Fitness Seller

Sjimpiej's trainingslog

Ah, daar twijfelde ik idd al aan.. omdat het binnen de normale waardes blijft. Geloof dat ze op 30 nmol gokken. Wel jammer als dat uitgesloten wordt (is vandaag NK van, dus ff livestream kijken).
Hoe bevalt het jou? Of ff pm'en?
Ik weet niet zeker of dat uitgesloten wordt hoor, maar het lijkt mij wel dat dat wenkbrauwen doet fronzen.. Als ze het toestaan, gaan alle atleten ineens op TRT vermoed ik zo.
Stuur ff een mailtje naar de INBA. Misschien dat je met een legit dokterverklaring en eventueel labwaarden een heel eind komt.

Als je van hypogonadaal (of erg laag) test naar fysiologisch normaal (of beetje upper range :p ) gaat is dat wel een verrijking van je leven. Gaat het bodybuilden ook echt een stuk efficiënter. :)
Uiteindelijk zou ik dat belangrijker vinden dan die enkele wedstrijd bij een naturel bond.

• Topic Starter Topic Starter
Thanks @Japio 🤝🏼 dat was de bevestiging die ik nodig had 😋 hopelijk doet de arts niet moeilijk en anders even een second opinion aanvragen.

Maar inderdaad, leven met een goeie test waarde en de invloed die het hoogstwaarschijnlijk op de bb gaat hebben is een stuk belangrijker dan een wedstrijd die er wellicht niet eens komen gaat 👌🏼

Thanks maat!

Thanks @Japio 🤝🏼 dat was de bevestiging die ik nodig had 😋 hopelijk doet de arts niet moeilijk en anders even een second opinion aanvragen.

Maar inderdaad, leven met een goeie test waarde en de invloed die het hoogstwaarschijnlijk op de bb gaat hebben is een stuk belangrijker dan een wedstrijd die er wellicht niet eens komen gaat 👌🏼

Thanks maat!
Geen dank maatje!

Naast die relatief lage test waarde zijn de klachten die je ervan ervaart natuurlijk wel het belangrijkst voor een (goede) arts. Die behandeld geen waardes maar symptomen.

Ik suggereer niet dat je klachten moet faken om TRT voorgeschreven te krijgen, maar alleen op basis van een labwaarde krijg je het niet, ongeacht hoe 'slecht' die waarde is.

Er zijn mannen die zich kiplekker voelen op 6 nmol/l, en anderen krijgen ernstige klachten op 11 nmol/l.

Begrijp wat je bedoelt @Japio . Heb inderdaad ook wat andere dingen benoemt zoals soms wat vaker down voelen, slechter herstel en libido.

Train 4x per week, slik magnesium/zink en vitamine D, slaap is op orde, voeding ook. Doe het maximale eigenlijk wat er naturel mogelijk is om het test level te boosten. Alleen geen vage Holland&barrett dingen of supplementen die zogenaamd ook je test zouden kunnen opkrikken. Oh en las laatst dat monogaam zijn slecht voor je test level is, maar daar leg ik me maar bij neer 🤣

Zware compounds schijnen ook goed voor je test te zijn :eyebrow:

Nou mijn testosteron waarde is bekend. Deze is nu 9,2 gemeten en dus in 2 jaar tijd met ruim 15% afgenomen (was 11).
Het standaardbereik volgens het ziekenhuis is 9-30. Op internet lees ik een stuk vaker 12-40.
Binnenkort een bel afspraak met de arts, dus hopen dat we kunnen gaan starten met een behandeling, doe namelijk nu al het mogelijke om dit op een natuurlijke manier te stimuleren, wat dus helaas geen effect heeft gehad op mijn test level.

Dit zou iig ook verklaren waarom ik vaak langer nodig heb om te herstellen van een zware training en 4 trainingen in de week tot het gaatje gaan erg uitputtend zijn en ik dit dus telkens niet heel lang volhoud.
Gelukkig genoeg doorzettingsvermogen ;)

Trainen gaat verder nog steeds zoals altijd. 4x per week, UB1-LB1-UB2-LB2 en daarnaast 15min cardio na elke training.
Voeding is deze week iets omlaag gesteld omdat het gewicht iets te hard opliep. Nu:
TD 3418
NTD 3097

Tijdens de bouwfase zijn eiwitten en vetten eigenlijk zo goed als altijd gelijk en bouwen (en deze keer dus afbouwen) we met de koolhydraten.

Zodra ik meer weet van de arts, dan laat ik het uiteraard weer weten.

Omdat testosteron erg kan schommelen wordt er sowieso wel twee keer gemeten voordat het behandeld gaat worden met TRT. Hij kan in theorie ook toevallig een keertje laag uitvallen. Zal in jouw geval niet aan de orde zijn, maar ze gaan ongetwijfeld het protocol volgen en netjes twee keer meten. Moet 'ie niet toevallig ineens 16nmol zijn bij je tweede meting. :roflol: (kans lijkt me heel klein).

9,2 nmol/l is gewoon laag, zeker als je nog relatief jong bent. En met jouw geschiedenis ligt het niet voor de hand dat die op wonderbaarlijke wijze gaat stijgen. :o
Zoals ik al eerder zei zal een goede uroloog of niet alleen op die waarde gaan sturen, maar ook op je symptomen. Die zijn in ieder geval genoeg reden om actie te ondernemen, en deze waarde onderstreept dat alleen maar.

Ben benieuwd hoe het verloopt maat. :thumbup:

Omdat testosteron erg kan schommelen wordt er sowieso wel twee keer gemeten voordat het behandeld gaat worden met TRT. Hij kan in theorie ook toevallig een keertje laag uitvallen. Zal in jouw geval niet aan de orde zijn, maar ze gaan ongetwijfeld het protocol volgen en netjes twee keer meten. Moet 'ie niet toevallig ineens 16nmol zijn bij je tweede meting. :roflol: (kans lijkt me heel klein).

9,2 nmol/l is gewoon laag, zeker als je nog relatief jong bent. En met jouw geschiedenis ligt het niet voor de hand dat die op wonderbaarlijke wijze gaat stijgen. :o
Zoals ik al eerder zei zal een goede uroloog of niet alleen op die waarde gaan sturen, maar ook op je symptomen. Die zijn in ieder geval genoeg reden om actie te ondernemen, en deze waarde onderstreept dat alleen maar.

Ben benieuwd hoe het verloopt maat. :thumbup:
Thanks voor je berichtje! Hoop inderdaad ook dat ze niet te moeilijk gaan doen, de symptomen en voorgeschiedenis spreken inderdaad voor zich. Hopelijk deze keer prikken genoeg, maar zoals je al aangeeft zal het vast nog een keer moeten. Maar dat geeft uiteraard ook niet, als het maar goed opgelost wordt ;)
Hahah als de tweede meting inderdaad zo hoog uitvalt, zou dat wel heel erg bijzonder zijn :knipoog: maar daar ga ik inderdaad ook niet vanuit.
Mocht dit ziekenhuis niet willen starten met behandelen, dan zijn er nog genoeg andere opties en die ga ik dan zeker proberen.

Tijdje niets laten horen hier, maar nog steeds erg lekker aan het trainen. Vorige week ff dipje, maar deze week volle bak geknald.

Net gebeld door de uroloog en begin juni gaan we beginnen met testosteron suppletie omdat ook mijn vrije testosteron was gedaald.
We gaan beginnen met een gel vorm om te kijken hoe mijn lichaam hierop reageert. Mocht dit goed gaan dan kunnen we met der tijd overstappen op injectie vorm. Erg spannend, maar erg fijn dat er iets aan gedaan gaat worden en het serieus genomen wordt.

Aankomende dinsdag helaas een kleine operatie waardoor ik daarna 3 weken niet mag trainen en erg rustig aan moet doen. Wordt dus goed op de voeding letten en hopelijk snel weer stukken wandelen.

Fijn lang weekend alvast 👌🏼

Net gebeld door de uroloog en begin juni gaan we beginnen met testosteron suppletie omdat ook mijn vrije testosteron was gedaald.
We gaan beginnen met een gel vorm om te kijken hoe mijn lichaam hierop reageert. Mocht dit goed gaan dan kunnen we met der tijd overstappen op injectie vorm. Erg spannend, maar erg fijn dat er iets aan gedaan gaat worden en het serieus genomen wordt.
Fijn dat je eindelijk geholpen wordt :cheer:
Aankomende dinsdag helaas een kleine operatie waardoor ik daarna 3 weken niet mag trainen en erg rustig aan moet doen.
Alvast veel succes & beterschap.

Die gel gaat je zeker al helpen! Mooi om eraan te wennen. Alleen mag je na het smeren (wat je elke ochtend moet doen) enkele uren niet aan je vrouw komen. Serieus. Kans dat je de gel overbrengt. Dan krijg je vrouw baardgroei enzo. No bueno. :D

On a serious note: positief dat je arts je gewoon steunt in testosteron suppletie! Of je na de gel overstapt op Sust of Nebido maakt ook niet uit. Persoonlijke voorkeur, beide hebben pro's en cons. Net als gel, maar dat is een mooie manier (en de snelste) om te starten.

Die gel gaat je zeker al helpen! Mooi om eraan te wennen. Alleen mag je na het smeren (wat je elke ochtend moet doen) enkele uren niet aan je vrouw komen. Serieus. Kans dat je de gel overbrengt. Dan krijg je vrouw baardgroei enzo. No bueno. :D

On a serious note: positief dat je arts je gewoon steunt in testosteron suppletie! Of je na de gel overstapt op Sust of Nebido maakt ook niet uit. Persoonlijke voorkeur, beide hebben pro's en cons. Net als gel, maar dat is een mooie manier (en de snelste) om te starten.

Thanks maat! Fijn je berichtjes en steun, hoor graag je ervaringen dus erg gewaardeerd 🤝🏼 zal vrouw en kids wat minder knuffels geven 🤣 straks moet ik de trimmer nog gaan delen hier 😂

Zal beiden onthouden en me gaan inlezen erover 👌🏼

Ga nu qua gel bij voorkeur beginnen met Torstran, maar daar schijnt weinig van beschikbaar te zijn in NL op het moment. Anders met Testavan.

Ben benieuwd wat het je gaat brengen kerel. Keep us posted.

Is die gel gewoon over the counter verkrijgbaar of wat? :D

Zal ik zeker doen👌🏼
Vanmiddag afspraak om te starten met de test suppletie, erg benieuwd naar.
Haha, niet in Nederland in ieder geval, andere landen weet ik niet. Bij mij is het puur medisch en als ik daar op het gebied van BB wat aan heb is dat natuurlijk super mooi meegenomen 😏 laatste hoop ik natuurlijk zeker weten.

Dus vandaag iig starten. Helaas nog twee weekjes rust door kleine operatie die ik dinsdag heb gehad. Daarna weekje rustig starten, dan weekje middel, dus hoop zo met 4 weekjes weer vol te kunnen knallen 💪🏽

Zal ik zeker doen👌🏼
Vanmiddag afspraak om te starten met de test suppletie, erg benieuwd naar.
Haha, niet in Nederland in ieder geval, andere landen weet ik niet. Bij mij is het puur medisch en als ik daar op het gebied van BB wat aan heb is dat natuurlijk super mooi meegenomen 😏 laatste hoop ik natuurlijk zeker weten.

Dus vandaag iig starten. Helaas nog twee weekjes rust door kleine operatie die ik dinsdag heb gehad. Daarna weekje rustig starten, dan weekje middel, dus hoop zo met 4 weekjes weer vol te kunnen knallen 💪🏽

Tijd voor een update. :D

Hola, thanks voor je berichtje :thumb:

Nou volgende week woensdag weer beginnen met een weekje licht trainen. Wilt het als volgt weer oppakken:
- 1ste week rustig, lichte gewichten, 4x (1 cycle aan trainingen)
- 2de week medium, gewichten waarbij ik iig wat voel, 4x (1 cycle aan trainingen)
- 6 weken knallen tot de vakantie

Mag 3-4 weken niet trainen, en zit volgende week dinsdag op 3 weken, dus mooi om dan weer rustig te starten.

Gaan ook beginnen met een minicut zodra ik weer aan het trainen ben. Afgelopen 2 weken gelukkig wel iets afgevallen ipv aangekomen, dus dat is wel fijn. Carbs zijn wel iets verlaagd, maar rond onderhoud gok ik. Heb nu voor mezelf besloten de zaterdag als cheatmiddag/avond te hebben en dan maaltijden te vervangen of wat meer te eten, coach geeft ook aan 1 cheatmeal per week. Doordeweeks in ieder geval strak erop. Wel stuk lastiger als je niet kunt trainen om dan gedisciplineerd te blijven.

Qua test wel al wat voordelen merkbaar, maar nog niet een openbaring of iets dergelijks. Beetje lastig uit te leggen, maar voel in m'n hoofd wat meer opluchting lijkt het, wat meer ruimte ofzoiets. Soms wel een wat snellere omslag in mijn humeur, kan dan erg geïrriteerd worden, maar is gelukkig pas twee keer voorgekomen en van korte duur. Schijnt naar wat ik lees normaal te zijn dat je emoties wat kunnen schommelen in de eerste periode. Ook wat meer gevoel van borst naar voren en schouders naar achter als ik op straat loop (niet dat ik heel onzeker was, maar ook zeker niet haantje de voorste, het alpha mannetje haha, laatste hoeft overigens ook totaal niet), dus hoop er ook wat assertiever van te worden.
Merk wel dat ik in de avonden wat minder snel moe ben, dus kijk erg uit naar de trainingen of het daar wat brengen gaat. Aankomende woensdag bloed prikken omdat we dan 2 weken verder zijn, dus erg benieuwd naar de waardes.

Daarnaast hoop ik wel snel over te gaan naar injectie vorm, want die gel is met een gezin thuis wel wat lastiger.. Elke dag smeren. Moet na aanbrengen (schouder/bovenarm) een half uur wachten met shirt aan trekken en wanneer ik met de kids of gezin op pad ga en verwacht huid op huid contact te hebben, na twee uur even douchen om alles dus schoon te maken. Maar injectievorm schijnt wel flink wat weken "afstellen" te zijn, waarbij ze dus moeten meten hoelang je doet voordat er een nieuwe injectie gezet moet worden. Dus is een periode vaker bloedprikken en laten onderzoeken.

Terug
Naar boven