XXL Nutrition

slaapmedicatie

ff voor TS, als je op Clen/ECA niet kunt slapen, is het dan geen idee om het gewoon niet te nemen? Eca is volgens mij nog wel een keer uitgewerkt maar Clen blijft zich opbouwen ( halfwaardetijd van 36 uur ofzo? ). Ik kon er iig ook niet op slapen, onrustig gevoel, angstig en gejaagd. Ik zou er iig liever mee stoppen dan er allerlei andere rotzooi bij te nemen.

• Topic Starter Topic Starter
de meeste mensen nemen 1 capsule eca in de ochtend en een tweede in de avond na het werken voor de training. ik zelf neem 2 capsules vlak voor het trainen in 1x in omdat ik dat bij mezelf het beste vind werken ( dit is rond 18:00uur).
ik wil ook zelf kunnen bepalen dat ik op bepaalden momenten geen opgefokt (agressief) gevoel krijg en gewoon rustig me ding kan blijven doen. Dat het de zenuwen weg werkt vind ik ook een belangrijk punt en ik wil weten als het goed genoeg werkt om rustiger te blijven wanneer het nodig is.

en ik vind medicijnen en de werking ervan erg interessant en kan er alleen over leren om het zelf te ervaren :p ben geen lezer

Dormicum = inslaper

Oxa word er by gebruikt voor doorslaap.

Aankomende kuur ga ik ook roaccutane gebruiken ( 20mg EOD ) dit medicijn is, net zoals de slaapmedicatie, een beetje een spierverslapper. Is het dan nog wel mogelijk om normaal te kunnen trainen? Ik neem aan dat een goede kuur sterk genoeg werkt om dit niet te merken of is dit een beetje teveel van het goede? (Ik ga de slaapmedi niet dagelijks gebruiken)

Dude, ik wil je niet bashen, echt niet. Dat is echt mijn ding niet, maar lees nog eens wat ik schreef.

Typisch Yasmine, je begint met tramadol is nooit goed voor niemand niet......en je uiteindelijke verhaal is fair and balanced. Mensen (waaronder ik) reageren op je enorme statements waarmee je begint. Omdat ik zelf een praktijkvoorbeeld ben waar tramadol gebruik ooit in een specifieke situatie veel nut had en een arts alle aanleiding had dit voor te schrijven.

---------- Toegevoegd om 10:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:50 ----------

Dormicum = inslaper

Oxa word er by gebruikt voor doorslaap.

Dormicum is nu wel echt een vreselijk middel. Ik heb het de nacht voor mijn operatie gehad. Mijn oma heeft het meer dan 30 jaar geslikt en op mijn werk is het dormicum + morfine injecties als het middel van palliatieve sedatie. Van alle slaapmedicatie is dormicum wel de meest heftige en degene waarbij je ook een dag later nog zo duf als een konijn bent. Heerlijk als je in je gaan snijden en je het allemaal niks meer uitmaakt maar op een ochtend dat je trainen wil niet de meest voor de hand liggende keus.

---------- Toegevoegd om 10:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:56 ----------

15146-Sleepytime-Extra-Wellness-Tea-Celestial-Seasonings-20-stuks.jpg

Mijn favoriete slaapmedicatie

Kerel!!!! Misschien de rest eens lezen?

''Als je een niet verslavende inslaper (het is geen benzo) wil hebben kun je het beste eens promethazine proberen. Een van oorsprong antihistamine (tegen allergieën) die als bijwerking heeft dat je er erg slaperig van wordt. ''

maar de TS, ik dus, heb er ook bij vermeld dat ik het niet puur alleen om het slaapverwekkende effect nodig heb maar ook om het zenuw remmende:rolleyes:;):D

maar de TS, ik dus, heb er ook bij vermeld dat ik het niet puur alleen om het slaapverwekkende effect nodig heb maar ook om het zenuw remmende:rolleyes:;):D

Dan heb je aan promethazine vrij weinig. Tenzij je deze gebruikt als ''inslaper'' en de Benzo overdag.

Kun je van jezelf zeggen of je verslavingsgevoelig bent TS?

Typisch Yasmine, je begint met tramadol is nooit goed voor niemand niet......en je uiteindelijke verhaal is fair and balanced. Mensen (waaronder ik) reageren op je enorme statements waarmee je begint. Omdat ik zelf een praktijkvoorbeeld ben waar tramadol gebruik ooit in een specifieke situatie veel nut had en een arts alle aanleiding had dit voor te schrijven.

---------- Toegevoegd om 10:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:50 ----------

Neen, de statement blijft correct. Tramadol is voor niemand goed. Maar omdat jij het zo extreem uitzonderlijk gebruikt is de statement niet echt van toepassing op je. Neem het voorbeeld van rattengif: "rattengif is voor niemand goed, nooit. Maar als je één keer per jaar 1 bolletje van 1 gram opeet, ga je er echt niet veel van merken".
Get it?

Neen, de statement blijft correct. Tramadol is voor niemand goed. Maar omdat jij het zo extreem uitzonderlijk gebruikt is de statement niet echt van toepassing op je. Neem het voorbeeld van rattengif: "rattengif is voor niemand goed, nooit. Maar als je één keer per jaar 1 bolletje van 1 gram opeet, ga je er echt niet veel van merken".
Get it?

Tramadol is een voorgeschreven medicament. Medicijnen genezen. Tramadol geneest?:D

Dan heb je aan promethazine vrij weinig. Tenzij je deze gebruikt als ''inslaper'' en de Benzo overdag.

Kun je van jezelf zeggen of je verslavingsgevoelig bent TS?

Dat is natuurlijk moeilijk om van jezelf te weten :p ik denk dat als je niet meer kan slapen zonder medicatie dat het al snel een verslaving kan worden maar de andere werkingen ervan lijken me voor mij niet verslavend. wil het alleen gebruiken als ik het ook echt nodig heb

hoe ziet een aangeraden week eruit met valium en oxazepam om niet verslaafd te raken? elke om de 2 dagen 1 tablet tijdens de kuur?

Fouter kan het echt niet.
Tramadol is geen medicijn dat "geneest". HEt is een pijnstiller die een symptoom bestrijdt, en dat symptoom is pijn.

Pijnmedicatie? Je denkt zwart wit.

Hoe slecht jij het ook mag vinden. Het is een legitiem medicament dat voorgeschreven wordt aan mensen die er baat bij hebben.

---------- Toegevoegd om 16:23 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:18 ----------

Dat is natuurlijk moeilijk om van jezelf te weten :p ik denk dat als je niet meer kan slapen zonder medicatie dat het al snel een verslaving kan worden maar de andere werkingen ervan lijken me voor mij niet verslavend. wil het alleen gebruiken als ik het ook echt nodig heb

Ik heb het dan over andere dingen waarin verslavingsgevoeligheid speelt; drugs, roken, alcohol.

Denk als je geen aanleg hiervoor hebt dat je wel bewust kan spelen met benzo's zonder echt in de problemen te raken. Waar je absoluut voor moet waken is dat je geen stapeling krijgt; dus niet een nieuwe dosering nemen als de oude nog werkzaam is.

Als je echt op safe wil spelen zou ik twee dagen als tussenpauze nemen.

Hoe slecht jij het ook mag vinden. Het is een legitiem medicament dat voorgeschreven wordt aan mensen die er baat bij hebben.

---------- Toegevoegd om 16:23 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:18 ----------

Ik heb het dan over andere dingen waarin verslavingsgevoeligheid speelt; drugs, roken, alcohol.

Denk als je geen aanleg hiervoor hebt dat je wel bewust kan spelen met benzo's zonder echt in de problemen te raken. Waar je absoluut voor moet waken is dat je geen stapeling krijgt; dus niet een nieuwe dosering nemen als de oude nog werkzaam is.

Dude, tramadol is een pijnstillend middel voor matige tot enrstige pijnen. Lees de bijsluiter.
Het is een middel met een paar neveneffecten, maar je neemt een mediciijn niet om zijn neveneffecten he; Je gaat ook geen prozac nemen om te kunnen slapen he.
Waarom vond je mijn opmerking een uiting van zwart wit denken?
Ik heb 100 regels geschreven waar ik het gebruik van tramadol nuanceer en kanttekeningen maak. Zeggen dat ik zwart wit denk, dan wil ik wel begrijpen hoe je tot zo een conclusie komt.

---------- Toegevoegd om 16:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:37 ----------

Trouwens, het klopt dat de ene gevoeliger is voor het verslavend effect van een middel dan de andere, maar het is niet omdat je geen aanleg voor verslaving hebt (genetische predispositie) dat je toch makkelijk verslaafd kan raken aan benzo's en andere middelen.

Dude, tramadol is een pijnstillend middel voor matige tot enrstige pijnen. Lees de bijsluiter.
Het is een middel met een paar neveneffecten, maar je neemt een mediciijn niet om zijn neveneffecten he; Je gaat ook geen prozac nemen om te kunnen slapen he.
Waarom vond je mijn opmerking een uiting van zwart wit denken?
Ik heb 100 regels geschreven waar ik het gebruik van tramadol nuanceer en kanttekeningen maak. Zeggen dat ik zwart wit denk, dan wil ik wel begrijpen hoe je tot zo een conclusie komt.

---------- Toegevoegd om 16:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:37 ----------

Trouwens, het klopt dat de ene gevoeliger is voor het verslavend effect van een middel dan de andere, maar het is niet omdat je geen aanleg voor verslaving hebt (genetische predispositie) dat je toch makkelijk verslaafd kan raken aan benzo's en andere middelen.

Ik weet waar Tramadol voor dient. Het doet waar het voor gemaakt is :D en doet dit goed.

Benzo's vallen reuze mee mits correct gebruikt.

Ik weet waar Tramadol voor dient. Het doet waar het voor gemaakt is :D en doet dit goed.

Benzo's vallen reuze mee mits correct gebruikt.

Waarom zeg je dan dat ik zwart wit denk als ik zeg dat tramadol een pijnstiller is die het symptoom "pijn "bestrijd? Nu zeg je zelf dat het doet waar het voor is gemaakt. Dat zei ik toch ook.
En dat benzo's reuze meevallen als ze correct gebruikt worden is een zeer evidente opmerking. Echter is het eigen aan benzo's dat de gebruikers vaak steeds meer gaan nemen en uiteindelijk verslaafd raken.

Hier effe de harde feiten:

http://www.kennislink.nl/publicaties/de-verborgen-verslaving
"De verborgen verslaving
In Nederland zijn er naar schatting 1,2 miljoen gebruikers en 700.000 verslaafden aan benzodiazepinen: slaap- en kalmeringsmiddelen als valium en diazepam. Ze leven in een vlakke wereld zonder echte vreugde of echt verdriet,"

---------- Toegevoegd om 16:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:51 ----------

1,9 miljoen gebruikers, en naar schatting 700 000 verslaaden.

Zegggen dat benzo's dus wel meevallen is niet echt correct denk ik.

"Sommige onderzoekers zijn nog minder voorzichtig in hun schattingen en denken dat 81% het medicijn voor langere tijd gebruikt, en dat bijna de helft van deze groep dagelijks benzodiazepinen slikt."

hoe ziet een aangeraden week eruit met valium en oxazepam om niet verslaafd te raken? elke om de 2 dagen 1 tablet tijdens de kuur?

Gast... Denk 2 keer na voor je zoiets doet. Een benzo verslaving wil je dus echt niet.

Valium heeft een halfwaardetijd van ik denk 16u. Als je die elke 48u neemt zal er altijd nog wat werkzame stof in je lichaam actief zijn, waardoor een lichamelijk verslaving dus om de hoek loert.

Aan je comments te zien zoek je meer iets om te kalmeren dan om te slapen. Voor langdurige mentale problemen zijn benzo's echt niet het antwoord bro.

Waarom zeg je dan dat ik zwart wit denk als ik zeg dat tramadol een pijnstiller is die het symptoom "pijn "bestrijd? Nu zeg je zelf dat het doet waar het voor is gemaakt. Dat zei ik toch ook.
En dat benzo's reuze meevallen als ze correct gebruikt worden is een zeer evidente opmerking. Echter is het eigen aan benzo's dat de gebruikers vaak steeds meer gaan nemen en uiteindelijk verslaafd raken.

Hier effe de harde feiten:

http://www.kennislink.nl/publicaties/de-verborgen-verslaving
"De verborgen verslaving
In Nederland zijn er naar schatting 1,2 miljoen gebruikers en 700.000 verslaafden aan benzodiazepinen: slaap- en kalmeringsmiddelen als valium en diazepam. Ze leven in een vlakke wereld zonder echte vreugde of echt verdriet,"

---------- Toegevoegd om 16:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:51 ----------

1,9 miljoen gebruikers, en naar schatting 700 000 verslaaden.

Zegggen dat benzo's dus wel meevallen is niet echt correct denk ik.

"Sommige onderzoekers zijn nog minder voorzichtig in hun schattingen en denken dat 81% het medicijn voor langere tijd gebruikt, en dat bijna de helft van deze groep dagelijks benzodiazepinen slikt."

Mooi gekleurd artikel.

Daar zit je dan met je angststoornis. Therapie wordt niet meer vergoed. Je kan je Benzo's niet meer betalen.

Gesloten opname volgt, kost bakken met geld. Well done.

Gast... Denk 2 keer na voor je zoiets doet. Een benzo verslaving wil je dus echt niet.

Valium heeft een halfwaardetijd van ik denk 16u. Als je die elke 48u neemt zal er altijd nog wat werkzame stof in je lichaam actief zijn, waardoor een lichamelijk verslaving dus om de hoek loert.

Aan je comments te zien zoek je meer iets om te kalmeren dan om te slapen. Voor langdurige mentale problemen zijn benzo's echt niet het antwoord bro.

nu ik dit hier onder heb gelezen vind ik het geen goed idee meer.. hooguit 1x in het weekend nu ik ze toch al besteld heb

Terug
Naar boven