AndroidHealthClinic

Slaande ruzie met ouders over fitness.

100% dit en niet anders.

Topic starter, neem die positie nou eens in en hou op met slachtoffertje spelen. Gewoon je vader aan de kant zetten als ie in de weg loopt, gewoon hem een duw geven als ie aan je eten komt, zijn eten afbakken weg mieteren, etc. Het is een spelletje van dominantie. Je bent sterker, dan win je toch ook.
Juisttt, laat die dominantie zien

Het zijn je ouders, niet je hond! Gewoon blijven met respect behandelen,naar hun luisteren, maar toch je ding doen. Laat zien dat jij van hun blijft houden en dat ze jouw keuzes moeten respecteren.
Ik ben het met je eens, je moet ze wel met respect blijven behandelen en naar hun luisteren. Alleen dan moeten ze dat wel teruggeven. De huidige aanpak werkt blijkbaar niet... die ouders zitten hier fout. Ze mogen dan wel zijn ouders zijn, hun gedrag is absurd, en de persoon hier in kwestie is gewoon volwassen en zal als volwassene behandeld moeten worden. Dat gebeurt niet, dus **** hun :').
Ik heb bij mijn ouders al erg veel voor elkaar gekregen met dominantie tonen, en dat heeft niet onze relatie verziekt o.i.d.

• Topic Starter Topic Starter
Jongens, jullie zijn top! Ik ga ze nog duidelijker maken waar ik mee bezig ben, misschien kom ik hier als het contstante slachtoffertje over, maar dat ben ik in real-life niet.
Ik moest gewoon mijn verhaaltje kwijt, ik zat hier al zo lang mee maar kon het aan niemand kwijt.
Ik denk niet dat ik hun van mening krijg veranderd, maar ik ga me best doen! :D

je laat het wel een beetje over je heen komen man heb ik het idee... ga de confrontatie aan zou ik zeggen.

die laatste paar zinnen ook, als het verdomme jou eten is waarom laat je dat dan gebeuren :p

• Topic Starter Topic Starter
je laat het wel een beetje over je heen komen man heb ik het idee... ga de confrontatie aan zou ik zeggen.

die laatste paar zinnen ook, als het verdomme jou eten is waarom laat je dat dan gebeuren :p

Gast, ik ga al de confrontatie aan, zodra de kast open gaat komt mn ma of pa al aangerend en weten ze dat het tijd is, ik heb de broodzak net niet in mn handen en ze liggen er al aan te grijpen, natuurlijk win ik altijd maar ik wil niet zo verder leven, ik lich serieus telkens te smeken om wat te eten.
Dit is echt niet normaal, zelfs de doktor zij tegen me ouders dat ik niet verkeerd bezig was, maar alsnog doen ze alsof ze para zijn.
Mja, ik denk dat ik maar eens een avondje zat thuis kom en van de trap af pis. :D

dat is gewoon ziek man, normale ouders zouden juist trots moeten zijn dat zij geen slap obesitas nageslacht hebben :clown:

zou uit huis gaan zoals al is gezegd.. je hebt een baan

Hoe krijg je het voor elkaar dat ze je eten afpakken? De eerste die aan mijn eten komt gaat gestrekt.

Hoe krijg je het voor elkaar dat ze je eten afpakken? De eerste die aan mijn eten komt gaat gestrekt.

+1

maar goed, het mag duidelijk zijn dat ze niet willen weten hoe of wat.
als je van een dokter wil horen dat je gelijk hebt (vrij rigoreuze maatregel toch wel he), en dan geen gelijk krijgt om vervolgens dat advies te negeren..
ook opvallend is dat ze jou dus op geen enkele manier serieus nemen als 18 jarige die zich best netjes gedraagt.
conclusie: hier valt niet mee te praten.
oplossing1: hide your bread.
of oplossing2: huis uit

hoe dan ook: heel veel succes/sterkte en niet opgeven!

+1

@topic
dit zijn niet de eerste ouders die bang zijn dat hun kinderen dik worden:p
ze begrijpen er gewoon niet dat zwaarder worden geen probleem is zolang het niet alleen vet is en je zelf de controle hebt over wat je eet en niet zoals een obese gaat huilen als er geen Mc menu genutigd wordt in de avond.

100% dit en niet anders.

Topic starter, neem die positie nou eens in en hou op met slachtoffertje spelen. Gewoon je vader aan de kant zetten als ie in de weg loopt, gewoon hem een duw geven als ie aan je eten komt, zijn eten afbakken weg mieteren, etc. Het is een spelletje van dominantie. Je bent sterker, dan win je toch ook.

dan fl**ker je gewoon buiten.

ik denk dat ts te maken heeft met vrij totalitaire ouders. Daar proberen tegen te botsen gaat enkel een onhoudbare sfeer creëren, je moet het huis uit of buigen.

dat is altijd met ouders, ze denken dat ze altijd alles beter weten

Fulltime werken in de super... 18 jaar en niet mogen eten.... Juistem

laat ze al deze reacties lezen ;)

mijn oudrs steunen me ook niet echt maar als ze zo zouden gaan doen konden ze toch echt de t*ring krijgen

Hoi,

Even in het kort, ik kijk al langer mee op dit forum maar post zelf nooit wat tot vandaag.
Ik ben sinds mn 17e begonnen met fitnes en ben nu 18 jaar, train al zn anderhalf jaar, sinds 6 maanden geleden heel fanatiek, 5x in de week + een voedingschema. Ben begonnen met 73 kilo en weeg nu 87 kg. ben 1.94 lang.

Nu is mijn volgende probleem, ik heb sinds 2 maanden flinke ruzie met mijn ouders op het ''doorgeslagen'' eten, ze vinden dat ik mij doe ''vet'' mesten, terwijl ik niet drink, niet rook, geen fastfood eet en alleen maar gezonde dingen binnen krijg, eet zn anderhalf brood op een dag, 2 shakes, appels bananen kilo kwark en 2 eieren en nog eens 2 borden middag eten, (zal vast dingen vergeten zijn), nu hebben mij ouders tegen me gezegt dat ze maar maximaal 4 dubbele sneetjes maken op een dag en wat ik meer wil moet ik maar zelf kopen.

Prima, zo gezegd zo gedaan, sinds 2 weken mijn eigen extra brood aan het kopen plus de bijbehorende kipfilet, nu ze in de gaten hebben dat ik me nog meer aan het ''vol'' mesten ben zijn ze op dit moment me broodt aan het afpakken, ik heb ze al 3x uitgelegd wat ik wil bereiken en niet meer als die ''smalle'' jonge wil rondlopen van 1.94. Ik heb zelf zo veel eten nodig omdat ik fulltime in een supermarkt werk, erg hard moet werken en 1 uur pauze heb op 9 uur werken, dus in de pauzes is het ook mijn schuur open zetten en eten als een beest. Nu mijn ouders erachter zijn gekomen dat mijn t-shirts en broeken te klein worden worden ze helemaal gek, ben zelfs afgelopen donderdag met ze naar de doktor geweest omdat ze vonden dat ik heeeeel dom bezig was, mooi, de doktor zij dat het op dit moment niet erg was dat ik zo veel at maar ik moest er wel rekening mee houden als ik 20 zou zijn dat mijn lichaam sneller zou aankomen. Blijkbaar deden die zinnen bij mijn ouders niets en moet ik nu gaan kiezen, of mijn pc weg of mijn fitness abbonoment opzeggen. Nu heb ik gekozen voor mijn pc, want mijn fitness is mijn alles.

Ben gister nieuwe kleren gaan kopen omdat mijn broeken écht te klein werden. I LOVE SQUAT, Volgens mijn ouders ben ik ''dik'' genoeg, HAHA, sta volgens mij 8 % met een mooie sixpack.

Weten jullie een oplossing wat ik kan regelen met mijn ouders?, ik wordt echt helemaal gek. Telkens als ik 2.5 uur na het avond eten wat te eten ga maken komen ze al aangerend en zitten ze me het eten af te pakken.
Ik ben echt ten einde raad, what to do??
Nog meer bij mensen waar het thuis zo gaat?

Mvg Rick
uh 1,5 brood?
je bedoelt stuk of 20 sneetjes per dag?:eek:

respecteren en uit huis, laten zien dat je niet afhankelijk bent.

In zulke situaties werkt het niet om de strijd aan te gaan. Die winnen je ouders toch. Zij betalen voor het huis en het dak boven je hoofd. Als het escaleert....

Ik denk dat het veel belangrijker is om begrip bij je ouders te creëren. Wie in jouw omgeving vertrouwen je ouders echt? Een oom, tante, neef? Familielid? Iemand anders die ook heel veel sport.

Met zo iemand moeten jij en je ouders om tafel gaan zitten en beide kanten van het verhaal moeten besproken worden. Het is ook belangrijk dat jij begrijpt wat de angst van jouw ouders. Toon begrip, luister en vertel rustig en rationeel waarom zij zich geen zorgen moeten maken. Geef ook aan dat dit belangrijk voor jou is en dat hun maatregelen jou ongelukkig maken. Dit gesprek werkt het beste als er iemand bij is die jullie allebei vertrouwen en die onpartijdig is.

Succes :).

Ik geloof er niets van dat je 1,5 brood (en de rest) nodig hebt om optimaal te groeien. Zeker niet als je in een supermarkt werkt (is nu niet bepaald het zwaarste werk) en alleen maar sport.
Aangezien brood niet echt hoogstaande voeding is, zou je het vast wel kunnen vervangen door een gezond alternatief wat minder volume heeft, maar hetzelfde aantal kcal.

Verder; waarom ga je niet gewoon een gesprek aan?
Als jouw ouders denken dat jij hiervan moddervet wordt, dan doen ze dit echt niet vanuit verkeerde bedoelingen.

je zou kunnen kijken of je voedingsschema aan te passen is zodat jij toch je cal/eiw/v/kh binnen krijgt, maar het er niet meer "zo veel" uit ziet. Je maaltijd frequentie/ indeling zo maken dat jet voor je ouders beter te accepteren is. Je hoeft niet perse iedere 3 uur te eten, kan bijvoorbeeld kijken naar een systeem met 4 maaltijden op een dag in plaats van 6-7. Hoe je je cals verdeelt maakt in principe niet uit.

Ga heel opvallend op zoek naar een kamer/ flat om uit huis te gaan.
Als ze daarnaar vragen, kan je aangeven, als jullie mijn leefwijze niet kunnen respecteren zie ik geen andere optie dan het huis uit gaan. Zoals het de laatste tijd hier gaat, wordt ik letterlijk het huis uitgejaagd. Veel kans dat ze dan inbinden, geen enkele ouder die "het beste met zijn kind voor heeft" wil dit.

Terug
Naar boven