XXL Nutrition

Sjimpiej's trainingslog

Bezoekers in dit topic

Kan ook nog zijn dat de gewichten in de gym zwaarder zijn dan die van thuis. Klinkt stom, je zou denken dat 1kg overal 1kg weegt, maar ik lees hier wel vaker dat prestaties heel erg per gym kunnen verschillen.
Of je denkt dat je halter thuis 20kg weegt, maar is eigenlijk 18kg of zo.
 
Kan ook nog zijn dat de gewichten in de gym zwaarder zijn dan die van thuis. Klinkt stom, je zou denken dat 1kg overal 1kg weegt, maar ik lees hier wel vaker dat prestaties heel erg per gym kunnen verschillen.
Of je denkt dat je halter thuis 20kg weegt, maar is eigenlijk 18kg of zo.
Klopt, soms zijn schrijven ook 20,2kg ipv 20. Zou me niet te druk maken.
 
Kan ook nog zijn dat de gewichten in de gym zwaarder zijn dan die van thuis. Klinkt stom, je zou denken dat 1kg overal 1kg weegt, maar ik lees hier wel vaker dat prestaties heel erg per gym kunnen verschillen.
Of je denkt dat je halter thuis 20kg weegt, maar is eigenlijk 18kg of zo.
Nou dat idee heb ik inderdaad ook. Stang thuis is kortere olympische stang van 15 en in de gym een langere van 20. Laadt uiteraard op totaal. Maar dat bankdrukken in de gym.. lijkt wel of er iemand op die stang zit.. heb thuis gewichten van helisports, zal alles eens na wegen 👍 goeie tip
 
Gewicht en striktheid van calorieën gaat iig weer erg lekker 💪 vet en vocht lijkt er weer af te vliegen.

Screenshot_20220514-092828_Sheets.jpg
 
Herkenbaar ;) met machines en dumbbells geen last van, maar vaak met barbell compound oefeningen als bench press, squats en deadlifts..
 
Thuis LB, weer kort maar krachtig. Alhoewel lang over gedaan, maar heb de zolder wat anders ingedeeld om meer speelruimte voor de barbell te hebben.

Squats: recht verticale lijn lukt nog niet helemaal 100%. Wijk iets af in onderste stand, wellicht kont iets meer naar achter? Sta al redelijk wijdt. Schouderbreedte ongeveer.

Deadlifts: merk als ik iets verder door mn knieen ga, ik mn schouders wat meer in retractie kan houden en daardoor ook iets minder in mn rug "hang" bij het omhoog komen. Goed bracen blijft lastig.

Vanavond ff klein uurtje fietsen

Screenshot_20220514-164835_Sheets.jpg
 
Squats: recht verticale lijn lukt nog niet helemaal 100%. Wijk iets af in onderste stand, wellicht kont iets meer naar achter? Sta al redelijk wijdt. Schouderbreedte ongeveer.
Schouderbreedte is vrij smal, kunt nog wel 10cm bredere stance aannemen.

Google “sumo squat stance”
 
Ah ok, maar is dat niet teveel focus op adductoren dan ipv overall?
Denk wel doordat ik dan meer "ruimte" heb ik wat dieper kan gaan met mn kont (ATG) en daardoor minder in mn rug ga hangen. Zal het gaan googlen 👍
 
Je gebruikt je adductors ook bij de normale squat hoor, vooral als je beneden parallel zakt.
 
Ja uiteraard, al je been spieren. Maar dacht dat je bij sumo squat meer de nadruk legde op je adductoren en daardoor andere spieren minder belast. Maar zal er inderdaad over gaan lezen 👌
 
Ja uiteraard, al je been spieren. Maar dacht dat je bij sumo squat meer de nadruk legde op je adductoren en daardoor andere spieren minder belast. Maar zal er inderdaad over gaan lezen 👌
Ja adductors pak je wel iets meer mee bij de sumo squat, klopt. Maar ze zijn lang niet sterk genoeg om per se de dominate driver van de beweging te zijn.
Persoonlijk vind ik dat je bij de sumo squat je glutes & hamstrings ook beter voelt werken (je adductors ook zeker hoor).

Je kunt dit ook proberen op de leg press bijvoorbeeld. 1 setje met je voeten redelijk dichtbij elkaar, op schouder breedte ofzo en daarna een setje doen met je voeten een stuk wijder. Voel je het verschil meteen :)
 
Ja inderdaad. Merk zelf ook dat wanneer ik dieper ga, ik veel meer spierspanning overal voel dan met knieën dicht bij elkaar en niet diep kunnen gaan (door... ahum... het buikje in de weg zit) :rolleyes:
 
Gister besloten trainen keertje over te slaan, zat al sterk te twijfelen tussen keertje cardio ipv kracht, voelde me niet top, kids laat op bed dus werd racen, besloten nog ff goed te eten en betijds naar bed. Vanochtend weer stuk fitter.

Maar goed nieuws! Ga deze week beginnen met coaching van wovano . Super veel zin in.
Dacht altijd dat ik alles qua voeding en training wel wist, maar merk sinds ik op dit forum zit sterk dat er nog flink wat te leren valt en veel van mijn theorieën ook al een jaartje of 15 oud zijn :D :rolleyes:
Goeie tips op rugschema laatst gekregen van wovano, goeie tips op voeding van ak dus besloten met coaching te starten.

Doel in eerste instantie: cutten tot 10-12% VP, verwachting 8-10 weken gas erop ;)

Vervolgens starten met clean bulk.

Uiteindelijke doel: kijken hoe groot ik naturel kan worden. Zal dus gericht zijn op bodybuilding.



Gister ochtend gewicht 80,2, vanochtend 80,3. Hoop deze week onder de (voor mij) magische 80kg te komen. Dat heb ik toch al een jaar of 10 niet gewogen 👌
 
Gister besloten trainen keertje over te slaan, zat al sterk te twijfelen tussen keertje cardio ipv kracht, voelde me niet top, kids laat op bed dus werd racen, besloten nog ff goed te eten en betijds naar bed. Vanochtend weer stuk fitter.

Maar goed nieuws! Ga deze week beginnen met coaching van wovano . Super veel zin in.
Dacht altijd dat ik alles qua voeding en training wel wist, maar merk sinds ik op dit forum zit sterk dat er nog flink wat te leren valt en veel van mijn theorieën ook al een jaartje of 15 oud zijn :D :rolleyes:
Goeie tips op rugschema laatst gekregen van wovano, goeie tips op voeding van ak dus besloten met coaching te starten.

Doel in eerste instantie: cutten tot 10-12% VP, verwachting 8-10 weken gas erop ;)

Vervolgens starten met clean bulk.

Uiteindelijke doel: kijken hoe groot ik naturel kan worden. Zal dus gericht zijn op bodybuilding.



Gister ochtend gewicht 80,2, vanochtend 80,3. Hoop deze week onder de (voor mij) magische 80kg te komen. Dat heb ik toch al een jaar of 10 niet gewogen 👌
Vet man! Leuk dat je wat gas bij gaat geven en door kennis van andere bronnen te halen misschien wel je ultieme fysiek gaat pakken :D
Veel succes kerel. Ben benieuwd hoe het je gaat bevallen en hoe het eruit gaat zien als je straks je doelen af begint te vinken.
 
Gister besloten trainen keertje over te slaan, zat al sterk te twijfelen tussen keertje cardio ipv kracht, voelde me niet top, kids laat op bed dus werd racen, besloten nog ff goed te eten en betijds naar bed. Vanochtend weer stuk fitter.

Maar goed nieuws! Ga deze week beginnen met coaching van wovano . Super veel zin in.
Dacht altijd dat ik alles qua voeding en training wel wist, maar merk sinds ik op dit forum zit sterk dat er nog flink wat te leren valt en veel van mijn theorieën ook al een jaartje of 15 oud zijn :D :rolleyes:
Goeie tips op rugschema laatst gekregen van wovano, goeie tips op voeding van ak dus besloten met coaching te starten.

Doel in eerste instantie: cutten tot 10-12% VP, verwachting 8-10 weken gas erop ;)

Vervolgens starten met clean bulk.

Uiteindelijke doel: kijken hoe groot ik naturel kan worden. Zal dus gericht zijn op bodybuilding.



Gister ochtend gewicht 80,2, vanochtend 80,3. Hoop deze week onder de (voor mij) magische 80kg te komen. Dat heb ik toch al een jaar of 10 niet gewogen 👌
Succes man ;-)
ben ook op race naar de 80 :)
 
Gister besloten trainen keertje over te slaan, zat al sterk te twijfelen tussen keertje cardio ipv kracht, voelde me niet top, kids laat op bed dus werd racen, besloten nog ff goed te eten en betijds naar bed. Vanochtend weer stuk fitter.

Maar goed nieuws! Ga deze week beginnen met coaching van wovano . Super veel zin in.
Dacht altijd dat ik alles qua voeding en training wel wist, maar merk sinds ik op dit forum zit sterk dat er nog flink wat te leren valt en veel van mijn theorieën ook al een jaartje of 15 oud zijn :D :rolleyes:
Goeie tips op rugschema laatst gekregen van wovano, goeie tips op voeding van ak dus besloten met coaching te starten.

Doel in eerste instantie: cutten tot 10-12% VP, verwachting 8-10 weken gas erop ;)

Vervolgens starten met clean bulk.

Uiteindelijke doel: kijken hoe groot ik naturel kan worden. Zal dus gericht zijn op bodybuilding.



Gister ochtend gewicht 80,2, vanochtend 80,3. Hoop deze week onder de (voor mij) magische 80kg te komen. Dat heb ik toch al een jaar of 10 niet gewogen 👌
Succes!!
 
LETS GOOOOO 🚀

Houd de wekelijkse foto update in je topic, altijd leuk om ook zichtbare transformaties te zien!
 
Thanks allen! Veel zin in. Nog 6 daagjes op mijn huidige werk, dan weekje vrij en daarna beginnen bij een nieuwe baan. Trainen (nog) serieuzer oppakken.
Zet mezelf sinds een jaartje wat meer op 1 en dat bevalt erg goed.
Drink niet meer, stap bijna nooit meer, kids worden wat ouder, wil al jaaaarrreeeeen van mn "nieuwe papa lichaam" af :roflol:, dus hopelijk deze zomer iig wat strakker op de vakantie foto's.
Krijg deze week te horen hoe de coaching eruit zal gaan zien en zal zeker blijven posten. Ook de foto's :thumb:
 
Thanks allen! Veel zin in. Nog 6 daagjes op mijn huidige werk, dan weekje vrij en daarna beginnen bij een nieuwe baan. Trainen (nog) serieuzer oppakken.
Zet mezelf sinds een jaartje wat meer op 1 en dat bevalt erg goed.
Drink niet meer, stap bijna nooit meer, kids worden wat ouder, wil al jaaaarrreeeeen van mn "nieuwe papa lichaam" af :roflol:, dus hopelijk deze zomer iig wat strakker op de vakantie foto's.
Krijg deze week te horen hoe de coaching eruit zal gaan zien en zal zeker blijven posten. Ook de foto's :thumb:
Je kinderen zijn nog op leeftijd dat ze kopieer gedrag hebben, maw jij eet groente hun eten groente. Over 10 jaar zullen ze jou ervoor bedanken dat ze een goede start hebben voor het opbouwen van hun eigen fysiek!
 
Back
Naar boven