AndroidHealthClinic

Sneller eten. Hoe?!

Wat ik merk is dat ik van elk uur een kwartier tot een half uur zit te eten, hoewel ik per keer niet veel eet.
Ook als ik samen met andere mensen eet ben ik langzaam, vrijwel zonder uitzondering veruit als laatste klaar.
Hoelang je erover doet om je bord leeg te eten hoeft toch niet gechronometreerd te worden é kerel.
Doe gewoon op je gemak, laat het je smaken, want snel - snel - snel vreten is zeker minder gezond dan langzaam zoals bij U.

• Topic Starter Topic Starter
Heh fijn om te weten dat er nog meer mensen zijn die langzaam eten.
Aan mij wordt ook regelmatig gevraagd of ik het wel op kan en of ik het wel lust, hebben jullie dat ook?

De hoeveelheid voeding die je moet wegwerken, moet je rustig opbouwen. Het is een kwestie van tijd, na een tijdje zal het steeds makkelijker gaan.

Je kan naast de tips die hierboven zijn gegeven, ook eens proberen om te kiezen voor wat kleinere maaltijden maar dan vaker eten (zal helaas wel moeilijk worden met je werk denk ik).

Ik vraag me nu af hoeveel van de snelle eters (de schrokkers) last hebben van hun slokdarm, maag(-zuur), buikkrampen en/of moeite met ontlasting hebben...

Ik vraag me nu af hoeveel van de snelle eters (de schrokkers) last hebben van hun slokdarm, maag(-zuur), buikkrampen en/of moeite met ontlasting hebben...

Ikzelf had hier vroeger last van (toen ik nog naïef was ,weet intussen wel beter)
Als je denkt door SNEL te eten, dat je dan SNELLER groeit... VERGEET HET

Waaw, wat kan iedereen hier snel eten (bijna iedereen;)), dat vraagt hij toch niet...:rolleyes:

OT: je kan je warme maaltijden gewoon door elkaar doen, werkt gemakkelijker weg, en boterhammen leg je er gewoon 3-4 sneden op elkaar...lukt bij mij in elk geval;)

de reden voor mij altijd om mijn maaltijden zo snel mogelijk weg te willen hebben is, anders blijft er maar zo weinig tijd over om honger te "kweken" voor de volgende maaltijd.
als je na 2,5 uur weer moet eten, maar over je vorige maaltijd 45 minuten hebt gedaan, heb je bij wijze van spreken de smaak van de macaroni nog in je mond terwijl je de rijst aan het koken bent ;)

Het went op den duur wel. Ik deed eerst ook altijd 15min over 4 sneeën brood ofzo, nu kan het ook veel sneller als ik wil. Kost gewoon tijd als je het niet gewend bent :) Ben nooit zo'n super goede eter geweest.

Ik deed eerst ook altijd 15min over 4 sneeën brood ofzo, nu kan het ook veel sneller als ik wil. Kost gewoon tijd als je het niet gewend bent

De vraag is; heeft het wel nut om snel te vreten?
Waarom gewoon je tijd ni nemen voor het eten?
Zal uiteindelijk veel beter zijn voor de vertering en minder kans op maagzuur en dergelijke.

Zal uiteindelijk veel beter zijn voor de vertering en minder kans op maagzuur en dergelijke.

zoveel te sneller je eet zoveel te meer kun je eten.Maar niet drinken tijdens of voor het eten want dan kan je niet meer zoveel eten.Tenzij je een glaasje rode wijn met een eierdooier voor je eten drinkt ,dat zou je eetlust opwekken.

zoveel te sneller je eet zoveel te meer kun je eten.Maar niet drinken tijdens of voor het eten want dan kan je niet meer zoveel eten.Tenzij je een glaasje rode wijn met een eierdooier voor je eten drinkt ,dat zou je eetlust opwekken.

:orly:

snel eten hebben ze mij in het leger wel geleerd ;)

je moest stoppen met eten zodra het kader op stond, dus zo werd het
altijd 1 grote schrans partij.

ik denk dat het niet erg is om rustig te eten en 20 minuten voor een grote maaltijd is toch tijd zat man!
10 minuten voor een grote maaltijd lukt wel maar je moet je er wel lekker bij blijven voelen want je doet het tenslotte toch heel vaak per dag.

dus volgens mij hoef je je niet te schamen als je 20 minuten over een grote
maaltijd doet...

Je loopt ons te naaien he ?? Op de hoop dat iedereen dat hier gaat doen :D
Of werkt dat echt?

rode wijn met een eierdooier?

wie gaat het proberen?

kan je beter een blowtje roken, krijg je zware vreetkick van!
en je slaapt nog eens lekker...

• Topic Starter Topic Starter

Waarom de tijd nie nemen voor het eten? Omdat ik ook naar school wil, ik wil trainen, ik wil nog andere dingen doen. Je kunt ook wel eten tijdens die dingen, maar dat gaat niet met alle maaltijden.

Ook zie ik hier dingen als 20 minuten over een warme maaltijd en 15 minuten over 4 boterhammen, dat haal ik dus nooit.

Ik heb een eet-tip:) ! Ik maak alijd mijn eigen eiwit-koolydraten shake. Deze bestaat uit 500 gram magere kwark, 200 gram vanille vla, 100 cl melk en eventueel een banaan of wat nootjes. Dit stop je allemaal in een mixer, flink door mixen en je hebt 4 glazen heerlijke eigengemaakte shake die makkelijk weg te drinken is. Zo heb je een zware maaltijd in een kwartiertje binnen. Handig voor tussendoor:rolleyes:

ps. je zou eventueel ook nog wat extra zout, kaneel, caramel of iets anders toe kunnen voegen voor wat verschillende smaakjes.

Terug
Naar boven