MuscleMeat

Sjimpiej's trainingslog

Ben zelf beetje spastisch geworden in alle grammen wegen, maar die paar gram meer of minder zal echt het verschil in fysiek niet maken.
Doe dat zelf ook en denk niet dat dat heel gek is. Er zitten al genoeg afwijkingen in de gegeven voedingswaardes e.d., dat ik het fijn vind om zelf niet nog meer afwijkingen dan nodig te creëren. Zo gebruik ik bv 250ml volle melk voor in de koffie, wat 's avonds over is daarvan drink ik gewoon op :nut:

Volle melk in de koffie 🫣 Drink gewoon zwart.
Gewoon doen na een tijdje weet je niet beter.

• Topic Starter Topic Starter
Doe dat zelf ook en denk niet dat dat heel gek is. Er zitten al genoeg afwijkingen in de gegeven voedingswaardes e.d., dat ik het fijn vind om zelf niet nog meer afwijkingen dan nodig te creëren. Zo gebruik ik bv 250ml volle melk voor in de koffie, wat 's avonds over is daarvan drink ik gewoon op :nut:
Dat is helemaal waar, doen waar je jezelf het beste bij voelt 👌🏼 denk ook niet dat ik er heel goed in ga zijn om het iets losser te doen qua wegen. Weet nu precies wat er in gaat en zie per week keurig in hoeverre ik me aan mn schema houd en hoe de macro's zijn geweest en uiteraard wat het effect ervan is

Merk dat lage calorieën me nu wel tegen beginnen te werken. Weinig puf in de sportschool. Pendulum squat en bulgarian split squat gaan niet van harte. Nog twee weekjes 👌🏼

Gister wel heerlijk dagje gehad met gezin in Madurom en daar kipburger met patat gegeten en een ijsje, dat gleed naar binnen. Avond 100gr kip met 100gr baby spinazie en 50gr avocado als tegen maaltijd :thumb: totaal +430cal dus viel mee voor een cheat

Lukt me deze week slecht om de motivatie te vinden om echt tot spierfalen te trainen en er de volle 100% voor te gaan met cutten. Train nu op RPE 8-9, meestal 1-2RIR, soms wel tot falen, maar dan meer de isolatie oefeningen. Energie is tijdens trainingen ook stukje lager door lage calorieën.

Mentaal is het deze periode lastiger om er 100% voor te gaan. Afgelopen zondag tijdens dagje Madurodam met gezin lekker weer keer een patatje met kipburger gegeten en gister in museum stukje appeltaart. Met coach afgesproken om calorieën voor volgende week ook zo te laten. Nu kids vakantie hebben en we vaker uitjes hebben is het gewoon (voor mij) een stuk lastiger om echt gemotiveerd te zijn. Geen zin om nog lager in energie te gaan en slecht te kunnen genieten van gezinstijd doordat ik chagie ben van honger of laag in energie.
Ben een doorzetter, maar kom er wel achter dat de winnaars mentaliteit om echt
shredded te zijn een beetje ontbreekt.

Gewicht blijft deze ook maar irritant stijgen.. kan me niet voorstellen dat dat van dat ene snackmomentje en stukje appeltaart de hele week doorsukkelt..dus dat is voor nu helaas maar even accepteren. Stoelgang is wel ruk de laatste week dus dat zou een verklaring kunnen zijn. Zo even psyliumvezels halen, heb nu zakjes vanuit ziekenhuis die een kennis nog had, maar wil het zelf dosseren over 2 keer per dag 3-5 gram op advies van de coach.

Screenshot_20230803_062643_Sheets.jpg

Trainingen gaan nog steeds krachtig, pak zelfde gewichten, uitvoeringen zijn goed, ben gaar erna, alleen reps dus ietsjes minder.

Nog een week hierna en dan lekker vakantie.

Laatst bewerkt:
Die winnaarsmentaliteit zit er wel,
Gewicht blijft deze ook maar irritant stijgen
getuige oa dit zinnetje.
Denk dat dit wel de normale 'cut perikelen' zijn, ff doorbijten dan gaat het zonnetje wel weer schijnen. Het overeten van een tijdje terug zie ik iig al niet meer, dat is al een mooie winst imo

Als je met TRT begint kan je toch ook te maken krijgen met waterretentie? Dat had ik eens ergens gelezen althans. Kan ook wel een verklaring zijn voor je gewicht.

Laatst bewerkt:
Die winnaarsmentaliteit zit er wel,

getuige oa dit zinnetje.
Denk dat dit wel de normale 'cut perikelen' zijn, ff doorbijten dan gaat het zonnetje wel weer schijnen. Het overeten van een tijdje terug zie ik iig al niet meer, dat is al een mooie winst imo
Ja Wouter gaf al aan dat het richting het einde gewoon steeds lastiger wordt. Ga er na de vakantie weer lekker mee verder, dan ook weer wat meer regelmaat, kids naar school, normale dagen etc. Dat is inderdaad helemaal waar, weet me nu tegen te houden wanneer ik een keer iets lekkers eet. Dat even proberen vol te houden in de vakantie :thumb:
Thanks maat!

Als je met TRT begint kan je toch ook te maken krijgen met waterretentie? Dat had ik eens ergens gelezen althans. Kan ook wel een verklaring zijn voor je gewicht.
Thanks! Zal dat zeker eens gaan uitzoeken, want zou een goede verklaring kunnen zijn. Tip waar ik wat aan heb :thumb:

Jezelf niet te druk maken om het getal op de weegschaal man. Het is een getal.

Het getal op de weegschaal kan door zoveel variabelen wisselen van dag tot dag. Ook door teveel stress.

Kijk naar je lichaam, hoe ziet deze eruit? Krijg je meer lijntjes, oog je droger? Dat is een teken dat je op de goede weg bent.

Je kan ook niet altijd 100% geven. Als je 75% geeft, is dat op dat moment meer dan niks doen. Lekker door gaan man

Jezelf niet te druk maken om het getal op de weegschaal man. Het is een getal.

Het getal op de weegschaal kan door zoveel variabelen wisselen van dag tot dag. Ook door teveel stress.

Kijk naar je lichaam, hoe ziet deze eruit? Krijg je meer lijntjes, oog je droger? Dat is een teken dat je op de goede weg bent.

Je kan ook niet altijd 100% geven. Als je 75% geeft, is dat op dat moment meer dan niks doen. Lekker door gaan man
Thanks vriend :thumbup: Heb het idee dat ik wat voller begin te ogen rondom middel, dus meteen de androloog even een mailtje gestuurd met de vraag of wat @Kathlinoo aangeeft kloppen kan, dus meer vocht vasthouden door TRT. Ben benieuwd en zal hier posten waar hij mee terug komt.
Maar dit kan uiteraard ook tussen de oren zitten. Benieuwd naar morgen weer de checkin foto's dat geeft inderdaad een eerlijker beeld dan de spiegel die door de bovenkamer beïnvloed wordt ;)

Qua trainen is inzet nu even iets minder dan 100%, maar dat ga ik accepteren want gaat wel nog steeds gewoon lekker en zet nog steeds krachtige trainingen neer.

• Like
Waarderingen: Onit
En wat ik al aangaf, ook ik kijk niet enkel naar gewicht;)

Geniet van je vakantie volgende week, eventjes een weekje rust in je hoofd en niet bezig zijn met die cijfertjes gaat je goed doen. Waar ga je trouwens heen?

Het niet altijd volgens plan eten (en zelfs trainen) is volledig herkenbaar en echt normaal hoor. Je moet constant die balans vinden tussen gezin en je sport, en in de schoolvakanties neigt die weegschaal iets meer naar je gezin, en dat is prima toch.
Zelf zie ik het als 10 maanden knallen en 2 maanden (zomervakantie duurt hier 2 maand) even iets minder hard gaan, wat meer focussen op herstel, etc.

Geniet van je vakantie volgende week, eventjes een weekje rust in je hoofd en niet bezig zijn met die cijfertjes gaat je goed doen. Waar ga je trouwens heen?

Het niet altijd volgens plan eten (en zelfs trainen) is volledig herkenbaar en echt normaal hoor. Je moet constant die balans vinden tussen gezin en je sport, en in de schoolvakanties neigt die weegschaal iets meer naar je gezin, en dat is prima toch.
Zelf zie ik het als 10 maanden knallen en 2 maanden (zomervakantie duurt hier 2 maand) even iets minder hard gaan, wat meer focussen op herstel, etc.
Thanks man 👌🏼 dat gaat inderdaad wel even lekker zijn. Opletten, maar niet wegen etc en eten waar we op dat moment trek in hebben. Nou moet ik eerlijk zeggen dat mn eetschema nu heerlijk is qua etenswaren en afwisseling, maar begrijp helemaal wat je bedoelt 😉

Het is inderdaad precies wat je zegt. De balans tussen het sporten en je gezin. In de vakantie is gezin tijd gewoon erg belangrijk. Buiten de vakanties om hebben we veel minder uitjes en uiteraard vaak de hele dag op het werk of trainen als de kids slapen. Die regelmaat helpt daar ook erg goed bij.

We gaan naar een plaatsje een stuk onder Calais, de west kust. Leuke camping zo te zien en dichtbij de kust. Erg veel zin in 👌🏼

Woon je zelf in België?

Checkin was weer goed. Houden voeding, zoals besproken, voor deze week gelijk. Gister en vandaag lekker getraind (RPE 8-9), nog twee trainingen en dan vrijdag een full body pakken als laatste training voor de vakantie.

Foto's van vorige checkin vergeleken met deze week en zie eigenlijk geen verschillen. 1,5kg is dus in ieder geval niet zichtbaar, zoals het wel in de spiegel leek. Gedachtes maken je dus inderdaad een beetje gek 😋 en cijfers zeggen niet alles.

Gewicht dropt laatste twee dagen weer rustig aan.
Screenshot_20230806_150614_Sheets.jpg

Gister kids uit logeren geweest en lekker ff uit eten geweest met vrouwlief. Erg gezellig en niet buitensporig gegeten.

Plan is nu om na vakantie nog een maandje door te cutten.

Per 1 oktober loopt mn jaar abbo coaching af. Ook vanwege het geld en al 1,5 coaching gehad te hebben, nu tijd om zelf daarna een steady bouwfase te starten.

Zeer zeer veel geleerd van Wouter en kan echt altijd met alles bij hem terecht. Denkt met me mee, geef ook eigen wensen aan, geeft eerlijk feedback waarom iets wel of niet werkt. Kan WVN coaching echt de volle 100% aanraden.

Daarnaast gaf Wouter ook aan dat het zeker niet de bedoeling is om jaren bij een coach te blijven. Je leert zoveel mogelijk en daarna ga je het zelf proberen.
Uiteraard ga ik het wel missen, want het is naast alle kennis en het leuke contact ook wel echt een fijne stok achter de deur.

Na 1 oktober gaan we het merken hoe die stok blijft zitten 😋

• #1.000
Trainingen zijn lekker gegaan deze week, voeding ook alle maaltijden gevolgd, alleen vaak na het eten iets van ijs door eten bij (schoon)ouders en baksels van kids en zaterdag uit eten geweest met vrouw. Dan de pindakaas bij maaltijd 6 geskipt omdat er genoeg vetten binnen zijn gekomen. Dus wel iets te hoog in calorieën, maar dat was al besproken en heb ik me licht aan overgegeven voor deze week.

Gewicht weer in stijgende lijn gedropt. Laatste twee dagen iets gestegen, maar omvang op de juiste plekken af- en toegenomen 💪🏽 Ook weer steeds meer tevreden over fysiek in de spiegel.

Gemiddelde macro's deze week:
E 173
K 221
V 63

Honger elke dag wel beetje aanwezig geweest maar veel beter te doen dan de eerste dagen van de drop. Op advies van Wouter gelezen over Ghreline en leptine, erg interessant.

Daarnaast ook gevoel dat de test goed gesetteld is, voel me goed en alles gaat weer lekker vlot. Nu druk met de vakantie voorbereidingen en woensdag laatste training gepakt.

Screenshot_20230811_070032_Sheets.jpg
Screenshot_20230811_223950_Sheets.jpg
20230811_065242.jpg
20230811_065309.jpg
20230811_065333.jpg
20230811_065357.jpg

Na de vakantie cutten we nog een maandje door 💪🏽

Fijn weekend allen!

Terug
Naar boven