XXL Nutrition

slaapmedicatie

Ano_9146

Alles onder 1g is cruisen
uitgeschakeld
Waardering
123
Lengte
1m89
Massa
105kg
Vetpercentage
7%
Zijn er hier leden die slaapmedicatie hebben gebruikt tijdens of buiten een kuur?
Ik wil Diazepam(valium) en oxazepam aanschaffen maar ik vraag me af als het wel echt werkt om in slaap te komen, om er rustiger van te worden en als het daadwerkelijk het gevoel van zenuwen stopt/remt.

Bij bijwerkingen melden ze onder andere dat het spierverslapping en geheugenverlies veroorzaakt maar ik neem aan dat je dit alleen ervaart in de avond wanneer je de medicatie hebt gebruikt of is dit gevoel er in de middag de volgende dag nog steeds?

Ik neem aan dat als je dit om de dag in plaats van elke dag of 5 dagen in de week i.p.v. 7 gebruikt dat je geen last gaat krijgen van ontwenningsverschijnselen zodra je uit de kuur komt en dus stopt met dit medicijn of zit ik er nu helemaal naast?

Zijn er hier leden die slaapmedicatie hebben gebruikt tijdens of buiten een kuur?
Ik wil Diazepam(valium) en oxazepam aanschaffen maar ik vraag me af als het wel echt werkt om in slaap te komen, om er rustiger van te worden en als het daadwerkelijk het gevoel van zenuwen stopt/remt.

Bij bijwerkingen melden ze onder andere dat het spierverslapping en geheugenverlies veroorzaakt maar ik neem aan dat je dit alleen ervaart in de avond wanneer je de medicatie hebt gebruikt of is dit gevoel er in de middag de volgende dag nog steeds?

Ik neem aan dat als je dit om de dag in plaats van elke dag of 5 dagen in de week i.p.v. 7 gebruikt dat je geen last gaat krijgen van ontwenningsverschijnselen zodra je uit de kuur komt en dus stopt met dit medicijn of zit ik er nu helemaal naast?

Enkele maal gebruikt in mijn eerste kuur (5 a 10mg Dia).

Werkt naar behoren zoals normaal...geen bijwerkingen behalve dat je beetje loom blijft de opvolgende dag.

• Topic Starter Topic Starter
En in combinatie met ECA? Een upper en een downer

beter dan oxa gebruiken dat werkt maar 8 uur

Ik gebruik het beiden ivm buikklachten, zijn niet echt slaapmedicatie. Als je het echt om te slapen wil zou ik voor Temazepam oid gaan.

Laat ik eens beginnen bij deze 2 dan kan ik altijd nog temazepam uitproberen ;)
Ben wel benieuwd als het geen vreemde bijwerkingen gaat geven in combinatie met clen en eca, als ik wel nog normaal kan trainen met dat suffe gevoel en hoe het met de ontwenning verschijnselen zit

Ik gebruik soms Tramadol, ik merk dat ik hierdoor veel beter slaap :)

Dat zal best, want het is toch een opiaat ..

Ik gebruik soms Tramadol, ik merk dat ik hierdoor veel beter slaap :)
ik had vroeger ook een betere slaap en in de dag veel actiever als ik tramadol nam maar met de jaren zijn die leuke bijwerkingen verdwenen maar het neemt wel nog altijd de pijn weg, ik gebruik het al wel.sinds 2006 en mijn dagelijks voorgeschreven dosis is 4 tabs van 150mg en bij hevige pijn 1/2ml vloeibare (1ml=100mg) maar werkt veel sneller dan de tabs. Het is niet aan te raden het dagelijks te gebruiken want er treed toch al vrij snel gewenning op. Maar bij pijn blijft het wel zijn werk doen en zou toch ook minfer straf sterk en minder verslavend zijn dan valtran. Als je het zo van tijd tot tijd eens neemt denk ik wel dat er geen kwaad inzit en minder verslavend is dan benzodiazepines

Philip, stunna: waarom gebruik je dit medicijn?

Oké bedankt voor de info morgen maar eens verder gaan Googlen. het kan dus gewoon getest worden om tijdens een kuur te gebruiken ga ik vanuit

---------- Toegevoegd 8 January 2014 om 00:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst 7 January 2014 om 23:59 ----------

Komt op het verlanglijstje :D

Philip, stunna: waarom gebruik je dit medicijn?
chronishe rugpijn heb er in 2008 operatie aan gedaan maar de pijn bleef, volgens de arts was dit normaal de operatie diende om erger te voorkomen en met de pijn moest ik leren leven. Ik wil niet dag in dag uit pijn lijden dus ben tramadol blijven gebruiken omdat het mijn leven een stukje dragelijker maakt, en dingen zoals bodybuilding/ fitness kan doen wat ik anders niet zou kunnen.

Ik gebruik het beiden ivm buikklachten, zijn niet echt slaapmedicatie. Als je het echt om te slapen wil zou ik voor Temazepam oid gaan.

Temazepan, Bromazepam, Valium, allemaal benzodiazepines. Het enige verschil is de halfwaardetijd.

---------- Toegevoegd om 07:02 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 06:59 ----------

Laat ik eens beginnen bij deze 2 dan kan ik altijd nog temazepam uitproberen ;)
Ben wel benieuwd als het geen vreemde bijwerkingen gaat geven in combinatie met clen en eca, als ik wel nog normaal kan trainen met dat suffe gevoel en hoe het met de ontwenning verschijnselen zit

Ik zou toch oppassen met benzodiazepines. Ik heb eens 3 maanden aan een stuk valium genomen en cold turkey gestopt. Vreselijk gevoel. De ergste afkick die ik ooit meegemaakt heb. Lichamelijk en mentaal.
Ben er toch vanaf geraakt door af te bouwen.
Nu al weer terug 2 jaar aan de Bromazepam om te kunnen slapen.
Je geraakt hier heel snel verslaafd aan.

Rohypnol (flunitrazepam). Rohypnol is daadwerkelijk een slaapmedicijn, maar dan heb je wel gelijk (zo goed als) de ergste te pakken :p

Valium en Oxazepam zijn volgens mij spierverslappers, en Tramadol een pijnstiller, maar worden vaak als slaapmedicijn gebruikt vanwege de rustgevende werking.

Een benzo verslaving wil je NIET. Echt niet.

ik had vroeger ook een betere slaap en in de dag veel actiever als ik tramadol nam maar met de jaren zijn die leuke bijwerkingen verdwenen maar het neemt wel nog altijd de pijn weg, ik gebruik het al wel.sinds 2006 en mijn dagelijks voorgeschreven dosis is 4 tabs van 150mg en bij hevige pijn 1/2ml vloeibare (1ml=100mg) maar werkt veel sneller dan de tabs. Het is niet aan te raden het dagelijks te gebruiken want er treed toch al vrij snel gewenning op. Maar bij pijn blijft het wel zijn werk doen en zou toch ook minfer straf sterk en minder verslavend zijn dan valtran. Als je het zo van tijd tot tijd eens neemt denk ik wel dat er geen kwaad inzit en minder verslavend is dan benzodiazepines

In de VS zijn de artsen gestopt met het voorschrijven van tramadol.

Reden: zeer verslavend, vernietigt de mentale kracht, en moeilijker van af te kicken dan... MORFINE.

Ik raad iedereen af dit product te gebruiken. Je raakt er zeer snel verslaafd aan. Want het heeft namelijk, zeker in het begin een aantal leuke bijwerkingen. Bij de ene geeft het een rustig, aangenaam geluksgevoel, bij de andere, geeft het een enorme energie en boost (zoals bij mij het geval was).
Ik heb jaren in de drughulpverlening gewerkt en de psychiaters die in ons centrum werkten vertelden ons dagelijks verhalen over tramadol. Ze pleitten er al jaren voor om richtlijnen aan artsen voor te schrijven zodat ze dit product enkel in uiterste nood voorschrijven.

In de VS zijn de artsen gestopt met het voorschrijven van tramadol.

Reden: zeer verslavend, vernietigt de mentale kracht, en moeilijker van af te kicken dan... MORFINE.

Ik raad iedereen af dit product te gebruiken. Je raakt er zeer snel verslaafd aan. Want het heeft namelijk, zeker in het begin een aantal leuke bijwerkingen. Bij de ene geeft het een rustig, aangenaam geluksgevoel, bij de andere, geeft het een enorme energie en boost (zoals bij mij het geval was).
Ik heb jaren in de drughulpverlening gewerkt en de psychiaters die in ons centrum werkten vertelden ons dagelijks verhalen over tramadol. Ze pleitten er al jaren voor om richtlijnen aan artsen voor te schrijven zodat ze dit product enkel in uiterste nood voorschrijven.
Ik neem het ondertussen al sinds 2006 das dus al 8jaar de leuke bijwerkingen zijn er niet meer maar ik ben zeer blij dat ik niet met die constante pijn moet leven dus ik ben zeker pro tramadol, verslavend of niet als een mens ermee geholpen is dan maakt dat niets uit dat het verslavend is, eten en drinken moeten we ook elke dag dan kunnen we stellen dat dit ook verslavend is. Als jij je er niet goed bij voelde en ermee gestopt bent en nu beter voelt, dan ben ik zeer gelukkig voor je maar waar jij je niet goed bij voelt en niet mee geholpen voelt wil niet zeggen dat iedereen er mee moet stoppen. Ik leef nog liever 10 jaar met tramadol (dus geen constante pijn) dan 15 jaar met constante pijn dat ik amper men bed uitkan. Ik snap eigenlijk helemaal niet waarom jij er zo anti tegen bent!?

Heeft iemand ervaren dat het ook de zenuwen remt zoals beschreven staat op Wikipedia? Kan me moeilijk voorstellen dat zoiets werkt maar ik weet wel dat er zo'n soort middeltjes op de markt moeten zijn

Heeft iemand ervaren dat het ook de zenuwen remt zoals beschreven staat op Wikipedia? Kan me moeilijk voorstellen dat zoiets werkt maar ik weet wel dat er zo'n soort middeltjes op de markt moeten zijn

Met name oxazepam doet dat wel.

Terug
Naar boven