Fitness Seller

Smolov voor je armen.

Waarom zie ik dan zoveel strongman met kleine armpjes en beesten ruggen en benen?

Eumh, ken die namen niet, maar had er op bv de dutch strongman cup genoeg zien lopen.

Ook paar met grote armen daar niet van

Plers toch ook? Jij hebt nou ook niet echt mega monster massa armen

In sterkste man valt het dan weer mee, maar bij powerlifters zie je het veel vaker. Gasten die 400 squatten en 250+ banken en 350 deadliften en nog geen echt grote armen hebben.

Powerlifters kleine armen ??? Valt wel mee toch?
index.php?action=dlattach;topic=373191.jpg

2h8bwqb.jpg

Armen als Dave Tate, ik zou ervoor tekenen:
dave_tate.jpg

Powerlifting vind ik trouwens geen goed voorbeeld. Powerlifters focussen grotendeels op de 3 powerlifting oefeningen, met high intensity/ low reps.

Bodybuilding training met compounds kent meer oefeningen, meer variatie en een andere rep range

Als je biceps bijvoorbeeld achter zouden lopen krijgen ze een enorme overload van pull ups en rows.

Ik blijf erbij dat als je compounds doet het uitgesloten zo goed als is dat je armen achterblijven ten opzichte van je grote spiergroepen.

Hebben die 3 voorbeelden niet flink gesnoept van de ondersteunende middelen?

Het zal voornamelijk afhangen van de mate van assistance die gedaan wordt en kan worden naast progressie op de sport onderdelen, toch?

Het zijn ook wel echt typische voorbeelden...

Lol, als je 'powerlifters' googled en bij foto's kijkt zie je allemaal bodybuilders en fitnes modellen....

Nu snap ik hoe mensen beginnen met die sport, ook gewoon het zelfde uitgangs punt als bij bbers :p

Hebben die 3 voorbeelden niet flink gesnoept van de ondersteunende middelen?

Het zal voornamelijk afhangen van de mate van assistance die gedaan wordt en kan worden naast progressie op de sport onderdelen, toch?
Jazeker, maar gaan je armen daar onevenredig snel van groeien?

Nogmaals, powerlifting is niet het voorbeeld wat ik voor ogen had met met mijn punt dat je voor gebalanceerde groei van je armen alleen maar compounds nodig hebt. Van squatten en bp op zich zijn niet voldoende voor biceps ontwikkeling :rolleyes:
Pull-ups en rows daarentegen...

Er zijn ook redenen om wel armen te trainen. Eens in de zoveel tijd doe ik een paar dropsets EZ curls, voor het gevoel van een lekkere pomp.
Het zijn ook wel echt typische voorbeelden...
Mag ik een beetje chargeren als men beweert dat compounds trainen onvoldoende is voor de ontwikkeling van je armen en daarbij powerlifters als voorbeeld aanhaalt:D
Lol, als je 'powerlifters' googled en bij foto's kijkt zie je allemaal bodybuilders en fitnes modellen....

Nu snap ik hoe mensen beginnen met die sport, ook gewoon het zelfde uitgangs punt als bij bbers :p
Voor mij nog niet voldoende om te gaan powerliften hoor!:D

wat starter zegt, geld ook voor mij, ik doe 10 wide grip pull ups (fullhang) @ 105kg bw (rustige, gecontroleerd ook), 245 pl goede gekeurde deadlift etc, 132.5kg bench, 90kg strict overhead en totaal geen armen... okay, tis niet superimpressive maar sterker dan de gemiddelde gym rat terwijl mijn armen niet groter zijn, zelfe geld voor mijn broertje (pull ups met 50kg extra, 1 arm pull ups etc. en nog geen armen), compounds bouwen voor beginners wel armen maar als je de aanleg niet hebt heb je echt isolatie nodig voor big guns...

Terug
Naar boven