AndroidHealthClinic

Smartphones.

Hoeveel wil jij uitgeven aan jouw Smartphone?

  • 100-250

    Stemmen: 6 10,5%
  • 250-400

    Stemmen: 12 21,1%
  • 400-600

    Stemmen: 9 15,8%
  • 600-800

    Stemmen: 12 21,1%
  • 800-1000

    Stemmen: 2 3,5%
  • 1000-1200

    Stemmen: 4 7,0%
  • 1200+

    Stemmen: 7 12,3%
  • ik heb geen smartphone.

    Stemmen: 3 5,3%
  • 0-100

    Stemmen: 2 3,5%

  • Totaal stemmers
    57

Bezoekers in dit topic

zakmes in dezelfde zak als je mobiel? krast dat niet?
Heb trouwens nog een nieuw (budget 50 eu) zakmes nodig, aanraders?

Heb wel altijd een hoesje.

Draag mijn mes met de pocket clip aan de zijkant van de zak dus komt eigenlijk nooit tegen het scherm aan alleen de zijkant.

Echt een mes of een multitool?
Hoe groot wil je het lemmet ongeveer?
Zonder serrations neem ik aan?
Waar ga je hem vooral voor gebruiken?
 
Heb wel altijd een hoesje.

Draag mijn mes met de pocket clip aan de zijkant van de zak dus komt eigenlijk nooit tegen het scherm aan alleen de zijkant.

Echt een mes of een multitool?
Hoe groot wil je het lemmet ongeveer?
Zonder serrations neem ik aan?
Waar ga je hem vooral voor gebruiken?
Echt een zakmes, droeg er vroeger vaak eentje, laatste paar jaar niet meer maar mis hem wel vaak.
Echt een mes, zonder serrations. Het fijnste vind ik toch 7,5cm of meer maar aangezien ik hem vooral voor kleine dingen in het normale leven ga gebruiken zou 5+ cm denk ik in principe moeten volstaan. Heb al zitten kijken naar een Ruike P801-SF, Maar weet niet genoeg van zakmessen af om te weten of deze chill is. Flipper heeft wel de voorkeur.

Edit: het liefst gewoon een droppoint, al is een tanto ook geen probleem. Voor de rest vind ik er niet heel veel aan, alleen een cleaver kan heel nice zijn, maar dan zou ik liever high-end gaan en als aanvulling, niet als daily.
 
Echt een zakmes, droeg er vroeger vaak eentje, laatste paar jaar niet meer maar mis hem wel vaak.
Echt een mes, zonder serrations. Het fijnste vind ik toch 7,5cm of meer maar aangezien ik hem vooral voor kleine dingen in het normale leven ga gebruiken zou 5+ cm denk ik in principe moeten volstaan. Heb al zitten kijken naar een Ruike P801-SF, Maar weet niet genoeg van zakmessen af om te weten of deze chill is. Flipper heeft wel de voorkeur.

Edit: het liefst gewoon een droppoint, al is een tanto ook geen probleem. Voor de rest vind ik er niet heel veel aan, alleen een cleaver kan heel nice zijn, maar dan zou ik liever high-end gaan en als aanvulling, niet als daily.

Ik heb zelf geen ervaring met Ruike maar van wat ik hoor is het prima value. 14C28N is ook een prima staal voor die price range. Verwacht geen mega edge retention maar is vrij makkelijk na te slijpen.

Flipper ben ik ook fan van, alleen op mijn werk draag ik het niet meer omdat collega's het 'eng' vinden.

Ik zou persoonlijk niet onder de 7CM lemmet gaan, dan verlies je wel een hoop functionaliteit. 7.5-9CM is de sweetspot imo. (Al heb ik er ook een aantal die tegen de 10cm lemmet zitten)

Kershaw heeft ook wel het een en ander in die price range maar dan zou ik wel zoeken naar de US made messen, hun fabriek in China maakt een hoop matige messen met veel 8CR13MoV staal, wat gewoon veel slechter is dan 14C28N of 440C of D2.

Civivi(budget line van We Knives) heeft ook een hoop behoorlijk leuke messen rond de €60-70.
Dat is kwa kwaliteit wel echt een stap hoger.
 
Ik heb zelf geen ervaring met Ruike maar van wat ik hoor is het prima value. 14C28N is ook een prima staal voor die price range. Verwacht geen mega edge retention maar is vrij makkelijk na te slijpen.

Flipper ben ik ook fan van, alleen op mijn werk draag ik het niet meer omdat collega's het 'eng' vinden.

Ik zou persoonlijk niet onder de 7CM lemmet gaan, dan verlies je wel een hoop functionaliteit. 7.5-9CM is de sweetspot imo. (Al heb ik er ook een aantal die tegen de 10cm lemmet zitten)

Kershaw heeft ook wel het een en ander in die price range maar dan zou ik wel zoeken naar de US made messen, hun fabriek in China maakt een hoop matige messen met veel 8CR13MoV staal, wat gewoon veel slechter is dan 14C28N of 440C of D2.

Civivi(budget line van We Knives) heeft ook een hoop behoorlijk leuke messen rond de €60-70.
Dat is kwa kwaliteit wel echt een stap hoger.
Ik denk dat edge retention sws niet geweldig gaat zijn in deze price range. Apart, had redelijk wat goeds gehoord over de cryo II dus had wel verwacht dat dat een van de amerikaanse zou zijn, maar is een chinese:thinking: Civivi ziet er ook heel nice uit, is zeker het overwegen waard. Zie ook damascus staal staan, is zeker een toekomstplan:D Nederlandse max is toch 9cm voor openbaar?
 
Ik denk dat edge retention sws niet geweldig gaat zijn in deze price range. Apart, had redelijk wat goeds gehoord over de cryo II dus had wel verwacht dat dat een van de amerikaanse zou zijn, maar is een chinese:thinking: Civivi ziet er ook heel nice uit, is zeker het overwegen waard. Zie ook damascus staal staan, is zeker een toekomstplan:D

Design van de Cryo is wel goed, de afwerking vaak niet. Ik had een Kershaw Natrix gekocht, binnen 1 week weer weg gedaan. Het lemmet was warped, de snede was zo slecht dat ik hem zelf meteen opnieuw heb geslepen en er zaten oneffenheden in de scales.
In de meeste gevallen zit je in deze price range wel het beste merken uit China.

Ja damascus is mooi, eigenlijk gek dat ik er zelf geen heb met damascus, maarja wat niet is kan nog komen.
Het is jammer dat ik zelf net 1 maand geleden een Spyderco PM1 S30V(oude dus) en een Kizer Bamboo met S35VN heb verkocht.
 
Wat zijn de oplaadkabels van Apple waardeloze troep. 'k Heb er alweer één die kaput is. 😡
 
Wat zijn de oplaadkabels van Apple waardeloze troep. 'k Heb er alweer één die kaput is. 😡
Ik heb er hier nog 4 liggen die ik niet gebruik.... 2 van 2 meter en 2 van 1 meter. Hebben t allemaal 8 jaar overleefd. De telefoon niet. :o
 
Zijn hier Note10+ of Note20 Ultra gebruikers? Ervaringen?

De note 20 Ultra spreekt me wel aan, maar vind €1050 nogal veel. De note10+ is nu nog maar €700.

Heb nu een inmiddels 2.5 jaar oude S9+ en de accu begint toch wel echt snel minder te worden met mijn zeer heavy use.
 
Zijn hier Note10+ of Note20 Ultra gebruikers? Ervaringen?

De note 20 Ultra spreekt me wel aan, maar vind €1050 nogal veel. De note10+ is nu nog maar €700.

Heb nu een inmiddels 2.5 jaar oude S9+ en de accu begint toch wel echt snel minder te worden met mijn zeer heavy use.

iPhone 12.
 
Niet per se zo min mogelijk, maar elke 2 jaar switchen van telefoon na m'n abbonement doe ik niet meer.
Ik heb nu een 3,5 jaar oude Galaxy S7. Over 6 maanden haal ik een goede nieuwe telefoon (S20 oid) en ga die dan proberen weer 4 jaar te gebruiken.
 
Niet per se zo min mogelijk, maar elke 2 jaar switchen van telefoon na m'n abbonement doe ik niet meer.
Ik heb nu een 3,5 jaar oude Galaxy S7. Over 6 maanden haal ik een goede nieuwe telefoon (S20 oid) en ga die dan proberen weer 4 jaar te gebruiken.
Why ik ben elke 2 jaar goedkoper uit met een nieuwe telli 😇
 
Ja zo ben jij veel goedkoper uit. Ik ben van 36€ 32€ gegaan. Wel 3gb minder deze keer want zoveel ben ik niet meer nodig. Kan op het werk alleen nog in de pauze op mijn mobiel :p
 
Ja zo ben jij veel goedkoper uit. Ik ben van 36€ 32€ gegaan. Wel 3gb minder deze keer want zoveel ben ik niet meer nodig. Kan op het werk alleen nog in de pauze op mijn mobiel :p
Ah op die fiets ;)
 
Back
Naar boven