XXL Nutrition

Snakeman's Roaccutane-Log

ROA werkt voor mij niet meer. Ik heb vroeger een kuur gehad. Zat op 40mg p/d. Mijn lichaam was totaal acne vrij (mijn gezicht dan, rest van lichaam geen acne gehad)

Heb afgelopen jaar een ander kuurtje gedaan ;) en als bijverschijnsel veel acne (echt bulten) op mijn borst gekregen (de rest acne vrij). Ik ben nu al 6 maanden bezig. Begonnen op 40mg p/d. Geen resultaat. Verhoogd naar 60mg p/d. Geen resultaat. Verhoogd naar 80mg /pd. Geen resultaat. Vanaf vandaag ga ik in overleg met mijn dermatoloog naar 100mg/pd :(. Ik kijk het nog 2 maanden aan!!!

Bijwerking vallen gelukkig wel mee afgezien van droge huid en af en toe bloed neusje :)

Jezus dat is echt ziek. Ik heb vroeger maar 15mg per dag gekregen dat was voldoende voor mij. Maar had wel ernstige bijwerkingen, hoe moet dat wel niet zijn met 80 of 100:| Laat je gezicht dan gewoon laseren want dit slaat echt nergens op.

Jezus dat is echt ziek. Ik heb vroeger maar 15mg per dag gekregen dat was voldoende voor mij. Maar had wel ernstige bijwerkingen, hoe moet dat wel niet zijn met 80 of 100:| Laat je gezicht dan gewoon laseren want dit slaat echt nergens op.

De enigste bijwerkingen die ik heb is een droge huid. Voor de rest doet het dan ook niks met me. Ik weet verder dan ook donders goed waar ik mee bezig ben en zie het verder als een bijzaak die bij kuren hoort :)

Maar het zal dan wel een keer leuk zijn er vanaf te zijn

Hmm vreemd dat je maar zo weinig bijwerkingen hebt! Misschien ontgift jou lichaam wel op een sublieme manier;)

40 mg is nog niet veel hoor ik nam 6 maanden 60 mg per dag----- >>>>> real hell

Maar ik ben nu wel van alles af.

zo'n 3 maanden na mn laatste pilletje zijn de littekens vager, maar nog steeds present. De zon begint hier te schijnen in Turkije dus zal allemaal steeds beter worden.Nog geen puistje gehad. Wondermiddel...

Hoe gaat het bij jou Rob?

ik zit nu op het einde bijna van maand 2 (nog 7 dagen te gaan) en nog steeds geen enkele verandering:) enkel droge lippen en dat is het dan ook.
normaal had men arts gezegd om nog een maand door te gaan op 30 en dan de 4e maand terug naar 20.
ik zal deze week maar eens langsgaan en zeggen dat ik kost wat kost op 40MG per dag wil gaan zitten. als ze niet wil schrijven ga ik wel naar een andere dokter want ik vind het echt hatelijk al die puistjes :)
ik let nu ook op mijn vit A inname , geen multivitaminen meer, zo weinig mogelijk melk en zuivel (enkel nog 300 a 400g kwark savonds.) weinig tonijn of makreel en wortelen want die zitten ook vol met vit A.
we zien wel :)

De dokter heeft enkel gezegd dat ik geen multivitaminen moet nemen. Over aangepaste voeding heeft hij niets gezegd dus ik blijf zuivel etc eten ;)

Over een maandje moet ik nog eens terugkeren, ik zal het 'm dan eens vragen!

nuja als ik kijk naar 100gr wortelen en mijn multivits dan stelik vast dat er in 100g wortelen ongeveer het dubbele zit van vit A..

ik probeer het gewoon beetje te vermijden om zeker te spelen, aangezien de roa tot nu toe voor mij weinig tot niets doet

Ik ga goed op 20mg en ik gebruik het nu nog maar een maand. Dus voor mij werkt het blijkbaar goed :)
Ik zal het voor de zekerheid nog eens vragen binnekort ivm aangepaste voeding.

• Topic Starter Topic Starter
Je moet gewoon geen supplementen nemen, alles ter preventie van een overbelaste lever (denk ook aan teveel eiwitten)... Doe voor de rest met eten gewoon, dan zal alles goed gaan, een extra tip is om niet heel zwaar te trainen... Ik had namelijk best wel last van gewrichtspijn als ik dat deed... Gewoon netjes doortrainen zonder al te veel progressie willen boeken...

Mooie posts mensen! Is een waardevol topic geworden zo:D
Iedereen succes en volhouden! Ben zelf nog steeds van alle puisten af, zelfs geen mee-eters meer!!

P.s. ga ook vooral niet te hoog in de dosering (ongeveer tot 40mg), langzame progressie zonder al teveel klachten is beter dan snel van je puisten af en geen leven meer hebben...Imo...

Greets,

Snakeman

Laatst bewerkt:
Eerlijk gezegd train ik harder dan ooit tevoren, qua supplementen neem ik voorlopig enkel ZMA en visolie. Dokter vond dit geen probleem.

Ik ben ook niet lager in eiwitten gegaan, ik zal het binnekort eens aan de dokter vragen.

je kan wel gelijk hebben, denk dat ik dan ook maar stop met Crea aangezien dit ook belastend is voor de lever. normaal gezien volgende week mijn laatste week dus nog een weekje zal wel geen kwaad kunnen :)

minderen in eiwitten wil ik ook wel overwegen.
normaal zit ik tussen de 250-300

kheb even rap een berekening gemaakt nu en ik zou uitkomen op zo'n 200 op trainingsdagen.
tis toch al 50 minder, alle begin is moeilijk :p
probleem is dat ik redelijk clean aan het bulken ben omdat ik al vet genoeg wordt door de roa. blijkbaar kom ik ook niet zo rap aan in spieren maar juist sneller in vet.
echte last ondervind ik niet van zwaardere spierpijn of anders.
maar zal kijken om mijn trainingen ook wat terug te schroeven.
alvast bedankt voor de info snake ;)

Dat vetter worden voelde ik ook wel, al is het maar iets, mijn stofwisseling voelde toen gewoon niet hetzelfde... Heb toen daarom schoon gegeten...

Creatine in combinatie met de Roa was voor mij gewoon k*t voor de huid en algehele fitheid... Zat niet lekker in mijn vel met creatine erbij...

Hou gewoon je bloedwaardes in de gaten, dan kan je altijd nog naar eiwitten kijken... Het gaat gewoon om de lever te ontlasten, althans onnodige belasting voorkomen...

Training hield ik normaal omdat ik gewoon geen pomp (bloedcirculatie) meer voelde en pijn kreeg in mijn onderrug + knieën bij zwaar squatten... Voor de rest trainde redelijk hetzelfde...

Good luck! Nogmaals!

mijn bloedwaardes zijn allemaal perfect in orde. heb al 3x mijn waarden laten meten en zelfs geen verandering bij de lever. ook met het creatine gebruik derbij en al die eiwitten doet mijn lever gewoon niets, volgens mij heb ik een sterke lever:o

hmm wat je zegt van squatten en deadliften(onderrug althans) heb ik ook wel last van, maar sinds een week of 2 heb ik ze even uit het schema gelaten.
ik zal ze een maandje of 6 nietmeer doen ook maar vervangende oefeningen zoeken. want soms is de pijn echt niet te doen.

en iig geval dankje voor je steun kerel :thumbs:

Je moet gewoon geen supplementen nemen, alles ter preventie van een overbelaste lever (denk ook aan teveel eiwitten)... Doe voor de rest met eten gewoon, dan zal alles goed gaan, een extra tip is om niet heel zwaar te trainen... Ik had namelijk best wel last van gewrichtspijn als ik dat deed... Gewoon netjes doortrainen zonder al te veel progressie willen boeken...

Mooie posts mensen! Is een waardevol topic geworden zo:D
Iedereen succes en volhouden! Ben zelf nog steeds van alle puisten af, zelfs geen mee-eters meer!!

P.s. ga ook vooral niet te hoog in de dosering (ongeveer tot 40mg), langzame progressie zonder al teveel klachten is beter dan snel van je puisten af en geen leven meer hebben...Imo...

Greets,

Snakeman

Wat een aanstellerij.... Ik gebruik nu al 3 maanden roa. Tijdens mijn roa kuur (80 mg) door gebruik ik gewoon sups en zit ik op een eiwit inname van 2 gram per kg lichaamsgewicht. Mijn bloedwaarden zijn continu goed gebleven. Mensen laten zich gek maken door dit soort topics.... waarom zou je geen 80 mg per dag kunnen nemen? ivm pijn e.d. schei toch uit man.

Mijn advies: KEI en KEIHARD door trainen tijdens mijn roa kuur heb ik pr op pr gezet en groei ik als een beest:D

1. Wat een aanstellerij.... Ik gebruik nu al 3 maanden roa. Tijdens mijn roa kuur (80 mg) door gebruik ik gewoon sups en zit ik op een eiwit inname van 2 gram per kg lichaamsgewicht. Mijn bloedwaarden zijn continu goed gebleven. 2. Mensen laten zich gek maken door dit soort topics.... waarom zou je geen 80 mg per dag kunnen nemen? 3. ivm pijn e.d. schei toch uit man.

4. Mijn advies: KEI en KEIHARD door trainen tijdens mijn roa kuur heb ik pr op pr gezet en groei ik als een beest:D

Hartelijk dank voor je respons in mijn topic dude! Fijn dat we er weer een positieve ervaring bij hebben! Toch nog wat kleine puntjes over de inhoud van jou post;

1.''Mr. Omega''... Wel eens gedacht aan het feit dat ieder individu verschillent reageert op medicijnen? (Afgezien van het feit dat je overgeneraliseert aan de hand van jou ''onweerlegbare'' bevindingen...)

2. Wie laat zich hier gek maken? Ik vind dit topic nuttig om te zien hoe mensen reageren op een 'zwaar' medicijn en hier de bevindingen 'subjectief' van posten. Ik ben trots op mijn topic, het geeft veel informatie omtrent een drempel die een ieder met huidporblemen mogelijk wil nemen. Voorzichtigheid is hier niet iets gekmakends maar een zeker goed naar een weloverwoge keuze.

3. Pijn? Waar heb je dat gelezen? Gaat het ons Dbbérs om de angst op pijn die we ervaren? Neen mijn vriendje, om de gevolgen en oorzaak van deze pijntjes...

4. Wat een geweldig advies kerel! Top! Fijn dat je er bij zegt dat dit jou subjectieve ervaring is en dit ook een beetje kan tegenvallen voor een ieder die gaat beginnen met de kuur en hier geen ervaring mee heeft!

MVG

Snakeman:kiss:

Ik vind het toch wel een beetje zwak dat je zegt dat ik aan het generaliseren ben. Terwijl je In de post hier boven nog als algemeen advies stelt, dat iedereen zou moeten stoppen met supplementen en niet te veel eiwitten zou moeten eten omdat dit de lever en/of andere organen zou kunnen beschadigen.

Ik heb een hekel aan dit soort aanbevelingen hoe goed ze ook bedoelt zullen zijn. Dit zijn dingen die je over zou moeten laten aan mensen die ervoor gestudeerd hebben dermatologen! Mensen nemen jou advies te serieus. Ze gaan ieder pijntje toeschrijven aan de roa doordat ze op internet lezen dat je er gewrichtspijnen van ZOU KUNNEN krijgen. Niet hard trainen??? Juist wel, beesten!! en als je een beetje een gevoelige rug hebt na het deadliften is dit normaal dat hebben mensen zonder roa ook hoor!

Mensen als jullie je echt druk maken bel je behandelend arts en volg geen adviezen of ervaringen op die je op internet leest!

Nog maals ik groei als de pest met sups en bakken vol eiwitten bovendien heb ik daarbij goede bloedwaardes.

Maar Ik ben het wel met je eens dat ik er bij had moeten zeggen dat dit slechts mijn ervaring/mening is.

Zucht...

1. Terwijl je In de post hier boven nog als algemeen advies stelt, dat iedereen zou moeten stoppen met supplementen en niet te veel eiwitten zou moeten eten omdat dit de lever en/of andere organen zou kunnen beschadigen.

1. Waar? Lezen kirl... Ik vertel alleen extra voorzichtig te zijn, that's all...

Mensen nemen jou advies te serieus.

2. We vertellen elkaar hier onze persoonlijke bevindingen en adviezen. Niet ik...En kijk...Jij doet er nu zelf ook aan mee:clap:...

een gevoelige rug hebt na het deadliften is dit normaal dat hebben mensen zonder roa ook hoor.

3. Gewrichtspijn is niet normaal, je mist hier het punt... Lijkt me logisch dat ieder fatsoenlijk trainende een gevoelige rug heeft na het deadliften, ik heb het over steken en druk in je wervels!

Mensen als jullie je echt druk maken bel je behandelend arts en volg geen adviezen of ervaringen op die je op internet leest!

4. Goed advies! Behalve dat ervaringen beschreven op internet juist wel erg nuttig kunnen zijn...

Ook weten artsen en dermatologen soms te weinig van wat er echt aan de hand is...Ik spreek uit ervaring dat een behandelend arts mij vertelde niet met creatine te hoeven doorgaan omdat ROA mij van de puisten zou afhelpen... Ik heb hem daarna een kwartier uitleg gegeven over wat Roa en creatine nu eigenlijk zijn...Wees dus altijd kritisch met adviezen en stel vragen!

bovendien heb ik daarbij goede bloedwaardes!

5. A.d.h.v. dergelijke wetenschap kun je inderdaad met een gerust hart trainen en eten, maar om nu te zeggen alles met bakken tot je te nemen is imo gewoon DOM als je kijkt naar wat Roa doet met je lever (gem. belasting)..

Voor de rest is je advies hersenloos, sorry, ik hoop dat de mensen die jou advies lezen dit ook kritisch bekijken... Think before you act... Een mooi stukje huiswerk voor jou lijkt mij, verdiep je eens in roaccutane en haar werking... Ik zeg niet dat wat jij doet niet kan, wel dat het niet slim is om als advies voor de toekomstige roa-gebruiker te geven.

Het zijn geen smarties maar het is ook geen horror-medicijn...

Denk gewoon goed na met wat je in je lijf pompt!

Mvg
Snakeman

Laatst bewerkt:

Gewoon ff laseren....tuurlijk dat kan ook zo maar ff.

Ik zit ook op de 80mg pd....bijwerkingen tot nu toe.

-beetje vermoeid soms
-droge lippen/huid
-dof haar

15mg per dag is echt niks....ik bedoel als je daar al van naar de klote gaat dan beter maar helemaal niet aan beginnen.

Terug
Naar boven