AndroidHealthClinic

Snakeman's Roaccutane-Log (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ik heb het ook tot voor kort gebruikt icm creatine en moet zeggen dat ik eigenlijk geen tot nauwelijks verschil merkte
 
Mooi resultaat Boogie!!:thumbs:
 
ah doet het dus wel! Thanks snakert! how are u?
 
damn boogie ik wou dat ik dit van mijn cnee ook kon zeggen :(

nu aan 3e maand bezig en nog steeds geen verandering. ik heb nog 2 voorschriften van 20mg ik ga gewoon op eigen risico een maandje naar 40mg derna ga ik wel naar een andere dokter of dermatoloog voor nog wat voorschriftjes.
ik hoop dat roa echt iets voor mij kan doen want tot nu toe heb ik alleen maar droge lippen en een vervellende huid :p
 
damn boogie ik wou dat ik dit van mijn cnee ook kon zeggen :(

nu aan 3e maand bezig en nog steeds geen verandering. ik heb nog 2 voorschriften van 20mg ik ga gewoon op eigen risico een maandje naar 40mg derna ga ik wel naar een andere dokter of dermatoloog voor nog wat voorschriftjes.
ik hoop dat roa echt iets voor mij kan doen want tot nu toe heb ik alleen maar droge lippen en een vervellende huid :p

ja 3 maanden zou je zkr wel een lichte verbetering moeten zien.
weet niet wat je gewicht is maar in 20mg vind ik wel errug weinig.
Heb it anders eens met de dokter over ,want er zijn bepaalde voorschriften voor voor de hoeveelheid die je moet nemen.
toen ik 80kg was kreeg 40mg en 95kg 60mg
 
Naar het schijnt in +-65% van de gevallen niet, anders moet je een tweede kuurtje doen...Wat ik mij ook afvraag; wat nou als je stopt met roa en dan nog keihard eiwitten gaat zitten vreten???

Vouch
 
Morgen een herhaalgesprek met de dokter. Bijwerkingen heb ik nagenoeg nog niks van gemerkt (behalve droge lippen). Zie al zeker wat verbetering, zegt m'n vriendin ook. Gaat de goede kant al op!
 
Hier weer een reactie van mij! Lang geleden..

Maar, ik ben niet aan de roa gegaan. Wel naar de huisarts, heeft me wat anders voorgeschreven, en ik heb nu een heerlijk glas huidje! :) Niet helemaal vrij, maar ach..!
 
ja 3 maanden zou je zkr wel een lichte verbetering moeten zien.
weet niet wat je gewicht is maar in 20mg vind ik wel errug weinig.
Heb it anders eens met de dokter over ,want er zijn bepaalde voorschriften voor voor de hoeveelheid die je moet nemen.
toen ik 80kg was kreeg 40mg en 95kg 60mg

nu 80kg. maarja ze wil echt niet verhogen.. M'n dokter kent er ook echt nix van. volgende maand als mijn voorschriftjes op zijn ga ik naar een andere.
 
Nu net iets meer dan een maandje bezig met Roa.

Zit nog steeds op 20mg per dag, bijwerking zijn ook vrijwel nihil. Ik merk dat door de pillen ik wel wat sneller rood word van het zonnetje (maar hier heb ik gezichtscreme voor met zonnefactor). Verder heb ik een paar keer een bloedneus gehad, maar heel licht. Trainen (voorlopig nog maar 1 keer in de week) gaat goed, merk geen afname in kracht of langere spierpijn. Wel hier en daar wat last (vooral na scheren) van droge huid.
Het enigste waar ik nu echt last van heb is dat ik elke dag gewoon labello op moet doen, anders droogt het uit en gaat het vreselijk branden.

Nu de goede kant, ik ben vrijwel acne vrij! Na 6 jaar gewoon bijna niks meer! M'n borst is heerlijk zacht, mn kont ook. Op mn rug heb ik, net als mijn gezicht, nog wat kleine dingetjes zitten maar dat is ook bijna niks meer.

Dit spul is echt aan iedereen aan te raden, behalve de droge lippen heb je nergens last van en het werkt verdomde goed! Wat mij wel opvalt is dat een hoop mensen het midden in de puberteit gebruiken en dan ook veel klachten hebben. Uiteraard heb ik geen uitgebreid onderzoek verricht, maar ik kan alleen adviseren om het pas te gebruiken als je zo'n beetje uitgegroeid bent, dus rond je 18e pas.

Ik ga over 2 weken weer langs, de dokter wil dan voorlopig eventjes stoppen om dan te kijken, maar ik ga proberen om nog eventjes door te gaan totdat ik echt helemaal zuiver ben. Will keep you posted!
 
Ik ga ook maar es informeren bij de huisarts. Hals, nek, bovenrug en beetje op borst. Heel irri(en nee ik heb nog nooit gekuurd)
 
Ik heb 3 jaar geleden ook een Roaccutane kuutje gehad van 6 maanden...

De kuur zelf was echt een hel... Tijdens de kuur kreeg ik veel meer puisten dan ik voorheen had en ik kreeg een knalrode kop en knalrode lippen doordat mijn huid zo droog was.

Zelfs op het einde van mijn kuur vond ik dat mijn gezicht niet hersteld was.. pas 3 maanden nadat de kuur was afgelopen kon ik zeggen dat ik echt tevreden was.

Hierna heb ik ook nooit meer last gehad van enig puistje. Echt een supermiddel!
 
Wat een topic...Ik zeg sticky!

Succes aan u allen broeders! Ook ik nog altijd acne vrij!
 
jongens wat een thread, en wat een middel!
ruim 7 maanden off nu en nog steeds compleet puistjesvrij. echt geillllllllllllllllll
 
Het wordt voor mij weer tijd om te starten, op me schouders ben ik nu al 1 jaar acne loos, mijn gezicht en vooral de baard streek zit er al weer een geruime tijd aardig onder.
 
Nu 4 en halve maand bezig geweest met Roa.

Bijwerkingen zijn helaas zwaarder geworden. Ik heb (met kleine periodes) last van verzuring in mijn spieren, dat het gewoon 'leeg' voelt en ik geen kracht kan zetten, lippen nog steeds even droog, last van eczeem op mijn onderarmen en last van haarverdunning en uitval. Als ik 's ochtends mijn haren droog met een handdoek zit het onder de haren, als ik er even later wax in doe haal ik nog makkelijk een aantal haren mee. Ik kan mijn haren ook met enig gemak er zo uit trekken en ze voelen ook heel ongezond dun aan.

Ik heb wel nog steeds een grote bos met krullen en ben ook niet kalend, maar het is wel bloedirritant.

Verder zit ik, sinds het begin van de kuur, minder lekker in mijn vel. Ik ben bij lange na niet depressief of suïcidaal, maar heb wel periodes van een beetje de hoop kwijtraken. Uiteraard heeft dit niet meteen met de kuur te maken, maar zou het wel een factor kunnen zijn hiermee. Gelukkig ben ik nog steeds vrolijk genoeg om het van me af te schudden, maar het voelt wel wat k*t.

Twee weken geleden bij de dokter heb ik het gehad over dosering. Ik ben de kuur begonnen met 40mg en daarna een maandje lang 20mg gedaan. Ik merkte dat met 20mg toch het effect minder werd en ik graag 60mg wilde proberen. Dit heb ik een paar dagen volgehouden waarna ik er mee ben gekapt, mijn gezicht vervelde keihard en voelde me er ook onprettig bij.

Ik zit nu op 20mg per dag, dit doe ik tot augustus, waarna ik op vakantie ga en een kuur van 5,5 maand achter de rug zal hebben. Het heeft mijn puistjes wel nagenoeg doen verdwijnen, maar hoe langer de kuur duurt, hoe erger de bijwerkingen worden, zo bevind ik het.
 
k*t man, merkte bij mezelf dat het verdwijnen van de acne me zo blij maakte, dat mn gemoed stukken beter werd. succes
 
Per toeval ben ik op deze topic gestoten en ik zal ook mijn bevindingen met roaccutaneeens vertellen.

Zo op mijn 14de begon ik last te krijgen van puistjes. Eerst weinig, maar het werden er al snel meer en meer en ook zo van die rode puntjes. Gedurende 2,5 jaar heb ik bijna alle zalfjes + lotions uitgeprobeerd die de dermatologe mij voorschreef. Heb ook eens antibiotica geprobeerd, maar het heeft eigenlijk allemaal niet veel geholpen. Ik had wel geen last van de erge acné die je soms ziet op afbeelding op internet, maar had toch wel veel last van puistjes.
Toen ik 16,5 was ben ik dan begonnen met roaccutane. De dermatologe waarschuwde me wel dat er kans is dat het zou terugkomen aangezien ik er jong aan begon.
De eerste 2 maanden nam ik 20mg en daarna altijd 30mg. Ik heb het zo'n 6 a 7 maanden genomen (tot midden juli 2007). Ik had last van droge ogen, droge lippen + huid, bloedneus, hoofdpijn, slaperigheid, soms hevige spierpijnen, maar het resultaat was prachtig. Weg was die acné, terug een gladde, puistvrije huid zoals vroeger. Ik had natuurlijk wel een paar acnélittekens van vroeger, maar daar kon ik mee leven en enkele rode puntjes.
Toen ik gestopt was, had ik wel enorm veel last van rugpijn waardoor sporten soms onmogelijk was. Na 2 maanden was de ergste pijn over (na een paar minuten zitten begon de pijn al).
Ik dus superblij natuurlijk, maar het verkeerde begin november. Ineens kreeg ik terug last van een puistje hier en eentje daar. Niet erg dacht ik, "die gaan wel weer weg", maar dat was niet en er kwamen er nog een paar bij.
De acné was wel veel minder dan voor de kuur roaccutane, maar toch had ik er weer last van, 3 maanden na de kuur)...
Ik heb eerst weer zalfjes geprobeerd, maar dat hielp niet veel. Uiteindelijk heb ik besloten om begin maart terug met roaccutane te beginnen tot grote ergernis van mijn moeder.
Ook was het moeilijk om de dermatologe te overtuigen, maar we hebben dan samen besloten dat ik 'slechts' 20mg pak (ik weeg er 65kg voor 1.78m).
Zo ben ik dus aan mijn 2de kuur begonnen en we zijn ondertussen een dikke 4 maanden ver.

Af en toe heb ik spierpijn (de competitie ligt nu wel stil dus dat is goed), sneller moe, soms hoofdpijn, rugpijn, droge huid (vooral de wangen dan) en lippen en ogen. In deze 4 maanden is mijn moeder ook gestorven in een verkeersongeval.
Vandaar (en door die roaccutane) dat er (vaak) momenten zijn dat ik mentaal heel diep zit, alsof het lijkt alsof ik een depressie heb en dat ik soms aan zelfmoord denk.
En hoe is het ondertussen met mijn 'acné'. Ikzelf merk eigenlijk niet veel vooruitgang. De ene dag heb ik een opflakkering, dan weer niet, heb nog steeds last van rode vlekjes van vroegere puistjes en heb nog steeds geen puistvrij gezicht wat ik wel had na mijn 1ste kuur.
De weg is nog lang, zeker met zo'n lage dosis (ik denk nog een half jaar), maar ik blijf of probeer tenminste vol te houden en ik hoop dat ik er dan eindelijk vanaf ben want ik begin er stilletjesaan wel moedeloos van te worden.
Maar het mij aantrekken doe ik niet meer.
 
Back
Naar boven