Fitness Seller

Snow Cut Log 2

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Me gister walgelijk misdragen op een pokeravond met vrienden. Zal de precieze voeding niet posten maar Skatermarvin zou trots op me zijn. Heel slecht!

04-09-2020

vacuüm pose + ab flex
10 sec. + 10 sec.
10 sec. + 10 sec.
10 sec. + 10 sec.

reversed hypers
12x
12x
12x

band rows
12x green
12x green
12x green

low box jumps (b2b met vriendin)
2x
4x
6x
8x
6x
4x
2x

sandbag to chest (b2b met vriendin, die gebruikte 15kg med. ball)
2x 45kg
4x 45kg
6x 45kg
8x 45kg
10x 45kg
8x 45kg
6x 45kg
4x 45kg
2x 45kg

battle ropes
75 sec. waves
75 sec. sides
90 sec. slams

Comment: vooral die sandbag was echt pittig!
 
Dan ben ik sowieso trots:marvin:
 
07-09-2020

- 8 sneden volkoren brood + kaas
- 2 kommen halfvolle melk + 1 scoop whey + brinta
- 1 bord aardappels + sperzie bonen + kipfilet + appelmoes
Comment: basic AF voor mij maar wel prima zo :)

08-09-2020

hip mobility
3 sets

ankle mobility
3 sets

reversed hypers
10x
10x
10x

power planks
10 sec.
10 sec.
10 sec.

box jumps
5x 50cm
5x 60cm
5x 60cm
5x 60cm
5x 60cm

hang powersnatch
5x 20kg
5x 40kg
5x 40kg
5x 40kg
5x 40kg
5x 40kg

battle ropes
30 sec. waves
30 sec. waves
30 sec. waves

Comment: alleen getraind dus in een genadeloos tempo (30 min. totaal). Behoorlijk brak van een zware week/zwaar weekend (vooral de judoleraar A cursus is erg zwaar op zondag, 09:30 - 16:00 met volop fysieke oefeningen en dergelijken). Ook, buiten vermoeidheid, de nodige pijntjes eraan over gehouden, maar het is een noodzakelijk kwaad om meer opties te hebben binnen de judosport en de mogelijkheid om er in de toekomst ook nog een (zak)centje aan over te houden.

Battle ropes teruggegaan in tijd omdat ik merkte dat hoe langer de sets werden, hoe meer ik me ging sparen. Dit is niet de bedoeling van battle ropes; je moet knallen! Daarom terug naar 30 sec. en fel aan hem. Dit is (nog) niet 60+ sec. vol te houden op dit tempo voor mij, maar dat is alleen maar goed!
 
02-09-2020

- 400ml halfvolle melk + 1 scoop whey + brinta
- 4 sneden volkoren brood + kaas
- 2 gekookte eieren
- 1 bord gebakken aardappels + kidneybonen + bruine bonen + varkenshaas + roomsaus + samuraisaus
- 400gr. kipdijfilet + samurai saus
Comment: saus city weer XD

20 min. kleermakerszit

03-09-2020

4 way hips
2 sets each

standing abs
3 sets

trap bar deadlift (belt)
3x 77kg
1x 127kg
1x 177kg
1x 227kg
failx 247kg

Comment: stuck to the ground die 247... maar niet getreurd, ben hier nooit goed in geweest. Heb het heel erg druk lately (studie, werk, judoles geven, judoleraar A cursus, vriendin en dan nog enigsinds een sociaal leven houden) en dat merk je. "Mooi" verhaal: Ik moest bizar nodig poepen. Niemand thuis bij Lex, dus ik zat in de shit (letterlijk). Kwam Romy (vriendin van Alex) ff thuis. Ik gevraagd of ik snel naar de WC mocht. Een bizarre hoop gelegd. Je raad het al: doorspoelen ging niet. Als volleerd loodgieter de boel ontstopt, maar kostte Romy tijd en een stinkend huis. Denk niet dat ze me heel graag mag op dit moment :)
Volgende keer gewoon tussen de planten dan :p
 
08-09-2020

- 1 groot broodje kipfilet + samurai saus
- 6 sneden volkoren brood + kaas
- 4 sneden roggebrood + kaas + kipfilet
- 1 kom halfvolle melk + 1 scoop whey + brinta
- 300ml. halfvolle melk
- 1 bord snijbonen stampot + braadworstjes + samurai saus
Comment: epic honger vandaag, te veel kcal/carbs maar geen echte junk dus prima voor "stage 1"
 
Avondeten eet ik wat de pot schaft (geen gegeven paard in de bek kijken), voor de rest eet ik geen varkensvlees... Hier mogen mensen van vinden wat ze willen, ik doe het zo :)

09-09-2020

- 250ml. halfvolle melk
- 1 groot broodje zalm + gekookt ei
- 1 kom halfvolle melk + 1 scoop whey + brinta
- 1 bord zoete aardappel + sperzi bonen + wortel + rundergehakt + samba saus
- 1 kom cornflakes + rode vruchten + volle melk
- 2 sneden roggebrood + kaas + kipfilet
+ 5 kleine waterijsjes
Comment: die ijsjes zijn natuurlijk zooi maar amper kcal gelukkig :)

10-09-2020

hip mobilty
3 sets

ankle mobility
3 sets

push press
5x 20kg
5x 50kg
5x 80kg
5x 80kg
5x 80kg
5x 80kg
5x 80kg

belt squats
5x 50kg
5x 100kg
5x 180kg
5x 180kg
5x 180kg
5x 180kg
5x 180kg

standing TRX rows
15x
15x
15x
15x
15x

Comment: dit ziet easy uit maar was best slopend... Die push press voelde ook echt zwaar. Deels denk ik door pijntjes, maar ook voor een groot deel doordat ik lange tijd geen push press heb gedaan en het uitpakken uit de monolift niet ideaal is (maar het aanpassen duurt een eeuwigheid en vond ik voor deze 80kg niet zo nodig).
 
Niettemin toch zware gewichten.
 
voor de rest eet ik geen varkensvlees... Hier mogen mensen van vinden wat ze willen, ik doe het zo :)
Lijkt me toch gewoon een eigen keus, half BE/NL eet het niet :)
 
10-09-2020

- 300ml. halfvolle melk
- 1 groot broodje kipfilet + samurai saus
- 4 sneden volkoren brood + kaas
- 1 groot bord aardappels + witlof + varkenshaas + samurai saus
- 1.5 groot broodje kipkrokant + gekookt ei + samurai saus
Comment: samurai city

11-09-2020

4 way hips
3 sets

pallof press
10x purple R + L
10x purple R + L
10x purple R + L

plate side rotations
30 sec. x 10kg
30 sec. x 10kg
30 sec. x 10kg

landmine rotations
10x 10kg
10x 10kg
10x 10kg

lever arm chest press + rows
3 giant sets: 5 sets x 15x 20kg + 15x 20kg

handbiking
4 min. met 3 sprints van 30 sec.

Comment: gesloopt door the Big Sexy Lexy weer vandaag :)
 
14-09-2020

hip mobility
3 sets

ankle mobility
3 sets

standing vacuüm pose
3 sets

reversed hypers
10x
10x
10x

box jumps
5x 50cm
5x 60cm
5x 70cm
5x 70cm
5x 70cm

hang powersnatch
5x 42.5kg
5x 42.5kg
5x 42.5kg
5x 42.5kg
5x 42.5kg

battle ropes
30 sec. sides
30 sec. sides
30 sec. sides

Comment: weekend was heel brak. Enorme keelpijn en voelde me gewoon brak. Cursusdag geskipt zondag. Dit leek nodig, want voelde me vandaag stukken beter. Ondanks de pijntjes ging trainen heerlijk. In before; kroonaaaa, thuisblijven! Ik heb semi-altijd keelpijn, alleen soms wat erger dan de andere keer. Heb altijd problemen gehad met mijn amandelen (for some reason hebben ze die er toen nooit uitgehaald, nu is dat best een tricky operatie) en dat in combinatie met redelijk vaak brandend maagzuur zorgt voor veel keelklachten. Ik hoest niet, ben amper tot niet verkouden en heb geen koorts.
 
14-09-2020

- 330ml. halfvolle melk
- 1 kom halfvolle melk + 1 scoop whey + brinta
- 8 sneden volkoren brood + kaas
- 1 groot bord rijst + sperzi bonen + varkensfilet + babi ketjas saus + casave kroepoek
Comment: vandaag wel weer brak helaas, nog altijd wat keelpijn en brak... temperatuur wel prima en geen hoest, dus we maken er gewoon het beste van (Y)
 
Ja ben er net door. Paar dagen terug ook gezwollen keel/klieren en een beetje keelpijn. Ook de brakke dagen komen we door :p
 
absoluut, al is de keelpijn wel ellendig nu...

15-09-2020

- 330ml. halfvolle melk
- 1 kom halfvolle melk + 1 scoop whey + brinta
- 6 sneden volkoren brood + kaas
- 2 sneden volkoren brood + pindakaas
- 2 borden pasta, rundergehakt, smac, tomatensaus en kaas

16-09-2020

airdyne
5 min. x easy pace

4 way hips
2 sets

push press
5x 20kg
5x 40kg
5x 82.5kg
5x 82.5kg
5x 82.5kg

belt squats
5x 50kg
5x 100kg
5x 182.5kg
5x 182.5kg
5x 182.5kg

standing TRX rows
16x
16x
16x

Comment: 3x5 gedaan in 5x5 omdat dit weekend "meet" is bij Alex. Een soort onderlinge mini wedstrijd, strongman en pl. Heb er, ondanks mijn keelpijn, wel zin in. Training ging prima :)
 
Een push press is dat een OHP of totaal iets anders? momentum van de benen misschien of?
 
Jup precies dat

Heb daar ook al over nagedacht. Heeft dat een positief effect op jouw ohp? Denk vaak dat door de legdrive je nieuwe gewichten kan opzoeken en dus ook weer die gewenning om hoger te kunnen gaan?
 
Heb daar ook al over nagedacht. Heeft dat een positief effect op jouw ohp? Denk vaak dat door de legdrive je nieuwe gewichten kan opzoeken en dus ook weer die gewenning om hoger te kunnen gaan?

Eigenlijk doe ik hem vooral omdat het een meer atletische en "real life" oefening is, ten opzichte van de strict press (en omdat je bij strongman ook altijd legdrive mag gebruiken). Ik vind push press vooral een goede oefening voor sporters en/of mensen die "real life power" willen omdat het je leert alles samen te laten "duwen". Als je echt sterk in overhead wil zijn, zou ik afwisselen. Bijvoorbeeld strict rep out en dan nog een paar reps toevoegen met leg drive of bijv. strict 5x5 en dan een rep out setje erachter aan met legdrive. Als je strict werk helemaal eruit laat wordt je bottom positie zwak bij de overhead. Dit kan je wel fixen met bijv. (paused) incline werk of seated press werk (met barbell of dumbells).

16-09-2020

- 4 sneden volkoren brood + pindakaas
- 4 sneden volkoren brood + kaas
- 330ml. halfvolle melk
- 1 klein flesje aquarius
- 1 proteine bar
- 1 bord zoete aardappel + snijbonen + kipfilet + mayo
- 1 groot broodje gebakken kip + samurai
Comment: vandaag is de keelpijn eindelijk weg maar ben ik brak AF. Daarnaast opgestaan en iets in mn nek verrekt. Ach ja, zal zaterdag wel okay zijn :)
 
19-09-2020

Vandaag stond de oefen wedstrijd op het programma, met als strongman Gio/Tom/Tim/Enzo en ikzelf. Mijn nek voelde door een door matig (kan al 3 dagen amper mijn hoofd bewegen), maar als vriend/voorbeeld/trainer Alex een lift off + bbq organiseerd, lift je gewoon, pijn of niet.

event 1) Loglift --> last man standing. Dit ging eigenlijk dikke prima. 90 easy, 100 easy, 110 easy. 120 niet super easy maar toch gehaald. Niet verder gegaan om de nek te sparen. 120kg log is best een degelijk getal vind ik zelf. Tom deed 130, Enzo 140.
event 2) 100kg farmers 20m + 100kg sandbag 20m. Ondanks mn buik ben ik best atletisch en conditioneel wel okay, dus ik verwachtte hier best goed in te zijn. Ging ook weer prima, een 2e tijd (3 sec. achter Enzo).
event 3) 220kg deadlift for reps. Dit zou sws al bout gaan door rugissues, maar nekpijn maakt het er niet beter op. 1 scheve rep getrokken en toen gestopt. Niks forceren. Er werden niet eens punten bijgehouden, ik heb laten zien dat ik wel nog iets in de rug had (met die ene rep) en vond het wel prima zo. Tim (4), Tom (9) en Enzo (10) was toch niet te halen voor mij. Pijnlijk dat ik in 2011 bijvoorbeeld deze wel 5x trok (om nog maaar te zwijgen over de 10+x dat ik 260+ getrokken heb) maar dat is het leven.
event 4) tireflip op reps. 6 soepele reps gedaan, prima. Geen overdreven focus of psych up maar gewoon easy reps. Tom had er 8, Enzo 9.
event 5) stone shouldering. Faal op de 105kg (te glad) en ik had echt geen zin om me (zonder punteteling dus uberhaupt) moe te gaan maken met het 65kg steentje (om Gio en Tim te verslaan). Vond het wel goed zo.

Daarna nog ff lekker gegeten en gedronken. Zonder nek issues had ik vast beter gepresteerd, maar misschien was dit ergens wel een blessing. Door mn nekpijn gaf ik geen fuck om results en heb ik wel gewoon plezier gehad. Die deadlift is wel een issue maar verder ben ik nog best wel een beetje sterk gelukkig :)
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven