XXL Nutrition

Sjimpiej's trainingslog

• Topic Starter Topic Starter
Een week later...

1689247359699.png
:roflol:
Qua massa wel chill, maar wat een beharing zeg 🤣

Altijd leuk zo iemand voor je op de trap naar de glijbaan van het zwembad, drup drup drup:laugh:
Ja heerlijk, gadverdamme. Altijd het idee dat dan het hele bad vol met haar van diegene ligt. Hij scheert het tenminste nog kort 👌🏼 maar ziet ze soms wel eens met een schapenvacht door het zwembad gaan 😅

Beetje aparte week geweest qua afvallen. Gemiddelde gewicht is hetzelfde gebleven, maar definitie meer zichtbaar. Wellicht door 4 weken niet trainen en testosteron level wat eindelijk goed is. Zolang de definitie beter wordt ben ik tevreden.

Screenshot_20230714_061524_Sheets.jpg

Uitslag CT scan voor jaarlijkse controle was weer goed, erg blij mee uiteraard 👌🏼

Goede week gedraaid met krachtige trainingen. Merk wel dat er qua gewichten en reps beetje stilstand is, maar zitten dan ook in een cut en dus goed verklaarbaar. Wanneer reprange niet gehaald wordt, dan echo opzij en terug in gewicht.

Merk sinds vrijdag wel dat het mentaal ff zwaarder begint te worden om de volle 100% op schema te blijven. Veel lekker eten om me heen, activiteiten met vrienden, maar het lukt nog steeds om er niet aan toe te geven. Ook begint mn lichaam moe te worden, gisterochtend voelde training erg zwaar en 12k stappen voelen einde dag beetje alsof er extra gewicht om mn lijf hangt. Eerste twee dagen nieuwe week vallen dus beetje tegen, maar hebben tot vrijdag dus gaan het zien of het tij keren zal ;)

Nog steeds goeie coaching en dik tevreden over @wovano ,dus we knallen nog even door :flexbiceps:

Gemiddelde macro's afgelopen week:
E 188
K 238
V 81

Plan voor komende week, vetten iets omlaag op trainingsdagen en rustdagen gelijk als afgelopen week.
TD 2656cal
NTD 1925cal

Nog steeds elke zondag lekker maaltijden preppen voor de rest van de week, scheelt flinke tijd door de weeks.
20230716_161916.jpg

Hi,

Weer tijd voor een update'je.

Vorige week lekkere week gedraaid en goeie progressie in de cut gemaakt. PR's zitten er bij de LB trainingen nog wel in, maar bij UB niet veel meer. Soms kiezen voor iets gewicht terug en iets hogere rep range als ik zelfs de 8 reps bij 1ste werkset of 12 bij backoff niet meer haal.

1690198082229.png

Vorige week weer bloedwaardes laten prikken en die zijn allemaal in orde. (bij ASAT en ALAT wat info van internet geplukt, want schrok eerst beetje van hogere waardes, maar niets mee aan de hand. Heeft te maken met leverwaardes, maar kan bijvoorbeeld ook verhoogd zijn bij spierschade door trainen.. iig deze waardes helemaal prima).

ASAT waarde:
55 (normaal waarde 14-43 U/L)
ASAT (aspartaat aminotransferase) is een enzym uit de lever en de spieren dat gemeten kan worden om een leverziekte vast te stellen. Een enzym is een eiwit dat ervoor zorgt dat een bepaalde stof wordt omgezet in een andere bepaalde stof. ASAT komt in tegenstelling tot ALAT in veel verschillende cellen in het lichaam voor, met name in hart en skeletspieren, dus niet alleen in de lever. Daarom is ASAT een minder goede marker dan ALAT om als eerste te meten bij de verdenking op een leverziekte.

Wat meten we en waarom?
We meten de activiteit van het enzym ASAT in uw bloed. Normaal gesproken is de ASAT activiteit laag. Als levercellen beschadigd raken, lekt ALAT uit de levercellen het bloed in en stijgt de hoeveelheid en de activiteit van het enzym in het bloed. Dit kan al optreden voordat klachten optreden. Uw huisarts kan dit bloedonderzoek voor u aanvragen bij vervolgonderzoek naar de oorzaak van een beschadiging of ziekte van uw lever, zoals een infectie (bijv hepatitis), het gebruik van sommige medicijnen en alcohol. Het onderzoek wordt ook gedaan om de behandeling bij een leverziekte te vervolgen.

Wat wil de uitslag zeggen?
De uitslag geeft aan hoeveel ASAT er in uw bloed aanwezig is. Een stijging kan wijzen op schade aan de lever. De uitslag van ASAT moet altijd beoordeeld worden in combinatie met de uitslagen van andere bepalingen (ALAT, lkalische fosfatase, gammaGT en albumine) om de oorzaak van de leverschade te achterhalen of om de behandeling te vervolgen. ASAT is vooral een marker om de ernst van de leverschade in te schatten. Bij meer schade is ASAT (ruim) hoger dan ALAT.

Een licht verhoogde ASAT waarde (3-5 keer de bovengrens van de referentiewaarden) heeft meestal geen betekenis of kan duiden op alcoholmisbruik of spierschade. Een sterk verhoogde waarde (meer dan 10 keer de bovengrens van de referentiewaarden) wordt bijna altijd veroorzaakt door een acute virale hepatitis infectie. ASAT waarden blijven dan langere tijd (2-6 maanden) verhoogd. Bij chronische hepatitis zijn de waarden minder sterk verhoogd. Bij sommige chronische leverziekten, zoals bij cirrhose, kan ASAT zelfs normaal zijn.

ALAT waarde:
102 (normaal waarde <45 U/L)

ALAT (alanine aminotransferase) is een lever enzym dat gemeten kan worden om een leverziekte vast te stellen. Een enzym is een eiwit dat ervoor zorgt dat een bepaalde stof wordt omgezet in een andere bepaalde stof.

ALAT komt in verschillende cellen in het lichaam voor, maar vooral in de lever. Daarom is ALAT een goede marker om te meten bij de verdenking op een leverziekte.

Wat meten we en waarom?
We meten de activiteit van het enzym ALAT in uw bloed. Normaal gesproken is de ALAT activiteit laag. Als levercellen beschadigd raken, lekt ALAT uit de levercellen het bloed in en stijgt de hoeveelheid en de activiteit van het enzym in het bloed. Dit kan al optreden voordat klachten optreden.

Uw huisarts kan dit onderzoek aanvragen wanneer er een vermoeden bestaat dat de lever beschadigd is. Dit kan het geval zijn bij een infectie (zoals hepatitis), maar ook bij het gebruik van sommige medicijnen en alcohol. Het bloedonderzoek wordt ook ged aan om de behandeling bij een leverziekte te vervolgen.

Wat wil de uitslag zeggen?
Een verhoogde ALAT activiteit kan worden gebruikt al screenende test op een leveraandoening. Verhoogde waarden kunnen wijzen op leverschade. Voor het vaststellen van de oorzaak van de leverschade bij een gevonden verhoogd ALAT, zijn ook de uitslagen van andere levertesten van belang, zoals alkalische fosfatase, gammaGT en albumine.

Een licht verhoogde ALAT waarde (3-5 keer de bovengrens van de referentiewaarden) heeft meestal geen betekenis. Een sterk verhoogde waarde (meer dan 10 keer de bovengrens van de referentiewaarden) wordt bijna altijd veroorzaakt door een acute virale hepatitis infectie. ALAT waarden blijven dan langere tijd (2-6 maanden) verhoogd. Bij chronische hepatitis zijn de waarden minder sterk verhoogd.

Bij sommige chronische leverziekten, zoals bij cirrhose, kan ALAT zelfs normaal zijn.

Alkalisch fosfatase:
45 (normaal waarde <128 U/L)

Gamma GT
22 (normale waarde <102 U/L)

Hemoglobine
8,9 (normaal waarde 8,5 - 10,5 mmol/L)

Hematocriet
0,43 (0,4 - 0,5 L/L)

Testosteron nog niet bekend

Net eerste prik Nebido gehad. 250mg/ml, 4ml, dus 1000mg intra musculair. Heeft geprikt in mn bil, was nog best een grote naald haha, maar die gaat er dus in als een dart pijltje (voor de meeste vast wel bekend, voor mij nieuw haha), prik zetten voel je niet veel van, die stroperige test is iets gevoelig. Nu beetje het gevoel als ik een flinke trap met puntschoen op mn bil heb gehad ;)

Over 8 weken bloedprikken voor controle waardes en dan over 10 weken weer controle en nieuwe prik zetten. Dan kan ze in die twee weken tussen de 8 en 10 weken zien hoe de waarde afneemt en wat de juiste interval voor de nieuwe prik gaat zijn.
Nu dus ook van de gel af, erg fijn!

Qua training en voeding is het plan wat cardio te gaan toevoegen.
Wordt wel allemaal beetje lastig qua tijd.
Wil ik mn stappen halen op werkdag, dan is het om 06.15 op om te wandelen, als de kids erin liggen trainen van 20.00 - 21.30 en dan sluit de sportschool ook, vervolgens proberen beetje rond 22.15 in mn nest te liggen om de 8 uurtjes slaap te pakken om weer om 06.15 op te staan. Paar oefeningen die uni lat uitgevoerd moeten worden aangepast naar li re tegelijk uitvoeren (bi lateraal?? ken die naam niet) om zo wat tijd te besparen. UB1 training duurt al 1,5 uur, dus cardio ernaast is niet echt haalbaar.
Ook bij coach neergelegd om stappen van 12k terug te draaien naar wat lager aantal, want tis qua tijd niet echt haalbaar meer helaas.

Ja en beetje haalbaar/rustig aan doen hè, anders ben je na 3 weken weer uitgeblust 😉

Ja en beetje haalbaar/rustig aan doen hè, anders ben je na 3 weken weer uitgeblust 😉
Helemaal gelijk in hoor, heb nu even zoiets van kiezen op elkaar tot de vakantie en dan genieten. Maar is idd ook niet de bedoeling om uitgeblust op vakantie te gaan

Plan voor deze week is nu:

12k stappen per dag
Cardio wegens tijd gebrek achterwege laten
4x per week trainen zoals altijd

TD: 2148cal
NTD: 1925cal

Aangegeven dat ik nu rond trainingen veel carbs binnen kreeg en dat ik genoeg energie heb in training. Was pre avond eten 650cal , intra 30gr cluster dextrine, post 2 snack a jacks en 75gr COR. Dus carbs zijn nu flink verlaagd. Benieuwd hoe de trainingen nu gaan zijn.

Rondom training nu iig 450cal avond eten en cor verlaagd naar 50 als post.

Uitslag bloedonderzoek testosteron van vorige week is binnen. Is nu een beetje dodoorgeschote. Hopelijk met injectie nu dus mooiere stabielere waardes. Had dus weekje voor de injectie een testosteron waarde van:
07-2023: 38nmol/L
06-2023: 27
05-2023: 9,3
01-2022: 11
11-2019: 13

(Normaal bereik AMC 9-30)

Benieuwd hoe deze over 8 weken gaat zijn

Net eerste prik Nebido gehad. 250mg/ml, 4ml, dus 1000mg intra musculair. Heeft geprikt in mn bil, was nog best een grote naald haha, maar die gaat er dus in als een dart pijltje (voor de meeste vast wel bekend, voor mij nieuw haha), prik zetten voel je niet veel van, die stroperige test is iets gevoelig. Nu beetje het gevoel als ik een flinke trap met puntschoen op mn bil heb gehad ;)
Let the gains begin :needle::burns:

Net de laatste pagina's van je log gelezen en je bent goed bezig Sjimpie! Je houdt alles erg netjes bij en dat leest ook prettig :)

Ik vroeg mij af waardoor je op het idee bent gekomen om je testosteronwaarde te gaan meten? In ieder geval fijn dat je nu gewoon kan prikken en met mooie test levels rond kan lopen :D

Net de laatste pagina's van je log gelezen en je bent goed bezig Sjimpie! Je houdt alles erg netjes bij en dat leest ook prettig :)

Ik vroeg mij af waardoor je op het idee bent gekomen om je testosteronwaarde te gaan meten? In ieder geval fijn dat je nu gewoon kan prikken en met mooie test levels rond kan lopen :D
Thanks man! Dat is een mooi compliment 💪🏽

De waardes zijn eigenlijk voor het eerst getest in 2019, toen is er in oktober teelbalkanker geconstateerd en er is één bal verwijderd. Toen waren daarna de waardes al lager, maar heb ik me daar niet verder in verdiept. Was in september 2019 uitgevallen met een burnout en week later een heftig angststoornis te pakken met flinke paniekaanvallen, dus daar een aantal maanden actief mee bezig geweest. Jaar daarop aan de anti depressiva begonnen dus ook niet echt meer dingen toegeschreven aan lage testosteron waardes. Toen in 2021 een uitzaaiing gehad en toen bleken de waardes nog meer gedaald te zijn, maar wederom niet veel aandacht aan besteed en lekker veel gaan trainen als weer een goede start voor mijn gezondheid. De arts gaf later ook aan dat mijn vrije testosteron weer hoger dan gemiddeld lag,dus dat als er geen klachten waren het prima was zo en ik zelf moest monitoren of de klachten zouden ontstaan/toenemen. In mei 2022 begonnen met coaching van Wovano. Alles gedaan om natuurijke testwaardes te boosten, drink al jaren geen alcohol meer, suppleer vitamine D, magnesium zink, slaap goed, eet goed en in balans (volgens schema) en viel ons later op dat ik toch vaak niet helemaal top herstelde, duurde langer, en samen met andere klachten waar ik nooit (wellicht) de testosteron als oorzaak achter zocht (minder energie, mentaal wat minder actief, lager libido, toch niet helemaal de massa aanzetten die ik hoopte) toch weer testosteron laten onderzoeken. Artsen hadden namelijk geadviseerd dit niet meer steeds te doen omdat ik mezelf dan alleen maar gek zou maken. Maar sommige klachten link je pas ergens aan als je weet wat een mogelijk andere oorzaak kan zijn en wat het met je kan doen. Dus daarna dit traject met suppletie gestart. Na de vakantie eens kijken of ik wellicht ook de anti depressiva kan halveren. Want lage test waardes kunnen ook down gevoelens geven en meer angst gerelateerde klachten.

Als je vragen hebt, gewoon stellen hoor, kan ook in pm. Heb er geen moeite mee/schaam me er niet voor of iets dergelijks 👌🏼

Weer een prima weekje gedraaid, alhoewel een cut in deze periode niet heel optimaal is :o

Kids vakantie, uitjes, iedereen lekkere ("slechte") dingen aan het eten. Overal waar ik kom is ijs, chocola, chips, snacks.. Moet zeggen dat het best zwaar valt telkens nee te zeggen tegen alles, maar op zaterdag na (2 verjaardagen en 2x stuk taart) lukt het goed. Nog twee weekjes en dan hopelijk goed eindresultaat en weer blij dat we er strak voor gegaan zijn :flexbiceps:
Dan in de vakantie me niet volledig laten gaan en weer lekker gaan starten met bouwen als we terug zijn.

Sinds donderdag dus voeding op trainingsdagen flink verlaagd, maar als ik in de avonden train, nog goed te doen:

TD: 2148cal
NTD: 1925cal

Gemiddelde macro's afgelopen week:
E 182
K 233
V 70

Stappen nog steeds 12000 per dag en cardio achterwege wegens tijd.
Stappen haal ik sommige dagen ruim en sommige dagen niet, maar gemiddeld weer de 12k aangetikt, dus zeer tevreden mee.

Abs beginnen ook weer zichtbaar te worden, dus dat is top! Op eerste foto wel aangespannen, in ontspannen houding nog niet zo goed zichtbaar en uiteraard blijft licht van boven ook extra effectje geven :thumb:

:thumb:
Screenshot_20230728_064637_Sheets.jpg
20230728_065833.jpg
20230728_065848.jpg
20230728_065901.jpg
20230728_065921.jpg
20230728_070007.jpg
20230728_070014.jpg

Die je eigenlijk nog iets om je eetlust te managen? Krijg al honger als ik je NTD calorieën zie staan.

Die je eigenlijk nog iets om je eetlust te managen? Krijg al honger als ik je NTD calorieën zie staan.
Nee eigenlijk niets en moet zeggen dat idd geen een maaltijd vult en ik de hele dag wel een beetje aan eten kan denken ;) vandaag ook wel veel last vermoeidheid en honger gevoel. Hopelijk morgen wat relaxter. Maar is voor 2 weekjes, dus ff doorbijten.

TD zijn meer carbs en minder vetten, moet zeggen dat ik dan na een maaltijd meer honger heb dan op NTD waarbij er weinig carbs zijn en meer vetten.

Huidig voedingsschema is trouwens:

TD.:
1.
40gr havermout
25gr whey
100gr blauwe bessen

2.
25gr rijst
100gr kip
100gr gegrilde groente

3.
25gr havermout
30gr whey
100gr frambozen
10gr 90% pure chocolade

4.
25gr rijst
100gr kip
100gr sperziebonen

5.
450cal avond eten

Intra: 30gr cluster dextrine

6. Post workout
50gr COR
20gr rozijnen
2 snack a jacks caramel
30gr whey

NTD:
1.
40gr havermout
25gr whey
100gr blauwe bessen
20gr amandelpasta

2.
100gr kip
50gr avocado

3.
30gr whey
100gr frambozen
20gr 90% pure chocolade

4.
100gr kip
100gr sperziebonen
20gr amandelen

5.
450cal avond eten

6.
30gr whey
100gr blauwe bessen
20gr pindakaas

Is je avondeten ook echt 450 kcal of schep je op met de rest van je gezin wat je denkt dat 450 kcal zijn?
Wat eet je dan zoal als avondmaal?

Is je avondeten ook echt 450 kcal of schep je op met de rest van je gezin wat je denkt dat 450 kcal zijn?
Wat eet je dan zoal als avondmaal?
Die zijn echt 450cal.

Eet wel met gezin mee, maar alles afgewogen en vaak omgerekend van bereid naar onbereid.

Vanavond at gezin soep met stokbrood en roomboter, ik pak dan soep met rijst en kip.

Als zij kip tandoori eten, pak ik wel de rijst, maar bakken we de kip en paprika apart en gooi ik er wat bbq light saus overheen.

Eten zij bijvoorbeeld een cordon blue of slavink, dan bak ik een witvisje of kip.

Vrijdag pizza dag is voor mij roerbakkie met veel van musclemeat.

Dus eet vaak met de pot mee, maar weeg dan wel dus alles af en bevat iets teveel vetten waardoor er te weinig volume is en teveel calorieën, dan pas ik het aan. Heb een tekstdoc gemaakt op mn tel van omrekenen wat we vaak eten en flink wat maaltijden in my fitnesspall die al zijn omgerekend.
Bijv pasta met saus die uitkomt op 450 of 650 cal. Heb dan onderwerp staan bijv wat de bereidde gewichten zijn:
Spaghetti 636cal - 244gr Sp 140gr Saus (dit zijn dan de bereidde gewichten en voor de cal/macro's in mfp app gebruik ik dan de onbereidde gewichten)

Voor mij veel voorkomende dingen zijn: (rechtstreekse copy paste van mn doc)
Omrekenen van bereid naar rauw
Dus neemt gewicht toe tijdens berijden, dan factor <0
Neemt gewicht af, dan factor >0

Aardappel gekookt: x0,91

Aardappel in de oven: x1,1

French fries golden harvest airfyer: x1,75

French fries airfryer: x1,48

Fusilli volkoren: x0,45

Gehakt half om half: x1,33

Kip: x1,17

Krieltjes: x1,16 (-2gr vet)

Krieltjes airfryer 180 10m+200 5m: x1,58

Macaroni: x0,4

Rijst: x0,4

Rijst kip tandoori: x0,38

Snijbonen: x1,0 (idem)

Spaghetti volkoren: x0,45

Spinazie a la creme: x1,1

Varkens chipolata lidl: x1,33 (zonder vet bakken)

Verse patat lidl: x2,17

Die zijn echt 450cal.

Eet wel met gezin mee, maar alles afgewogen en vaak omgerekend van bereid naar onbereid.

Vanavond at gezin soep met stokbrood en roomboter, ik pak dan soep met rijst en kip.

Als zij kip tandoori eten, pak ik wel de rijst, maar bakken we de kip en paprika apart en gooi ik er wat bbq light saus overheen.

Eten zij bijvoorbeeld een cordon blue of slavink, dan bak ik een witvisje of kip.

Vrijdag pizza dag is voor mij roerbakkie met veel van musclemeat.

Dus eet vaak met de pot mee, maar weeg dan wel dus alles af en bevat iets teveel vetten waardoor er te weinig volume is en teveel calorieën, dan pas ik het aan. Heb een tekstdoc gemaakt op mn tel van omrekenen wat we vaak eten en flink wat maaltijden in my fitnesspall die al zijn omgerekend.
Bijv pasta met saus die uitkomt op 450 of 650 cal. Heb dan onderwerp staan bijv wat de bereidde gewichten zijn:
Spaghetti 636cal - 244gr Sp 140gr Saus (dit zijn dan de bereidde gewichten en voor de cal/macro's in mfp app gebruik ik dan de onbereidde gewichten)

Voor mij veel voorkomende dingen zijn: (rechtstreekse copy paste van mn doc)
Omrekenen van bereid naar rauw
Dus neemt gewicht toe tijdens berijden, dan factor <0
Neemt gewicht af, dan factor >0

Aardappel gekookt: x0,91

Aardappel in de oven: x1,1

French fries golden harvest airfyer: x1,75

French fries airfryer: x1,48

Fusilli volkoren: x0,45

Gehakt half om half: x1,33

Kip: x1,17

Krieltjes: x1,16 (-2gr vet)

Krieltjes airfryer 180 10m+200 5m: x1,58

Macaroni: x0,4

Rijst: x0,4

Rijst kip tandoori: x0,38

Snijbonen: x1,0 (idem)

Spaghetti volkoren: x0,45

Spinazie a la creme: x1,1

Varkens chipolata lidl: x1,33 (zonder vet bakken)

Verse patat lidl: x2,17
Knap dat je dat zo doet, ik zou gek worden met rekenen, jij niet?
Ik reken groenten en aardappelen bereid en onbereid hetzelfde, omdat die toch laag in kcal zitten. Vis, vlees en kip weeg ik onbereid en bak ik samen met de rest voor het hele gezin, in de mijne zit dan een prikker.
Voor pasta bereid doe ik /2,5 en rijst /3 om aan het onbereide gewicht te komen. Wellicht iets onnauwkeuriger hoor, maar dat brengt wat meer rust in mijn hoofd.

Knap dat je dat zo doet, ik zou gek worden met rekenen, jij niet?
Ik reken groenten en aardappelen bereid en onbereid hetzelfde, omdat die toch laag in kcal zitten. Vis, vlees en kip weeg ik onbereid en bak ik samen met de rest voor het hele gezin, in de mijne zit dan een prikker.
Voor pasta bereid doe ik /2,5 en rijst /3 om aan het onbereide gewicht te komen. Wellicht iets onnauwkeuriger hoor, maar dat brengt wat meer rust in mijn hoofd.
Doe nu al ruim 1,5 jaar niet anders, dus ben het inmiddeld wel gewend haha. Zelfs als ik op visite ben bij vrienden of familie vraag ik een weegschaal😂 maar is vaak wel wat minder sociaal omdat je dan tussendoor alles zit bij te houden in de app. Gelukkig accepteert iedereen het en vinden ze het alleen maar knap dat ik er zo mee bezig ben.
Wil er wel iets mee gaan minderen hoor, dus beetje een meer werkbare manier gaan vinden. Nu gaat echt alles op de gram. Maar dat is wellicht als de bouwfase weer gaat starten.

Maar hoe jij het doet is toch super netjes. Je weegt je eten, slim ook van die prikker om zo te onthouden welke gewogen producten van jou zijn 👌🏼 en dat je je rijst en pasta zo weegt doen ook velen niet lijkt me. Ben zelf beetje spastisch geworden in alle grammen wegen, maar die paar gram meer of minder zal echt het verschil in fysiek niet maken.

Terug
Naar boven