als ieder ander lichaamsdeel.

Bullshit imo. Abs pak je ook goed mee met deadlifts, squats etc.
Enige wat de moeite is te isoleren zijn je obliques vind ik.

---------- Toegevoegd om 01:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 01:10 ----------

Voor OP: je maakt het jezelf lastig als je op die manier wilt bulken, iedereen wil droog staan en zoveel mogelijk massa bijpakken. In de praktijk werkt het echter anders. Als je efficiënt massa wil gainen kan je het beste gewoon bulken - cutten.

Bullshit imo. Abs pak je ook goed mee met deadlifts, squats etc.
Enige wat de moeite is te isoleren zijn je obliques vind ik.

---------- Toegevoegd om 01:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 01:10 ----------

Voor OP: je maakt het jezelf lastig als je op die manier wilt bulken, iedereen wil droog staan en zoveel mogelijk massa bijpakken. In de praktijk werkt het echter anders. Als je efficiënt massa wil gainen kan je het beste gewoon bulken - cutten.

Nooit meer triceps, doen al mee met bench.
Nooit meer schouders, doen al mee met bench.
Nooit meer biceps, doen al mee met bent over rows.
Nooit meer quads, doen al mee met voetbal.

Thx voor de tip, gaat me een hoop tijd schelen dit!

Hahahahahaha ja dat! :roflol:

Met een beetje pech gaat zijkant buik los aanpakken juist weer ten koste van je wijdte, dat wil je ook niet.

no cardio maar minder eten is de oplossing

Tuurlijk kan je abs direct aanpakken en isoleren de vraag is of je hier focus op wilt leggen door kostbare trainingstijd te investeren, het is een mindere prioriteit. Zeker voor beginners, to het to my point. Je core stabiliseert bij enorm veel zware oefeningen en pak je dus goed mee. Net als bijvoorbeeld voorarmen, lower back etc. Of isoleer je die ook?;)

TS is 16 en 70 kg.

Voordat hij zo buf en droog is dat isolatie nodig is, zijn we nog wel een poosje verder.

Ik zou me inderdaad niet blindstaren op je abs. Met veel en clean eten en hard trainen kun je met jouw stats nog eenvoudig massa pakken.

Terug
Naar boven