MuscleMeat

Sjimpiej's trainingslog

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.003
Heb je een linkje of iets dergelijks?
Vind het zelf hierin wel erg duidelijk uitgelegd:

In de vakantie eens kijken of ik er wat meer over kan vinden. Dit is iig de uitleg wat het is en waardoor het geactiveerd of afgestompt wordt.

Laatste stukje over fasten is natuurlijk ieder voor zich of hij dat wilt of niet. Ik doe dat iig niet

Lekker bezig en goeie armen man, in mijn optiek een van de sterkere punten van je fysiek.

Hoe zit t eigenlijk inmiddels met je krachtstats op de grote 4?

• #1.005
Thanks man! Leuk te horen 👌🏼

Uuh van de oefeningen die ik doe die daar het dichtste bijkomen, zijn dan de pr's van de eerste werksets, dus niet de backoffs:

RDL barbell: 90kg 12x (nettere core houding bij 85kg)
Plate loaded 45graden leg press: 130kg schijven 8x
Plate loaded V/Hack Squat: 45kg schijven 8x
Plate loaded shoulder press: 2x 22,5 aan schijven 10x
Chest supported T-Bar row: 45kg schijven 11x
Flat dumbbell press: 30kg per halter 10x

Laatst bewerkt:
  • #1.006
Goeiemorgen!

Vanacht terug gekomen van vakantie, 4.30 erin, 9.30 eruit. Gistermiddag nog pizza in restaurant gegeten, sandwich in de nacht en verder niet heel denderend gegeten gister, maar alsnog viel de weegschaal me 100% mee vanochtend 👌🏼 precies 2kg zwaarder dan laatste weegmoment voor de vakantie.

Tijdens vakantie eigenlijk helemaal niet zo slecht gegeten. Vaak 1x per dag een grotere maaltijd. Rest vaak brood, wrap, havermout, cornflakes, 2-3x per dag een eiwit shake, een proteine reep, ijs.
Maaltijden die ik veelal heb gegeten:
- melk whey cornflakes
- havermout whey pure choco
- wrap philadelphia kipfilet
- brood pindakaas of ei
- kwark whey krokante muesli
- harde geroosterde broodjes rookvlees/prosciutto/gerookte ham

Viel me eigenlijk op dat de voorkeur qua voeding veel sneller op het gezondere lag dan veel suikers/vet eten. Uiteraard vaak genoeg patatje, pizza, belegde broodjes etc gegeten, maar dan 1x per dag.

Had mijn elastieken mee en denk een stuk of 9x getraind.

3x full body in het begin:
- push ups
- seated low/high rows
- lateral side raises
- tricep extensions
- bicep curls
- squats
- calf raises

Daarna:

3x rug + biceps + benen:
- low rows
- high rows
- upright rows
- lying bicep curls
- hammer curls
- bodyweight squats
- single leg standing calf raises (cluster setje)
- bulgarin split squats met achterste voet op grond

3x borst + schouders + triceps:
- push ups alles 1 setje: normaal/wijd/small/triceps (vuisten in zij)/incl voeten op tafeltje
- seated shoulder presses
- lateral side raises
- front raises
- tricep extensions

Kon niet alles super zwaar doen, maar was erna telkens lekker ff goed opgepomt.

Verder elke dag wezen zwemmen met de kids en 87367x de glijbaan opgerend met zoontje. Verder bijna elke dag wel uitje gehad ergens naar toe.

Qua fysiek zeer tevreden geweest deze vakantie. Had uiteraard iets droger gekund, maar sinds ik 4 weken strak gecut had en daarna 2 weken iets losser, was ik zeer tevreden. En de fransen, iig op de camping waar ik was 😅, doen dus niet veel aan bodybuilding/fitness. Kon wel zeggen dat ik er het strakst/gespierdste bij liep langs het zwembad. Kan uiteraard niets anders dan goed doen voor je zelf vertrouwen. Ook zo goed als geen high protein producten.

Wel wat meer last van acne op schouders. Kan zijn door melk van daar, whey ipv whey isolaat, testosteron, zonnebrand of de warmte/zon. Benieuwd of het komende weken weer wat gaat weg trekken.

Plan voor deze week is eigenlijk idem als de twee weken voor de vakantie. Lekker trainen, letten op mn voeding en schema zoveel mogelijk volgen, maar als we met gezin op pad zijn, dan wel wat losser in het eten.

Benieuwd hoe snel die 2 vakantie kilo'tjes weer zullen droppen, want zit voornamelijk rondom zwembadjes en zal dus ook weer veel vocht zijn 👌🏼

Een heel fijn weekend!

Hier ook maar weer eens alle checkin foto's ipv diegene waar ik naar eigen mening het beste op uitkom

20230826_100545.jpg
20230826_100552.jpg
20230826_100559.jpg
20230826_100610.jpg
20230826_100619.jpg
20230826_100628.jpg
20230826_100639.jpg
20230826_100647.jpg
20230826_100654.jpg
20230826_100703.jpg
20230826_100706.jpg
Screenshot_20230826_112718_Sheets.jpg

• #1.007
Deze week niet volledig aan voedingsschema gehouden, niet echt iets om trots op te zijn, maar de motivatie ontbrak een beetje door het nog hebben van vakantie gevoel en het idee dat we hierna weer 100% erop gaan. Heb wel elke dag flinke trek gehad, maar dat kan ook door bloedsuiker komen van het andere eten wat er tussendoor is gegaan. Heb me over het algemeen redelijk in kunnen houden behalve gister, toen erge honger en kaneelbroodje rond lunch in supermarkt, daarna erg veel moeite gehad met inhouden appelkoek, protein bites, protein chips. Gecompenseerd door maaltijd 3, 4 en 6 carbs te laten vallen en avond eten 1 medium wrap als carbs).

Gemiddelde macro's deze week:
E 175
K 252
V 73

Gewicht wel weer mooi gedropt en fysiek en omtrekken in een week weer mooi bijgetrokken. Vakantie kilo's er dus alweer af.

Screenshot_20230901_171930_Sheets.jpg

Psyllium husk vezels van xxl lijken hun werk trouwens te doen, begin deze week weer stuk beter. Dus thanks voor de tips @wovano en @Solway Firth 🤝🏼

Acne schouders weer stuk minder dus wellicht door chloor, zon en zonnebrand.

Plan deze week:
Trainen vanaf nu weer volle bak knallen, mindset weer omzetten en weer op voeding letten 💪🏽

Voeding ongewijzigd als voor vakantie.

Zo een fitbike ophalen, dus elke ochtend wat fasted cardio toevoegen. Stappen doel daarom aangepast van 12k naar 10k. Gaat hopelijk ook wat meer rust geven overdag en merk dat cardio deze week een goed effect heeft gehad op lichaamsgewicht. Avonden is dit na het trainen vaak lastig qua tijd.

• #1.008
Trainen gaat sinds vorige checkin weer volle bak en voedingsschema wordt 100% gevolgd, mindset zit goed. 💪🏽

Helaas is mn zoontje sinds vorige week woensdag al aan het overgeven en hield hij geen voedsel of vocht binnen.
Woensdag is hij opgenomen in het ziekenhuis en vanacht heb ik daar bij hem geslapen. Woensdag hele dag in ziekenhuis geweest, in de avond wel thuis zwaar kunnen trainen en gisteren dus een extra lage dag gepakt. Vandaag hoge dag en wordt benen trainen in de avond thuis gezien ik weer de hele dag in het ziekenhuis zal zijn en in de avond alleen thuis met mn dochtertje ben. Wissel de nachten hier af met mijn vrouw.
Ondanks eerder infuus en nu sonde voeding vanacht en vanochtend nog steeds overgeven en blijft het niet lekker gaan. Geeft veel stress en kost veel energie. Hopen dat er nu een stijgende lijn qua energie level komt, want hij moest van ver komen geven ze hier aan. Afwachten helaas hoelang hij hier moet blijven..

Voeding zit ik wel nog steeds 100% op en de maaltijden liggen hier in de koelkast. Magnetron op de afdeling dus mag geen reden zijn om te bingen.

Sinds vorige week een hometrainer en pak nu elke dag 15min fasted cardio direct na het opstaan. Wanneer ik in de ochtend train, dan na het trainen en voor de whey/post workout maal, de 15min cardio. Merk het goed in gewichtsdrop en voelt goed om zo de dag te beginnen.

Gemiddelde macro's deze week:
E 167
K 186
V 66

Screenshot_20230908_054703_Sheets.jpg

Foto's zijn van na ub training woensdag avond thuis. (Beetje spelen met lichstinval en effect op spierdefinitie..)

20230906_215545.jpg
20230906_215606.jpg
20230906_215630.jpg
op

Vandaag voor checkin dus geen weging en meting. Wel gewichts gemiddelde van 6 dagen ervoor.

Wat bedoelen ze met dat hij van ver moest komen? En kennen ze al een oorzaak van het overgeven?
Wel goed dat je je trainingen en voeding wat op orde kunt houden in zo'n stressvolle weken. Dat maakt toch alles wat uitdagender. Maar dat geeft je tegelijkertijd ook weer wat rust en structuur denk ik.
Succes en hopelijk is hij snel beter en mag hij naar huis!

• #1.010
Wat bedoelen ze met dat hij van ver moest komen? En kennen ze al een oorzaak van het overgeven?
Wel goed dat je je trainingen en voeding wat op orde kunt houden in zo'n stressvolle weken. Dat maakt toch alles wat uitdagender. Maar dat geeft je tegelijkertijd ook weer wat rust en structuur denk ik.
Succes en hopelijk is hij snel beter en mag hij naar huis!
Dank je wel!
Nou hij is nu al 10 dagen aan het overgeven, dus al zn reserves zijn op. Voelt ook echt alle botjes zitten nu en boxers zitten flink ruim rond zn buik. Dus omdat ze denken dat het virusje nu weg is, maar zn energie level zo laag is doordat hij dus zo weinig heeft gegeten, dat dat nu de lange weg naar energie veroorzaakt. Alle reserves weer aanvullen.

Ja denk inderdaad wel dat dat het doet. Je houdt wat meer structuur en heb door dit eetschema ook niet veel last van flink carvings. Als ik ga snaaien en eten uit frustratie dan voel ik me een stuk minder fijn. En daarnaast ook weer een keer thuis de gewichten uit de kast halen is ook niet verkeerd haha.

Beterschap! Respect dat je gewoon nog blijft trainen ondanks de ziekenhuis bezoeken.
Je postuur begint er ook beter uit te zien. Je oogt wat breder op de laatste foto's. Vakantie heeft je goed gedaan :)

• #1.013
Beterschap! Respect dat je gewoon nog blijft trainen ondanks de ziekenhuis bezoeken.
Je postuur begint er ook beter uit te zien. Je oogt wat breder op de laatste foto's. Vakantie heeft je goed gedaan :)
Thanks en thanks voor het compliment 💪🏽

Beterschap voor je zoontje amigo!

Je oogt buffer. Lekker bezig!

• #1.016
Beterschap voor je zoontje amigo!

Je oogt buffer. Lekker bezig!
Thanks en thanks maat 💪🏽
Heb inderdaad het idee dat ondanks het cutten, door eindelijk het testlevel op niveau er inderdaad alsnog wat spier bij komt.
Dit was uiteraard wel na UB training

• Like
Waarderingen: Onit
Goeie progressie en mindset klinkt ook al stukken beter :flexbiceps:
Heel veel beterschap, niks ergers dan je kroost te zien lijden.

• #1.018
Goeie progressie en mindset klinkt ook al stukken beter :flexbiceps:
Heel veel beterschap, niks ergers dan je kroost te zien lijden.
Thanks maat, fijne woorden 🫱🏻‍🫲🏼

Vanacht voor het eerst niet gespuugd. Gelukkig zn sonde niet zo hoog gezet. 2x ors gehad. Nu alles stop gezet in de hoop dat hij zelf wat wilt gaan eten over een paar uurtjes

• #1.019
Goeiemorgen,

Helaas gaat het met mn zoontje nog steeds niet goed en dat geeft uiteraard erg veel stress en vermoeidheid. Hij is afgelopen dinsdag ontslagen uit het ziekenhuis na een week en gister weer opgenomen omdat hij het toch nog even zelf niet redt qua eten en drinken en daarnaast ontlasting nog steeds niet goed.

Hij werd woensdag 2 weken terug ziek met overgeven en at daarvoor al erg slecht en was niet helemaal fit. Zijn die week meerdere malen bij de huisarts geweest omdat we vonden dat het niet goed met hem ging. Dronk veel mjnder, at bijna niets, viel veel af en begon steeds meer te slapen. Afgelopen woensdag was hij opgenomen met uitdrogingsverschijnselen en al een week lang overgeven. Toen een week opgenomen, aan infuus en sonde voeding. Bleek na rontgen en echo dat zn darmen helemaal verstopt zitten en dat hij eiwitten lekt uit zijn darm. Eiwitgehalte in het bloed is laag en daardoor scheidt hij ook vocht uit wat zn handjes, voeten, ogen etc laten opzwellen. Leek iets de betere kant op te gaan en hebben ons afgelopen dinsdagmiddag ontslagen. Maar hebben ons ontslagen terwijl we eigenlijk wel wisten dat hij zn vochtintake niet ging halen thuis en is met 4 jaar en zijn sterke karakter te koppig om zn medicatie te nemen die de ontlasting dunner maakt. Dus zagen hem weer wat achteruit gaan en hebben meteen aan de bel getrokken.

Helaas vandaag weer opgenomen, weer infuus geplaatst en bloed afgenomen en geven hem nu weer sonde voeding en vocht. Het blijkt dat de ontstekingswaardes in zn darmen/ontlasting hoog zijn en zoeken nu uit waar dat vandaan komt en of ze eiwitten in bloed weer wat toenemen. Dit is helaas nu nog niet beter en willen nu uitsluiten of dit door de mogelijke infectie darm komt of door de lever.

Vervelende is dus, volle darmen, niet willen poepen (altijd al moeite mee gehad en lang opgehouden), daarnaast voeding en vocht nodig, maar snel een volle maag (waarschijnlijk door de volle darm en het nergens heen kunnen van het voedsel) en daardoor dus overgeven. Laatste is gelukkig een stuk minder.
Helaas geeft hij zelf niet veel aan en is doet hij zn best, maar helaas net niet dat beetje extra om er zelf bovenop te komen. Maar nu hier dus druk op zoek naar de oorzaken en of ze die kunnen behandelen. Later dan verder met de obstipatie en voedingsproblemen.. ook al dietiste gesproken.

Ben nog steeds bezig met mn schema's en probeer 4x per week te trainen, maar merk dat het me op dit moment extra stress/druk geeft wat ik het niet heel erg waard vind op dit moment. Uiteraard vind ik het fijn dat ik nog steeds afval, voel ik me goed bij mn voeding en train ik hard. Maar mentaal strak blijven op alles en daarnaast mentaal alle ballen hier hoog houden gaan erg zwaar.

Ondanks het feit dat ik het heel erg jammer vind en echt 1,5 jaar genoten heb van de coaching bij @wovano en graag de 2 weekjes had doorgeknald, heb ik voor nu even de handdoek in de ring gegooid. Blijf uiteraard gewoon trainen en op mn voeding letten. Maar ook daarnaast even wat meer vrijheid daarin en me niet volledig richten op een schema. Dit is uiteraard ook onoverzichtelijk voor een coach en lastig bij te sturen. Dus besloten om nu alvast te stoppen met de coaching.

Had graag het laatste jaar (bouwfase en cutfase) wat anders gezien. Nu onderbrekingen gehad door de operatie, daarnaast mentale dipje door lage testosteron en nu dus helaas dit. Maar gaan hierna weer lekker verder en ontzettend veel kennis opgedaan tijdens alle coaching.

Nogmaals, zoek je coaching? Ga voor Wouter 👌🏼

Ook geen checkin van vandaag want heb in het ziekenhuis geslapen.

Gewicht wel lekker gedropt de afgelopen week.
Screenshot_20230915_084141_Sheets.jpg

Goeiemorgen,

Helaas gaat het met mn zoontje nog steeds niet goed en dat geeft uiteraard erg veel stress en vermoeidheid. Hij is afgelopen dinsdag ontslagen uit het ziekenhuis na een week en gister weer opgenomen omdat hij het toch nog even zelf niet redt qua eten en drinken en daarnaast ontlasting nog steeds niet goed.

Hij werd woensdag 2 weken terug ziek met overgeven en at daarvoor al erg slecht en was niet helemaal fit. Zijn die week meerdere malen bij de huisarts geweest omdat we vonden dat het niet goed met hem ging. Dronk veel mjnder, at bijna niets, viel veel af en begon steeds meer te slapen. Afgelopen woensdag was hij opgenomen met uitdrogingsverschijnselen en al een week lang overgeven. Toen een week opgenomen, aan infuus en sonde voeding. Bleek na rontgen en echo dat zn darmen helemaal verstopt zitten en dat hij eiwitten lekt uit zijn darm. Eiwitgehalte in het bloed is laag en daardoor scheidt hij ook vocht uit wat zn handjes, voeten, ogen etc laten opzwellen. Leek iets de betere kant op te gaan en hebben ons afgelopen dinsdagmiddag ontslagen. Maar hebben ons ontslagen terwijl we eigenlijk wel wisten dat hij zn vochtintake niet ging halen thuis en is met 4 jaar en zijn sterke karakter te koppig om zn medicatie te nemen die de ontlasting dunner maakt. Dus zagen hem weer wat achteruit gaan en hebben meteen aan de bel getrokken.

Helaas vandaag weer opgenomen, weer infuus geplaatst en bloed afgenomen en geven hem nu weer sonde voeding en vocht. Het blijkt dat de ontstekingswaardes in zn darmen/ontlasting hoog zijn en zoeken nu uit waar dat vandaan komt en of ze eiwitten in bloed weer wat toenemen. Dit is helaas nu nog niet beter en willen nu uitsluiten of dit door de mogelijke infectie darm komt of door de lever.

Vervelende is dus, volle darmen, niet willen poepen (altijd al moeite mee gehad en lang opgehouden), daarnaast voeding en vocht nodig, maar snel een volle maag (waarschijnlijk door de volle darm en het nergens heen kunnen van het voedsel) en daardoor dus overgeven. Laatste is gelukkig een stuk minder.
Helaas geeft hij zelf niet veel aan en is doet hij zn best, maar helaas net niet dat beetje extra om er zelf bovenop te komen. Maar nu hier dus druk op zoek naar de oorzaken en of ze die kunnen behandelen. Later dan verder met de obstipatie en voedingsproblemen.. ook al dietiste gesproken.

Ben nog steeds bezig met mn schema's en probeer 4x per week te trainen, maar merk dat het me op dit moment extra stress/druk geeft wat ik het niet heel erg waard vind op dit moment. Uiteraard vind ik het fijn dat ik nog steeds afval, voel ik me goed bij mn voeding en train ik hard. Maar mentaal strak blijven op alles en daarnaast mentaal alle ballen hier hoog houden gaan erg zwaar.

Ondanks het feit dat ik het heel erg jammer vind en echt 1,5 jaar genoten heb van de coaching bij @wovano en graag de 2 weekjes had doorgeknald, heb ik voor nu even de handdoek in de ring gegooid. Blijf uiteraard gewoon trainen en op mn voeding letten. Maar ook daarnaast even wat meer vrijheid daarin en me niet volledig richten op een schema. Dit is uiteraard ook onoverzichtelijk voor een coach en lastig bij te sturen. Dus besloten om nu alvast te stoppen met de coaching.

Had graag het laatste jaar (bouwfase en cutfase) wat anders gezien. Nu onderbrekingen gehad door de operatie, daarnaast mentale dipje door lage testosteron en nu dus helaas dit. Maar gaan hierna weer lekker verder en ontzettend veel kennis opgedaan tijdens alle coaching.

Nogmaals, zoek je coaching? Ga voor Wouter 👌🏼

Ook geen checkin van vandaag want heb in het ziekenhuis geslapen.

Gewicht wel lekker gedropt de afgelopen week.
Screenshot_20230915_084141_Sheets.jpg
Alle respect hoe je alles handelt!

Terug
Naar boven