XXL Nutrition

Sjimpiej's trainingslog

• Topic Starter Topic Starter
Eerste training is weer een feit. Heerlijk 👌🏼 wel erg lichte gewichten, maar dat is op advies van de arts ivm anders kans op nabloeding. Maar er weer zijn is al top.

Afgesproken met coach om deze twee weken geen post workouts te nemen omdat ik niet zwaar train.
Zodra we starten met zwaar trainen (over 2 weekjes) pakken we een minicut.

Afgelopen drie weken afgevallen, helaas ook wat omvang verloren op de plekken waar het nou net niet moest, maar ben al tevreden dat ik me niet heb laten gaan.

Gister flink veel vlees op de bbq gehad, maar brood met kaasjes laten liggen, dus dat viel uiteindelijk ook erg mee.

Vanaf nu de komende 8 weken kijken of ik me echt de volle 100% aan het schema kan houden en over twee weken kijken wat de test suppletie me brengen gaat op het gebied van hypertrofie en kracht. Erg benieuwd naar. Voel me iig wat energieker en zelf verzekerder, geen werelden van verschil nog, maar begin is er en dat is dus al top.

Woensdag dus bloedprikken en zodra ik de waardes binnen heb zal ik deze uiteraard delen.

Hieronder omtrekken en gewicht weer eens van de afgelopen weken. Zal over twee weken ook foto's plaatsen van start cut fysiek

Screenshot_20230619_200402_Sheets.jpg

Goede gains op je poten afgelopen half jaar zo te zien

Net 3e training weer gehad.

Extra aan het letten op vorm en mmc en voelt erg goed. Weer aan wat aandachtspuntjes gewerkt die een beetje vergeten waren.
- Stang breken (handen supineren) tijdens RDL zorgt voor sterkere retractie schouders, die tip was alweer helemaal weg gezakt.. thanks @Onit 🤝🏼
- Onderrug strak tegen kussen houden bij press beweging Pendulum Squat
- Balans bij Bulgarian Split Squat

Net bij upper body ook weer even goed de vorm gecheckt. Ondanks lichte gewichten en minder reps voel je de spier toch goed als je even goed knijpt eind contractie.

Qua test voelt het elke dag wat lekkerder. Moet zeggen dat libido ook wel weer toeneemt (nooit helemaal weg geweest trouwens, maar nu wel weer stijgende lijn). Knappe vrouw op straat zien en mn fantasieën dwalen weer lekker af naar de oude gedachtes 🤣 lastig met dit warme weer en sommige outfits..

Back on track :flexbiceps: . Klinkt ook een stuk positiever dan tijdje terug, mooi man!

Back on track :flexbiceps: . Klinkt ook een stuk positiever dan tijdje terug, mooi man!
Thanks maat! Zo voelt het ook. Echt veel zin om weer te knallen over 1,5 week 💪🏽 als ik zie hoe snel een cut kan gaan, dan moet me dat zeker ook lukken, dus ff volledig on track idd 👌🏼

Je bent lekker bezig man. Keep going

Goeie week gehad. Lekker wat aangerommeld in de gym, strak op voeding gezeten (zondag bbq met flinke sparerib en ochtend wentelteefjes voor vaderdag, rest strak erop). Veel stappen gezet. Mooie drop in gewicht. Afmetingen op goeie plekken afgenomen. Happy mee 💪🏽

Deze week nog geen pre, intra en post workouts gehad omdat de trainingen simpelweg te licht waren, dus zonde van de cals. Wel afgelopen weken creatine door gebruikt.

Hoe ziet mijn voedingsschema er nu uit:

1. Cal546 E39 K55 V17
75gr havermout
100gr blauwe bessen
25gr whey
20gr amandel pasta (Bulk)

2. Cal486 E26 K62 V14
3 boterhammen
5plak kipfilet
20gr pindakaas
3gr boter
Appel

3. Cal448 E17 K42 V17
2 medium wraps (2x40gr)
100gr kip muscle meat naturel
50gr avocado muscle meat diepvries

4. Cal468 E34 K50 V14
50gr basmati rijst (kook ik tegenwoordig zelf ipv muscle meat)
100gr sperziebonen
100gr kipfilet muscle meat indian butter
20gr amandelen

5.
Avond eten met gezin, 650cal. Eten zij pizza of vet vlees wat onnodige calorieën heeft, dan maak ik zelf wat van muscle meat of vervang vlees door vis of kip

6. Cal257 E26 K18 V9
250gr magere kwark
100gr diepvries aardbeien (of blauwe bessen)
15gr amandelen

Supplementen:
Ochtend:
1000mg Vit C XXL
4000iu Vit D3 XXL
D3+K2 XXL (totaal dus 5000iu D3)
AZ compleet Kruidvat

Avond eten:
2caps omega 3 ultra pure XXL

Pre bed:
4caps zinc en magnesium XXL

Trainingen nog steeds 4x per week:
UB1 - LB1 - UB2 - LB2
Met afwisseling quad/hams chest/rug focus

1 werkset 8-12reps
1 backoffset 80% tot max van 18 reps, anders gewicht verhogen

Afmetingen afgelopen week:
Screenshot_20230624_090208_Sheets.jpg

Fysiek update eind bouwfase / 3 weken niets gedaan:
20230624_084424.jpg
20230624_084440.jpg
20230624_084506.jpg
20230624_084529.jpg
20230624_084557.jpg

Fijn weekend 👍🏻

Laatst bewerkt:
Mooi voedingsschema, flink ontbijtje :flexbiceps: . Maak je die met melk (zie het niet erbij staan)? Wat zijn de totale macro's?
Benieuwd wat het je allemaal gaat brengen. Jouw post heeft mij ook weer extra motivatie gegeven haha, lekker bezig!

Kijk, dat is goed nieuws 👍🏻💪🏽

Pas mn vorige post even aan met de macro's per maaltijd.

Gister als avond eten maaltijd 4 nogmaals gepakt, maar dan met extra rijst en ananas omdat we een picknick hadden van tessa dr school, dus had mn bakkie rijst mee ipv broodjes met kaasjes en weinig voedingswaardes 😉

Zit nu als mn avondeten precies 650cal is op 2855cal. Gemiddelde macro's afgelopen week:
E 188 (was rond de 220 gemiddeld met trainingen)
K 304
V 94

Ontbijt is met water.
75gr havermout met 290ml water, dan 2:10min op 900watt. 25gr whey erdoorheen roeren. Blauwe bessen erdoorheen (avond van te voreb laten ontdooien in koelkast). Schep amandelpasta erboven op. Lekker om steeds beetje van mee te pakken in je hap.
Meestel whey kokos erdoorheen, maar sinds die xxl korting ook pistache en choco-hazelnoot geprobeerd. Beiden erg lekker en lekkere afwisseling.

Nieuwe schoenen op advies van @wovano.
Wat een genot met benen training zeg 💪🏽 goeie stabiliteit, voelt goed stevig met presses. Zitten als gegoten.
Deed presses en deadlifts altijd op mn sokken, maar dit is wel een stuk lekkerder.

Heb zelf nu de Nike Metcon 8. Aanradertje 👌🏼
16880196252931200298316777882233.jpg

16880196041113322672675896791207.jpg

Helaas nog geen uitslag van de bloedtest @Japio 😉 hoop niet dat ze tot mn afspraak van 10juli daarmee wachten maar dat het eerder online komt..

Goeie week gedraaid.

Voedingsschema 100% gevolgd. Afwijking in calorieen -0,23%.

Gestart met trainingsdagen hoger in carbs en iets andere laatste pre-bed maaltijd wanneer ik in de avonden train.

TD: 3298 cal
NTD: 2834 cal

Gemiddelde macro's deze week:
E 200
K 318
V 96

4x getraind, nog niet tot falen, maar voelt steeds beter. Gewicht gepakt rond gewicht backoff sets (80%)
Benen durf ik gezien de ingreep toch nog niet helemaal tot falen mee te starten (was nog iets gevoelig tijdens legpress etc), dus ga wel weer gewichten uppen komende week, maar dan benen (vooral compounds) niet tot falen. Hou het bij 2x8 reps.

Gemiddeld 10,1k stappen per dag.
1688130875231.png

Gemiddelde gewicht niet gedropt (dinsdag avond erg zout gegeten door koken schoonmoeder, zalmpakketje met kokosboter, sojasaus, prei en rijst, erg lekker ;) maar goed zout en dag erna +600gr op de weegschaal), maar oog voor m'n gevoel weer wat strakker. Borst meten blijf ik maar lastig vinden, ene keer denk ik iets hoger op schouderbladen dan andere keer.

20230630_065845.jpg
20230630_065856.jpg
20230630_065924.jpg
20230630_065937.jpg

Laatst bewerkt:
Plaats vaak deze checkin vanaf mn telefoon, maar damn wat zijn die foto's groot als ik het op mn werk scherm bekijk.. :o

Je kan ze altijd wat kleiner maken op de computer naderhand :p. Doe ik ook altijd; eerst posten via de telefoon en dan op de laptop de grootte aanpassen naar een acceptabele grootte :roflol:
Dat klinkt als een heel goed idee. Zal het eens proberen :thumb:
Zat net nog te denken, moet die foto's van @Kathlinoo eens op de pc bekijken als deze groot worden weergegeven :p maar dat hoef ik dus niet te proberen :D

Laatst bewerkt:
Goeiemorgen 😇 uitslag bloedonderzoek is aangepast! Heb nu een testosteron waarde van:
06-2023: 27nmol/L

Oude waardes:
05-2023: 9,3
01-2022: 11
11-2019: 13

(Normaal bereik AMC 9-30)

Dus hoe ik me voel: wat energieker, gevoel dat ik elke dag 2x kan trainen (wat mn lichaam nog niet helemaal wilt qua conditie haha), avonden minder moe, wat minder brainfog, iets zelfverzekerder, wat hoger libido, is allemaal wel verklaarbaar.
Schijnt een aantal maanden tot een jaar te duren tot alle cellen in je lichaam aangepast/gewend zijn, dus kijk erg uit naar de komende maanden.

In ieder geval heel erg blij toen ik vanochtend deze uitslag las 💪🏽 10 juli bespreken met assistent arts, 24 juli met arts. Hoop ook snel over te kunnen op injectie vorm, want gel is niet heel erg handig met half uur intrekken in de ochtend en oppassen met fysiek contact met vrouw en kids als het lekker druk is in de ochtend. Loopt gauw tegen elkaar aan of kids geven een knuffel 😉

Vanochtend weer oude gewichten gepakt op UB. Heerlijk 💪🏽 oude pr's qua rep niet geëvenaard, maar hier alweer dik tevreden mee 👌🏼

Terug
Naar boven