MuscleMeat

Sjimpiej's trainingslog

• Topic Starter Topic Starter
Goede verdeling van de spiergroepen 👌

Deadlift op upper body dag snap ik persoonlijk ook niet helemaal. Dat mensen hem indelen bij Pull snap ik opzich nog wel. Ook al zou ik het zelf niet snel doen.
Stel je doet PPL-R-PPL. Bij pull pak je dan dus de deadlift mee en train je heel je rug. Dag daarna heb je Legs. Maar je hamstring/glutes zijn maar half hersteld van de dag ervoor. De dag erna ga je dan weer leg pressen of squats doen. Ik denk, al kijk ik alleen maar naar mijn lichaam, dat mijn lichaam niet gelukkig zou worden van dinsdag deadliften en dan woensdag een vol uur legs erachteraan. Maarja ieder lichaam is daarin ook weer anders.

Ook qua onderrug belasting deel ik deadliften zelf liever in op leg day. Bij Push zit je vaak met die military press die, als je falen op gaat zoeken, vaak je onderrug nog wel wat wil belasten. Daarna belast je hem op pull dag met deadliften en daarna op leg day met squats/leg press. Ik vind voor mijn onderrug nou juist die Pull dag heerlijk zodat die onderrug eens één trainingsdag per week niet zo belast wordt.

Maar het is een hele zoektocht. Hoe vaak kun je trainen per week? Hoe lang? Welke oefeningen? En het vervelendste is nog wel, als er iets veranderd in je omgeving, of je wordt gewoon simpelweg sterker, dat die balans zich dan ook steeds weer verschuift. De balans vinden tussen inspanning en herstel is nog best een zoektocht.

Gewoon van alles proberen, elke keer als je weer iets probeert merk je dat een paar dingen blijven plakken. Als je zo maar lang genoeg experimenteert vind je vanzelf een manier van trainen/herstellen die je past :D

Thanks voor alle tips en het meendenken @PartyMarty dat zijn inderdaad wel dingen die ik ook ondervind bij bijvoorbeeld deadlift voor of na leg day. Ik kijk het deze week aan en gaat het niet lekker, dan plak ik hem bij mn leg day. Past ook beter in de hoeveelheid oefeningen tijdens UB en LB. Weet je wat, we doen eens gek en verplaatsen hem :roflol: haha thanks

Helaas sportschool vanavond eerder dicht, dus lekkere thuis training gepakt.

Screenshot_20220426-213248_Sheets.jpg

Deadlifts met mixed grip gedaan en iets explosiever omhoog en kont naar voren, ging stuk lekkerder 💪

EZ barbell curls iets lichter gedaan en ging qua vorm stuk beter.

Enjoy koningsdag morgen (en wellicht vanacht)! 🤝

Lekkere maar pittige training. Had bij pull ups al flinke honger en leeg gevoel. Volgende keer als ik in de middag train ff betere pre workout meal.
Knoppers notenbar naar binnen en ging stuk beter.

Merk wel de afgelopen drie trainingen van deze week in mn lichaam, maar toch goeie progressive overload kunnen toepassen.

Hammer curls nu stuk meer reps doordat ik deze voorheen na ez curls deed. Volgende keer wat meer gewicht.

Screenshot_20220429-170219_Sheets.jpg

Lekkere maar pittige training. Had bij pull ups al flinke honger en leeg gevoel. Volgende keer als ik in de middag train ff betere pre workout meal.
Knoppers notenbar naar binnen en ging stuk beter.

Merk wel de afgelopen drie trainingen van deze week in mn lichaam, maar toch goeie progressive overload kunnen toepassen.

Hammer curls nu stuk meer reps doordat ik deze voorheen na ez curls deed. Volgende keer wat meer gewicht.

Screenshot_20220429-170219_Sheets.jpg
Zou persoonlijk die upright rows vervangen met een betere pull oefening. Bovenstaande workout is minimaal voor de rug. Vervang hem met lat pulldown of bb/db row.

Goeie tip! Dan zou ik hem vervangen door dumbbell rows inderdaad, ben van plan deze training thuis te doen 👌

Goeie tip! Dan zou ik hem vervangen door dumbbell rows inderdaad, ben van plan deze training thuis te doen 👌
Ik zou eerder barbell rows doen(voor je upperback)aangezien je al pull ups doe (lat focus) Ook omdat ik biased naar Barbell ben voor overloaden :)

Thanks! Vind die altijd lastig om mn core strak te houden, krijg snel last van mn onderrug. Is natuurlijk wel een teken dat mn core niet sterk genoeg is. Merk dat ook met deadliften. Heb je daar tips voor? Of moet ik ff youtuben?

Thanks! Vind die altijd lastig om mn core strak te houden, krijg snel last van mn onderrug. Is natuurlijk wel een teken dat mn core niet sterk genoeg is. Merk dat ook met deadliften. Heb je daar tips voor? Of moet ik ff youtuben?
Veel planken! Dat helpt heel goed.

Thanks 👌

Training ging lekker. Mooie reps, goeie progressive overload.

Na deadlifts op, lunges bij eerste paar stappen al duizelig, dus die lekker geskipt verder.

Lang geleden dat ik 5x in een week heb getraind, dus voldaan gevoel. Nu lekker weekend, vanmiddag twee verjaardagen en daarna chillen maar.

Screenshot_20220430-105133_Sheets.jpg

Fijn weekend!

Shape update van net na het trainen. Volgende keer mn vrouw even vragen, want licht is zo beetje slecht..

Idee dat ik nog steeds wel wat vet kwijt raak..vandaag voedingsschema weer iets omlaag gebracht in calorieën, kom nu te vaak rond 2800 uit ipv 2600. Wat ik stiekem met vaker trainen niet heel erg vind, maar daardoor stagneert het verlies een beetje.

20220430_102515.jpg

Training ging lekker. Mooie reps, goeie progressive overload.

Na deadlifts op, lunges bij eerste paar stappen al duizelig, dus die lekker geskipt verder.

Lang geleden dat ik 5x in een week heb getraind, dus voldaan gevoel. Nu lekker weekend, vanmiddag twee verjaardagen en daarna chillen maar.

Screenshot_20220430-105133_Sheets.jpg

Fijn weekend!
Kort maar krachtige training!

Ja precies. Voor thuis precies goed. Kids druk en kunnen een klein uurtje zichzelf vermaken, maar wordt daarna vaak ruzie of aandacht nodig 🤣

Nou heb ze in ene gevonden.. beetje scheef gekeken vorige keer denk ik :o
kunt ook je foto verkleinen en je hoofd er zo dus niet bij opzetten :p
ikzelf ook net gezakt qua kcal want merkte de eerste stagnatie op, update volgt normaal morgen wel in mijn log..

Ben benieuwd 😉 ja in ene lijkt het weer ff over te zijn he. Bij mij werkt het vaak om ff weekendje tussendoor richting de 3500 kcal te eten en dan daarna weer streng op deficit. Weekend ff aankijken hoe mn energie level is. Maar iig maandag weer straks op de 2600

Weer heerlijke training

Screenshot_20220502-211814_Sheets.jpg

wide chest press: top rpe 3x10
peck deck flyes: lekker rpe 8-8-9 laatste reps lichte cheat, per set iets minder reps door betere uitvoering en 1sec hold bij volledige contractie
incline chest press: voelt steeds beter rpe 8/9/10/
lateral raises: nu met aparaat ipv cable: iets lichter en full rom aanhouden tot iets boven 90graden
dips: geniaal volle verbazing, veel meer reps
Bent over cable raise: prima

Terug
Naar boven