AndroidHealthClinic

Sjimpiej's trainingslog

Bezoekers in dit topic

3/4/5 min rust tussen de sets is echt absoluut niet verkeerd, vooral bij de zware oefeningen zou ik dat juist altijd doen. Isolatie oefeningen zoals curls/tri ext./kuiten/flys etc kan je vaak sneller door, maar de oefeningen waarbij je echt meerdere spiergroepen gebruikt zou ik de werksets ook aanhouden met 4/5min rust, maar dat voel je wel aan je vorige set als je all in gaat dat je niet na 2 slokken water weer klaar bent voor de volgende set.
Ja klopt inderdaad. Mn backoff ging nu vaak met wat meer cheat/forced/partial reps. Nu met meer rust stuk beter 👌
 
Klinkt alsof je veel aan de meet hebt gehad kerel :)
Ja zeker! Kijken naar anderen met meer ervaring is altijd fijn. Zeker tijdens maximale contractie ff vasthouden/knijpen, gecontroleerd excentrisch terug. Je weet het, maar vergeet het soms als je puur gefocused bent op die meer reps en vaak is het eind resultaat niet veel beter en voel je veel mindere pomp 👌

Lekker aan het genieten van je vakantie?
 
Ja zeker! Kijken naar anderen met meer ervaring is altijd fijn. Zeker tijdens maximale contractie ff vasthouden/knijpen, gecontroleerd excentrisch terug. Je weet het, maar vergeet het soms als je puur gefocused bent op die meer reps en vaak is het eind resultaat niet veel beter en voel je veel mindere pomp 👌

Lekker aan het genieten van je vakantie?
Haha klopt zeker! De excentrische fase heeft veel waarde in bewegingen :)

Heerlijk man. Voel me wel echt smerig van alle crap ondertussen, maar dat is goed, is straks cutten alleen maar makkelijker om te doen :roflol:
 
Haha nice 👌 na al die maanden van hard werken, nu ff lekker genieten :meal:
 
Voor mn gevoel 3 weken niet getraind, maar als ik in mn log kijk valt het gelukkig mee. Maandag echt een top borst training gehad maar laatste setje naar huis gegaan omdat mn vrouw aan het overgeven was. Volgende ochtend bij opstaan onwel geworden en helemaal leeg gelopen. Dus 3 dagen rustig aan gedaan en meer gewandeld.

Vandaag gelukkig weer heerlijke pull training neer gezet. Per ongelul Pull2 ipv 1, maar day dan zondag Leg2 en daarna weer beginnen met PPL1.

Jammer dat ik de aderen in mn onderarm niet zo op de foto krijg als in de spiegel, want word er zelf stiekem een beetje geil van :wanker:
20220624_203856.jpg


Voor de rest weer goeie PO toegepast, iets langere rust bij de backoff setjes. Op advies van Wengstertje dit keer rug naar katrol toe bij one arm cable curl voor constantere TUT (klinkt uiteraard heel logisch als je erbi nadenkt, maar dat is met alles).


Vanochtend flinke drop in gewicht van 0,9 kg. Maar komt denk ik door leegloo0 van dinsdag en aanvullen van lichaam laatste 2 dagen en wellicht ook de warmte?
Werd er iig erg blij vanochtend.

2022 jun. 24
Ochtend gewicht 78,6
Duur 1,5 uur incl 10min treadmill

Cable Pullover:
24,5x15 RPE 8 +3,5kg
24,5x16 RPE 9 +3,5kg

Barb Line Bent over T-Bar row:
30x10 RPE 9 +5kg nxt iets verder naar voren staan, nu beetje naar achter moeten hangen
25x12 Backoff 80% +2partial
20x14 Backoff 70% +2partial

Cable Row single handle:
28,5x11 RPE 8-9 +1rep
23,5x17 Backoff 80% +1rep +2partial

Close Grip Pulldown double-d handle:
67x11 RPE 10 +1partial
49,5x22 Backoff 75% +4reps
49,5x18 Backoff 75%

Chest supported rear lateral DB raises:
14x18 +2kg RPE 8
14x18 RPE 9-10
14x12 +4 partial

One arm cable curl:
12,5x10 RPE 9-10 - rug naar katrol dit keer op advies van @wengestertje
10x20 Backoff 80% +4reps
10x16 Backoff 80% +4reps

Hammer Curl DB:
14x12 RPE 9-10 - +2junk - slow reps!
12x18 Backoff 80% +3reps
12x14 Backoff 80% +2reps


Logged using RepCount
 
Weer goeie drop 👌 woensdag en donderdag hard hoofd in, maar gister en vandaag top! 💪 sinds deze week stuk meer gaan wandelen, probeer minimaal half uurtje per dag en zet zoden aan de dijk.

Start 1-1-2022 met meten:
Week 00 - 89,7 kg -
Week 05 - 86,6 kg - 2922 kcal
Week 10 - 84,5 kg - 2758 kcal
Week 15 - 81,7 kg - 2877 kcal
Week 20 - 80,4 kg - 2677 kcal START COACHING
Week 21 - 80,0 kg - 2690 kcal
Week 22 - 80,3 - 2852 kcal
Week 23 - 79,8 - 2541 kcal -
dinsdag verl 2240 rust / 2475 training
Week 24 - 79,6 - 2441 kcal
Week 25 - 79,2 - 2464 kcal (nog steeds te hoog, want maar 2x getraind deze week)

Hoe ik het dagelijks bijhoud:
Screenshot_20220625-081852_Sheets.jpg


Omtrekken (borst blijft beetje klooien omdat huid rondom de lats nog niet helemaal strak/droog is)
Screenshot_20220625-082524_Sheets.jpg


Valt me vooral op dat de love handles minder worden. Definitie buik valt tegen, maar zal nog wel even doorcutten worden na de vakantie.. geduld is een schone zaak denk ik dan maar 👌 zoals de wijze man ak altijd zegt: het is een marathon en geen sprint.

Moet wel zeggen dat mezelf in bedwang houden soms wel wat moeite kost. Laatst in de mac voor iedereen aan het bestellen en voor mezelf maar niet, als vrouw en kids kipnuggets met patat of pizza eten, maak ik voor mezelf een gezonde hap met rijst of pasta. Eten we bijv kip tandoori dan eet ik het zonder saus. Gister trouwens iglo diepvries maaltijd zalm/pasta/spinazie (uiteraard zeer weinig zalm 😅) maar precies 400kcal en vulde best goed. Diepvries buritto van No Fairytales Burrito smokey beef #AlbertHeijn https://www.ah.nl/producten/product/wi514038 ook erg lekker en simpel aan te vullen met wat rijst van bijv musclemeat. Scheelt tijdje keuken en toch lekker. Chocolade, ijsjes, chips, zelf gebakken dingen.. lastig, maar we houden ons sterk en houden vol 💪
 
Weer goeie drop 👌 woensdag en donderdag hard hoofd in, maar gister en vandaag top! 💪 sinds deze week stuk meer gaan wandelen, probeer minimaal half uurtje per dag en zet zoden aan de dijk.

Start 1-1-2022 met meten:
Week 00 - 89,7 kg -
Week 05 - 86,6 kg - 2922 kcal
Week 10 - 84,5 kg - 2758 kcal
Week 15 - 81,7 kg - 2877 kcal
Week 20 - 80,4 kg - 2677 kcal START COACHING
Week 21 - 80,0 kg - 2690 kcal
Week 22 - 80,3 - 2852 kcal
Week 23 - 79,8 - 2541 kcal -
dinsdag verl 2240 rust / 2475 training
Week 24 - 79,6 - 2441 kcal
Week 25 - 79,2 - 2464 kcal (nog steeds te hoog, want maar 2x getraind deze week)

Hoe ik het dagelijks bijhoud:
Bekijk bijlage 560205

Omtrekken (borst blijft beetje klooien omdat huid rondom de lats nog niet helemaal strak/droog is)
Bekijk bijlage 560206

Valt me vooral op dat de love handles minder worden. Definitie buik valt tegen, maar zal nog wel even doorcutten worden na de vakantie.. geduld is een schone zaak denk ik dan maar 👌 zoals de wijze man ak altijd zegt: het is een marathon en geen sprint.

Moet wel zeggen dat mezelf in bedwang houden soms wel wat moeite kost. Laatst in de mac voor iedereen aan het bestellen en voor mezelf maar niet, als vrouw en kids kipnuggets met patat of pizza eten, maak ik voor mezelf een gezonde hap met rijst of pasta. Eten we bijv kip tandoori dan eet ik het zonder saus. Gister trouwens iglo diepvries maaltijd zalm/pasta/spinazie (uiteraard zeer weinig zalm 😅) maar precies 400kcal en vulde best goed. Diepvries buritto van No Fairytales Burrito smokey beef #AlbertHeijn https://www.ah.nl/producten/product/wi514038 ook erg lekker en simpel aan te vullen met wat rijst van bijv musclemeat. Scheelt tijdje keuken en toch lekker. Chocolade, ijsjes, chips, zelf gebakken dingen.. lastig, maar we houden ons sterk en houden vol 💪
Dat mac verhaal herken ik, maar als je creatief bent is hier wel mee te dealen indien je het niet te vaak doet.

Dag vooraf 250 kcal minder eten dag erna idem dito dan heb je 500 kcal bespaard en als je selectief kiest bij de mac kan je wel wat eten. Uiteraars grote cola zero erbij voor de koolzuur.
Doe deze aanpak nu het nog kan met de kcal zelf 1 a 2x pm om toch enigzins je quality of life met het gezin “normaal” te behouden.

Fatsecret app staan ook alle burgers in vd mac / macros en 4 normale hamburgers zit je op 1k kcal wat dus met bovenstaande aanpak dat je 500 kcal bespaard op 2 dagen en die dag zelf je eigen maaltijd is vaak dus 500 kcal goed te doen is.

Je lichaam is geen machine die elke 24uur reset mbt kcal dus het gaat wel, maar let hier wel mee op.
 
Goeie tip!
Zit nu met preppen van mn maaltijden (2x rijst/kip/avocado of ananas) vaak erg strak op mn calorieën. Maar kan deze in het weekend idd best eens bijstellen zodat ik op vrijdag of zaterdag keertje mee kan eten in de mac of pizza 'tje bij de gezins film.
Daardoor is het ook minder kwelling soms 👌
 
  • Like
Waarderingen: ak
Goeie tip!
Zit nu met preppen van mn maaltijden (2x rijst/kip/avocado of ananas) vaak erg strak op mn calorieën. Maar kan deze in het weekend idd best eens bijstellen zodat ik op vrijdag of zaterdag keertje mee kan eten in de mac of pizza 'tje bij de gezins film.
Daardoor is het ook minder kwelling soms 👌
Pizza van dominos geeft ook altijd de kcal aan en die kleinste maat de helft is 500kcal, past ook vrij makkelijk als je nog 2k + kcal eet pd en verzadiging pakt op groentes.
 
Ja blijf pizza zo bizar vinden hoeveel calorieën daar in zitten.. heb je na halve dominos pizza wel beetje verzadigd gevoel?
aantal weekies terug deze paar keer gegeten: Dr. Oetker The good baker pizza broccoli & mushroom #AlbertHeijn https://www.ah.nl/producten/product/wi506634
Smaakt nog erg lekker ook en onder de 700cal.

Maar wat ik jammer blijf vinden is het verzadigingsgevoel vs cal van mac, pizza, snack etc. Bord aardappel met groente verzadigd zoveel meer. Dus vaak vind ik het zonde om zoveel ("vullende") calorieën te moeten inleveren voor keertje pizza eten. Zal vast tijdens de bulk wat makkelijker gaan. Maar rond de 2300 calorieën per dag, moet ik daar best veel voor laten staan en dag erna waarschijnlijk meer honger..
 
Ja blijf pizza zo bizar vinden hoeveel calorieën daar in zitten.. heb je na halve dominos pizza wel beetje verzadigd gevoel?
aantal weekies terug deze paar keer gegeten: Dr. Oetker The good baker pizza broccoli & mushroom #AlbertHeijn https://www.ah.nl/producten/product/wi506634
Smaakt nog erg lekker ook en onder de 700cal.

Maar wat ik jammer blijf vinden is het verzadigingsgevoel vs cal van mac, pizza, snack etc. Bord aardappel met groente verzadigd zoveel meer. Dus vaak vind ik het zonde om zoveel ("vullende") calorieën te moeten inleveren voor keertje pizza eten. Zal vast tijdens de bulk wat makkelijker gaan. Maar rond de 2300 calorieën per dag, moet ik daar best veel voor laten staan en dag erna waarschijnlijk meer honger..
Dat verzadigd gevoel klopt helemaal.

Qua pizza kan je zelf ook maken dmv een volkoren wrap grote en daar tomaten saus/ kaas / kip / groente op te doen. Dan kan je ruim een pizza maken van 500kcal, alleen de korst is wat dunner uiteraard.
 
Oh dat klinkt inderdaad wel als een goeie tip 👍
Vinden de kids ook wel leuk om samen te maken. Thanks 👌
 
  • Like
Waarderingen: ak
Dit weekend trouwens 15% korting op alles van xxl ak Zag laatst je vraag in xxl sticky
 
  • Like
Waarderingen: ak
Ja blijf pizza zo bizar vinden hoeveel calorieën daar in zitten.. heb je na halve dominos pizza wel beetje verzadigd gevoel?
aantal weekies terug deze paar keer gegeten: Dr. Oetker The good baker pizza broccoli & mushroom #AlbertHeijn https://www.ah.nl/producten/product/wi506634
Smaakt nog erg lekker ook en onder de 700cal.

Maar wat ik jammer blijf vinden is het verzadigingsgevoel vs cal van mac, pizza, snack etc. Bord aardappel met groente verzadigd zoveel meer. Dus vaak vind ik het zonde om zoveel ("vullende") calorieën te moeten inleveren voor keertje pizza eten. Zal vast tijdens de bulk wat makkelijker gaan. Maar rond de 2300 calorieën per dag, moet ik daar best veel voor laten staan en dag erna waarschijnlijk meer honger..
Ik heb een 'frietendag' in de week, meestal zondag. Dan eet ik de hele dag alleen lean eiwitten en bergen sla en groente, denk aan tonijnsalade e.d. Kun je best lekker mee varieëren en kom je makkelijk aan 1000kcal voor 150gr eiwit of meer. Dan hou je best wat kcal over voor friet, pizza, kapsalon...
 
Klinkt goed 👌 hele dag dus redelijk verzadigingsgevoel en lekker vooruitzicht naar het avond eten toe :D

Lekkere frisse tonijnsalade is altijd heerlijk inderdaad!
 
Haha, zo herkenbaar dit. Pizza is al snel 1000kc. Waarom zijn alle lekkere dingen zo calorierijk?

Maar heb je geen 1x in de zoveel tijd een cheatmeal voor jezelf ofzo? Ook om het mentaal wat beter vol te houden?
 
Haha, zo herkenbaar dit. Pizza is al snel 1000kc. Waarom zijn alle lekkere dingen zo calorierijk?

Maar heb je geen 1x in de zoveel tijd een cheatmeal voor jezelf ofzo? Ook om het mentaal wat beter vol te houden?
Ja dat heb ik dus ook in de avonden 🤣 alles waar je trek in hebt is mega veel calorieën wil je er iig een beetje wat van kunnen eten.

Laatste weken eigenlijk zeer weinig cheat meals.. vorige week zaterdag bbq bij mn ouders, maar toen ook nog best wel ingehouden.

Probeer zo goed mogelijk mn voedingsschema aan te houden en avond eten rond de 400kcal..avondsnack is dan kwark met amandelen en na het trainen banaan met proteine shake.
Nu met de coaching, dure eiwitten, voedingsschema stukje duurder, kost het best veel geld en tijd en wil ik er echt vol voor gaan om zo snel mogelijk die laatste paar kilo'tjes vet eraf te krijgen
 
Back
Naar boven