XXL Nutrition

Snow Cut Log 2

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Vanwaar eigenlijk dat je altijd alles in spoilers wrapt? Ik vind het irritant dat ik altijd een keer extra moet klikken om iets te kunnen lezen ;-)
 
Vanwaar eigenlijk dat je altijd alles in spoilers wrapt? Ik vind het irritant dat ik altijd een keer extra moet klikken om iets te kunnen lezen ;-)
Omdat ik juist graag snel iets terugvind zonder te moeten gokken op welke pagina het staat. Ik vind het juist chill dat ik in één "pagina" minimaal een week aan alles kan terug vinden :)
 
18-01-2021

17-01-2021

Dynamic upperbody


w.u: 3x 30 sec.:
- purple band rows
- 5kg db curls
- heavy bag punching

axle speed bench vs green band
5x 10kg + green band
5x 50kg + green band
5x 50kg + green band
5x 50kg + green band
5x 50kg + green band
5x 50kg + green band
5x 50kg + green band
5x 50kg + green band
5x 50kg + green band
5x 50kg + green band
5x 50kg + green band

standing hammer grip db press
20x 20kg
12x 20kg
10x 20kg

Cs db twist rows
12x 10kg
12x 10kg
12x 10kg

Cs reversed flyes
100x 4kg

Comment: goede training! Die green band geeft behoorlijke weerstand, moesten nu letterlijk 4 zandzakken (10 t/m 18kg) op de bench leggen om te voorkomen dat de bench van de vloer getrokken werd. Ik schat +-40kg bovenaan met mijn lengte, maar pin me er niet op vast. Iig ruim genoeg om onderin en met zakken zo snel mogelijk te zijn, maar bovenin niet dusdanig hard te locken dat het je ellebogen beschadigd. Ik kies overigens nu voor touch and go en meer reps omdat ik nog vrij ver weg zit van de contest.

Drama... Begon nog wel okay, maar als eerste was ik vergeten vlees/vis uit te leggen. Dus maar spek met ei gemaakt post workout. Zou geen probleem zijn, want s'avonds zou het "omnomnom" worden; beef-noodles. Helaas hadden zij het te druk om te bezorgen. Dus vervolgens werd er kfc gehaald. Toen gingen alle remmen los en heb ik episch veel troep gegeten van de kfc. Vervolgens had mijn vriendin ook nog 2 potten proteine ijs gehaald. Als we toch bezig zijn... :roflol: Drama dus!

BW Update:

- start: 113.5kg
- week 1: 111.6kg
- week 2: 110.8kg
- week 3: 110.2kg
- week 4: 110.2kg
- week 5: 109.3kg
- week 6: 108.3kg
- week 7: 107.2kg
- week 8: 106.7kg
- week 9: 105.9kg
- week 10: 105.7kg
- week 11: 105.5kg
- week 12: 104.2kg
- week 13: 103.9kg
- week 14: 102.2kg
- week 15: 103.8kg
-
week 16: 102.9kg
- week 17: 104.8kg

Comment: man man man... Komt wel voor 99% door die bizarre cheatdag gister. Zaterdagochtend ff stiekem ook gewogen en toen was ik nog 102.7. Ook geen geweldige drop, maar iig geen 2kg gain :roflol: Blijft weer dat ik autistisch ben en 0 maat kan houden. Door omstandigheden werd kfc gehaald (zie voeding). Geen ramp als je gewoon een paar hotwings eet en klaar, maar zo zit ik niet in elkaar. Dus vanaf vandaag weer strict en wat cardio toevoegen. Enige positieve is denk ik dat die 1.9kg gain ook wel deels vocht/maaginhoud is. Ik heb letterlijk het 4 dubbele gegeten van wat ik normaal doe. We gaan weer aan hem van vandaag, maar jammer dat ik een prima week in 1 dag heb verpest
 
In 1 dag 1 week verkloten, das balen, hopelijk heb je er wel van genoten. En weer door, marathon hé? :thumb:
 
In 1 dag 1 week verkloten, das balen, hopelijk heb je er wel van genoten. En weer door, marathon hé? :thumb:
Oh absoluut. Heerlijk die hotwings. Vooral op de wc ook de dag erna overigens; geniet je er nog eens van zonder dat het calorieen telt! :)
 
Volgens mij (ervaringsdeskundige op het gebied van binge eten) kom je van 1 binge niet permanent aan, omdat het bijna allemaal extra glycogeen en waterretentie is wat je daarna meet met de weegschaal. Zelf haal ik niet meer bij elke keer winkelen veel snoep en hartige lekkernijen in huis zoals voorheen. Daardoor heb ik soms erg weinig trek en eet ik niet genoeg. Om niet te ver af te vallen (zit al onder de 15% en mijn overtollige viscerale vet is gelukkig weg) eet ik 1 keer per week of zo met opzet veel junk. Gelukkig heb ik geen auto, dan zou ik vaak in de verleiding komen om een 'hamburger' te halen.
 
Volgens mij (ervaringsdeskundige op het gebied van binge eten) kom je van 1 binge niet permanent aan, omdat het bijna allemaal extra glycogeen en waterretentie is wat je daarna meet met de weegschaal. Zelf haal ik niet meer bij elke keer winkelen veel snoep en hartige lekkernijen in huis zoals voorheen. Daardoor heb ik soms erg weinig trek en eet ik niet genoeg. Om niet te ver af te vallen (zit al onder de 15% en mijn overtollige viscerale vet is gelukkig weg) eet ik 1 keer per week of zo met opzet veel junk. Gelukkig heb ik geen auto, dan zou ik vaak in de verleiding komen om een 'hamburger' te halen.
Dat klopt voor groot gedeelte wel (hoop ik) :) Ik woon in huis met mijn ouders, vriendin en oma, dus kunnen moeilijk allemaal afzien omdat ik cut. Anderzijds, ik kan me prima controleren hoor. Dit was ook al de 18e week geen cola, dus dat gaat prima. Alleen idd wanneer ik niks in huis heb en ik pak "een beetje junk" dan breekt de hel los. Dat heb ik altijd al gehad... Er gaat dan een knop op ("het is toch verkloot vandaag") en wordt het een binge dag. Heb dat altijd al gehad, met alles. Als ik "1 muntje mis" bij een spel, dan ben ik er klaar mee. Als ik "1 opdracht" open had gelaten met mijn huiswerk, maakte ik niks meer. Behoorlijk autistische trekjes I guess :roflol:
 
Ik heb denk ik ook hele regenwouden aan blaadjes verknald door het opschrijven van schema's (krachttraining en judo). Enerzijds wel goed natuurlijk; als je iets doet kan je het beter goed doen. Anderzijds, ben ik echt de grootste mierenneuker op mezelf ever wat dat betreft. Als ik een woord fout schrijf (bijv. box speed squat ipv speed box squat) dan mik ik het hele blaadje weg. Ik heb zelfs al vaker een hele training opnieuw geschreven omdat de letter "h" of whatever niet mooi was geschreven :roflol:
 
Ik heb denk ik ook hele regenwouden aan blaadjes verknald door het opschrijven van schema's (krachttraining en judo). Enerzijds wel goed natuurlijk; als je iets doet kan je het beter goed doen. Anderzijds, ben ik echt de grootste mierenneuker op mezelf ever wat dat betreft. Als ik een woord fout schrijf (bijv. box speed squat ipv speed box squat) dan mik ik het hele blaadje weg. Ik heb zelfs al vaker een hele training opnieuw geschreven omdat de letter "h" of whatever niet mooi was geschreven :roflol:
Dan kan je dat misschien beter elektronisch doen. Zelf erger ik me ook aan mijn eigen type- en spelfouten.
 
18-01-2021

rowing machine
20 min. x easy pace @ stand 6
Comment; easy cardio, maar wel wat gedaan

- 1 appel
- 1 bord pangasius filet + 1 gebakken ei + sambal
- 500gr. magere kwark/yoghurt aardbeien + framboos smaak
- 2 sneden roggebrood + pindakaas
- 1 bord spitskool + aardappels + braadworstjes
- 400ml. halfvolle melk + 1 scoop whey
- 2 koppen zwarte koffie
Comment: prima weer :)
 
19-01-2021

Dynamic lowerbody

w.u: 3x 30 sec. x :
- planks
- banded glute bridges
- heavy bag punching

ssb speed box squat + box jumps
3x 67kg + 3x medium
3x 67kg + 3x medium
3x 67kg + 3x medium
3x 67kg + 3x medium
3x 67kg + 3x medium
3x 67kg + 3x medium
3x 67kg + 3x medium
3x 67kg + 3x medium
3x 67kg + 3x medium
3x 67kg + 3x medium

sumo romanian deadlift
12x 40kg
12x 40kg
20x 40kg

ghr axle sit ups
10x 10kg
10x 10kg
10x 10kg

Comment: super training! Wel kleine irritatie aan mijn quad rechts, waarschijnlijk door die lunges vorige week. Leek alsof het gewoon spierpijn was, maar toen alle andere soreness weg was, bleef die plek open. Was met trainen geen ramp, maar wel even opletten. Die sit ups zijn best heftig zo

- 1 banaan
- 2 duitse biefstukjes + 1 plak kaas
- 1 proteine bar
- 500gr. magere kwark/yoghurt aardbeien + framboos smaak
- 1.5 bord gebakken aardappels + spruiten + rundergehakt + kaas (ovenschotel)
- 400ml. halfvolle melk + 1 scoop whey
- 3 koppen zwarte koffie
Comment : prima weer :)
 
20-01-2021

stationary bike
5 min. x easy pace

5x45 sec. circuit:
- swiss ball glute bridges
- swiss ball crunches
- knees high marches

Comment: wil weer wat actiever worden (buiten gym trainingen om). Ik deed dat voor ik corona kreeg vooral door veel fietsen en andere lage intensity cardio vormen. Niks mis mee, maar als ik toch bezig ben, kan ik toch aan mijn weaknesses werken met extra workouts. Verbrand wat calorietjes, maar bouwt ook mijn weaknesses. Die knees high marches voel ik enorm in mn bovenbenen (aanhechting quads/liezen), zeker nu. Best goeie ook, ik merk dat zo'n circuit vormpjes stukken minder vervelen dan gewoon alles 3x 10 afgaan ofzo. Doe dat nu ook al tijdje bij mn warming up en dat bevalt me goed. Zal niet bizar veel verbranden, maar als ik 500kcal op een week extra verbrand EN bouw mijn weaknesses (waardoor ik harder en beter kan trainen in de gym) dan is het win/win! :)

- 1 glas jus d'orange
- 2 duitse biefstukjes + 1 plak kaas
- 500gr. magere kwark/yoghurt aardbeien + framboos smaak
- 1.5 bord macaroni + rundergehakt + smac + kaas + tomatensaus
- 1 glas halfvolle melk
- 1 banaan
- 4 koppen zwarte koffie
Comment: whey is op, moet nieuwe bestellen, dus geen shake, rest prima :)
 
20-01-2021

stationary bike
5 min. x easy pace

5x45 sec. circuit:
- swiss ball glute bridges
- swiss ball crunches
- knees high marches

Comment: wil weer wat actiever worden (buiten gym trainingen om). Ik deed dat voor ik corona kreeg vooral door veel fietsen en andere lage intensity cardio vormen. Niks mis mee, maar als ik toch bezig ben, kan ik toch aan mijn weaknesses werken met extra workouts. Verbrand wat calorietjes, maar bouwt ook mijn weaknesses. Die knees high marches voel ik enorm in mn bovenbenen (aanhechting quads/liezen), zeker nu. Best goeie ook, ik merk dat zo'n circuit vormpjes stukken minder vervelen dan gewoon alles 3x 10 afgaan ofzo. Doe dat nu ook al tijdje bij mn warming up en dat bevalt me goed. Zal niet bizar veel verbranden, maar als ik 500kcal op een week extra verbrand EN bouw mijn weaknesses (waardoor ik harder en beter kan trainen in de gym) dan is het win/win! :)

- 1 glas jus d'orange
- 2 duitse biefstukjes + 1 plak kaas
- 500gr. magere kwark/yoghurt aardbeien + framboos smaak
- 1.5 bord macaroni + rundergehakt + smac + kaas + tomatensaus
- 1 glas halfvolle melk
- 1 banaan
- 4 koppen zwarte koffie
Comment: whey is op, moet nieuwe bestellen, dus geen shake, rest prima :)
Denk er maar goed over na, dat motiveert.:thumbup:
 
21-01-2021

Heavy upperbody

w.u: 3x 30 sec.:
- purple band rows
- 5kg db curls
- heavy bag punching

cambered bar strict oh press
1x 20kg
1x 40kg
1x 70kg
1x 80kg
3x 70kg

low incline db press
40x 20kg
15x 20kg
12x 20kg

cambered bar bent rows
12x 40kg
12x 40kg
12x 40kg

rolling db extentions + hammer curls
20x 15kg + 12x 15kg
15x 15kg + 10x 15kg
15x 15kg + 8x 15kg

Comment: op zich wel chille training, maar die press viel enorm tegen. Volgende week een vlakke/low incline variant en dan de week erna met een strict overhead press kijken of het aan de moeilijke bar lag of dat ik echt zo'n zwakke overhead heb op dit moment. Ik denk een mix van allebei. Mijn pr is 112.5 maar dat was aan 122kg bw. Er is een rede dat ik nog nooit mijn bodyweight heb kunnen strict pressen. Als ik een volgorde (qua main lifts) moet geven waarop mijn lifts onder bw verlies te leiden hebben dan is het 1. strict press, 2. bench press, 3x. squat en pas 4. deadlift. Deadlift leek het altijd bijna niks te schelen; mijn pr is 270 aan 122kg bw, 265 aan -105. Log lijkt het ook wel mee te vallen overigens, omdat ik aan minder bw mijn mindere press power kan compenseren met meer handigheid op de legdrive.

Note to self; barbell rows niet meer doen op donderdag. Voel ze best aan mijn onderrug, zelfs al zou ik daar geen historie mee hebben, is het nog niet handig voor de deadlift op vrijdagochtend!

- 1 appel
- 1 groot broodje gerookte zalm + gekookt ei
- 1 groot broodje kipfilet + samurai saus
- 500gr. magere kwark/yoghurt aardbeien + framboos smaak
- 1.5 bord rijst + snijbonen + varkensfilet + babi ketjapsaus + casave kroepoek
- 1 glas halfvolle melk
- 3 koppen zwarte koffie
Comment: prima, zeker voor lange dag (eerst fysio, toen werken tot 19, toen nog trainen)
 
Waarom plaats je de barbell rows niet als 2e of 3e oefening op je deadlift day? En op upperbody meer pull of chinups en latpulldowns en chest supported rows
Dan heb je belasting van je onderrug op je lowerbody dagen.
 
Waarom plaats je de barbell rows niet als 2e of 3e oefening op je deadlift day? En op upperbody meer pull of chinups en latpulldowns en chest supported rows
Dan heb je belasting van je onderrug op je lowerbody dagen.
Dat zou wel kunnen, maar ik doe rows toch vooral voor upperback en niet echt als compound. Betreffende die pull ups etc.: ik train nu buiten, dus pull ups en kabel werk gaan niet. Maar idd, meer cs rows etc. doen!

22-01-2021

Heavy lowerbody

w.u:
- stairmaster 5 min.
- 4 way cable hips 3x10 each
- pallof press 3x10xpurple

belt squat reversed lunges
10x
10x
10x 20kg
10x 20kg
10x 20kg
10x 20kg
10x 20kg
10x 20kg
10x 20kg
10x 20kg

trapbar deadlift
5x 107kg
5x 107kg
5x 137kg
5x 137kg
5x 137kg

cable standing abs
20x
20x
20x

Comment: nog altijd gassed maar minder dan vorige week :) Die deadlift kost wel veel lucht zo. Zet echt overdreven mijn buik uit, span glutes erg aan etc. Maakt het 100x zwaarder maar uiteindelijk wel the way to blessurevrij liften hoop ik :)

- 1 glas jus d'orange
- 1 groot broodje gerookte zalm + gekookt ei
- 1 groot broodje kipfilet + samurai
- 6 wortelwraps + rundergehakt + bonenmix
- 500gr. magere kwark/yoghurt aardbeien + framboos smaak
- 400ml. halfvolle melk + 1 scoop whey
- 3 koppen zwarte koffie
Comment: niet super clean, maar wel okay :)

- Circuit: 5x45 sec.:
* 7kg db curl to press
* machine scarecrows
* rowing machine stand 10
* band pulldowns
Comment: samen met pa gpp/recovery circuitje gedaan, was nog best pittig voor de schouders :)
 
23-01-2021

- 1 bord pagasius filet + hot noodles
- 600ml. halfvolle melk + 2 scoops whey + brinta
- 1.5 bord zalmfilet + gebakken aardappels + ketjapsaus
- 1 pot proteine ijs
- 3 koppen zwarte koffie
Comment: wat veel kcal, maar best een actieve dag

5x45 sec. circuit:
- band pullthroughs
- bench reversed crunches
- swiss ball glute marches
- knees high marches
Comment: prima

Wandelen
rondje Putterbergh

Comment: best wel stuk, maar toch beter dan vorige week
 
24-01-2021

Dynamic upperbody

w.u: 3x 30 sec. x circuit:
- purple band rows
- high barbell push ups
- 4kg db curls

axle speed bench press vs green band
5x 10kg + green band
5x 55kg + green band
5x 55kg + green band
5x 55kg + green band
5x 55kg + green band
5x 55kg + green band
5x 55kg + green band
5x 55kg + green band
5x 55kg + green band

seated db arnold press
12x 20kg
10x 20kg
8x 20kg

cs elbows out db rows
15x 10kg
15x 10kg
25x 10kg

axle behind the back holds
42 sec. x 60kg
32 sec. x 60kg
14 sec. x 60kg

Comment: vannacht UFC gekeken. "Geslapen" van 00:00 tot 05:00 en van 07:00 tot 11:00, dus in theorie genoeg, maar is echt niks voor mij. Ik slaap heel lastig in, dus bij elkaar maybe 2/3 goede uren slaap. Beetje brak dus, maar verder prima werk. Die arnold press voor het eerst gedaan, pittige oefening man, of ik ben gewoon weak, geen idee.

- 600ml. halfvolle melk + 2 scoops whey + brinta
- 500gr. magere kwark/yoghurt aardbeien + framboos smaak
- familie junkmeal:
* 1 portie chicken wings
* 1 portie garnalen
* 1 portie saté
* 1 portie krulfriet
* 2 bakjes ijs
* 2 bakjes pudding

Comment: ow broeder, die weinig morgen wordt weer wat :roflol:
 
25-01-2021

BW Update:


- start: 113.5kg
- week 1: 111.6kg
- week 2: 110.8kg
- week 3: 110.2kg
- week 4: 110.2kg
- week 5: 109.3kg
- week 6: 108.3kg
- week 7: 107.2kg
- week 8: 106.7kg
- week 9: 105.9kg
- week 10: 105.7kg
- week 11: 105.5kg
- week 12: 104.2kg
- week 13: 103.9kg
- week 14: 102.2kg
- week 15: 103.8kg
-
week 16: 102.9kg
- week 17: 104.8kg
- week 18: 103.8kg

Comment: had stukken beter kunnen zijn zonder de cheat day van gister, maar wel okay. Het wordt nu moeilijk, omdat ik het eigenlijk wel best vind zo. Heb een platte buik en lijnen aan de zijkant. Zal nog wel 5kg moeten cutten voor (beginnende)abs, maar dat is denk ik ook niet realistisch vol te houden voor een natty 30+ strongman. Ben eigenlijk best tevreden met de look van nu; je ziet dat ik sport, ben niet overdreven dik en wel nog "groot genoeg" om lekker op kracht te kunnen trainen.

Dit betekent NIET dat ik mijn cut stop. Ten 1e ben ik te autistisch om iets als doel te stellen (95kg) en het niet te halen. Ten 2e zijn er nu toch geen wedstrijden, dus wat extra aan mijn gezondheid werken kan geen kwaad. Ten 3e (en voornaamste) vind ik het wel prettig om een beetje "speling" te hebben. Ik ben op dit moment niet meer echt dik (Camelus ik bedoel voor "normale mensen" standaarden, voor bb standaarden ben ik nog steeds dik ;) ) maar wel op het randje, een weekje of 2/3 cheaten en ik ben gewoon weer een vetzak. Beter richting 95kg doorgaan, goed lean zijn (ook weer, voor normale mensen standaard, zal tussen de 14-18% uitkomen schat ik qua BF, streng gemeten) en dan kunnen "lean bulken" richting strongman wedstrijden. Het is ook wel eens leuk om een bord pasta te knallen de dag voor een -105 wedstrijd ipv altijd uitgehongerd erheen te gaan :roflol:
 
Je bent zo dik als jij jezelf voelt, vetpercentage is slechts een cijfertje :thumb:

Oke ik begin op Skatermarvin te lijken.

Je bent nog steeds moddervet jij vetklep!
Pffff...dat lucht op.
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven