AndroidHealthClinic

Slaande ruzie met ouders over fitness.

Oef, wat een hoop onzin reacties hier. Mensen het is een spel van dominantie, dat is een natuurlijk proces. Het gebeurt altijd en overal. De zoon vormt nu een bedreiging voor de positie van vooral de vader.

2 tips voor dominantie:

- Wat er ook gebeurt, blijf rustig en onder controle
- Wat jij wilt wordt waarheid. Blijf volhouden tot je hebt wat je wilt

Als je pa je eten af wilt pakken hoef je hem geen duw te geven of te slaan, maar je kunt gewoon rustig met je lichaam de weg blokkeren. Als je constant de weg blokkeert op een rustige manier, druipt je pa vanzelf af als hij merkt dat hij er niet langs kan. Daarvoor hoeft het dus niet te escalleren.

Whahah, man man man, wat zijn jouw ouders erg zeg.
In het begin had ik hier ook last van, gelukkig niet zo erg als jij het hebt.
Geef het wat tijd, zolang jij volhoudt zal het waarschijnlijk steeds minder worden met het gezeik.
Bij mij is het nu zo dat als ik eiwit pannenkoeken of iets heb gemaakt, me ma het wil proeven.
Geef het wat tijd, gewoon door blijven eten, er tegen in blijven gaan!

Ik geloof er niets van dat je 1,5 brood (en de rest) nodig hebt om optimaal te groeien. Zeker niet als je in een supermarkt werkt (is nu niet bepaald het zwaarste werk) en alleen maar sport.
Aangezien brood niet echt hoogstaande voeding is, zou je het vast wel kunnen vervangen door een gezond alternatief wat minder volume heeft, maar hetzelfde aantal kcal.

Verder; waarom ga je niet gewoon een gesprek aan?
Als jouw ouders denken dat jij hiervan moddervet wordt, dan doen ze dit echt niet vanuit verkeerde bedoelingen.

het zal je verbazen hoeveel meer energie jongens van 18 soms nodig hebben dan je in eerste instantie zou denken! ;)
ik train 5x per week maar zit verder de hele dag op me reet. ben maar 70kg maar eet minstens 3500kcals per dag nodig om niet af te vallen.

ik geloof wel dat er ouder zijn met een plaat voor hun kop. sommige collega's van mij ook, die zijn zelf dan dik en als ik dan mijn bakkie kwark met muesli zit te eten ben ik volgens hun de gene die verkeerd bezig is. sommige mensen willen het niet zien of geloven omdat ze zelf weten dat hun ongezond leven.

het zal je verbazen hoeveel meer energie jongens van 18 soms nodig hebben dan je in eerste instantie zou denken! ;)
ik train 5x per week maar zit verder de hele dag op me reet. ben maar 70kg maar eet minstens 3500kcals per dag nodig om niet af te vallen.
verschilt wel per persoon hoor, als ik meer dan 3000 calorieen consumeer dan ben ik in no time dik

ecto he
meso
endo.
in die mix zit het hem he.

Je werkt fulltime, je hoeft geen huur te betalen, je ouders betalen je telefoonrekening/verzekering/het meeste eten..

Je leeft onder hun dak en sommige ouders zijn nazi's wat sommige dingen betreft maar daar heb je maar naar te luisteren als ze alles voor je betalen. Enige optie is het huis uit.

Ik neem aan dat je een eigen kamer hebt? Gewoon daar stiekem extra 2000kcal wegknauwen ;)

Zie hier toch ook wel een heleboel dieptrieste reacties..
Als je van plan bent je ouders de grond in te beuken omdat ze je iets verbieden, dan ben je nog wel een stukje zieliger dan zij... Vergeet niet dat "die 2 eikels" je altijd hebben opgevoed.

Dat ze het nu niet met je eens zijn is natuurlijk te gek voor woorden, maar dat los je heus niet op door ze in elkaar te rammen zodra ze in de buurt van JOUW brood komen, of deden je ouders dat vroeger soms ook wanneer je HUN eten wilde vreten?

Oef, wat een hoop onzin reacties hier. Mensen het is een spel van dominantie, dat is een natuurlijk proces. Het gebeurt altijd en overal. De zoon vormt nu een bedreiging voor de positie van vooral de vader.

2 tips voor dominantie:

- Wat er ook gebeurt, blijf rustig en onder controle
- Wat jij wilt wordt waarheid. Blijf volhouden tot je hebt wat je wilt

Als je pa je eten af wilt pakken hoef je hem geen duw te geven of te slaan, maar je kunt gewoon rustig met je lichaam de weg blokkeren. Als je constant de weg blokkeert op een rustige manier, druipt je pa vanzelf af als hij merkt dat hij er niet langs kan. Daarvoor hoeft het dus niet te escaleren.

+1000
Niet aanvallend zijn maar wel laten merken dat je gewoon een man bent die zijn keuzes maakt en gerespecteerd moet worden.

Bij mij hield het iig op toen mijn ouders door hadden dat deze levensstijl geen bevlieging was en ik een stuk groter (maar toch slanker) was geworden gingen ze het accepteren en nu steunen ze het zelfs volledig. Maar ze waren natuurlijk niet zo extreem als bij jou wel heel achterdochtig.

Laatst bewerkt:
Zorg er gewoon voor dat het je ouders niet opvalt dat je vaker eet als hun... als je 3 eetmomenten per dag hebt (die je ouders goedkeuren), zorg je er voor dat je dubbelzoveel klaarmaakt en de rest achter hun rug opeet?

• Topic Starter Topic Starter
Zorg er gewoon voor dat het je ouders niet opvalt dat je vaker eet als hun... als je 3 eetmomenten per dag hebt (die je ouders goedkeuren), zorg je er voor dat je dubbelzoveel klaarmaakt en de rest achter hun rug opeet?

Meen je dit werkt?, ik heb al van alles geprobeert, op dit moment heb ik me pc nog, zal niet lang meer gaan duren voor dat deze ook weg is.
Ze zeggen vaker tegen me dat ik op mezelf moet gaan wonen, dit zeggen ze vaker uit woede maar diep in hun hart willen ze dit helemaal niet.
Het is zelfs zo erg op dit moment dat ze tegen elk familielid zijn aan het zeggen dat ik dom bezig ben en alleen mezelf maar aan het vol proppen ben. Enja, dan krijg ik nog meer negatieve reacties naar me kop gegooit.
Maja, ik leer er mee leven, ik blijf het vol houden en ze nog meer er van te overtuigen dat het goed is wat ik doe.:o

Ik kom veel bullshit reacties tegen. Allemaal één voor één e-hero's die hun ouders wel ff vertellen wat zij wel niet denken en te mogen, maar ondertussen schuiven zij 's avonds braafjes aan tafel en doen lekker wat moeders en vaders hen vertellen.
Goedzo jongens ga zo door.
@ t.s; beste is om in gesprek te gaan met je ouders en de voordelen van je sport uitleggen en tevens ook benadrukken dat je daardoor ook actiever wilt leven (niet roken,drinken etc) en uitleggen waarom een actief persoon meer dient te eten.
Vaak is het een stukje onbegrip waardoor mensen afwijzend reageren. Als je dat voor elkaar hebt, heb je in ieder geval een stap bereikt in de juiste richting. Succes

Ik kon zn reacties verwachten, haha, ben 18 man, opmezelf wonen? dat is echt een optie wat ik gewoon niet wil.

Ouwe, ik was ik 18 toen ik op mezelf ging wonen. Het is best normaal hoor als je 18 bent dat je uit huis gaat. Bijna alle WO studenten doen het..

Over naief gesproken. De dokter heeft ze dat al zelfs verteld. Denk je nou echt dominantie een spel is van praten? :D

Optie van Bosshogg was de beste. Koelkast op kamer met een slot erop.
Eventueel nog een magnetron erbij

Inderdaad. Als je volwassen genoeg bent om zelf te bepalen hoe je leeft, waarom zou je dan nog thuis blijven wonen. Zorgt alleen maar voor onnodige frustratie.

Meen je dit werkt?, ik heb al van alles geprobeert, op dit moment heb ik me pc nog, zal niet lang meer gaan duren voor dat deze ook weg is.
Ze zeggen vaker tegen me dat ik op mezelf moet gaan wonen, dit zeggen ze vaker uit woede maar diep in hun hart willen ze dit helemaal niet.
Het is zelfs zo erg op dit moment dat ze tegen elk familielid zijn aan het zeggen dat ik dom bezig ben en alleen mezelf maar aan het vol proppen ben. Enja, dan krijg ik nog meer negatieve reacties naar me kop gegooit.
Maja, ik leer er mee leven, ik blijf het vol houden en ze nog meer er van te overtuigen dat het goed is wat ik doe.:o

ff serieus, alles wat mesen hier voor stellen, werkt niet of heb je al geprobeerd. Meen je nu echt dat helemaal niks werkt ? ik geloof dat ouders in begin sceptisch zijn over het velen eten enz, maar op een gegeven moment draaien ze altijd wel bij. Maar jou ouders hebben dus echt een plaat van 10cm voor hun kop ? en der is er toch wel eentje in je familie bij die het wel snapt, een volwassen persoon. Dat die op hun kan inpraten.Het lijkt mij allemaal een beetje onwaarschijnlijk dat echt helemaal niks helpt...

Terug
Naar boven