MuscleMeat

Skinnie's zielige 4 x 8 systeem

Da's allemaal niet echt hoor Mc.
Allez, wat ik schrijf toch niet...
Voor Skinnie steek ik mijn handen niet in het vuur!

ik ga je ook volgen :D

Hey skinnie wist niet dat jij trainde.
Ik volg je, neem de moeite niet om mij te hoppa-en, ik doe het zelf wel :D

Hoppa.

Ik vind het vandaag ook killy.

Hoppa!

nuff said

Hey skinny, zelf trainde ik afgelopen tijd ook vaak op hoge intensiteit en ook puur tot failure (en beyond). Nu probeer ik zelf ook sinds kort iets anders: ik doe dan geen ramping maar ik pak 1 plat gewicht voor 4 setjes (circa 8 hh) en blijf de eerste setjes iets onder failure en dan de laatste(n) wel tot failure. Dan doe ik dus bijv. 8 8 8 8 met hetzelfde gewicht, maar soms ook iets als 10 10 10 8 ofzo (waar ik maar zin aan heb). Dit ook icm kortere rusttijden (1-1,5min ipv meerdere minuten vroeger). Ben benieuwd hoe dit voor jou gaat werken iig.

Zou toch wel minimaal 1 set (zobiezo de laatste) tot failure gaan, heb hier op dbb een aardig goed artikel zien langskomen waar dit ook wordt aangeraden:
http://forum.dutchbodybuilding.com/...cle-hypertrophy-and-their-application-259512/

Denk dat een training waar je helemaal niet tot failure gaat vooral te gebruiken is als een soort deload, maar beter niet voor langere tijd.

Succes iig.

skinnie traint geeneens
neemt iedereen in het ooitje

• Topic Starter Topic Starter
Hey skinny, zelf trainde ik afgelopen tijd ook vaak op hoge intensiteit en ook puur tot failure (en beyond). Nu probeer ik zelf ook sinds kort iets anders: ik doe dan geen ramping maar ik pak 1 plat gewicht voor 4 setjes (circa 8 hh) en blijf de eerste setjes iets onder failure en dan de laatste(n) wel tot failure. Dan doe ik dus bijv. 8 8 8 8 met hetzelfde gewicht, maar soms ook iets als 10 10 10 8 ofzo (waar ik maar zin aan heb). Dit ook icm kortere rusttijden (1-1,5min ipv meerdere minuten vroeger). Ben benieuwd hoe dit voor jou gaat werken iig.

Zou toch wel minimaal 1 set (zobiezo de laatste) tot failure gaan, heb hier op dbb een aardig goed artikel zien langskomen waar dit ook wordt aangeraden:
http://forum.dutchbodybuilding.com/...cle-hypertrophy-and-their-application-259512/

Denk dat een training waar je helemaal niet tot failure gaat vooral te gebruiken is als een soort deload, maar beter niet voor langere tijd.

Succes iig.

ben ik met je eens, snap echt niet dat er mensen trainen zonder failure sets,
ik ben echt iemand die flink opgefokt aan het trainen is, praat met niemand, let op niemand, ben er gewoon om keihard te trainen.
hoe ken je nou keihard trainen zonder tot het gaatje te gaan.

ik mis ook het gevoel wat ik krijg als ik een paar failure sets heb gedaan, het gevoel of je door een betonnen muur kan lopen en elke keer als je ademhaalt sterker en opgefokter wordt.

training van gisteren, benen, schouders

leg press, panatta met losse schijven.

8 x 240 eitje
8 x 240 iets meer inspanning
8 x 240 meer kracht zetten
8 x 240 ging goed had er een paar reps meer uit kunnen persen
volgende week 250

kuiten op machine met steekgewichten gaat tot 120 kg.

8 x 120 makkie
andere 3 sets zelfde als legpress

schouders

incline lying side lateral raises doe ik langzaam en geconcentreerd

4 x 8 x 10kg, volgende week zwaarder

reverse pec deck

4 x 8 x 35 kg laatse ging moeilijk

miste de pomp hierbij die ik op mijn andere trainingen wel had deed ik:

5 x 45
12 x 30
5 x 40
12 x 25 en alle sets tot failure

volgende week toch denk ik 1 knalset per oefening,

skinnie, wil je keer in spijkenisse komen schreeuwen tijdens mijn training? weet zeker dat ik +40kg stoot! :P

• Topic Starter Topic Starter
euh... heb bijna mijn lego boerderij af (gekregen van sinterklaas) ga daarna weer trainen.

die is moeilijk he!

Heb je alles van je verlanglijstje gekregen? Ik niet, dus volgend jaar gaan er doden vallen :)

Goed topic. Gaat over skinnie.

Oh wacht.. het is een log..

Haha, die boerderij krijg je echt niet alleen voor elkaar.
Mama's kindje! :D

schouders

incline lying side lateral raises doe ik langzaam en geconcentreerd

4 x 8 x 10kg, volgende week zwaarder

,

Is dat wat die oefening, doet het wat voor je schouders? Is op je zij liggen toch? Heb het wel eens bij iemand gezien, maar lijkt mij een hele kleine ROM.

Is dat wat die oefening, doet het wat voor je schouders? Is op je zij liggen toch? Heb het wel eens bij iemand gezien, maar lijkt mij een hele kleine ROM.

Is, volgens mij, dat je met je buik op een incline bank ligt en side raises maakt.
Zellf ook wel eens gedaan, voelt goed en moeilijk cheaten.

Terug
Naar boven